معرفی و دانلود کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات

عکس جلد کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات
قیمت:
۶۹۰۰۰ 34500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات

مارک براکت در کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات تکنیک‌هایی را به شما می‌آموزد که با به‌کارگیری آن‌ها می‌توانید هوش هیجانی خود را تقویت کنید، احساسات خود را در آغوش بکشید و با استفاده از قدرت آن‌ها، به رشد و شکوفایی برسید. با مطالعه‌ی این اثر کاربردی معنای احساسات خود را بهتر خواهید فهمید، توانایی روبه‌رو شدن با ترس‌هایتان را پیدا خواهید کرد و درنهایت این که یک زندگی کامیاب‌کننده برای شما رقم خواهد خورد.

درباره کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات:

احساسات مقوله‌ای بس غریبند. بسیاری از ما گاه‌وبی‌گاه چنان دچار «قفل‌شدگی عاطفی» می‌شویم که حتی نمی‌توانیم کلمه‌ای برای گفتن از احساسمان پیدا کنیم. در چنین وضعیتی مبهوت، در حالتی از گیجی و سکوت، با نگاهی خیره و و چشمانی گرد‌شده به اتفاقی می‌نگریم که نه انتظار مواجهه با آن را داشتیم و نه توان هضم کردنش را. نوعی سرگشتگی و عدم فهمِ احساسی که در حال تجربه‌ی آن هستیم... مارک براکت (Marc Brackett) در کتاب کاربردی خود، هنر همه فن حریف شدن در احساسات (Permission to Feel)، پیشنهاداتی را برای ما ارائه می‌کند که اگر آن‌ها را در زندگی به‌کار ببندیم، می‌توانیم کمی از این گیجی کشنده بکاهیم و احساسات خود را بیشتر و بی‌واسطه‌تر بشناسیم.

از شما خواهشی داریم؛ همین الان پیش از این که به ادامه‌ی مطالعه‌ی این معرفی بپردازید، چند لحظه‌ای از خواندن دست بکشید و بر خود متمرکز شوید. در همین لحظه چه احساسی دارید؟ غم؟ خشم؟ شادی؟‌ و یا تشخیص آن برایتان دشوار است؟ ما هنگامی که احساس بدی را تجربه می‌کنیم، معمولاً بخشی از این احساس را به دیگری ابراز می‌کنیم و میزان زیادی از آن را درون خود نگه می‌داریم. تجربه‌ی اجتناب کردن برای همه‌ی ما تجربه‌ی آشنایی است. ما به جای صحبت، حل مسأله و در میان گذاشتن احساسمان، با دیگری پرخاش می‌کنیم، یک روز کامل با او صحبت نمی‌کنیم و یا از سر استیصال یک پاکت کامل چیپس را، آن هم وقتی اصلاً گرسنه نیستیم،‌ به‌تنهایی تمام می‌کنیم و بعد هم نمی‌دانیم دردمان چیست.

مارک براکت به ما می‌گوید وقتی اجازه‌ی احساس کردن را از خودمان سلب کنیم، باید در انتظار لیستی بلندبالا از پیامدهای منفی آن باشیم. او در کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات گام‌به‌گام همراه ماست تا بتوانیم احساسات خود را تشخیص دهیم و به شکلی مناسب آن‌ها را ابراز کنیم. این اثر شگفت‌انگیز چنان بینشی را در اختیارمان قرار می‌دهد که پس از مطالعه، فهم ما از جهان درونی‌ و افکار و احساساتمان هرگز مثل قبل نخواهد بود. به جای شک کردن به خود و گرفتار آمدن در ابهامی کشدار، از بیرون به تماشای خود و احساساتمان می‌ایستیم و پس از آن این توانایی را پیدا خواهیم کرد که آنچه را که احساس می‌کنیم،‌ سهل‌تر از پیش درک و در پی آن هضم کنیم.

