معرفی و دانلود کتاب رهسپاری

عکس جلد کتاب رهسپاری
قیمت:
۶۹۹۰۰ ۳۴,۹۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رهسپاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رهسپاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رهسپاری

کتاب رهسپاری به قلم وین دایر، فراخوانی برای حرکت‌ کردن از یک زندگی بی‌معنا و بی‌هدف و رهسپار شدن به سوی یک زندگی سرشار از معنا و هدف است.

در این کتاب در ابتدای هر فصل جملات انگیزشی در ارتباط با زندگی و ماهیت آن آورده شده است. در فصل اول سعی بر آن است تا دنیای معنوی که همه انسان‌ها از آن‌جا سرچشمه می‌گیرند ترسیم شود. در ادامه با یادآوری این موضوع که ماهیت انسان از وجودی ازلی است، به بررسی تفاوت ماهیت "من محور" و ماهیت معنوی می‌پردازد.

وین دایر (Wayne Dyer) در کتاب رهسپاری (The shift) آورده است: در این کتاب، در حد توانم نکته‌هایی را توضیح می‌دهم که به نظر می‌رسد برای دستیابی به سطحی از آگاهی روشنگرانه باید به آن‌ها توجه داشته باشید. دستیابی به این سطح از آگاهی به شما کمک می‌کند به سوی یک زندگی سرشار از معنا و هدف پیشروی کنید.

همه‌ی انسان‌ها در طی سفر زندگی باید تغییرها یا دگرگونی‌هایی را پشت سر بگذارند و حرکت‌هایی را انجام دهند. خوشبختانه، شما می‌توانید از دو تغییر کلی و نخستین دنیوی فراتر روید و به سوی مسیری برای به وجود آوردن دگرگونی‌هایی در آگاهی‌تان رهسپار شوید که به یک زندگی سرشار از معنا و هدف منجر می‌شود.

نخستین تغییری که همه‌‌ی انسان ها آن را پشت‌سر می‌گذارند، این است که در حقیقت، شما را از نیستی به هستی می‌رساند؛ سبب می‌شود روحتان دارای ساختاری جسمانی شود و شما را از حیطه‌ای نامریی به دنیایی مادی می‌آورد که سرشار از اشیاء، محدودیت‌ها و کالاهای دنیوی است. و دومین تغییر نیز رسیدن از حیطه‌ی معنویت به دنیای مادی و پرداختن به جاه‌طلبی‌ها و خواسته‌های من‌محور است. در این سفر بشری، بی‌تردید، این دو تغییر و تحول اجباری را باید پذیرفت.

جملات برگزیده کتاب رهسپاری:

- یگانه شیوه‌ی ممکن برای معنابخشیدن به هستی بشر این است که رابطه‌ی طبیعی او با دنیایی معنوی پرورش یابد.
- زندگی انسان سرشار از معنا و هدف نخواهد بود، مگر برای پایانی ماورای خودش به‌کار آید؛ مگر به زندگی انسانی دیگر ارزش ببخشد.
- جسم شما همچون آلت موسیقی برای روحتان است. این شما هستید که می‌توانید نوایی خوش را با آن بسازید یا فقط صداهایی درهم و برهم را تولید کنید.
- من‌محوری به‌راستی علت اصلی همه‌ی ناراحتی‌ها محسوب می‌شود. همه‌ی مشکلات شما از من‌محوری نشأت می‌گیرند. اگر، با نادیده‌گرفتن ماهیت من‌محورتان، آن را انکار می‌کردید و از بین می‌بردید؛ به‌راستی آزاد می‌شدید.

در بخشی از کتاب رهسپاری می‌خوانیم:

اکنون، این سؤال مطرح است: جست‌وجو کردن تأیید دیگران و کمبود عزت‌نفس با جاه‌طلبی چه ارتباطی دارد؟ پاسخ کوتاه به این سؤال چنین است: به ما آموزش داده می‌شود، در سراسر زندگی، تا حد امکان با جاه‌طلبی بیشتر، تأیید همه‌ی افرادی را جست‌وجو کنیم که در مقایسه با ما جایگاهی بهتر دارند و از قدرتی بیشتر برخوردار هستند.

جاه‌طلبی کمابیش همیشه به این معنی است که خودمان و اندیشه‌های ارزشمندمان را کنار بگذاریم. احترام گذاشتن به انسان‌های دیگر و اندیشه‌های آن‌ها ضروری است. به هر حال، ما گاهی می‌آموزیم که فقط و فقط والدین، آموزگاران، استادان و مدیرانمان را راضی کنیم؛ بی‌آنکه به خودمان و خواسته‌های ارزشمندمان توجهی داشته باشیم.

