معرفی و دانلود کتاب صوتی شازده کوچولو (با صدای سه بعدی)

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شازده کوچولو (با صدای سه بعدی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شازده کوچولو (با صدای سه بعدی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شازده کوچولو (با صدای سه بعدی)

کتاب صوتی شازده کوچولو (با صدای سه بعدی) نوشته‌ی آنتوان دو سنت اگزوپری، یکی از درخشان‌ترین و برجسته‌ترین کتاب‌ها بعد از قرآن و انجیل در طول تاریخ است که روایت‌گر عشقی فراموش شده در تکاپوی عصر مدرن است.

کتاب صوتی شازده کوچولو (The Little Prince) معنایی فلسفی و نمادین دارد و برای دو گروه سنی کودکان و بزرگسالان مناسب است. داستانی از درگیری‌های انسان‌هایی که مسیر را گم کرده‌اند، آن‌ها نه هدف‌های خود را می‌شناسند و نه راه را. کودکان دیروزی و بزرگان امروزی در این کتاب هیجان‌انگیز خبر مرگ کودک درون خود را می‌شنوند و برای فقدان آن به سوگ می‌نشینند.

این کتاب دوست داشتنی و جذاب از زبان کودکی روایت می‌شود که از سیاره‌ای دیگر آمده و پای بر این کره‌ی خاکی نهاده است و از موضوعات مختلفی مانند تنهایی، عشق، مرگ، خانه، خانواده، فلسفه و... سخن می‌گوید. این کتاب تنگ‌نظری‌ها، بی‌رحمی و خودخواهی‌های بزرگ‌ترها را در برابر دید پاک و صادقانه یک کودک به تصویر می‌کشد.

آنتوان دو سنت اگزوپری (Antoine Saint-Exupery) در شازده کوچولو به شرح واقعیت‌ها می‌پردازد، واقعیت‌هایی که از نظر او فراموش شده‌اند. او سعی کرده با این کتاب حقایق فراموش شده را یادآوری کند و عقیده دارد همه‌ی آدم‌ها در درون خود شازده کوچولویی دارند که باید در پی آن باشند.

درباره‌ی کتاب شازده کوچولو:

کتاب شازده کوچولو (به فرانسوی: Le Petit Prince) بنا به محبوبیت فراوانی که دارد با نام «کتاب قرن» شناخته شده است، این اثر در قرن 20، یکی از پرفروش‌ترین و برجسته‌ترین کتاب‌ها بوده است و تاکنون 7 میلیون نسخه از آن به چاپ رسیده است. طبق تحقیقات صورت گرفته، هر سال 100 نسخه از این کتاب منتشر می‌شود. طبق آمارهایی که در سال 2013 منتشر شده است، گفته می‌شود این رمان به 160 زبان ترجمه و بیش از 500 بار تجدید چاپ شده است.

آنتوان دو سنت اگزوپری کیست؟

آنتوان دو سنت اگزوپری (Antoine de Saint-Exupery) نویسنده، خبرنگار و خلبانی خبره بود که در فرانسه چشم به جهان گشود، او روحیه‌ای ماجراجو داشت. همین ماجراجویی و استعدادش در داستان‌نویسی و خلبانی موجب شد پرواز، موضوع اصلی اغلب داستان‌هایش شود. اگزوپری مردی باهوش بود و آثارش حاکی از تجربه‌های شخصی اوست، آثار او دربردارنده‌ی تخیل‌های نویسنده‌ای انسان دوست و مهربان است که در جهانی مملو از وجدان و اخلاق به سر می‌برد و فلسفه‌اش را از دنیای عینی و واقعی بیرون می‌کشد. او در سال 1944 در حال پرواز ناپدید شد. او آثار درخشانی به یادگار گذاشت و مانند شخصیت‌های داستانی‌اش محبوب ماند.

درباره‌ی تولید نسخه صوتی کتاب شازده کوچولو:

رمان شازده کوچولو یکی از ماندگارترین آثار ادبیات دنیاست که توسط گروه صوتی آوانامه و با همکاری انتشارات ققنوس براساس یکی از بهترین ترجمه‌های کتاب تولید شده است. این رمان را با صدای جمعی از نویسندگان مطرح و خوش‌صدا می‌شنوید که با استفاده از فضاسازی و افکت‌های سه‌بعدی توسط محمد ابویی تدوین شده است. توصیه ما این است که این کتاب صوتی را با هدفون‌های استریو (Stereo) یا بلندگوهای محیطی (Surround) گوش دهید.