در انتها این که چه ناتوانیِ ابراز احساساتمان محصول محیط و تربیتی باشد که در آن رشد یافته‌ایم که ابرازگری را از ما می‌گیرد و ما را به موجودی بی‌صدا بدل می‌سازد، چه حاصل اتفاق و ترسی واقعی، تفاوتی ندارد. با کمک گرفتن از این اثر می‌توانیم زندگی‌ای را برای خود رقم بزنیم که پیش از این هرگز آن را تجربه نکرده بودیم. این شما و این اثری متفاوت که با تقویت هوش هیجانی، زیستی متفاوت را برای شما رقم خواهد زد.

نکوداشت‌های کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات:

- مارک براکت به ما نشان می‌دهد که هوش هیجانی یک موهبت نیست، بلکه یک مهارت است. (آنجلا داکورث، نویسنده)
- من عاشق این کتاب هستم! مارک براکت به من آموخت که چگونه یک دانشمند احساسات شوم... (Timothy Shriver, Chairman, Special Olympics)
- مارک براکت به شیوه‌ی صادقانه، خنده‌دار و روشنگر خود به ما کمک می‌کند تا بفهمیم چگونه احساسات بر سلامت و عملکرد ما تاثیر می‌گذارند. (Vivek Murthy)

کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های خودیاری علاقه‌مند هستید، کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات به شما کمک می‌کند هوش هیجانی خود را تقویت کنید و کیفیت زندگی خود را بالا ببرید.

بامارک براکت بیشتر آشنا شویم:

دکتر مارک براکت از بنیان‌گذاران اصلی مرکز هوش هیجانی بیل است. او همچنین استاد مرکز مطالعات کودک این دانشگاه است که بیش از 125 مقاله در رابطه با نقش هوش هیجانی در یادگیری، روابط، سلامتی، تصمیم‌گیری، خلاقیت و عملکرد تألیف کرده است. شرکت‌هایی همچون گوگل، مایکروسافت و فیس‌بوک با مشاوره‌گرفتن از او اصول هوش هیجانی را در آموزش کارکنان خود گنجانده‌اند.

جملات برگزیده‌ی کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات:

- یادگیری کاملاً مبنایی احساسی دارد. «افلاطون»
- برای کسی مهم نیست شما چقدر می‌دانید تا زمانی که بالاخره بفهمند چقدر اهمیت قائل هستید. «تئودور روزولت»
- افکار منطقی هیچ‌گاه به‌مانند احساسات، خلاقیت افراد را تحریک نمی‌کنند. «نیل دگراس تایسون»
- احساسات منفی عملکردی سازنده دارند: کمک می‌کنند توجه‌تان متمرکزتر شود. احساس شادی این کار را نمی‌کند، بلکه احساس ناراحتی است که ما را کمک می‌کند از پس شرایطی دشوار بربیاییم.
- بیماری عاطفی یعنی اجتناب از واقعیت به هر قیمتی.
- ما با استعداد ذاتی برای تشخیص این‌که خودمان یا دیگری چه حسی و به چه دلیل داریم به دنیا نمی‌آییم. همه باید این مهارت را یاد بگیریم.

در بخشی از کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات می‌خوانیم:

تابه‌حال شده است به حرف دل‌تان گوش کنید و تصمیم بدی بگیرید؟ و وقتی اوضاع بد از آب درآمد به پیشانی‌تان بزنید و با خود بگویید: «چه‌کار احمقانه‌ای بود! چی داشتی با خودت فکر می‌کردی؟» شاید در یک لحظه، لغزش فکری داشتید یا استدلال‌تان ضعیف بود. وقتی به گذشته نگاه می‌کنید، چیزی را که از قلم انداختید واضح می‌بینید. فقط باید امیدوار باشید که برای‌تان تجربه شده باشد. آرزوی معقولانه‌ای است؛ اما درسی که گرفتید چه بود؟ ما بر این باوریم که توانایی استدلال و تفکر منطقی‌مان برترین قدرت ذهنی‌مان، حتی برتر از جنبه‌ی عاطفی سرکش‌مان، است. این چیزی نیست جز ترفندی که مغزمان به ما می‌زند، چون در اصل احساسات ما تأثیرات عظیمی بر عملکرد ذهن ما می‌گذارند که اغلب ناخودآگاه هستند. این حقیقت به‌خصوص در فرایند تصمیم‌گیری خیلی واضح‌تر است.

