معرفی و دانلود کتاب سیری در کودکی: کندوکاوی در آسیب‌های دوران کودکی و نمود آن‌ها در بزرگسالی

عکس جلد کتاب سیری در کودکی: کندوکاوی در آسیب‌های دوران کودکی و نمود آن‌ها در بزرگسالی
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیری در کودکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیری در کودکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیری در کودکی: کندوکاوی در آسیب‌های دوران کودکی و نمود آن‌ها در بزرگسالی

ویژگی‌های شخصیتی کنونی شما تا حد زیادی تاثیرگرفته از اتفاقاتی است که پیش از دوران بلوغ برای شما رخ داده، از نوع نگاهتان به عشق و روابط عاطفی گرفته تا عملکردتان در محیط کاری. آلن دوباتن در کتاب سیری در کودکی به ریشه‌یابی مباحث این چنینی می‌پردازد و راهکارهایی واقع بینانه در ارتباط با مشکلاتی که منشأشان دوران کودکی است، ارائه می‌دهد.

درباره کتاب سیری در کودکی:

به احتمال زیاد برایتان آزاردهنده خواهد بود اگر گسی از شما بخواهد به دوران کودکی و خردسالی خود فکر کنید. سال‌های سال است که از آن دوران می‌گذرد و شما شاید چیز زیادی از آن دوران به یاد نیاورید چه رسد به این که بخواهید با آن ارتباط بگیرید و در آن کند و کاو کنید. با این وجود بخش اعظمی از تاریخ بشری به مساله‌ی ارتباط بین اتفاقات کودکی و طرز رفتار افراد در دوران بزرگسالی تاکید دارد.

این‌که افراد گذشته را فراموش می‌کنند فقط از روی تنبلی نیست. در اصل، آن‌ها می‌توانند مکرر به فضاهای عاطفی که قبلاً در آن‌ها بودند وارد شوند. این‌که خاطرات را کنار می‌گذارند و عمداً کمتر به سرگذشت خود می‌اندیشند دلیل‌های جدی‌تری دارد.
کتاب سیری در کودکی (How to Overcome Your Childhood) شما را با مفاهیمی چون رشد شخصیتی، میراث عاطفی، شکل‌گیری برداشت هر کس از خوبی یا بدی، تاثیر روابط کیفیت ارتباط با والدین بر زندگی و انتخاب یار و همسر و... آشنا می‌کند و شما را در رهایی از قید و بند‌های گذشته‌ی خود یاری می‌دهد.

درباره مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی‌‫‫:‬‬‬‬

آلن دوباتن یکی از اعضای تیم نویسندگان و مربیان مدرسه زندگی (The School of Life Library) بود که در سال 2008 آن را پایه گذاری کردند؛ مدرسه‌ای که هم اکنون در بسیاری از شهرهای دنیا مانند لندن، پاریس، آمستردام، سئول، استانبول، برلین، ملبورن و... فعالیت می‌کند. مدرسه زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با بیش از 5 میلیون مشترک در یوتیوب، 343 هزار دنبال کننده در فیس بوک، 183 هزار دنبال کننده در اینستاگرام و 160 هزار دنبال کننده در توییتر با سرعت بالایی در حال رشد است.

هدف مجموعه مدرسه زندگی در باب عشق این است که در مواجهه با تنگناهای عشق همچون دوستی ایده‌آل عمل کند. هر یک از عناوین این مجموعه به یکی از مسائل مهمی می‌پردازد که به احتمال زیاد بالاخره با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد؛ از قرارهای آشنایی گرفته تا دل‌شکستگی، از مسئله روابط نامشروع گرفته تا دعواهای زناشویی. آنچه این کتاب‌ها را به هم پیوند می‌دهد ترکیب دیدگاه روانشناسانه، انسانیّت، و اشتیاقی است که در آن‌ها دیده می‌شود. این آثار توصیه‌ها و دل‌داری‌های لازم را به شما می‌دهند تا به خوشبختی‌ای که استحقاقش را دارید دست یابید.

کتاب سیری در کودکی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب به زن و شوهرهایی که به دنبال برقراری و حفظ آرامش در محیط خانه و خانواده هستند، پیشنهاد می‌شود.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم:

آلن دوباتن (Alain de Botton) نویسنده‌ی برجسته و فیلسوف و مجری تلویزیون است و در سال 1969 در زوریخ، پایتخت سوئیس به دنیا آمد. او تمام دوران تحصیلش را در دبیرستان‌های شبانه‌روزی لندن گذراند و در دانشگاه کمبریج رشته‌ی تاریخ خواند. سپس در لندن به تحصیل در رشته‌ی فلسفه پرداخت. او دوره دکترای فلسفه خود را در دانشگاه هاروارد شروع کرد اما برای نگارش آثار فلسفی به زبان ساده، آن را کنار گذاشت. دوباتن در سال 2008 به عضویت هیئت مؤسس یک سازمان جدید آموزشی به نام مدرسه زندگی درآمد.