جملات برگزیده کتاب صوتی شازده کوچولو:

- خودپسندان بجز وصف خود هرگز چیزی نمی‌شنوند.
- مفهوم دنیا برای پادشاهان خیلی ساده است: همه مردم رعیت هستند.
- آخه می‌دونی چیه، وقتی خیلی دلت بگیره، دوست داری غروب آفتاب رو تماشا کنی.
- شازده کوچولو پرسید: از کجا بفهمم وابسته شدم؟ روباه جواب داد: تا وقتی هست نمی‌فهمی!
- ﺷﺎﺯﺩﻩ ﮐﻮﭼﻮﻟﻮ ﭘﺮﺳﯿﺪ: ﻏم‌ﺍﻧﮕﯿﺰﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﯿﺎﯼ ﻭ ﮐﺴﯽ ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﻧﺸﻪ ﭼﯿﻪ؟ ﺭﻭﺑﺎﻩ ﮔﻔﺖ: ﺑﺮﯼ ﻭ ﮐﺴﯽ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻧﺸﻪ...!
- خیلی در بین آدم‌بزرگ‌ها زندگی کرده‌ام. خیلی هم خوب شناختمشان. اما این باعث نشده که نظرم در مورد آن‌ها عوض شود.
- آدم‌ها این حقیقت رو فراموش کردن. اما تو نباید فراموش کنی. تو همیشه مسئول اون چیزی هستی که اهلیش کردی. تو مسئول گلت هستی...
- یک روز، غروب خورشید را چهل و چهاربار تماشا کردم. پس از آن روزی که غروب خورشید را چهل و چهار بار تماشا کردی دلت خیلی گرفته بود؟ شازده کوچولو پاسخم را نداد.
- فقط بچه‌ها می‌دانند دنبال چه می‌گردند. آن‌ها وقتشان را صرف یک عروسک پارچه‌ای می‌کنند و آن عروسک می‌شود همه‌ی دنیای‌شان. اگر عروسک را ازشان بگیری، گریه می‌کنند.
- فقط چیزی را می‌توانی یاد بگیری که اهلی‌اش کرده باشی. آدم‌ها دیگر وقت ندارند چیزی یاد بگیرند. فقط به دکان می‌روند و جنس‌های آماده می‌خرند و چون هیچ دکان دوست فروشی وجود ندارد، دیگر هیچ دوستی ندارند.

در قسمت‌هایی از کتاب صوتی شازده کوچولو می‌شنویم:

شازده کوچولو گفت: «چیزی که کویر رو قشنگ می‌کنه، چاه آبیه که در خودش قایم کرده...»

به ناگاه با فهمیدن راز درخشش باشکوه شن‌ها شگفت‌زده شدم. وقتی پسر کوچکی بودم، در یک خانه‌ی قدیمی زندگی می‌کردم که بنا به افسانه‌ای قدیمی، گنجی در آن مدفون بود... البته هرگز کسی نتوانست آن را پیدا کند؛ شاید هم کسی درصدد جستجوی آن برنیامد. اما این گنج، خانه را افسون کرده‌بود. خانه‌ی من رازی در عمق قلبم پنهان کرده بود...

رو به شازده کوچولو کردم و گفتم: همین‌طوره؛ چه خانه باشم چه ستاره یا صحرا، چیزی که باعث می‌شه زیبا به نظر برسن، درونشونه.

گفت: خوشحالم از اینکه با روباه هم عقیده هستی.

وقتی شازده کوچولو به خواب رفت، او را بغل کردم و به راه افتادم. نگران بودم. گویی گنجی شکستنی را با خودم حمل می‌کردم؛ حتی به نظرم ‌رسید که چیزی در وجود من شکننده‌تر از این در روی زمین وجود ندارد. در زیر نور مهتاب، به آن پیشانی رنگ پریده، به آن چشمان بسته و طره‌های گیسوانی که با وزش باد می‌لرزیدند، نگاه کردم و با خودم گفتم: «چیزی که اینجا می‌بینیم فقط یک پوسته است، اصل‌رو نمی‌شه دید...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
6 دقیقه
بخش اول
22 دقیقه
بخش دوم
25 دقیقه
بخش سوم
23 دقیقه
بخش چهارم
26 دقیقه
بخش پنجم
28 دقیقه
بخش ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شازده کوچولو (با صدای سه بعدی)
نویسنده
مترجممدیا کاشیگر
راویبهنوش فرهودی، آرمان سلطان زاده، مریم پاک ذات، آیلار لبیب، محسن زرآبادی پور، میلاد فتوحی، حامد حشمتی، بهروز طالبی، سامان قلیچ خانی، کامیار محبی، امید تقوی، فریاد موسویان
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۸۷۰۰۰ 60900 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شازده کوچولو (با صدای سه بعدی)

