معرفی و دانلود کتاب خودشناسی

عکس جلد کتاب خودشناسی
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خودشناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خودشناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خودشناسی

نخستین گامی که می‌توان در مسیر موفقیت و رضایت در زندگی برداشت، شناختن خود است. آلن دوباتن در کتاب خودشناسی ابزاری در اختیارتان قرار می‌دهد تا درک درستی از شخصیت خود داشته باشید و بتوانید تصمیم‌های درستی در زمینه مسائل کاری و عاطفی بگیرید.

درباره کتاب خودشناسی:

یکی از ویژگی‌های چشم‌گیر ذهن افراد این است که درکِ ناچیزی از خود دارند. هرچند مالک جسم و روح خود هستند، به‌ندرت سعی می‌کنند به شناخت ناچیزی که از خود دارند بیفزایند. این مساله احتمالا درباره شما هم صادق است. پژوهش و یادگیری درباره‌ی ویژگی‌های یک سیاره‌ی دیگر برایتان از تلاش برای فهم اتفاقاتی که در لایه‌های مغز خودتان می‌افتد راحت‌تر است.
اگر به چند موردِ غفلت از خود توجّه کنید، شگفت‌زده و مضطرب می‌شوید: بعضی روزها زود رنج یا غمگین هستید بدون این‌که بدانید چرا. یا مثلاً احساس بیهودگی می‌کنید، اما در توضیح آن فقط می‌توان گفت: «ای کاش بتوانم کار متفاوتی بکنم» یا «کمک کنم دنیا جای بهتری برای زندگی شود». این طرح‌ها آن‌قدر مبهم هستند که در مقابل طرح‌های روشن و محکم دیگران کم می‌آورند.

از دستاوردهای روان‌شناسیِ تلقین این تصوّر بوده که مغز شامل دو قسمت متمایز است: ضمیر خودآگاه و ضمیر ناخودآگاه؛ یک قسمت در دسترس مستقیم شماست و دیگری در سایه قرار دارد، که گاهی از طریق بروز علائم، دیدن رؤیا، لغزش زبان، و ایجاد اضطراب، آرزو، و ترس در وجود غافلگیرتان می‌کند. بر همین اساس بلوغ یعنی تلاش مداوم برای تبدیل ناخودآگاه به خودآگاه؛ تا از این طریق بتوانید خود را بیشتر و بهتر بشناسید.

کتاب خودشناسی (Self- knowledge) دربردارنده راه‌ها و تکنیک‌های مناسبی است که شما بتوانید به بهترین نحو در مسیر شناخت خود قدم بگذارید. خودشناسی چیزی نیست که بتوان آن را در مدرسه، دانشگاه، محل کار و... آموخت اما این کتاب منبع مناسبی است برای کمک به شما در فهم خود و بهبود رابطه خود با زندگی و دیگران.

درباره مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی‌‫‫:‬‬‬‬

آلن دوباتن یکی از اعضای تیم نویسندگان و مربیان مدرسه زندگی (The School of Life Library) بود که در سال 2008 آن را پایه گذاری کردند؛ مدرسه‌ای که هم اکنون در بسیاری از شهرهای دنیا مانند لندن، پاریس، آمستردام، سئول، استانبول، برلین، ملبورن و... فعالیت می‌کند. مدرسه زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با بیش از 5 میلیون مشترک در یوتیوب، 343 هزار دنبال کننده در فیس‌بوک، 183 هزار دنبال کننده در اینستاگرام و 160 هزار دنبال کننده در توییتر با سرعت بالایی در حال رشد است.

هدف مجموعه مدرسه زندگی در باب عشق این است که در مواجهه با تنگناهای عشق همچون دوستی ایده‌آل عمل کند. هر یک از عناوین این مجموعه به یکی از مسائل مهمی می‌پردازد که به احتمال زیاد بالاخره با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد؛ از قرارهای آشنایی گرفته تا دل‌شکستگی، از مسئله روابط نامشروع گرفته تا دعواهای زناشویی. آنچه این کتاب‌ها را به هم پیوند می‌دهد ترکیب دیدگاه روانشناسانه، انسانیّت، و اشتیاقی است که در آن‌ها دیده می‌شود. این آثار توصیه‌ها و دل‌داری‌های لازم را به شما می‌دهند تا به خوشبختی‌ای که استحقاقش را دارید دست یابید.

