معرفی و دانلود کتاب صوتی خانم پالفری در کلرمانت

عکس جلد کتاب صوتی خانم پالفری در کلرمانت
قیمت:
77000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خانم پالفری در کلرمانت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خانم پالفری در کلرمانت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خانم پالفری در کلرمانت

الیزابت تیلر در یازدهمین اثر خود، کتاب صوتی خانم پالفری در کلرمانت، راوی زندگی بانویی‌ست که سال‌های عمرش را در دهه‌ی شصت میلادی لندن می‌گذراند. این اثر که از عناوین مجموعه کتاب‌های ادبیات داستانی نشر بیدگل به شمار می‌رود، دگرگونی چالش‌ها و مسائل زندگی افراد را با بالاتر رفتن سن‌وسال‌شان نشان می‌دهد. نامزدی برای جایزه‌ی ادبی من‌بوکر در سال 1971، از افتخارات این رمان کلاسیک به حساب می‌آید.

درباره‌ی کتاب صوتی خانم پالفری در کلرمانت

«لورا پالفری» قهرمان کتاب خانم پالفری در کلرمانت است که به‌تازگی همسرش را از دست داده. او در اواخر پاییز وارد هتل کلرمانت شده و با برخی از بانوان مسنی که در این هتل سکونت دارند، آشنا می‌شود. البته این نکته را هم اضافه کنیم که دختر خانم پالفری در اسکاتلند سکونت دارد و نوه‌اش نیز، با نام «دزموند» در موزه‌ی بریتانیا مشغول به کار است. اوج ماجرا آن‌جاست که مرد جوانی به نام «لودو» پا به زندگی لورا می‌گذارد؛ جوانی فقیر که با رمان‌نویسی روزگارش را می‌گذراند. لودو که در زیرزمین خانه‌ای زندگی می‌کند، وقتی می‌بیند خانم پالفری هنگام پیاده‌روی زمین می‌خورد، به‌سرعت برای کمک به او به سمتش می‌رود. پس از این اتفاق، لورا برای سپاس‌گزاری از لودو او را به صرف شام دعوت می‌کند و این‌ چنین است که دوستی صمیمانه‌ی آن‌ها آغاز می‌شود.

الیزابت تیلر (Elizabeth Taylor) در کتاب صوتی خانم پالفری در کلرمانت (Mrs. Palfrey at the Claremont) سعی دارد با نگاه تیزبین و قلم ماهرانه‌ی خود، احساساتی که پیری، نزدیکی به مرگ و فرسودگی در افراد مسن زنده می‌کنند را به شما نشان بدهد. اگرچه محور داستان، خانم پالفری و مواجهات او با پدیده‌ی پیری است، اما اگر به دوستان پابه‌سن‌گذاشته‌اش در هتل کلرمانت توجه کنید، می‌بینید که پیری و مشکلات آن دغدغه‌‌ی خیلی از شخصیت‌ها بوده و چه‌بسا در دنیای واقعی نیز دل‌مشغولی بسیاری از زنان و مردان مسن باشد.

تنهایی و بی‌حوصلگی در میان کاراکترهای کتاب صوتی خانم پالفری در کلرمانت کاملاً مشهود است. تنها دلخوشی آن‌ها دیدوبازدید گاه‌و‌بی‌گاه خانواده و آشنایان آن‌هاست تا کمی از تنهایی دربیایند. در چنین فضایی، فضولی در کار دیگران یکی از سرگرمی‌های افراد محسوب می‌شود. سرک‌ کشیدن‌هایی که خانم پالفری از آن‌ها وحشت دارد. لورا برای اینکه اطرافیانش متوجه تنهایی و بی‌کسی او نشوند، به‌ دروغ لودو را به‌عنوان نوه‌ی خود به بقیه معرفی می‌کند. همین موضوع پیامدهایی را به دنبال خود می‌آورد که زندگی خانم پالفری را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهند. از سوی دیگر، لودو که هدفی جز اتمام رمانش ندارد، سعی دارد از شخصیت خانم پالفری، برای شخصیت‌پردازی‌های رمان خود الهام بگیرد.

شاهکار الیزابت تیلر را مزدک بلوری به فارسی برگردانده و نشر بیدگل نیز به چاپ رسانده است. کتاب صوتی خانم پالفری در کلرمانت را با صدای فروغ حداد می‌شنوید که نشر صوتی لحن دیگر، به مشتاقان رمان‌ها و داستان‌های کلاسیک ارائه کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های ادبیات داستانی نشر بیدگل

این مجموعه با هدف معرفی آثار فاخر نویسندگان مشهور دنیا به نگارش درآمده است و سعی دارد تا با ارائه‌ی آن‌ها، شما را با فرهنگ‌های متفاوت در سراسر جهان آشنا نماید. کتاب‌های «بیداری»، «خشم در هارلم»، »در جست‌و‌جوی یک پیوند»، »انجمن زیرشیروانی» و «ما» برخی از عناوین این مجموعه هستند.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی خانم پالفری در کلرمانت

  • نامزد دریافت جایزه‌ی ادبی من‌بوکر در سال 1971؛
  • در فهرست صد رمان برتر مجله‌ی گاردین.

