معرفی و دانلود کتاب صوتی جشن طلاق: مجموعه داستان

عکس جلد کتاب صوتی جشن طلاق: مجموعه داستان
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جشن طلاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جشن طلاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جشن طلاق: مجموعه داستان

علی موذنی در کتاب صوتی جشن طلاق پنج داستان کوتاه خود را با موضوعات اجتماعی گردآوری کرده و با لحنی صمیمی و دل‌نشین آن‌ها را برای ما می‌خواند. مؤذنی این داستان‌ها را در دهه‌ی 60 و 70 به رشته‌ی تحریر درآورده و نام این مجموعه را از داستان سوم اخذ کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی جشن طلاق

مجموعه داستان جشن طلاق دربرگیرنده‌ی پنج داستان کوتاه به قلم علی مؤدنی است. این داستان‌ها درونمایه‌هایی اجتماعی دارند و در آن‌ها به معضلات جامعه پرداخته شده است. آثار علی مؤذنی و نویسندگان هم‌نسل او به مثابه‌ی خشت‌هایی هستند که روی ساختمان باشکوه ادبیات داستانی معاصر فارسی بنا شده‌اند. ساختمانی زیبا و چشم‌نواز که پی‌ریزی آن را نویسندگانی همچون محمدعلی جمالزاده و صادق هدایت بر عهده داشتند و آثار درخشانشان با وجود گذشت بیش از یک سده کماکان نظر و توجه علاقه‌مندان و منتقدان را به خود جلب می‌کند.

اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم میلادی، همزمان با دوران مشروطه، عوامل متعددی سبب رونق گرفتن ادبیات داستانی در ایران شد. توسعه‌ی صنعت نشر و چاپ و آغاز به کار رسمی روزنامه‌ها و مطبوعات به رواج ادبیات کمک به‌سزایی کرد. در همین حین بود که با اعزام دانشجویان ایرانی به اروپا و ترجمه‌ی آثاری از الکساندر دوما و جرج‌ رنولدز، ایرانیان با ادبیات غرب آشنا شدند و این آشنایی باعث شد نویسندگان از شیوه‌های داستان‌نویسی کلاسیک غربی الگو بگیرند. به‌طور مشخص ادبیات اجتماعی منثور در ایران با رمان «تهران مخوف» نوشته‌ی مشفق کاظمی در سال 1304 آغاز شد. راهی که امروزه نویسندگان زبردست و دغدغه‌مندی همچون علی مؤذنی آن را ادامه می‌دهند.

«سیمینه»، «پزشک خانواده»، «گربه‌سان» و «جادو» در کنار سومین داستان این مجموعه که نام کتاب از آن گرفته شده، عناوین داستان‌های کتاب صوتی جشن طلاق هستند که همگی آن‌ها را یک راوی اول‌شخص روایت می‌کند.

کتاب صوتی جشن طلاق برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات داستانی معاصر ایران علاقه دارید، شنیدن این مجموعه داستان صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با علی مؤذنی بیشتر آشنا شویم

علی مؤذنی تحصیلات خود را در رشته‌ی ادبیات نمایشی دانشگاه تهران به پایان رسانده است و فعالیت ادبی‌اش را از اواخر دهه‌ی شصت و همزمان با سال‌های جنگ تحمیلی ایران و عراق شروع کرده است. نمایشنامه‌ی «کیسه بوکس» و مجموعه داستان «کلاهی از گیسوی من» جزو نخستین آثار مؤذنی به شمار می‌روند که در سال‌های 1368-1369 منتشر شدند. علی مؤذنی دستی بر آتش فیلم‌نامه‌نویسی نیز دارد و شش تله‌فیلم به نگارش او در دهه‌ی هشتاد شمسی در قاب تلویزیون نمایش داده شده‌اند. «نوشدارو»، «آپارتمان روباز»، «دوازدهم»، «هاقیل» و «خورشید از سمت غروب» از جمله آثار مؤذنی در طول سه دهه فعالیت ادبی او هستند.

در بخشی از کتاب صوتی جشن طلاق می‌شنویم

وقتی از شدت آن صدای مهیب از خواب پریدم، فکر کردم رعدوبرق شده و قرار است باران ببارد. اما وقتی پشت‌بند آن صدای نحس، ناله و جیغ شنیدم، فهمیدم باز هم تصادف شده. چشم‌هام باز نمی‌شد. پشت پنجره تاریک بود. صدای جیغ و داد آنقدر بلند بود که مجبورم کرد بلند شوم و خیابان را نگاه کنم. باورم نمی‌شد. دوتا اتوبوس خورده بودند به هم. آن که از فرعی می‌آمده کوبیده بود به پهلوی آن که در اصلی می‌رفته. از ظاهر هردوشان هم برمی‌آمد سرویس کارمندان‌اند. یکی از سرویس‌ها مال پرسنل ارتش بود و حتماً سرگروهبان حامدی چاق را که یک چهارراه پایین‌تر می‌نشیند و چند بار با لباس فرم توی نانوایی سنگکی دیده‌امش، سوار کرده بوده.

هنوز هیچ‌کس به دادشان نرسیده بود. فکر کردم سریع زنگ بزنم به پلیس و اورژانس. اما با دیدن در نیمه‌باز اتاق فتانه، در نزده رفتم تو. کنار پنجره ایستاده بود و پرده را پیچیده بود دور خودش و داشت تصادف را تماشا می‌کرد. متوجه ورودم شد، اما سر نچرخاند. گفت -با صدایی فروخورده-: «دیدی چی شد؟» مسخره‌ترین جمله‌ای بود که می‌توانست در آن لحظات بگوید. گفتم: «اتفاقاً آمدم ببینم اگر خوابی بیدارت کنم و شاهکارت را تماشا کنی.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
25 دقیقه
سیمینه
35 دقیقه
پزشک خانواده
55 دقیقه
جشن طلاق
60 دقیقه
گربه‌سان
36 دقیقه
جادو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جشن طلاق: مجموعه داستان
نویسنده
راویعلی موذنی
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جشن طلاق

هانیه سلیم زاده
۱۴۰۱/۱۱/۶
من تمایلی برای خواندن مجدد کتاب یا پیشنهاد ان به دیگران ندارم. جذاب نبود
فائزه بوریایی
۱۴۰۱/۱۰/۱۱
مزخرف، بی محتوا، چرت
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جشن طلاق

برای دریافت کتاب صوتی جشن طلاق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.