کتاب خودشناسی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب به کسانی که به دنبال راهی برای قدم گذاشتن در وادی خودشناسی و خودسازی هستند، پیشنهاد می‌شود.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم:

آلن دوباتن (Alain de Botton) نویسنده‌ی برجسته و فیلسوف و مجری تلویزیون است و در سال 1969 در زوریخ، پایتخت سوئیس به دنیا آمد. او تمام دوران تحصیلش را در دبیرستان‌های شبانه‌روزی لندن گذراند و در دانشگاه کمبریج رشته‌ی تاریخ خواند. سپس در لندن به تحصیل در رشته‌ی فلسفه پرداخت. او دوره دکترای فلسفه خود را در دانشگاه هاروارد شروع کرد اما برای نگارش آثار فلسفی به زبان ساده، آن را کنار گذاشت. دوباتن در سال 2008 به عضویت هیئت مؤسس یک سازمان جدید آموزشی به نام مدرسه زندگی درآمد.

از مهم‌ترین آثار آلن دوباتن می‌توان به جستارهایی در باب عشق، هنر سیر و سفر، تسلی‌بخش‌های فلسفه، پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، هنر همچون درمان، خوشی‌ها و مصایب کار، یک هفته در فرودگاه، در باب مشاهده و ادراک و... اشاره کرد. کتاب‌های او مسائل گوناگونی را به روش فلسفی و با تأکید بر رابطه آن با زندگی روزمره مورد بررسی قرار می‌دهد.

جملات برگزیده کتاب خودشناسی:

- زندگی عموماً فراتر از حد انتظار ما دلهره‌زا است. ما در این دنیای متزلزل مدام باید حواسمان باشد راه صحیح را پیدا کنیم.

- همه‌ی ما یک کششِ درونی به رشد و پیشرفت داریم و، هر بار که نشانه‌ای از آن می‌بینیم، هرچند مغلوط و درهم، باز یک تصویر بهتر از خودمان در ذهنمان شکل می‌گیرد

- میزان علاقه‌ی ما به خودمان بیش از هر چیز در مواجهه با تهدیدهایی مشخص می‌شود که از جانب دیگران احساس می‌کنیم.

- یک مانع بزرگ در مسیر خودشناسی و به تبع آن داشتن زندگیِ موفق تمایل یک بخش از ذهن به دروغ گفتن به بخش دیگر است. ما به یک دلیلی که کاملاً بجا به نظر می‌رسد به خودمان دروغ می‌گوییم: می‌خواهیم مانع درد و رنج شویم.

در بخشی از کتاب خودشناسی می‌خوانیم:

وقتی با یک غریبه‌ای برخورد می‌کنیم که چیزهایی دارد که ما نداریم (شغل بهتر، یار/ همسر بهتر، و غیره)، اگر درجه‌ی خویشتن‌دوستی ما پایین باشد، بلافاصله احساس بی‌ارزش بودن به ما دست می‌دهد. یا اگر درجه‌ی خویشتن‌دوستیِ ما قابل‌ملاحظه باشد، از چیزی که داریم و اینی که هستیم احساس رضایت خواهیم کرد. وقتی دیگری ما را سرخورده یا تحقیر می‌کند، می‌توانیم در مقام یک انسانی که حق زیستن دارد توهین او را نادیده بگیریم و اهمیتی به آن ندهیم، یا می‌توانیم با چند کلمه‌ی ناشایست از جای خود دربرویم و قیافه‌ای ترسناک و تهدیدآمیز به خود بگیریم و بخواهیم به‌زور از دیگران احترام طلب کنیم. وقتی این نیاز خطرناک در ما شکل می‌گیرد که خود را مضحکه‌ی خاص و عام کنیم، یا با خودبزرگ‌بینی کاذب دل به خطر می‌زنیم یا می‌توانیم با اتکا به مایه‌ای از آرامش خاطر و ثباتی که در درون خود داریم در مقابل عدم تأیید دیگران سرمان را بالا بگیریم.

قدرت و ماهیّت خویشتن‌دوستی را می‌توان بر حسب شفافیتی که در روابط خود داریم تعیین کنیم. وقتی در مسائل جنسی با شریک خود دچار مشکل می‌شویم (مثلاً به نیاز ما توجّهی نمی‌کند)، آیا آن‌قدری خودمان را دوست داریم که در این قضیه‌ی بخصوص تکلیفمان را با یار/ همسر خود مشخص کنیم؟ یا از بس که خودمان را کوچک کرده‌ایم به این باور ضمنی رسیده‌ایم که لیاقت من همین است؟ در صحنه‌ای دیگر، وقتی در قبال یار / همسر خود خطایی مرتکب می‌شویم، آیا به‌راحتی عذرخواهی می‌کنیم؟ اگر اندوخته‌ی خویشتن‌دوستی ما قابل‌توجّه باشد، این حس را داریم که می‌توانیم به اشتباه خود اقرار کنیم بدون این‌که عزت نفسمان دچار خدشه شود. اما اگر خویشتن‌دوستی ما شکننده باشد، برای‌مان مقدور نیست که به گناه و اشتباه خود اعتراف کنیم؛ این اعتراف ته‌مانده‌ی حرمت نفسمان را هم از بین خواهد برد. در نتیجه، زودرنج و گوشه‌گیر می‌شویم.

