معرفی و دانلود کتاب صوتی وقتی نیچه گریست

عکس جلد کتاب صوتی وقتی نیچه گریست
قیمت:
۱۲۸۰۰۰ 89600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وقتی نیچه گریست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وقتی نیچه گریست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی وقتی نیچه گریست

کتاب صوتی وقتی نیچه گریست رمانی فلسفی، هیجان انگیز، معمایی و سرشار از گفت‌و‌گو‌های بی‌نظیر اثر اروین د. یالوم را با صدای دلنشین آرمان سلطان‌زاده گوش دهید.

اروین د. یالوم در کتاب وقتی نیچه گریست، به شرح داستانی خیالی از روزهای جوانی و بیماری فریدریش نیچه می‌پردازد. بر اساس این داستان دکتر بروئر باید به نیچه از نظر جسمی و روحی کمک کند تا فکر خودکشی را از سر خود دور کند.

در وین سده نوزدهم، داستانی از عشق، سرنوشت و اراده در میان خرد گرایانی شکل می‌گیرد که تصویری از آن دوران ارائه می‌دهد. یوزف بروئر، یکی از بنیانگذاران مکتب تحلیل روانی، در اوج دوران زندگی به سر می‌برد. فریدریش نیچه، یکی از بزرگترین فیلسوفان اروپا در آستانه خودکشی ناشی از افسردگی قرار دارد و قادر به درمان سردردهای شدید و سایر بیماری‌هایش، نیست.

یالوم در رمان وقتی نیچه گریست (When Nietzche Wept)، «واقعیت و تخیل» و «محیط و تطبیق» را در هم می‌آمیزد تا ماجرایی ماندگار را در مورد نیروی رهایی بخش رفاقت، آشکار سازد. این رمان پر از ظرافت‌های ادبی و فلسفی است چنان‌که شاید بتوان گفت کمتر رمانی توانسته، تا این اندازه مضامین فلسفی را در لابلای داستان به‌گونه‌ای بگنجاند که جذابیت داستان تحت تأثیر دشواری عبارات فلسفی قرار نگیرد.

اروین دی یالوم (Irvin D. Yalom) صاحب مشهوترین آثار در زمینه روانشناسی است. آثار او به زبان‌های متعددی ترجمه شده و منبع بسیاری از تحقیقات و پژوهش‌های روانشناسی قرار گرفته است. آثار او با این‌که اصولی، علمی و تخصصی هستند، اما او برای انتقال این مفاهیم از زبانی همه فهم و گیرا استفاده کرده است.

در رمان هنگامی که نیچه گریست، سالومه، یک دختر جوان و زیبای روسی با زیبایی غیر معمول: پیشانی برجسته، چانه‌ی محکم و خوش تراش، چشمان آبی، گیسوانی روشن، زیبایی همراه با جذابیت های زنانه و جسارت‌های مردانه توجه دکتر برویر را به خودش جلب می‌کند. دکتر برویر یکی از بهترین دکترها، پزشک خصوصی دانشمندان، هنرمندان و فلاسفه بزرگی در ایتالیا است که برای استراحت چند روزی با همسرش به ونیز سفر کرده. او پزشک معروف و مشهور وینی است که نامه‌ای از طرف لو سالومه دریافت می‌کند که در آن نوشته شده، آینده فلسفه آلمان در خطر است. سالومه با قرار ملاقاتی غیر منتظره از دکتر بروئر درخواست کمک می‌کند. کمکی غیرمستقیم برای فردی عجیب به نام «نیچه» و از اینجاست که کم کم داستان اصلی شروع می‌شود...‌

هنگامی که بروئر می‌پذیرد نیچه را با کاربرد تجربی «گفتگو درمانی» زیر نظر بگیرد، هرگز انتظار ندارد که بیمار نیز در نشست‌های برگزار شده به دنبال آرامش باشد.

تمامی گفتگوهایی که بین نیچه و دکتر بروئر انجام می‌شود غیر واقعی است. گفته می‌شود که نیچه به‌خاطر تسلطی که خواهر و مادرش بر او داشتند و در عین حال عشق و تنفری که او نسبت به آن‌ها داشت، باعث شده تا در عشق و رابطه‌اش با زن‌ها پیوسته دچار شکست شود و نسبت به زن نگاهی کج و معوج داشته باشد. دکتر برویر در رمان یالوم موفق می‌شود نیچه را در این مورد وادار به اعتراف کند. یعنی به عجز و ناتوانی‌اش در عشق را اعتراف کند. گویا همین جاست که "نیچه گریه می‌کند". البته دیالوگ‌های نیچه در کتاب همگی از سخنان نیچه در کتاب‌هاش است که توسط نویسنده کتاب اروین یالوم گردآوری شده تا در گفتگوی تخیلی نیچه با یکی از شخصیت‌های اصلی کتاب یعنی دکتر بروئو استفاده شود.