مثال‌های بارزی وجود دارد از اوقاتی که احساسات به‌تنهایی تعیین‌کننده‌ی اعمال‌مان هستند. اگر ترس از پرواز داشته باشیم، با وجود پرخطر بودن، با ماشین تا مقصدمان رانندگی می‌کنیم. گاهی تحت‌تأثیر شور و اشتیاق و هواوهوس، ممکن است قید مراقبت و پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی یا بارداری ناخواسته را بزنیم.

اما تأثیر احساسات فرای این‌ها است. اکثر تصمیمات تلاش‌هایی برای پیش‌بینی پیشامدهای آینده هستند: ما بایستی این خانه را بخریم. من نمی‌خواهم این شغل را قبول کنم. پاستا انتخاب بی‌نظیری است. در هر مورد، ما تمام گزینه‌ها را در نظر می‌گیریم و دست آخر گزینه‌ای را انتخاب می‌کنیم که به‌احتمال‌زیاد پیشامد دلخواه ما را در پی دارد؛ حداقل به لحاظ تئوری.

در حقیقت احساسات، تا حد زیادی، تعیین‌کننده‌ی اعمال‌مان هستند. اگر حس مثبتی داشته باشیم، مثلاً اعتمادبه‌نفس، خوش‌بینی و خرسندی، درمورد کاری که بایستی انجام دهیم به یک نتیجه می‌رسیم و اگر حس منفی داشته باشیم، مثلاً اضطراب، خشم یا ناراحتی، تصمیم‌مان ممکن است کاملاً فرق کند؛ هرچند که با همان مجموعه حقایق سروکار داشته باشیم.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
بخش اول: اجازه‌ی احساس‌کردن بدهید
فصل اول: اجازه‌ی احساس‌کردن
فصل دوم: احساسات اطلاعات هستند
فصل سوم: چطور دانشمند احساسات شویم
بخش دوم: مهارت‌های پنج‌مرحله‌ای
فصل چهارم: شناسایی احساسات
فصل پنجم: درک احساسات
فصل ششم: نام‌گذاری احساسات
فصل هفتم: ابراز احساسات
فصل هشتم: تنظیم و تعدیل احساسات
بخش سوم: مهارت‌های عاطفی برای رسیدن به ‌سلامتی و موفقیت مطلوب
فصل نهم: احساسات در خانه
فصل دهم: احساسات در محل تحصیل: از پیش‌دبستان تا دانشگاه
فصل یازدهم: احساسات در محل کار
آغاز انقلاب عاطفی
منابع
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات
نویسنده
مترجمنهال سهیلی فر
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات308
زبانفارسی
شابک978-622-254-267-2
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۹۰۰۰ 34500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات

