معرفی و دانلود کتاب صوتی تصویر دوریان گری

عکس جلد کتاب صوتی تصویر دوریان گری
قیمت:
89000 تومان - 9.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تصویر دوریان گری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تصویر دوریان گری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تصویر دوریان گری

کتاب صوتی تصویر دوریان گری اثر اسکار وایلد، به موضوع اخلاق و نگاه انسان به گذر عمر و زمان می‌پردازد و بر پایه­‌ی زیباییِ جوانی و میل به جاودانگی روایت می‌شود.

«گوته» در نمایش­نامه­‌ی «فاوست» نشان می‌­دهد که چگونه انسان در برابر وسوسه‌­های جوانی، خود را به شیطان می‌فروشد. وایلد اما در تصویر دوریان گری (The Picture of Dorian Gray) به نوعی دیگر این میل به زیبا زیستن و ماندگاری را به شنونده عرضه می­‌دارد.

دوریان گری، یکی از جوان‌ترین و جذاب‌ترین اشراف لندن تصمیم می‌گیرد که یک پرتره از چهره خود داشته باشد تا در روزهای پیری به یاد آورد که چه جمال و شکوهی داشته است. به همین دلیل روی به نقاشی معروف به نام باسیل هاوارد می‌آورد تا چهره‌اش را نقاشی کند. تا زمانی که لرد هنری، مردی با قدرت سخنوری جادویی و دانشی ژرف به او برنخورده، همه‌چیز به خوبی پیش می‌رود، ولی هنگامی که برای اولین بار لرد هنری را می‌بیند و از توصیفات او راجع به جوانی می‌شنود، از نقاشی متنفر می‌شود و از اندیشه­‌ی گذشت زمان و نابودی جوانی و زیبایی، در اندوه عمیقی فرو می‌رود. نه این که هرگز نخواهد جوانی را به یاد آورد، بلکه نمی‌خواهد آن را از دست دهد. جلوی تابلوی نقاشی می‌ایستد و با تمامی وجود آرزو می‌کنم که خود برای همیشه جوان مانده و نقاشی به جای او پیر شود...

اسکار­فینگل اُ.فِلاهرتی­ویلز­وایلد با نام هنریِ اسکار وایلد (Oscar Wilde)، متولد 1854 در دوبلین است. وی را بیش­تر به واسطه‌­ی دو نمایش­نامه­­‌ی «اهمیت ارنست بودن» و «سالومه» می‌شناسند، اما رمانِ «تصویر دوریان گری» از بهترین و معروف­‌ترین آثار وی به حساب می‌­آید. گفته شده وایلد در دورانِ دانشجویی­‌اش به شدت از ورزش و خوش‌گذرانی‌های معمول جوانان، دور شد و در عوض علاقه به گل و زیباییِ گل­‌ها در وی ظهور یافت. در همه‌­ی محافل، آشکارا از عشق و دلبستگی‌­اش به زیبایی یاد می­‌کرد. در­ واقع می‌­توان گفت او خود را نوعی سخنگوی زیبایی­‌شناسی می­‌یافت. تنها رمانِ او، «تصویر دوریان گری» در سال 1890 خلق شد. اثری یگانه در پهنه‌­ی زیبایی بصریِ انسانی.

در قسمتی از کتاب صوتی تصویر دوریان‌گری می‌شنویم:

از پنجره عطر گل‌های تابستانی باغ و همهمه‌ی خیابان‌های لندن به داخل می‌آمد. در وسط اتاق پرتره‌ای از مردی جوان و خوش‌چهره روی سه‌پایه قرار داشت و مقابل آن بسیل هالوارد ایستاده بود.
لرد هنری واتون که به پشتی صندلی‌اش تکیه زده بود، با تنبلی دود سیگارش را بیرون داد و گفت: «این بهترین اثری است که تا به حال کشیده‌ای. باید آن را به معروف‌ترین گالری‌های لندن بفرستی.»

بسیل سرش را به مخالفت تکان داد. لرد واتون شگفت‌زده پرسید: «چرا بسیل عزیز؟ شما هنرمندان موجودات غریبی هستید. می‌خواهید مشهور شوید، اما دلتان نمی‌خواهد سر زبان‌ها بیافتید.»
بسیل پاسخ داد: «می‌دانم حرفم برایت خنده‌دار است، اما نمی‌توانم آن را به هیچ‌کدام از گالری‌های لندن بسپارم. بیش‌تر از آن‌چه باید از خودم در این تصویر مایه گذاشته‌ام.»