نکوداشت‌های کتاب صوتی خانم پالفری در کلرمانت

  • از دیدگاه من کتاب خانم پالفری در کلرمانت یک شاهکار بی‌نظیر محسوب می‌شود. (گاردین)
  • این کتاب نگاه ترحم‌آمیز و گاه خنده‌دار الیزابت تیلر را نسبت به مقوله‌ی تنهایی بشر در دوران پیری به تصویر می‌کشد. (آیریش‌ تایمز)
  • مهارت الیزابت تیلر در داستان‌نویسی، به زیبایی هرچه‌ تمام‌تر درگیری‌ها و مشکلات انسان در دوران پیری را به بهترین شکل نمایش می‌دهد. (نیویورک‌ تایمز)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب خانم پالفری در کلرمانت

در اکتبر سال 1973، سریالی از شبکه‌ی BBC به نمایش درآمد که مایکل لیندزی-هاگ با الهام از رمان حاضر تولید کرده بود. دن آیرلند، کارگردان و بازیگر موفق کانادایی نیز با اقتباس از این کتاب فیلمی را در سال 2005 به نمایش درآورد. جوآن پلورایت، بازیگر مطرح بریتانیایی، در این فیلم به هنرنمایی می‌پرداخت.

کتاب خانم پالفری در کلرمانت مناسب چه کسانی است؟

اگر به رمان‌هایی که کشمکش‌های درونی انسان‌ها را موضوع خود قرار داشته باشند، از لحنی احساسی برخوردار بوده و کمی فضای زنانه داشته باشند علاقه‌مند هستید، ما به شما شنیدن کتاب صوتی خانم پالفری در کلرمانت را پیشنهاد می‌کنیم.

با الیزابت تیلر بیشتر آشنا شویم

الیزابت تیلر زاده‌ی سوم جولای سال 1912، در انگلستان متولد شده و تحصیلات آکادمیک خود را نیز در همین کشور پی گرفته است. این نویسنده در سال 1936 با جان تیلر که یک شیرینی‌فروشی داشت، ازدواج کرد.

تاریخ نگارش نخستین رمان او، کتاب «در خانه‌ی خانم لیپینکوت» به سال 1945 برمی‌گردد. پس از این اثر بود که تیلر یازده رمان دیگر را به نگارش در آورد. زندگی روزمره و دغدغه‌های معمول آن، موضوع آثار الیزابت تیلر را می‌سازند. به اعتقاد کینگزلی آمیس، رمان‌نویس و شاعر معروف انگلیسی، الیزابت تیلر «یکی از بهترین رمان‌نویس‌های قرن حاضر» شناخته می‌شود. از آثار او می‌توان به کتاب‌های « قایم‌باشک»، «یک تاج رز»، «زیبای خفته» و «پالادین» اشاره کرد.

الیزابت تیلر سرانجام در سال 1975 به سبب بیماری سرطان درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی خانم پالفری در کلرمانت می‌شنویم

خیلی زود لودو، همان‌طور که در سکوت نشسته بودند، فکری به سرش زد. اسکناس پنج‌پوندی خانم پالفری را از یکی از جیب‌هایش درآورد. با دقت صافش کرد، یک گوشه‌اش را گرفت و آن را مقابل رزی نگه داشت. پرسید: «این بازی رو بلدی؟» و چون جوابی از او نشنید، فوراً ادامه داد: «شاید فکر کنی خیلی آسونه. لابد با خودت می‌گی من باید آدم ساده‌ای باشم که پیشنهاد همچین بازی‌ای رو دادم. ولی آخرش شگفت‌زده می‌شی. تنها کاری که باید بکنی اینه که من وقتی ولش می‌کنم تو بگیریش و اگه بتونی بگیریش مال خودت می‌شه.»

دختر با تعجب نگاهش کرد. حالت چهره‌اش تغییر کرد و برای اولین بار احساس دیگری جای انزجار را گرفت.

لودو انگار که بخواهد کودکی را با نازونوازش به کاری وادارد، گفت: «زود باش! فقط با دست‌های کوچولوت بگیرش.» اسکناس را رها کرد و دختر آن را بین انگشت شست و سبابه‌اش گرفت و حیرت‌زده به او زل زد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
3 دقیقه
معرفی
14 دقیقه
مقدمه
22 دقیقه
فصل یک
15 دقیقه
فصل دو
28 دقیقه
فصل سه
30 دقیقه
فصل چهار
32 دقیقه
فصل پنج
15 دقیقه
فصل شش
18 دقیقه
فصل هفت
19 دقیقه
فص هشت
32 دقیقه
فصل نه
20 دقیقه
فصل ده
14 دقیقه
فصل یازده
16 دقیقه
فصل دوازده
39 دقیقه
فصل سیزده
39 دقیقه
فصل چهارده
12 دقیقه
فصل پانزده
27 دقیقه
فصل شانزده
12 دقیقه
فصل هفده
19 دقیقه
فصل هجده
17 دقیقه
فصل نوزده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خانم پالفری در کلرمانت
نویسنده
مترجممزدک بلوری
راویفروغ حداد
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
77000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خانم پالفری در کلرمانت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خانم پالفری در کلرمانت

برای دریافت کتاب صوتی خانم پالفری در کلرمانت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.