ریتم داستان تا زمانی که برویر به عنوان درمانگر نیچه سعی در نزدیک شدن به افکار بیمار را دارد به کندی صورت می‌گیرد و برای مواجه شدن با واقعیات، کنجکاو خواهید شد، اما هنگامی که نیچه درمانگر برویر می‌شود سرعت داستان تند می‌شود و داستان در جاده ای سراشیبی، خاطرات فراموش شده نیجه و برویر را بازگو می‌کند.

جملات برگزیده کتاب هنگامی که نیچه گریست:

- هر انسانی، مالک مرگ خود است و می‌تواند به روش دلخواه عمل کند. شاید… و تنها شاید… بتوان حق زندگی کردن را از هر انسانی گرفت، ولی حق مردن را در هیچ شرایطی نمی‌توان سلب کرد.
- گرچه نمی‌توانیم از سرنوشت بگریزیم. ولی باید با آن درگیر شویم. باید پیشامد سرنوشت‌مان را اراده کنیم. باید به تقدیرمان عشق بورزیم.
- قله یعنی نقطه اوج در صعود زندگی. ولی اشکال قله‌ها این است که انسان را به سراشیبی نزدیک می‌کند.
- ارسال این همه اطلاعات به مغز، آن هم از روزنه سه میلیمتری وسط عنبیه، چه رنج بی‌پایانی!
- ازدواج نباید زندان باشد، بلکه باید باغی باشد که چیزی برتر در آن کشت می‌شود.
- در برابر هر زن زیبا، مرد بدبختی هم حضور دارد که از حضور در کنار او خسته شده!
- انتخابی را تحسین می‌کنم که انسان را به بیشتر از آنچه باید باشد، تبدیل کند.
- شاید یک مرد، تنها با مرد بودن می‌تواند زنانگی وجود یک زن را آزاد کند.
- انسان دوستانش را سخت‌تر از دشمنانش می‌بخشد.
- آخرین پاداش مرده، این است که دیگر نمی‌میرد.
- باید طوری زندگی کنیم که انگار آزادیم.

شخصیت های واقعی کتاب هنگامی که نیچه گریست:
فریدریش ویلهلم نیچه، فیلسوف بزرگ آلمانی
یوزف بروئر، از جمله بهترین پزشکان اتریش که با کمک فروید روش روانکاوی با صحبت را توسعه داد.
زیگموند فروید، عصب‌شناس اتریشی است که پدر علم روانکاوی شناخته می‌شود.
لو آندرئاس سالومه، دختر یک ژنرال روس بود که بیشتر به دلیل عشق نیچه به او شناخته می شود.
برتا پاپنهایم، یکی از افراد پیشگام در مددکاری اجتماعی

