معرفی و دانلود کتاب صوتی تکنولوژی: مجموعه داستان

عکس جلد کتاب صوتی تکنولوژی: مجموعه داستان
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تکنولوژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تکنولوژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تکنولوژی: مجموعه داستان

جدیدترین اثر علی موذنی، نویسنده‌ی توانمند ادبیات معاصر ایران پیش روی شماست. کتاب صوتی تکنولوژی دربرگیرنده‌ی پنج داستان کوتاه جذاب و شنیدنی به قلم این نویسنده‌ی ایرانی است و نام اثر از سومین داستان این مجموعه برگرفته شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی تکنولوژی

مجموعه داستان تکنولوژی متشکل از پنج داستان کوتاه به قلم علی مؤذنی است. «رضایت»، «تولد»، «تکنولوژی»، «بالش» و «شیرخوارگی» عناوین داستان‌های این مجموعه هستند و همگی جزو جدیدترین آثار این نویسنده به شمار می‌روند. این داستان‌ها دربرگیرنده‌ی درون‌مایه‌های متنوعی همچون موضوعات خانوادگی، اجتماعی و دینی هستند اما وجه شباهت فرمال همه‌ی آن‌ها در این است که هر پنج داستان را راوی اول‌شخص روایت می‌کند.

منتقدان ادبی آغاز نحله‌ی نگارش داستان کوتاه را در ادبیات معاصر ایران به محمدعلی جمالزاده نسبت می‌دهند. «یکی بود و یکی نبود» اثر جمالزاده نخستین مجموعه داستان فارسی است که به همراه یک دیباچه و پیوستی شامل توضیح کلمات و اصطلاحات دشوار در سال 1300 منتشر شد. میراثی که دست به دست نویسندگان نسل‌های بعد شد تا با گذر از سال‌ها و دهه‌ها به نویسندگان هم‌عصر ما برسد. از دیگر سردمداران داستان کوتاه فارسی می‌توان به ابراهیم گلستان، صادق چوبک، غلامحسین ساعدی، بهرام صادقی، هوشنگ گلشیری، صادق هدایت و بیژن نجدی اشاره کرد که از این میان صادقی، هدایت، گلشیری و ساعدی جزو نویسندگان محبوب علی مؤذنی به شمار می‌روند. در دهه‌ی نود شمسی نیز این ژانر ادبی با نام نویسندگان جوانی همچون محمد طلوعی، آرش صادق‌بیگی، مهدی یزدانی‌خرم، عطیه عطارزاده، رضا جولایی، نسیم مرعشی، سینا دادخواه، شهریار مندنی‌پور و... پیوند خورد.

کتاب صوتی تکنولوژی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ژانر داستان کوتاه علاقه دارید، شنیدن این مجموعه داستان صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با علی مؤذنی بیشتر آشنا شویم

علی مؤذنی تحصیلات خود را در رشته‌ی ادبیات نمایشی دانشگاه تهران به پایان رسانده است و فعالیت ادبی‌اش را از اواخر دهه‌ی شصت و همزمان با سال‌های جنگ تحمیلی ایران و عراق شروع کرده است. نمایشنامه‌ی «کیسه بوکس» و مجموعه‌داستان «کلاهی از گیسوی من» جزو نخستین آثار مؤذنی به شمار می‌روند که در سال‌های 1368-1369 منتشر شدند. علی مؤذنی دستی بر آتش فیلم‌نامه‌نویسی نیز دارد و شش تله‌فیلم به نگارش او در دهه‌ی هشتاد شمسی در قاب تلویزیون نمایش داده شده‌اند. «نوشدارو»، «آپارتمان روباز»، «دوازدهم»، «هاقیل» و «خورشید از سمت غروب» از جمله آثار مؤذنی در طول سه دهه فعالیت ادبی او هستند.

در بخشی از کتاب صوتی تکنولوژی می‌شنویم

بابابزرگ می‌گوید انگار یکی حواسم را پرت می‌کند، چیزهای مختلف را می‌آورد جلوی چشم‌هام و فکرم را مشغول می‌کند. برای همین از یادم می‌رود که رکعت چندمم. مامان‌بزرگ هم همیشه همین جمله را می‌گوید که تو اصلاً حواس‌پرتی. در همه کار. تا یادم هست بابابزرگ موقع نماز به تعداد رکعت‌هاش شک می‌کرده. اگر کسی رکعت‌هاش را نشمرد، ممکن است توی رکعت اول تشهد بخواند و توی رکعت دوم نماز چهاررکعتی سلام بدهد. همیشه هم از هر کسی که کنارش نشسته می‌پرسد چند رکعت خواندم؟ برای همین باید یکی کنارش بنشیند و رکعت‌هاش را بشمرد. نوبت من اگر بود با صدای بلند می‌گفتم: «رکعت اول! رکعت دوم! بابابزرگ قنوت بگیر! بابابزرگ، تشهد!» گاهی هم که حواسم پرت می‌شد، مخصوصاً اگر تلویزیون روشن بود، بابابزرگ صداش را می‌بست. به اشتباه می‌افتادم و تعداد رکعت‌های نماز بابابزرگ کم و زیاد می‌شد. مکبری من باعث می‌شد به بابابزرگ احساس پیش‌نماز بودن دست بدهد. می‌گفت چرا نمی‌آیید نماز جماعت بخوانیم؟ مامان‌بزرگ هم می‌گفت چون پیش‌نماز عادل سراغ نداریم و خودش از خنده ریسه می‌رفت و لج بابابزرگ را درمی‌آورد. وقتی مامان‌بزرگ خودش مجبور می‌شد نگهبانی بدهد می‌گفت: «حالا رکعت دومی. حالا رکعت سومی. وا! جمیل؟ چرا پا شدی؟ بنشین تشهدت را بخوان.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
36 دقیقه
رضایت
36 دقیقه
تولد
36 دقیقه
تکنولوژی
65 دقیقه
بالش
34 دقیقه
شیرخوارگی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تکنولوژی: مجموعه داستان
نویسنده
راویعلی موذنی
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تکنولوژی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تکنولوژی

برای دریافت کتاب صوتی تکنولوژی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.