فهرست مطالب کتاب

غفلت از خود
مراقبه‌ی فلسفی
اضطراب
1. بارگشایی عملی
2. بارگشایی عاطفی
ناراحتی
هیجان
هویّت عاطفی
خویشتن‌دوستی
صداقت
روابط
اعتماد
آزمودن هویّت عاطفی
پرسش‌نامه‌ی هویّت عاطفی
خویشتن‌دوستی
صداقت
روابط
اعتماد
میراث عاطفی
خویشتن‌دوستی
صداقت
روابط
اعتماد
راستگویی و انکار
آزمایش راستگویی
قضاوت خود
ندای درون
تردید در هیجان‌های خود
نقص‌های گردوی معیوب
درباره‌ی مدرسه‌ی زندگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خودشناسی
نویسنده
مترجمعلی معتمدی
ناشر چاپیانتشارات رخداد کویر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات72
زبانفارسی
شابک978-622-740327-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خودشناسی

Dream
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
این کتاب حول سه تا موضوع در زمینه خود شناسی میچرخه: مدیریت غم‌های درونی، اصلاح قضاوت و سرزنش خودت و تمرین صداقت با خودت در برابر مسائل زندگی میچرخه و این دقیقا سه تا موضوع اصلی هست که هممون کم و بیش درگیرش هستیم. تمریناتی که در این سه مورد بهت میده فوق العاده و قابل انجام هستند. نویسنده بسیار قلم و خوبی داره، ترجمه عالی قابل فهمه. در کل هر کسی که میخاد در زمینه خودشناسی مطالعه داشته باشه این کتاب جز ملزوماتشه. مرسی از کتابراه🍇
فاطمه تاجیک
۱۴۰۲/۹/۲۱
به مباحث خود شناسی خیلی علاقه دارم و تعریف این کتاب رو خیلی شنیده بودم با این که کتاب حجم کمی داره ولی خیلی مطالب مفیدی داره، از قسمت مراقبه فلسفیش خیلی خوشم اومد اینکه از خودت میپرسی الان چرا ناراحتی چرا مضطربی چرا هیجان داری وقتی فکر میکنی به دلیل ناراحتی یا هیجانت به لایه‌های زیرین روحت انگار وصل میشی و اون دلیل اصلی رو متوجه میشی
کیارش سهیلی
۱۴۰۰/۹/۲
حجم کمی داره که برای مبتدی‌ها در کتابخوانی و روانشناسی مناسبه. عنوان خودت را دوست داشته باش برای کتاب بهتر بود.
دیانا حکیمیان
۱۴۰۱/۷/۱۳
کتاب خوبیه. با احساسات رو به رو میشیم در این کتاب. واقعا خودشناسی جالبی داره این کتاب
فردیس درویشی
۱۴۰۰/۳/۱۹
برای سازماندهی به ذهن و کاهش اظطراب کمک کننده است الن دوباتن هم قلم خوبی داره
سید سیاوش موسوی
۱۴۰۲/۹/۱۵
جالب بود ولی زیاد بدرد نمیخورد البته برای من، خیلی از نکته هارو خودم میدونستم تقریباً۷۰٪ رو میدونستم
لیلا علی قلی زاده
۱۴۰۱/۱۱/۲۷
این کتاب درباره خودشناسی هست و برای شروع مطالعه درباره برخی علت رفتارهامون کتاب خوبیه
امیرضا میرزاپور
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
آلن دوباتن کتاب‌های خوبی در زمینه خودشناسی داره
عبدالله نظری محمدابادی
۱۴۰۱/۶/۱۰
بهترین کتاب روانشناسی در حوزه شناخت و راه و‌روش خودشناسیست
محمدرضا سیانی سیانی
۱۴۰۰/۳/۲۰
چقدرخوب بودکه این کتاب روصوتی می‌کردید.
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب خودشناسی

برای دریافت کتاب خودشناسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.