لرد هنری خندید و پرسید: «از خودت مایه گذاشته‌ای؟ پس چرا کوچک‌ترین شباهتی بین تو و مرد داخل تصویر وجود ندارد؟!»
بسیل گفت: «از اینکه بین من و دوریان گری شباهتی وجود ندارد خیلی خوشحالم. زیبایی او برای‌اش گران تمام می‌شود.»

لرد هنری پرسید: «نام این مرد دوریان گری است؟»
- بله، ولی دلم نمی‌خواست کسی اسمش را بداند.
- اما چرا؟
- وقتی مجذوب کسی می‌شوم، دلم می‌خواهد اسمش را مثل راز در سینه حفظ کنم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 2
نمونه 1
25 دقیقه
فصل اول
32 دقیقه
فصل دوم
27 دقیقه
فصل سوم
32 دقیقه
فصل چهارم
29 دقیقه
فصل پنجم
19 دقیقه
فصل ششم
29 دقیقه
فصل هفتم
36 دقیقه
فصل هشتم
26 دقیقه
فصل نهم
23 دقیقه
فصل دهم
30 دقیقه
فصل یازدهم - قسمت اول
20 دقیقه
فصل یازدهم - قسمت دوم
19 دقیقه
قسمت دوازدهم
20 دقیقه
فصل سیزدهم
29 دقیقه
فصل چهاردهم
22 دقیقه
فصل پانزدهم
21 دقیقه
فصل شانزدهم
14 دقیقه
فصل هفدهم
22 دقیقه
فصل هجدهم
23 دقیقه
فصل نوزدهم
15 دقیقه
فصل بیستم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تصویر دوریان گری
نویسنده
مترجممحسن سلیمانی
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
89000 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تصویر دوریان گری