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
12 دقیقه
فصل اول - بخش اول
28 دقیقه
فصل اول - بخش دوم
31 دقیقه
فصل دوم - بخش اول
16 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
21 دقیقه
فصل سوم - بخش اول
21 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم
19 دقیقه
فصل سوم - بخش سوم
21 دقیقه
فصل چهارم
20 دقیقه
فصل پنجم - بخش اول
19 دقیقه
فصل پنجم - بخش دوم
26 دقیقه
فصل ششم
17 دقیقه
فصل هفتم - بخش اول
28 دقیقه
فصل هفتم - بخش دوم
9 دقیقه
فصل هفتم - بخش سوم
20 دقیقه
فصل هشتم - بخش اول
33 دقیقه
فصل هشتم - بخش دوم
25 دقیقه
فصل نهم
29 دقیقه
فصل دهم
19 دقیقه
فصل یازدهم - بخش اول
19 دقیقه
فصل یازدهم - بخش دوم
21 دقیقه
فصل یازدهم - بخش سوم
26 دقیقه
فصل دوازدهم
29 دقیقه
فصل سیزدهم
30 دقیقه
فصل چهاردهم - بخش اول
22 دقیقه
فصل چهاردهم - بخش دوم
19 دقیقه
فصل پانزدهم - بخش اول
27 دقیقه
فصل پانزدهم - بخش دوم
31 دقیقه
فصل شانزدهم
18 دقیقه
فصل هفدهم - بخش اول
16 دقیقه
فصل هفدهم - بخش دوم
22 دقیقه
فصل هجدهم - بخش اول
18 دقیقه
فصل هجدهم - بخش دوم
18 دقیقه
فصل نوزدهم - بخش اول
35 دقیقه
فصل نوزدهم - بخش دوم
29 دقیقه
فصل بیستم - بخش اول
17 دقیقه
فصل بیستم - بخش دوم
22 دقیقه
فصل بیستم - بخش سوم
23 دقیقه
فصل بیست و یکم - بخش اول
23 دقیقه
فصل بیست و یکم - بخش دوم
34 دقیقه
فصل بیست و یکم - بخش سوم
24 دقیقه
فصل بیست و دوم - بخش اول
27 دقیقه
فصل بیست و دوم - بخش دوم
31 دقیقه
فصل بیست و دوم - بخش سوم
13 دقیقه
یادداشت نویسنده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی وقتی نیچه گریست
نویسنده
مترجمسپیده حبیب
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۱۶ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۲۸۰۰۰ 89600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی وقتی نیچه گریست