چنین رویدادی چگونه اتفاق می‌افتد؟ وقتی اندیشه‌ها و عقاید دیگران را بر اندیشه‌ها و عقاید ارزشمند خودمان ترجیح می‌دهیم؛ با چنین موقعیتی روبه‌رو می‌شویم. چنین روندی؛ هر روز، هر ماه و هر سال؛ اغلب در سطحی نیمه‌خودآگاه انجام می‌شود. در پایان نیز ما با ماهیتی اشتباه و من‌محور روبه‌رو هستیم.

وقتی به اندیشه‌ها و عقاید دیگران، در مقایسه با ارزیابی‌های خودمان، بیشتر اهمیت می‌دهیم؛ در حقیقت آن خرد بیکرانی را نادیده می‌گیریم که ما را آفریده است. هرچه بیشتر این باورهای خودبینانه را کامل کنیم؛ بیشتر گرایش داریم تا اهمیت ماهیت من‌محورمان را باور داشته باشیم.

انگیزه‌ی ما برای انباشتن کالاهای مادی بیشتر و دستیابی به موفقیت‌های عالی‌تر در پایان سبب می‌شود فراموش کنیم که ارزش اصلی ما بر مبنای ارتباطمان با ماهیت معنوی وجودمان تعیین می‌شود. به بیان دیگر، ارتباط ما با سرچشمه‌ی وجودمان کم و کم‌تر می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: از...
فصل دوم: حیطه‌ی من‌محور…
فصل سوم: به...
فصل چهارم: حیطه‌ای سرشار از معنا و هدف …
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رهسپاری
نویسنده
مترجمسیما فرجی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات183
زبانفارسی
شابک978-964-236-297-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۹۹۰۰ ۳۴,۹۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رهسپاری

ونوس س
۱۳۹۸/۳/۶
عجیبه که این کتاب اینقدر کم بهش توجه شده واقعا فوق العادست به طرز عجیبی دیدگاه‌های قبلی و عادت‌های فکری کهنه شما رو به چالش میکشه از لحن صمیمی و شیرین وین دایر هم که لازم نیست تعریف کنم... ❤ ترجمه روان و خوبی هم داره خلاصه از اون کتاباست که نخونی از دستت رفته
Sharare .s
۱۴۰۱/۴/۱۸
وین دایر عزیز، هر کلامش آگاهی و راهنمایی و نور هستش، مثل تمام کتابهاشون این کتاب هم عالی بود، درباره خودشناسی، ماهیت انسان، خدایی که در وجود تک تکمون هست، عالی بود
امیر صالحی
۱۴۰۰/۱/۱۹
عالی بود من به همه توسعه میکنم این کتاب شگفت انگیز رو بخوانید برای من خیلی مفید به تجربه‌ی بی نظیری بود سپاس گرارم از کتابراه... زنده یاد وین دایر کتابهای معرکه‌ای نوشتن🙏🙏🙏❤❤❤❤
Ati Kaman
۱۳۹۹/۲/۸
فقط نمونه از کتاب چقدر عالی بود. کل کتاب هم قبلا خوندم. به توصیه یکی از دوستان کتابخونم انتخابش کردم. خوشحال که قبل از دیرشدن و تموم شدن فرصتهام مطالعه کردم
Saba TA
۱۳۹۸/۹/۱
این کتاب انقدر عالی بود که نتونستم از خوندنش دست بردارم و در عرض سه روز تمومش کردم.... به نظرم حتما بخونید....
Yekta Hashemi
۱۳۹۸/۱/۶
تمام کتاب‌های وین دایر رو باید چنبار خوند، محشره
Yekta Hashemi
۱۳۹۸/۱/۲۱
در یک کلام بی‌نظیر و قابل تامل، از اون کتاباییه ک باید چند بار خوند
Soheil Azarian Azarian
۱۴۰۱/۲/۱۰
بسیارعالی... کتابهای وین دایر موجب تغییروتحول درونی و اساسی میشوند
الهام پورحبیب
۱۳۹۸/۶/۳۱
عالی و مفید برای زندگی معنوی و کشف رسالت واقعی زندی
sandi seven
۱۳۹۸/۱/۷
فوق العاده روحش شاد
Amia shahsavan
۱۳۹۹/۶/۱۱
از بهترینای وین دایر هست و قطعا ارزش خوندن داره
رصا ترشیزی
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کتابی بسیار مفید و قابل تامل
ندا جعفری
۱۴۰۰/۳/۲۳
کتابی زیبا بود... وین دایر دوست داشتنی
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب رهسپاری

برای دریافت کتاب رهسپاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.