سارا پورشیخعلی
۱۴۰۲/۲/۲۸
این کتاب و دوست داشتم، صدای هنری بعضی جاها واضح نبود یا شاید برای من چون گوشی و وصل میکردم به ضبط ماشین و تو مسیر کارم گوش میدادم
تا فصل ۱۳ به نظرم یکنواخت بود ولی از فصل ۱۳ داستان خیلی هیجان انگیز بود
این کتاب به نظرم تمثیل فوق العاده‌ای از ذات بشر بود
شاید همون چیزی بود که در درس دینی بهمون و
میگفتن که هر گناهی مثل یه لکه روی بوم سفید روح آدم میشینه
فرقی نداره کجایی باشی، چه نژاد یا رنگی داشته باشی همه آدم‌ها در ناخوداگاهشون میدونن که روحشون چیه، نویسنده هم خیلی خوب به این موضوع پرداخته، حتی اگه خیلی ماهر باشی در پوشاندن گناه‌ها عیب هات ولی باز نمیتونی فرار کنی، چون گریبانت و میگیره، این همون بهشت و جهنم ا
___ MARYAM ___
۱۳۹۹/۱۱/۱۸
به جد که این کتاب شاهکاریست ژرف که انسان را به فراسوی خودش و دقیقا در مقابل خودِ دیگرش قرار میدهد،
روایت اینقدر جذاب و شنیدنیست که بدون تامل حریص شنیدن ادامه آن خواهید شد،
برای من این کتاب سفری بود تا از بند تفکر به گذر زمان و عمرکه سالهاست دغدغه‌ام بوده رها شوم،
این کتاب در حساس‌ترین زمان به
زندگیم دستم رسید و من به این ایمان رسیده‌ام که هر کتابی در زمان درستش به دست درست‌ترین آدمش خواهد رسید و خواننده‌اش را انتخاب خواهد کرد،
بی نهایت سپاس از کتابراه
و درود به جناب سلطان زاده که در روح و جانمان نفوذ میکنند و اثر را برایمان ماندگار.
afsaneh mousavi
۱۴۰۰/۱۱/۱۷
به نظر من کتاب برای زمان خودش نو آورانه به حساب میاد و انسان رو به این فکر می‌اندازه که اگر واقعا اینجوری بود که اثر هر گناه علاوه بر روح بر جسم و صورت افراد هم نقش می‌بست شاید بیشتر برای پاک نگه داشتن اون تلاش می‌کردیم، ولی جسم مثل نقابی برای روح می‌مونه. کتاب جذابیه و هرچی پیشتر میره جذاب تر ضمن میشه، اینکه پایان دور از انتظاری هم داره، از نظرات لرد هنری راجع به زنها اصلا خوشم نمیاد و شخصیت لرد هنری نماینده‌ی آدم هاییه که وقتی چیز زیبایی می‌بینن با همه‌ی وجود دلشون می‌خواد خرابش کنن چون نمی‌تونن مالک اون زیبایی باشن!
طیبه خلیلی
۱۴۰۰/۴/۲۹
این کتاب بیشتر از اینکه داستانی باشه کتاب خودشناسیه، با خوندنش میشه فهمید که چقد راحت میتونیم ذهنمونو فریب بدیم و به خودمون بقبولونیم این فریب منطقیه! تصور میکنم هر کدوم از ما روزانه بخشی از این کتابو زندگی میکنیم بدون اینکه متوجه باشیم ولی خوندنش مثه تلنگریه که بیشتر حواسمون به تابلوی روحمون باشه؛ اینکه اسکار چقد از ادمای زمانه خودش جلوتر بوده و چه دید زیبا و عمیقی نسبت به ساد‌ه‌ترین مسائل داشته هم به نوبه خودش جالبه.
کاش ترجمه مهندس مشایخی رو هم داشتیم، یکی از ترجمه‌های زیبای این کتاب کار ایشونه.
فائزه شهبازی
۱۳۹۹/۶/۲۱
با تشکر از اشتراک گذاری این کتاب و زحمتی که برای تهیه نسخه صوتی کشیده شده. روایت داستان توسط راوی، آقای سلطان زاده، شنیدن متن را لذت بخش و شنونده را ترغیب به دنبال کردن بیشتر داستان می‌کرد. اگرچه به شخصه با خود داستان نتونستم ارتباط برقرار کنم و به نظرم در نهایت خواندن این کتاب چیز بدردبخوری را یا عاید شنونده خواننده نمیکنه. با این‌حال از جملات و نظرات و به طور کلی ادبیاتی که توسط شخصیت لرد هِنری بکار میرفت خیلی لذت بردم و به نظرم شخصیت جالب و تاثیرگذار داستان هم او بود.
Monir Naghikhani
۱۳۹۷/۸/۶
ممنونم، ممنونم، بسیار کتاب جالب وآموزنده‌ای بودکه گاهی نظر مانسبت به دیگران باعث نابودی یا شکوفایی طرف مقابل میشه، البته تصویر یک نماد بود، نمادی از وجدان، وقهرمان داستان هم متآسفانه یا خوشبختانه وجدانش بطور کامل ار بین نرفته بود، من خیلی خوشم اومد، واز آقای سلطان زاده هم بسیار ممنون، کلام ایشان در زیبایی داستان بی‌تأثیر نبود. خسته نباشید.
hadis malekpour
۱۴۰۱/۱۰/۹