Mobin Kouchaki
۱۳۹۷/۸/۱۹
این کتاب رو فقط افرادی می‌فهمند که دروغ‌هایی که خودشون به خودشون گفتن رو پیدا کردن...
سوال کردن از خودمون و اینکه آیا واقعا میتونیم از خودمون در برابر خودمون دفاع کنیم...
من به راستی چیستم؟
سایه‌ای از دروغ‌های شیرین
یا لجنی از حقیقت‌های تلخ
یا بهتر بپرسم...
دوست دارم کدام باشم؟؟؟!
محمد مهدی زرین دست
۱۳۹۹/۱/۱۲
بی اغراق شاید زیباترین کتابی باشه که تا الان گوش دادم؛ جدا از اینکه این کتاب باعث میشه فکر کنید و ذهن‌هایی رو که دنبال چالش هستند سیراب می‌کنه اما در ارتباط با سبک کتاب و نثر اون قطعاً اساتید فن باید نظر بدن چون کتاب دارای بار روانشناسی-فلسفی بالاییه. اما من به عنوان یه کتابخوان نه چندان حرفه‌ای با یک پیش زمینه صرفاً فکری مرتبط از ساختار زیبای کتاب، صحنه پردازی و شخصیت پردازی به جا و دیدگاه روانشناسی-فلسفی اون غایت لذت رو بردم. اما چیزی که در این میان باعث این حد از شیفتگی من به این اثر شد صداپیشگی و گویندگی آقای آرمان سلطانزاده بود. به نظر من صدای گیرا، کلام آهنگینی که به هیچ عنوان شنونده را نه اذیت می‌کند و نه خسته و صداپیشگی با صدا و لحن متفاوت به جای تمام شخصیت‌های داستان، روحی ست که به کالبد زیبا اما بی‌جان سطور و صفحات کتاب دمیده شده. من این اثر رو دوبار گوش دادم و گوش دادن اون رو به همه توصیه می‌کنم.
شیما رحمانی
۱۳۹۸/۱۲/۲۱
به چند دلیل خیلی کتاب خوبی بود:
۱. صدای گوینده بسیار عالی بود و آدمو توی اون حال و هوا قرار میداد مخصوصا با صداگذاریهای مثل صدای سم اسب، راه رفتن روی سنگ فرش و.... که امیدوارم در کتابهای صوتی بیشتری از مهارت بالای ایشون استفاده بشه.
۲. من که در رشته روانشناسی تحصیل کردم تا حدودی با فروید و بروئر و
مسمریسم آشنایی داشتم. هیچ پیش زمینه قبلی در مورد کتاب نداشتم و نمیدونستم به نوعی با این اشخاص در ارتباط باشه. که برام جالب بود.
۳. آشنایی با شخصیت اعصاب خردکن نیچه هم خالی از لطف نبود.
۴. در طول مدت شنیدن کتاب برام سوال بود که این داستان واقعیه یا تخیلی. که در قسمت آخر توضیح داده بود کجاهای داستان واقعیه و کجای اون تخیلی.
۵. تنها حالت کسالت آور کتاب درگیری بیش از حد شخصیتهای اصلی با زن و حول این محور بود که خب البته با جریان واقعی‌ای که سالیان قبل برای این شخصیتها اتفاق افتاده بود پیش میرفت و کاریش نمیشد کرد.
در کل خوب بود
Maedre
۱۴۰۰/۱۱/۲۷
درباره اثر باید بگویم بسیار عمیق‌تر و زیباتر از آن است که هر کامنتی بتواند نقل کند. این کتاب شما را با علم روانکاوی و ریشه‌های آن آشنا خواهد کرد، و نویسنده آن دکتر یالوم با شناخت و درک مطلوبی که از شخصیتهای نام برده در کتاب دارند رهنمون شما در آشنایی هرچه بیشتر با آن‌ها می‌شوند. زیگموند فرویدِ جوان و دانشجو، یوزف برویر سرخورده و درمانده، و نیچه که می‌گرید.
نحوه روایت داستان دیالوگ محور و عموما در قالب گفتگوهای پی در پی است، و جناب سلطان زاده بخوبی نیاز آن به گویندگی شفاف و طمانینه را برآورده کرده‌اند. از ترجمه زیبا و وزین آن نیز نمی‌توان گذشت، حقا که این ترجمه و روایت دست مریزاد دارند.
نکات ارزنده‌ای در‌خصوص اتفاقات پیشروی کارکترها پس از وقایع کتاب و آینده آنها، لابلای خطوط کتاب گنجانده شده‌اند که درصورت آشنایی مخاطب با این شخصیت‌های بزرگ تاثیرگذاری هرچه بیشتری خواهند داشت.
فقط میتوانم خواندن آن را توصیه کنم؛ با احتمال غریب به اطمینان به خودشناسی عمیق‌تری دست پیدا خواهید کرد.
sadaf khd
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
این کتاب واقعااا و به حق یکی از بهترین کتاب هاییه که خوندم!!!
در سبک خودش بینظیر و بهترینه!
اول میخوام بگم که صداپیشگی اقای سلطان زاده بینهایت عالی و ترجمه هم قوق العاده خوب بود.