رویازارع
۱۴۰۱/۷/۱۳
روان زیبا، بسیار کاربردی، جدیدترین دیدگاه و روش برخورد با احساسات را اموزش میدهد. من کتاب روانشناسی زیاد مطالعه میکنم ولی به جرات میگم که هیچ کدام از انها تا این حد از روایی در ترجمه برخوردار نبوده وتا این حد جدید وکابردی نبوده اگر از خواندن کتابهای ۳۰۰ صفحه قبلی فقط ۱تا ۱۰ نکته می‌اموختم که بیشتر حالت کلیشه‌ای داشت تا فهم ونحوه درست برخورد با احساسات، اما ازتک تک جملات این کتاب مطالب مفید وکاربری را یاد گرفتم. که تقریبا از امسال تو هر کلاس درس که رفتم حداقل ۱۰دقیقه در مورد احساسات ونحوه مدیریت احساسات با دانش اموزان عزیزم صحبت کردم وبا نگاههای بسیار مشتاق این عزیزان روبرو شدم ونظر شخصی من این هست که حتی امکان کتاب را به والدین گرامی معرفی نمایید باشد که هم خودمان در زمینه مدیریت احساسات موفق باشیم هم به کودکان ونوجوانان عزیزمان مدیریت احساساتشان را اموزش دهیم که بتوانند بر استرس واضطرابهایشان به بهترین نحو ممکن غلبه کنند. سپاس فروان از مترجم عزیز وانتشارات محترم
Gashin Minaiy
۱۴۰۲/۱/۱۵
این کتاب در مدت کوتاهی تونست تغییر بسیار چشمگیری رو در زندگیم به وجود بیاره پذیرش احساسات و قضاوت نکردنشون منو انگار به خودم و به لحظه‌ی اکنون و زندگی متصل کرد قبل از اون انگار اتصالم با خودم و زندگیم قطع بود تقویت هوش عاطفی یا به قول کتاب دانشمند احساسات شدن یک پروسه‌ی زمان بره و کم کم توش مهارت و پیدا میکنید که با احساساتتون کنار بیاید اونارو بشناسید تظیم و تعدیل شون کنید در شرایط مختلف. هر چقدر که خلاقیت و مهارتتون بیشتر بشه احساسات دشوار تر در شرایط دشوار تر و پیچیده تری رو میتونید تنظیم و تعدیل کنید نظرات بعضی‌ها رو خوندم که میگفتند کتاب کاربردی نیست و راهکار خاصی ارائه نکرده دقت کنید که تنظیم احساسات در هر شرایطی برای هر فردی متفاوته و فرد باید با توجه به خلاقیت و هوش عاطفی و شناخت از خودش احساساتشو تنظیم یا هدایت کنه و نویسنده نمیتونه به من بگه مثلا وقتی مظطرب میشم چیکار کنم چون شاید برای من یا برای اون شرایطی که توش هستم پاسخگو نباشه این کتاب پنج مرحله رو بهتون آموزش میده که خودتون بتونید تو هر شرایطی از پس احساسات مختلف تون بربیاید البته با تمرین و تلاش.
ترجمه هم به معنای واقعی کلمه عالیه.
علی نژاداسماعیل
۱۴۰۱/۹/۱۵
احساسات زندگی ما را کنترل می‌کنند، بدان جهت می‌دهند، لحظه هایمان را شیرین و یا تلخ میکنند و وظیفه‌ی درک ما از جهان اطرافمان را بر عهده دارند.
نادیده گرفتن احساسات یا از دست دادن افسارشان میتواند زندگی را دگرگون کند و علاوه بر خود بر اطرافیانمان نیز لطمه وارد کند.
مدیریت احساسات و پیشبرد همه‌ی و
آن‌ها در کنار هم، «غم، خشم، اندوه، شادمانی، اضطراب و...»، میتواند به رشد شکوفایی ما کمک کند و ما را در مسیرمان ثابت قدم گرداند، کتاب به این مقوله کمک میکند، که چگونه همه‌ی احساساتمان را در کنار هم داشته باشیم و صرف تک بعدی بودن در آن را اصلاح کنیم. پس از خواندن این کتاب شما دیگر استاد کنترل احساسات خود میشوید و به دیگران هم راهکار‌های عملی این کتاب را آموزش خواهید داد.