کتاب جالبی بود و اشاره به این داشت که چقدر افرادی که برای معاشرت انتخاب میکنیم تو زندگیمون تاثیز گذارن و پاکی روح چقدر زندگی غنی میکنه برعکس مدام به خوشگذرونی فکر کردن باعث میشه به ادم‌های سطحی تبدیل بشیم. این کتاب به شدت به کسایی توصیه میکنم که ملاک زیبایی ظاهری خیلی براشون مطرحه و لازم به گفتن هم نیست که هر کتابی که اقای سلطان زاده روایت میکنن چقدر به ارزش اون کتاب افزوده میشه
سوگند یونسی
۱۴۰۰/۵/۳۰
جز تاثیرگذار‌ترین کتاب‌هایی زندگی‌ام بود، که دیدگاه مرا نسبت به بسیاری مسائل برای همیشه تغییر داد.
از نظر من جز کتاب‌هایی است که هر کسی باید در طول زندگی‌اش بخواند…
با صدای بی نظیر جناب آرمان سلطان زاده بسیار جذاب تر و شنیدنی تر شد این اثر…
یکی از جملات بسیار زیبای این کتاب که خیلی دوست داشتم: “ راستی اگر کسی همه دنیا را به دست آورد و روحش را از دست داد، چه سودی می‌برد؟ ”
رضا احمدیاری
۱۴۰۰/۶/۱۶
صدای آقای سلطان زاده و فن بیان و ایفای نقش‌های ایشان بسیار استادانه و هنرمندانه بود. اما در مورد داستان؛ متاسفانه ترجمه کامل نیست و قسمت‌های زیادی از داستان سانسور شده. شما در این داستان چیزی از شهوت رانی‌های دوریان و یا فساد اخلاقی او دستگیرشان نمیشود به جز اشاره‌ای به تریاک کشیدنش و کمی میگساری!! پیشنهاد می‌کنم فیلم دوریان گری محصول ۲۰۰۹ انگلیس را ببینید.
یاسمن کیا
۱۴۰۲/۵/۱۵
"تصویر دوریان گری" عالی بود، محشر بود. واقعا از خوندنش لذت بردم. این کتاب رو هم خوندم، هم گوش دادم و هم دیدم.
نمیدونم چجور باید از قشنگ بودن این کتاب صحبت کنم. خیلی جذاب بود. از اول تا آخرش حتی یک لحظه هم برام خسته کننده نشد و واقعا از خوندنش راضی‌ام و به عنوان یکی از کتاب‌های پیشنهادیم که به همه توصیه‌ش میکنم قرارش میدم.
fereshte samani
۱۴۰۲/۴/۱۲
این کتاب آرزوی برآورده شده یک مرد (به نام دوریان گری،) در رابطه با جوانی جاودانه میباشد و تابلوی زیبایی که از ان مرد نقاشی شده بود و هر روز بجای اون شخص پیر میشد. ودر ادامه سو استفاده دوریان گری از نعمتی که بهش داده شده بود؛ قتل و غرق شدن در گناهان بیشمار وتبدیل تابلو به یک شیطان کریه.. توصیه میکنم حتما این اثر رو مطالعه کنید
Msa
۱۴۰۱/۷/۱۸
ما داریم طوری زندگی میکنیم که انگار به گناه حساس شده ایم که انگار تصویری در اتاقمان قرار داده ایم و هر شب نظاره گر اعمالمان هستیم بنظرم این زندگی نیست ترس از گناه باعث میشود انسانها زندگی نکنند نمیدانم برای خودمان زندگی کردن به چه معناست انطور که دلمان میخواهد یا انطور که خدا میخواهد ایا این آزادیست؟؟
A B
۱۴۰۱/۱/۱۴
یک داستان جذاب و شنیدنی که هیچ وقت قدیمی نمیشه... خوندن این کتاب رو به همه نوجوونها پیشنهاد میکنم.
از طرفی علاوه بر فیلم و کتاب اصلی، در فیلم‌ها و کتابهای دیگه هم از شخصیت دوریان گری استفاده شده... بنابراین باید از داستان اصلی مطلع باشید و این شخصیت رو بشناسید.
ترجمه و اجرا هم عالی بود. سپاسگزارم.
Elaheh Ebrahimian
۱۴۰۱/۱۲/۷
کتاب بسیار سرگرم کننده‌ای بود داستان کشش خوبی داشت و نمیزاشت از خواند یا گوش کردن دست بردارم صدای گوینده دلنشین و اجرا بینظیر بود کلمات با آهنگی مناسب حال و هوای داستان ادا میشد و در طول داستان موضوعات فلسفی جذابی بیان میشد که بعضاً باعث تفکر عمیق میشه من از خرید و گوش دادنش لذت بردم
borzou farshad
۱۳۹۸/۶/۱۰
بسیار زیبا و تاثیر گذار بود و اینکه اسکار وایلد چه قدر از زمانه خود جلو بوده..... تاثیری که اعمال ما بر روح ما دارد..... بی‌نظیر بود و مفهوم فلسفی ان بسیار ادمی را درگیر میکند... اجرا هم بی‌نظیر بود ممنونم از کتابراه و اقای سلطان زاده
مشاهده همه نظرات 61

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تصویر دوریان گری

برای دریافت کتاب صوتی تصویر دوریان گری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.