محمدرضا معصومی
۱۴۰۰/۸/۱۶
داستان بسیار زیبایی هستش. گویندگان هم صداشون دلنشین و به کارشون وارد بودن.. اما باید بگم صدای هر شخصیت رو بزارید سمت چپ و یک سری صداهای دیگرو هم بزارید سمت راستِ هدفون، به این معنی نیست که الان صداها سه بعدی شدن: |
راستش نه تنها این حرکتتون به مقصود خودش (یعنی جذاب تر شدن و ملموس تر شدن داستان) شد
رسید بلکه باعث کمی گوش دادنش آزار دهنده باشه. تحمل کردن این موضوعِ سمت راست بودن برخی صداها و سمت چپ بودن برخی دیگر از صداها یه دوگانگی ایجاد میکنه. آدم نمیتونه به طور کامل تمرکزش رو سمت چپ گوشش بزاره و بعد از تمام شدن حرف اون شخصیت دوباره تمرکزش رو سمت راست قرار بده. در واقع یجورایی تعادل اعصاب رو بهم میریزه.
صداهای سه بعدی واقعی هیچوقت تماماً تمرکزشون رو به یک سمت گوش قرار نمیدن و مدام رگه‌هایی از فرکانس اون صدا به طور کمتر داخل آن گوش دیگر پخش میکنن. اینکار باعث میشه از حالت مصنوعی بودن صداها کم بشه
Mehran Tajmiri
۱۴۰۱/۳/۲۷
در کتاب شازده کوچولو نویسنده به شیوه‌ای سورئالیستی به بیان فلسفۀ خود از دوست داشتن و عشق و هستی می‌پردازد. شازده کوچولو پرتره‌های ناخوشایند بزرگسالانی را به تصویر کشیده است که به طرز ناامید‌کننده‌ای تنگ نظرند. در مقابل این بزرگسالان، کودکانی هستند که با نگرشی باز به دنیا می‌نگرند و تمایل دارند این دنیای اطراف‌شان را از درون خودشان کشف کنند.
شازده کوچولو به ما یاد‌آوری می‌کند که بهترین‌های زندگی را اغلب می‌توان در میان بدترین‌ها یافت. آزاداندیشی و کنجکاوی سیری‌ناپذیر کودکان سنگ بنای سلامتی و خوشبختی است.
بزرگسال شدن یک حالت ذهنی است نه یک واقعیت در زندگی.
قهرمان داستان در گوش‌مان زمزمه می‌کند که مراقبت و احتیاط در زندگی بسیار مهم است.
موضوع اصلی افسانه در رازی نهفته است که باور کنید یا نه یک روباه به شازده کوچولو می‌گوید، تنها با چشم دل است که می‌توان چیزی را دید که چشم عادی قادر به دیدنش نیست!
ممنون🌹
| رُز |
۱۳۹۸/۱۰/۱۷
اگه صد بار بگم عالی کمه اگه هزار بار گوش بدم بازم سیر نمیشم و اگه میلیون بار بگم مرسی که هنوز هستین و برای چنین شاهکارهایی انرژی و سرمایه میذارین ذره‌ای از زحماتتون جبران نشده... فقط مرسیییییییی🥰😍😍 (یه انتقاد شاید سازنده کوچولو اینکه صدای گل میتونست بهتر باشه)
Marianne Teymouriyan
۱۴۰۱/۷/۳۰
این کتاب رو هر کسی باید حداقل یک بار توی زندگیش گوش کنه شازده کوچولو خیلی چیزا به آدم یاد میده نمونه‌ی بارز یک انسان کامله و فلسفه انسان بودن و زندگی روی زمین رو به چالش میکشه، چیزهایی مثل درگیر زندگی شدن و فراموش کردن حقیقت وجود رو یادآوری میکنه و محبت از دست رفته‌ی آدم‌های خشمگین رو بازسازی کاملا میکنه، توصیف میکنه که انسان با بزرگ شدن و زیاد شدن سن چه ارزش‌های بزرگی رو فراموش میکنه و دست به چه کارهای سطحی‌ای میزنه که در واقع نباید اینطور باشه، به من خیلی کمک کرد که آدم بهتری باشم امیدوارم بقیه هم نه یک بار بلکه چند بار این کتاب رو گوش کنن و بخونن و فراموش نکنن، گویندگان، صداگزاری‌ها و نوع ترجمه و روند داستان فوق العاده بود کاش همه‌ی کتاب‌های صوتی مثل این کتاب باشن ممنون و خسته نباشید 🥺🤍🌿