یاد میگیرید که شنونده خوبی برای حرف‌های دیگران باشید و دلیل رفتار هایشان را که پیش از این برایتان غیر قابل درک بود را بفهمید.
کتاب ترجمه خوبی دارد و از لحاظ فهم مطالب مشکلی نخواهید داشت.
نسیم افتخار
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
یکی از بهترین کتاب هایی که تو حوزه خودشناسی و توسعه فردی خوندم. دانشمند احساسات شدن کار آسونی نیست، این که هر لحظه بخوای متمرکز باشی، هر لحظه در حال کشف خودت و دنیای درون و بیرون باشی، هر لحظه و هر جا بخوای بفهمی و فهمیده بشی. چون مغز انسان با تمام قدرتش زود خسته میشه و سعی می‌کنه شخص رو از ادامه و راه منصرف کنه. ولی وقتی شروع می‌کنی به فهمیدن احساسات خودت دیگران، دیگه جلوی خیلی از سوتفاهم ها رو می‌گیری. وقتی کتاب رو خوندم متوجه شدم که قسمت عمده کتاب در مورد تربیت فرزند و محیط‌های آموزشی مثل مدرسه هست. وقتی در مقام والد یا معلم هستیم و بلد باشیم دانشمند احساسات شیم می‌تونیم چه قدر روابط با کیفیتی با فرزندمون و یا دانش آموزانمون داشته باشیم. کاش این قبیل کتاب ها در برنامه آموزش مدارسمون هم گنجانده بشن (البته مقطع دبیرستان که دانش آموزان بزرگتر هستن و راحت تر می‌تونن از مطالب بهره ببرن) پیشنهاد می‌کنم حتما کتاب رو مطالعه کنین چون مطالبش بسیار ارزشمنده، نشر میلکان هم که در زمینه روانشناسی، موفقیت و توسعه فردی جزو بهترین هاست ممنون کتابراه عزیز
tokhs_divoneh
۱۴۰۲/۱/۸
حتی عکس روی جلد هم میتونه ادمو تکون بده👌🏻
احساسات جریحه دار شده خود به خود ترمیم پیدا نمیکنن،
باید احساساتمون رو ابراز کنیم
ازش فرار نکنیم هرچند احساس ناخوشایندی نباشه
انکار نکنیم
نپذیرفتن اون حس باعث التیام یافتن اون درد نمیشه.
تو این کتاب یاد میگیریم:
۱_شناسایی احساسات
۲_درک گذاری و
احساسات
۳_نام احساسات
۴_ابراز احساسات
۵_تنظیم تعدیل احساسات
در مورد هرکدوم از مراحل هم توضیحاتی داده شده که با داستان‌ها و مثال‌های مختلفه و همین باعث میشه کسل کننده نباشه و بهتر تو ذهن بمونه.
نکته جالبی که با خوندن این کتاب متوجه میشیم اینه علاوه بر احساسات و هیجانات مثبت، احساسات و هیجانات منفی هم در زندگی بهمون کمک میکنه اگر بهش جهت درست بدیم!
برای مثال ما فکر میکنیم ذاتا استرس داشتن چیز خوبی نیست اما نه،
استرس به اندازه مناسب می‌تونه مارو وادار کنه اون کاری که عقب انداختیم رو عملی کنیم.
Faz P
۱۴۰۲/۷/۱۱
کتاب فوق العاده‌ای هست و باعث میشه بیشتر و بهتر نسبت به احساسات آنی خودمون آگاه باشیم تا بتونیم اون احساسات رو به نفع خودمون کنترل کنیم و کمک میکنه منشا اون احساس رو پیدا کنیم
ما از احساستمون فقط بلدیم بگیم خوب یا بد هستیم خوشحال یا ناراحت هستیم حتی اسم‌های مختلف این احساساتی که داریم رو نمیدونیم
با دونستن اسم اون احساس به خودمون کمک میکنیم تا حس واقعیمون رو بدونیم و بتونیم هم اون حس رو درک کنیم و هم بتونیم راه حل درستی رو برای متعادل کردنش پیدا کنیم و به قول نویسنده ما از احساسات ساخته شدیم و این احساساتمون هست که بهمون میگه تو اون لحظه چه تصمیمی بگیریم دونستن این واقعیات کمک میکنه بتونیم؛ دوست همکار والدین فرزند معلم مدیر و…. بهتری باشیم و کمکمون میکنه که به خوده واقعیمون بیشتر اگاه باشیم