موضوع کتاب در سبک خودش واقعا عالیه در این کتاب شاهد تقابل فلسفه و علم رواشناسی و علم طب هستیم!
رویارویی یکی از و
بهترین پزشک‌های اون زمان فیلسوف بزرگ نیچه که دانش خودشونو باهم به اشتراک میذارن و تمام جملاتی که گفته میشه همشون آموزنده و ماندگاره!
بیشتر گفتگو‌ها و جملاتی که گفته میشه باید هایلایت کرد و به خاطر سپرد...
این کتاب رو کامل گوش کردم و قطعا تو برنامم هست چندین بار هم بخونمش!
اکثر چیزهایی که داخل کتاب ازش صحبت میشه واقعیت داره که خیلی خیلی به خوب بودنش اضافه‌ میشه
واقعا همش فک میکنم نویسنده چقدر وقت گذاشته چقدر مطالعه کرده چقدر خلاقیت داشته نه تنها کتاب حاوی اطلاعاتیه که صحت داره بلکه یک رمانه بر پایه‌ی آموزش رواشناسی و اونقدر روون و قایل فهم و شیرینه که همه میتونن ازش درس بگیرن و لذت ببرن...
پیشنهاد میکنم حتما یا بخونید یا گوش بدید جفتشون خالی از لطف نیست و بهترین کاریه که میتونید وقتتونو باهاش پر کنید..
ممنونم از کتابراه
نسرین ناصح
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
گمانم تعداد بالای آرا و کامنتها و پرفروش بودنش، بخاطر اسم تجاری هوشمندانه‌ی کتاب هست، روایتگری اقای سلطان زاده، و اینکه خیلی وقته ارایه شده و جدید نیست. در طی زمان مخاطباش زیاد شده. در دسته‌ی رمانهایی که خوندم، واقعا پیشنهاد اول من نیست. قصه ایست با دیالوگهای با موضوع روانشناسی و فلسفه. گمانم کتابی با ادعاهای درشت.
این دومین نظریه که مینویسم. در اولی مفصل ۵ مورد نوشتم. الان فقط یک مثال بزنم. انگار بگن کتاب، روایت حافظ و مثلا شاعرالشعرا از گیلان هست. هر دو در قرن هشتم زندگی میکردند. که باهم دیداری دارند و یک ماه همنشینی اینها رو که تحول بزرگی در ادبیات اتفاق افتاد رو میگه. بعد میفهمی همش قصه پردازی بود که شاید گیلانیا خواستن بگن ما بودیم که باعث شدیم حافظ، کتابشو بسراید! اگه الان این دو زنده بودن، نمیدونم چی بر سر نویسنده میاوردن!
انقدر یادداشت نویسنده بعد از تمام شدن کتاب، حالمو گرفته که تاثیر خیلی از دیالوگای خوب کتاب، پریده!!
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
🍁این کتاب؟ بزرگ‌ترین شانس‌زندگیم! یالوم مدرّس روان‌درمانی در دانشگاه استنفورده که روان‌شناسی اگزیستانسیال رو پایه‌گذاری کرده و در ۲۰۰۲ جایزه‌ی «انجمن روان‌پزشکی آمریکا» رو برنده شده. در این داستان دکتر یوزف برویر دکتر مشهور روانشناسی است. او زنی دارد (ماتیلده) که رابطه سردی با هم دارند. او شکست از عشقی برتا یکی از مریضانش و‌ اوا منشی‌اش خورده است، و‌لی آن‌ها همچون رویاهای عذاب اور و شیرین در ذهن دکتر هستن.
در شروع این داستان مهیج فلسفی؛ دکتر برویر مشغول استراحت در ونیز است که یادداشتی دریافت می‌کند. در این یادداشت که از طرف زنی به اسم ‘لو سالومه’ آمده، عنوان شده که آینده‌ی فلسفه‌ی آلمان درخطره و لو باید هرچه زودتر دکتر را ببیند.، همین مورد من رو‌حریصتر برای شنیدن کرد تاکتاب رو کشف کنید. لوسالومه عاشق‌ نیچه بود، اما به دلیل دخالتهای سمی خواهر نیچه، الیزابت، آن‌ها از هم جدا شده اند، و با دوست نیچه پل ره زندگی میکند، اما او می‌خواهد به نیچه کمک کند. (به گفته نیچه؛ آن‌ها یک فیثاغورث عشقی داشتند، نیچه، لوسالومه، و پل!). چه زمان‌هایی که بلویر با زیگی فروید حرف میزد و چه با نیچه تمام زمان فکر میکردم دو ابرقدرت دارن با هم شطرنج بازی میکنن! جملاتی که هرگز فراموش‌ نمیکنم:
دکتر بلویر به نیچه بعد آر بهبود بیماری‌اش می‌گوید: یقین دارم که قویترین عامل بهبودی‌ام شناسایی و‌درافتن با ‌دشمن راستین زمان، پیری و مرگ بود! آن زمان متقاعد شدم که همسر زندگی‌ام نه رقیب است و نه نجات دهنده! بلکه مسافریست که در چرخه زندگی پابه پای من و با خستگی راه میسپرد! خوب زندگی کردن یعنی ابتدا آنچه را که ضروریست اراده کنی و‌سپس آنچه را اراده کرده‌ای دوست بداری!