Mamaj
۱۴۰۰/۱۲/۱۳
عالیییییی بود هرچی بگم کم گفتم😍 یه سری نکات آموزنده عالی داره این کتاب که همه متوجه شون شدن حتما. یکی از نکات مثلا این بود که شازده به هر سیاره‌ای میرفت، صاحبان سیاره‌ها همه از خودشون تعریف میکردن، یا یک قسمت دیگه روباه به شازده میگفت اهلی کردن یه چیز فراموش شده اس و معنیش ایجاده علاقه اس:)
حتی
یک نکته‌ای که خیلی دوستش داشتم این بود که زبان سرچشمه سوتفاهم هاس.
در کل خیلی کتاب عالی هستش شاید بچه‌ها متوجه تمام نکات نشن ولی وقتی یه بزرگتری کتاب رو میخونه مثل الان من به این فکر میکنه که این کتاب محدودیت سنی نداره و فقط واسه بچه‌ها نیس در صورتی که من تا قبل شنیدن کتاب فکر میکردم فقط واسه بچه هاس. درضمن گوینده‌های و لحن و آهنگ صداهاشون عالی بود و حتی صدای پس زمینه 👏
با تشکر از کتابراه😍
آذر فراهانی
۱۳۹۸/۱۰/۲۸
سعی میکنم هر شب بخش کوچکی از این کتاب رو برای پسرم بخوانم، از کتاب‌های درسی‌اش خیلی آموزنده تر است.
مونا فتحی نژاد
۱۴۰۱/۲/۷
چقدر جذابه این کتاب واقعا...
من از سال ۸۶ تاحالا بیشتر از ۵، ۶ تا کتاب شازده کوچولو خریدم به ترجمه‌ی محمد قاضی (که به نظرم بهترین ترجمه‌ی شازده‌ست و حتی از ترجمه‌ی شاملو هم زیباتره. من هم خوندمش و هم با صدای زیبای خود احمد شاملو گوشش کردم، اما ترجمه‌ی محند قاضی ۱ چیز دیگه‌ست) و هر کدومشو به فردی
که خیییلی دوسش داشتم، هدیه دادم.
این کتاب صوتی (با اینکه ترجمه‌ی مورد علاقه‌م نبود) اما بینهایت زیبا، باکیفیت و پر از احساس بود.
درود و سپاس خدمت آرمان سلطان‌زاده‌ی عزیز و تیم بینظیرشون🙏
ابوالفضل ایمانی
۱۴۰۱/۱/۳
در سیاره اول یک پادشاه زندگی میکند که به دنبال یک رعیت است... در سیاره دوم خانه مردی خود پسند است که دوست دارد شاهزاده کوچولو ستایشگرش باشد در سیاره سوم مرد می‌خواره‌ای است که می‌میخورد تا فراموش کند می‌خوار هست در سیاره چهارم تاجری است که همه چیز را میشمارد حتی همه‌ی همه سیارات را می‌شمارد
در به
سیاره پنجم شاهزاده کوچولو فانوسبان میخورد
سیاره ششم جغرافیدان و سیاره اخر زمین در آخر به سیاره خود و پیش گلش برمی گردد
خلاصه‌ای از کتاب شاهزاده کوچولو......
Sepideh Sadeghi
۱۳۹۸/۱۲/۱۷
سپاس کتابراه.. کتاب شازده کوچولو یکی از عجیب‌ترین و در عین حال زیباترین اثار خلق شده دست بشر.... اینکه ذهن یک انسان میتونه چنین چیزی و تصور کنه و به نگارش در بیاره فقط باید ساعت‌ها خط به خط فکر کرد راجع بهش. ممنون بابت اینکه انقد با کیفیت وزیبا بود.... مثل خودم که از نوجوانی با این کتاب بزرگ شدم دخترم از 2ماهگی با این کتاب زیبا بزرگ شد... بسیار بسیار سپاس
بهنام زرندی
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