نرگس شاهبازی
۱۴۰۲/۱/۶
اینکه بگیم با همین یه کتاب و همین یه دیدگاه دنیا گلستان میشه اشتباهه! ولی من نه مادرم نه توی محیط آموزشی کار میکنم و برام آموزنده بود. برای خود من به عنوان یک فرد که بهتر بتونم به خودم اجازه بدم بهترین عملکردم رو داشته باشم. اینکه بهتر بفهمم الان دقیقا چه مرگمه😂 کتاب عالی هست! به اینکه خودتون رو و بشناسید کمک می‌کنه ولی با راهی متفاوت. به نوعی یک روش یا یه سبک آموزش میده که هر روز که احساسات متفاوت رو داریم تجربه میکنیم بیشتر درباره خودمون میفهمیم سبکی که این کتاب یاد میده هم نوعی کنترل تشخیص احساساتمونه هم اینکه بفهمیم دقیقا چی باعث میشه که ما به جایی برسیم که احساسات خیلی منفی یا مثبت داریم.. عالی بود.. خلاصه بگم عالی بود
zoha Hashemi
۱۴۰۲/۱/۳
اسم کتاب یه مقدار غلط انداز بود. دنبال این بودم که کمک کنه بهم بهتر و بیشتر احساساتمو ابراز کنم ولی اونقدرها قوی نبود. شبیه کتابای دانیل کانمن بود که خیلی زیاد توضیحات داره. بیشتر از ارائه راه حل عملی، کلی توضیحات وجود داشت. ‌ که بخش مفید توضیحاتش شاید برای من ۳۰ الی ۴۰ درصد بود. اول کتاب نویسنده و با مثال تجارب علمی این رو میخواد اثبات کنه که اره یه مشکلی هست. بله هست. ولی لازم نیست تو فصل‌های بعدی که قرار بود راه حل ارائه بدی هم باز بخوای ثابت کنی یه مشکلی هست. ۸۰ درصد کتابو خوندم و دیگه نتونستم ادامه بدم. قطعا کمک‌های خوبی کرد بهم. ولی بیشتر از اینا انتظار داشتم با توجه به امتیاز و نظرات
تینامون
۱۴۰۱/۹/۲۶
علم روانشناسی در کل دنیا داره به سمتی میره که تو برای بهتر کردن خودت و افکارت فقط و فقط باید تجربه کنی اون حس رو.
توضیح دادن همین مفهوم کار بسیار سختیه
این کتاب دقیقا فوکوسش روی همین مساله س و داره تورو با تک تک جملاتش به جلو سوق میده.
بعنوان مثال اگر ما از دست کسی خشمگین بشیم و به هردلیلی یا
انکارش کنیم درپوش روی اون حس بذاریم فقط داریم ریشه دارترش میکنیم اما اگر تجربه ش کنیم اون وقت داستان جور دیگه‌ای رقم میخوره.
هیچ ایرادی به این کتاب وارد نیست به نظر من جز اینکه کاش صوتیشم موجود بود.
چون این کتاب پرمغزتر از اینه که بشه ازش سطحی گذر کرد.
باید چندین بار گوشش داد.
فاطمه تاجیک
۱۴۰۲/۹/۵
این کتاب در مورد احساسات و بروز احساسات میگه احساساتِ ما نقشی مهمی دارن در سلامت جسم و روان و روابط ما دارن ولی متاسفانه ما دقیقا نمی‌دونیم که چه احساسی داریم و چرا یه احساسِ خاص رو داریم یا سعی میکنبم احساساتمون رو پنهان کنیم.  
توی این کتاب یاد میگیری که احساسات خودت رو بشناسی، بفهمی از کجا و رو
سرچشمه می‌گیرن محرکهای احساسیت کنترل کنی. مارک براکت در این کتاب بهمون نشون میده، اگه به خودمون اجازه بدیم که احساساتمون رو همونطوری که هستن ببینیم و بپذیریم، استرس‌ها و فشارهای احساسی از روی شونه‌مون برداشته میشن و بالاخره می‌تونیم طعم آرامش رو در زندگی‌مون بچشیم.
MoonRiver
۱۴۰۱/۱۲/۷