م ظ
۱۴۰۱/۹/۴
خیلی برایم جالب بود که چگونه یک نویسنده به خود چنان جسارتی میدهد که با اشخاص حقیقی چنین داستانی خیالی بیافریند، اگر این اتفاق در اینجا می‌افتاد احتمالا بازخوردهای شدیدی دریافت می‌کرد، اما به نظر من حرف در آوردن و شایعه سازی در مورد افرادی که دستشان از دنیا کوتاه است و نمیتوانند از خود دفاع کنند، از کار قشنگی نیست. این مسئله بگذریم کتاب از نظر شخصیت پردازی قوی است و داستان بسیار جالب روایت شده، به خصوص در مورد خود درگیریها و ناتوانی در رها شدن از آن ودر عین حال خود را درمان گر و صاحب نظر دانستن، واینکه بخواهیم به دیگری کمک کنیم، در حالی خود در منجلاب افکار ناپسند و حتی رغت انگیز در حال دست و پا زدن هستیم. در مورد بخش اعتقادی باید توجه داشت که وجود ویا عدم وجود خالق بحثی بسیار سنگین و پیچید است و نباید تنها به نظر وافکار افرادی که خود، بسیار نا متوازن هستند و چه از لحاظ اخلاقی، شخصیتی و چه از نظر اجتماعی دچار نقصان وتزلزل بوده‌اند تکیه کرد. در کل تاریخ بشر افراد زیادی بوده در جوانی منکر خدا شده و بسیار مطالب در باره آن گفته و بسیار ادله بر آن آورده‌اند ولی پس از مدتی درباره ایمان آورده اند، اما کمتر در مورد قسمت دوم آن‌ها شنیده ایم. به هرحال تامل و تدبر در این زمینه بسیار دشوار است و این نکته که چه کسی با چه درجه از فهم و دریافتی در حال نظر دادن است و افسار افکار و احساسات اطرافیان خود را در دست گرفته است هم باید مورد توجه قرار بگیرد، زیرا متاسفانه قسمت زیادی از مردم به ویژه نوجوانان و جوانان اصلا هیچ توجهی به قسمت اصلی انسان، یعنی ذهن و روح ندارند وفقط تنها به ظاهر و جسم می‌پردازندو هیچ هزینه‌ای چه مای و چه معنوی برای آن نمی‌کنند.
زهرا محسن زاده
۱۴۰۱/۴/۲۵
در ابتدا تشکر میکنم از آقای آرمان سلطان زاده بخاطر خوانش بسیاااااااااااااااااار زیبا و با احساس.
خوانش ایشان حالت یک نمایشنامه به این کتاب داده بود. تصور نمی‌کردم که دارم یه کتاب صوتی میشنوم بلکه انگار در سالن تئاتر نشستم و یک نمایش تماشا میکنم. کاملا می‌تونستم در ذهنم تصویری سازی کنم
مکالمه و
بین ژوزف فردریش می‌تونست بسیار خسته کننده باشه اگر آقای سلطان زاده با تبحر، تنوع در مکالمه ایجاد نمی‌کرد.
محتوای کتاب برای من که مخاطب عام هستم جالب بود. نکات روانشناسی و فلسفی جالبی بیان کرده بود.
از جمله کتابهایی بود که به شدت منو به‌خودش مشغول کرده بود و از هر فرصتی برای شنیدنش استفاده میکردم.
به همه مشتاقان کتاب توصیه میکنم فایل صوتی را گوش بدهند چون بعید می‌دونم فایل متنی تا این اندازه جذاب باشه.
با تشکر از کتابراه
Shahin Movafaghnezhad
۱۴۰۰/۳/۱۵
واااااااااااااای کفم و خونم بریده از این کتاب واااااااااای. به خدا قسم من فقط وقت گل زدن تیم مورد علاقم بایرن مونیخ و آلمان اونم توو جای حساس با تمام توانم فریاد میزنم از خوشحالی و تا الان هر نظری که خواستم واسه کتابهایی که تا کنون خونده‌ام بدم، گزاشتم کتاب کامل تمام شود و بعد نظرمو بدم، ولی نیچه و مباحثه‌ی بورویر انقدر عالیه که همین الان انگار تیم ملی آلمان گل زده توو جام جهانی و من دارم ۳ دقیقست از هیجان فریاد میزنم وااااااای. فقط میتونم بگم واااااااای. اصلا نمیتونم این کتابو یک لحظه هم ول کنم. بنظر من کسی که این کتابرو نخونه و بمیره مثل این میمونه که اصلا زندگی نکرده و همان به که بره به جهنم. بازم وااااااااااااای. چه شطرنجی بازی میکنند این ۲ تا. جونم مشاهیر و فیلسوفان و بزرگان و دانشمندان آلمان که همیشه یه طرف بودند و کل دنیا یه طرف💪❤️👏
___ MARYAM ___
۱۳۹۹/۱۲/۳
“ حقیقت خود مقدس نیست
مقدس آن جستوجوییست که برای یافتن حقیقت میکنید