در باره این فایل صوتی با احترام به گویندگان باید بگم صدا و لحن شخصیت شازده کوچولو نه تنها دلنشین نبود بلکه بعضی جاها آزاردهنده بود.
و در باره کتاب: این خیلی جالبه که یک‌کتاب میتونه برای بچه‌ها قصه باشه و برای بزرگسال‌ها پر از مفاهیمی که با توجه به دید و شناخت هر آدم از زندگی اون رو به فکر فرو به
میبره. پیشنهاد میکنم قسمت‌های کوچک کتاب توجه کنید و تحلیلی از آن داشته باشید. کتاب ساده و کوتاه ولی بسیار قابل تامل است.
Li Li
۱۳۹۹/۱۲/۱۱
انقدر این کتاب عالی هست دلم نمیاد بخش شش رو گوش بدم که تمام نشه..!
تشکر از همه کسانی که برای این کتاب ارزشمند تلاش کردند، واقعا فوق العاده و آرامش بخش هست..
فقط من یک انتقاد بسیار کوچکی بکنم صدای شازده کوچولو خیلی خوبه خیلی هم تلاش کردند و خسته نباشن ولی بنظرم کمی بی روح بود حتی خندهاش یا داد و فریادش..
به هر حال.، من کلی با این کتاب آرامش گرفتم سپاس فراوان 💓
Shadi
۱۴۰۲/۳/۱۳
این کتاب رو سالها پیش به صورت متنی خونده بودم و میتونم به جرات بگم نسخه‌ی صوتیش عالی بود و این که محتوای کتاب و روایت آن فوق العاده هست. به نظرم اگزوپری با قدرت تخیل منحصر به فردی که داشته سرگشتگی آدم‌ها رو تو دنیای مدرن بسیار زیبا و دلنشنین در قالب نماد‌های گوناگون به تصویر کشیده و انصافا شایسته این بوده که کتاب قرن بیستم باشه. و حرف آخر این که مکالمه‌ی روباه و شازده کوچولو بینهایت زیباست....
سودابه مرادی برنا
۱۴۰۰/۶/۲۷
درود برشما عزیزان. ازینکه کتابره را ایجاد کرده اید بسیار سپاسگذارم. کاری پر ارزش روایجاد کرده اید ممنونم. کتابهای صوتی عالی خواننده‌ها فوقالعاده صدایی دلنشین وفضایی ایجاد میکنند برای شنونده انگار در همان فضا ومحیط قرار دارند. سپاسگذارم وهزاران درود بر شما بزرگواران وتوفیق روزافزون عزیزان را از خداوند متعال خواستارم. دوستتون دارم. هزاران درود برشما 💝
masi
۱۴۰۲/۹/۲۷
بیش از ۵۰ بار کتابشو خوندم، ولی دوست داشتم با صدای زیبا و دلنشین آقای سلطان زاده هم گوشش بدم
یکم قیمتش نسبت به کتاب کوتاه زیاد بود، ولی به این حس دلنشین و شیرین میارزید، مخصوصا اینکه سه بعدی بود و حس و حال تمام قسمت‌ها قابل لمس بود
هر کسی تو زندگیت باید ماهی ۱بار این کتاب و بخونه، چون هر بار با شنیدنش یه حس و حال جدیدی و میگیره و چیز تازه‌ای کشف میکنه
باران
۱۴۰۱/۸/۲۰
کتاب و گویندگی عالی و دلنشین بود، نمیشه گفت کدوم قسمت کتاب جذاب تر بود، کتاب دنیا و آدم‌ها رو با بیانی ساده و در غالب ملاقات شازده کوچولو با آدم‌ها در سیارات مختلف به تصویر کشیده بود، آدم‌های مختلفی که ما اونها را در طول زندگیمونومیبینیم و البته بهتره گاهی بهتر همه چیز با دلمون نگاه کنیم، از نقطه امن زندگیمون بیایم بیرون و به وارد دنیاهای دیگه بشیم
مشاهده همه نظرات 370

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شازده کوچولو (با صدای سه بعدی)

برای دریافت کتاب صوتی شازده کوچولو (با صدای سه بعدی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.