احساسات به باور عامه و بر اساس قانون نانوشته نوعی ضعفه و طرز بیان کتاب که نوعی شجاعت در ابراز احساسات رو در بر داره و باعث ایجاد حس همدردی در مخاطب میشه قابل توجهه. احساسات جریحه دار شده خود به خود محو نمی‌شوند، خود به خود التیام پیدا نمی‌کنند. اگر احساسات‌مان را ابراز نکنیم، مثل بدهی روی هم تلنبار می‌شوند و بالاخره مهلت پرداخت و تسویه حساب‌شان سر می‌رسد. وقتی احساسات‌مان را نادیده می‌گیریم یا سرکوب می‌کنیم، برعکس قوی‌تر می‌شوند. در هر صورت به همین قدر توضیح و گفتن اینکه در کل کتاب خوبی هست، بسنده می‌کنم و امیدوارم از خوندن کتاب لذت ببرید.
Samira Farhadi
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
فکرمیکنم مزیت این کتاب نسبت به دیگر کتابهای موجود در این زمینه، کاربردی بودن باشه. با مثالهایی که در کتاب آورده شده یاد میگیرید که در هر مرحله چه سوالاتی باید از خودتون یا حتی دیگران بپرسید، دقیقا چی بگید و چه حرف‌هایی بهتره گفته نشه.
یک ستاره بخاطر ترجمه کم میکنم چون اونقدر که توی کامنتها بعضی و
دوستان از ترجمه تعریف کرده بودن خوب نبود حتی چارت کامل خلق سنج چه در نسخه الکترونیک و چه در نسخه چاپی نیست و باید توی گوگل سرچ کنید و خودتون ترجمه کنید چون برای نامگذاری احساسات واقعا لازمه.
نگین هواری
۱۴۰۱/۴/۲۲
کتاب خوبیه. در واقع کتاب خیلی خوبیه که خیلی راه حل‌های درستی برای خیلی از مشکلات ما از جمله خشم و ناراحتی و حسادت و..
روش‌هایی میده که معمولا کمتر می‌شنویم یا اگه بشنویم کمتر عمل می‌کنیم. تشخیص احساساتمون و بروز صحیح اونا چیزیه که مستلزم سالها تلاش. ولی خوب این کتاب بیشتر شاید یه حالت آکادمیک که
داشت باعث کمتر جذاب بودن اون شد یا شاید ترجمه زیاد جالب نبود که یه خورده کتاب برای مخاطبی که کمتر کتاب خونده جذاب و.. نباشه.
در کل خیلی کتاب مفید کاربردیی هست
ریحانه محمدی
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
دوست داشتنی،
از همه نظر خوب و جالبه
اگر تیتر و اسم کتاب نظرتونو جلب کرده و فکر میکنید توی احساسات تون مهارت ندارید یا شناخت کاملی ندارید این کتاب اطلاعات مفیدی بهتون یاد میده در مورد احساسات و شرایط و چرایی به وجود اومدنشون
بعد خوندنش خیلی از موقعیت‌ها احساس عجیب بودن نمیکنید و میدونید چرا این
حس به وجود اومده و چطور باید کنترل و مدیریتش کرد
و غیر عادی نیستید
تقریبا نیم بیشتر کتاب رو خوندم و بنظرم دوست داشتنیه روان و ساده هم هست
س وزیرزاده
۱۴۰۱/۱۱/۲۱
دارم کتاب رو مطالعه میکنم. راستش بیشتر به این خاطر جذبش شدم که بخش‌هایی از احساساتی که نویسنده از خودش تعریف میکنه برام آشنا هست. حالا یا خودم یا بین دانش اموزام زیاد تجربه کردم. امیدوارم در ادامه راهکار‌های مناسبی هم برای حل این معضلات ارائه بده. گاهی ما فکر میکنیم احساساتمون رو باید برای خودمون نگه داریم. چون فقط تو وجود ما هستن یا غیر عادی هستن یا... این خیلی خوبه بفهمیم تنها نیستیم.
مشاهده همه نظرات 216

راهنمای مطالعه کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات

برای دریافت کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.