آیا کاری مقدس تر از خودشناسی سراغ دارید؟
دید من مرتباً تغییر میکند اما یکی از جملات ماندگار من اینست
بشو آنکه هستی!!
بدون حقیقت چگونه میتوان فهمید
کیستیم و چیستیم؟ “
دوستان این کتاب یک اثر فاخر است و چنان شمارا به چالش
میکشید که ساعتها در تفکری ژرف غوطه ور خواهید شد بدون آنکه گذر زمان را بفهمید
بخش کوچکی که از کتاب نقل کردم تاثیر گذارترین دیالوگ برای من بود..!
مدار آگاهی و تفکراتتان را با این کتاب به آسانی میتوانید تغییر دهید.
با تشکر از کتابراه بی نظیر.
Shima Torabi
۱۳۹۹/۲/۱۵
متن روان وترجمه‌ی فاخر کتاب تحسین برانگیز است. علیرغم موضوع که بر مبنای مباحث روان شناختی دونفره شکل گرفته است وعلی القاعده باید کسل کننده باشد قصه از چنان قناعی برخوردار است که خواننده وشنونده را مشتاقانه تا به انتها همراه خود میبرد. این کتاب بار دیگر ثابت میکند که علیرغم همه‌ی ادعاهای فیلسوفان حل واندیشمندان برای مسایل انسانی وعلیت جهان هستی، چگونه مشکلات روزمره وظاهرا پیش پا افتاده ونیز خلق وخو وتربیت انفرادی این مدعیان بشدت در شکل گیری فلسفه، هنر وحتی الهیات عنصر اصلی ونهایی ست. در پایان نمیتوانم از اجرای استادانه وهنر مندانه‌ی جناب اقای سلطانزاده بعنوان یکی از ارکان اصلی جذابیت این اثر نام نبرم.
مهسامحمدی
۱۴۰۲/۱/۶
رمان وقتی نیچه گریست اثر اروین یالوم استاد روان‌پزشکی دانشگاه استنفوردهست،. اروین یالوم در خلال این رمان آموزشی به توصیف درمان‌های رایج برای وسواس فکری که در هر دو شخصیت اصلی رمان (دکتر بروئر و نیچه) به نوعی گرفتار آن هستند می‌پردازه. اروین در پایان کتاب توضیح میده که چه مطالبی از روی واقعیت بوده و چه قسمت‌هایی ساخته ذهن خودش، بنابراین، رمان ترکیبی از خیال و واقعیت هست.
حتی اگر دانش روانشناسی نداشته باشین خوندن این کتاب بسیار آموزنده هست.
مطالب فلسفی و روانشناختی در قالب رمانی جذاب میتونه خیلی لذت‌بخش باشه.
نسخه صوتی هم با صدای آقای سلطان زاده بسیار به جذابیت زمانی که برای شنیدن این کتاب صرف میکنین افزایش میده. ممنون از کتابراه
afsaneh mousavi
۱۳۹۸/۷/۲۳
برای کسایی که مثل خودم قبل از خرید کتاب میان نظرات رو می‌خونن باید بگم صدا و خوانش راوی عااااالیه شاید اگه بخواین نسخه‌ی چاپی کتاب رو بخونین ممکنه بعضی جاها بخاطر کاربرد زیاد اصطلاحات پزشکی کسل بشین ولی گوینده با فراز و فرودهای صداش از اینکه حواستون پرت بشه جلوگیری میکنه. کتاب به چیستی زندگی، وجود یا عدم وجود خدا، فلسفه و... اشاره داره شاید وقتی در قسمت یادداشت‌های نویسنده بشنوین که تمام شخصیت‌های کتاب در دنیای واقعی وجود داشتن ازش لذت بیشتری ببرین
Pejman Pirmoradi
۱۳۹۷/۸/۱۲
نمیخوام مته به خشخاش بگذارم و یا با این نگاههاى تئورى توطعه نقد کنم، اما... عادت به کتابهاى روانشناسى و امثالهم ندارم و این کتاب رو از باب اسم نیچه و با این فکر که نقد روانشناختى طرز فکر نیچه رو واکاوى خواهد کرد دانلود کردم ولى.. با اثرى در خصوص تبرئه و براعت تفکر مرتجع یهودیان ارتدکس قرن نوزدهمى و اروپا روبه رو شدم که قصدشان تصاحب افکار نیچه به نفع یهودیت اهمیت شالوده عصر مدرن بر تفکراتى از این دست که فى الواقع یهودیت مبدع و آغازگر آن بوده و نیچه دنباله رو همین نگاه زیونیسمى میباشد!!! جن الخالق که جایى نیست که از دست اینان در امان مانده باشد به خوب یا بد بودن اندیشه ایشان کارى ندارم و قضاوت نمیکنم اما اندیشه اى که محق باشد نیاز به این همه زمینه چینى ندارد، مخلص کلام اینکه کتاب حاضر هیچ دخلى به نیچه نداشته و تنها سوء استفاده از عقاید مردى مرده و کمتر شناخته شده است
مشاهده همه نظرات 1108

راهنمای مطالعه کتاب صوتی وقتی نیچه گریست

برای دریافت کتاب صوتی وقتی نیچه گریست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.