از مهم‌ترین آثار آلن دوباتن می‌توان به جستارهایی در باب عشق، هنر سیر و سفر، تسلی‌بخش‌های فلسفه، پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، هنر همچون درمان، خوشی‌ها و مصایب کار، یک هفته در فرودگاه، در باب مشاهده و ادراک و... اشاره کرد. کتاب‌های او مسائل گوناگونی را به روش فلسفی و با تأکید بر رابطه آن با زندگی روزمره مورد بررسی قرار می‌دهد.

جملات برگزیده کتاب سیری در کودکی:

- این خوشبختی است که پدر و مادر می‌توانند در برابر بدترین نگرانی‌ها و کشمکش‌های بزرگ زندگی از ما محافظت کنند؛ که می‌توانند این حقیقت را بپذیرند که سال‌ها زمان می‌برد تا فرزندشان با پیچیدگی‌های هستی مواجه شود، که به آن بلوغ رسیده‌اند که به ما اجازه می‌دهند آرام‌آرام رشد کنیم.

- شاید در صلاحیت ما نباشد که محدوده‌ها و مرزهای یک شخص بالغ را مشخص کنیم. ولی همیشه صلاحیت داریم که به روش‌های پخته‌تری در مواجهه با جنبه‌های نابالغ یارمان رفتار کنیم.

- برای درک کسی که می‌خواهد همه را راضی نگه دارد و برای همدلی با او باید به گذشته‌اش نگاه کنیم؛ در این صورت، خواهیم دید که پدر و مادر او در کودکی به صورت اساسی و ترساننده‌ای از پذیرفتن و کنار آمدن با ویژگی‌های خاص و دردسرآفرین فرزندشان ناتوان‌ بوده‌اند.

- کسی که می‌خواهد همه را راضی نگه دارد به دلایلی دردناکی دروغ می‌گوید: او نه برای نفع خودش، بلکه چون از ناخوشنودی دیگران می‌ترسد دروغ می‌گوید.

- نمی‌توانیم جلوی حملات دنیا به خودمان را بگیریم، ولی می‌توانیم از طریق کند و کاو در پیشینه‌مان معنای آن را برای خودمان تغییر دهیم.

- اکثر ماهایی که از خودمان متنفریم از این احساس خود آگاه نیستیم. این حالت پیش‌فرض شخصیت ماست.

- فرد فوق‌العاده موفق ممکن است در نهایت به این باور برسد که چه کار کند چه نکند لایق زندگی در این کُره‌ی خاکی است. او برای این زاده نشده که فقط کار کند. بلکه نیاز اصلی او ارتباط با دیگران و درک آن‌ها است.

در بخشی از کتاب سیری در کودکی می‌خوانیم:

فهمیدن ساز و کار ذهن در بهترین شرایط هم کار بسیار سختی است. خیلی دشوار است که حتا بتوان به درکی ابتدایی از شخصیت و انگیزه‌های خود دست یابیم تا بلکه به‌نوعی بتوانیم از برخی دلهره‌ها و فشارهای روانی‌ای که بر بخش بزرگی از زندگی‌مان تأثیر مخربی می‌گذارند رها شویم. بنابراین، خجالت‌آور و گاهی حتا نومیدکننده است که ببینیم با کمک علم و دانش هم چندان نمی‌توانیم از ذهن و روانمان راززدایی کنیم. یا بدتر این‌که می‌بینیم باید بین دو نوع شناخت عقلانی و شناخت عاطفی تمایز سفت و سختی قائل شویم.

برای مثال، ممکن است مغز ما به این نتیجه‌ی عقلانی برسد که ترس ما در برابر قدرت به این دلیل است که پدرمان همیشه از ما دور بوده و حمایت و عشق لازم را به ما نداده است. رسیدن به چنین درکی ممکن است سال‌ها زمان ببرد و وقتی به آن رسیدیم احتمالاً انتظار داریم که مشکل ما یعنی ترس و کمرویی در برابر اصحاب قدرت فروکش کند.

اما متأسفانه گره‌های ذهنی به این سادگی باز نمی‌شوند. داشتن درک عقلانی از گذشته، هرچند اشتباه هم نباشد، به‌تنهایی نمی‌تواند ما را از فشارها و مشکلات روانی رها سازد. به همین دلیل، باید به درکی بسیار نزدیک‌تر، جزئی‌تر، و غریزی‌تر از این برسیم که از کجا آمده‌ایم و چه رنج‌هایی کشیده‌ایم. ما باید به دنبال چیز دیگری باشیم که می‌توانیم آن را ”درک عاطفی گذشته“ بنامیم. این نوع درک در مقابل درک عقلانی، که تمایل به خلاصه‌سازی و دسته‌بندی خشک ‌دارد، قرار می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌درآمد
گذشته‌ی فراموش‌شده
رازهای دوران خوش کودکی
میراث عاطفی
چالش‌های برخاسته از دوران کودکی
تمایل شخص به افراد کژرفتار
پدر و مادر افاده‌ای
مهرطلبی
واکنش به انتقاد
خودِ واقعی و خودِ دروغین
شرم، هراس، و اضطراب
سندروم کودک طلایی
سختکوشی مفرط
خوشحالی
تقسیم‌بندی
راه‌های پیش رو
اهمیت اختلال روانی
انگیزه‌ی رشد عاطفی
چرا روان‌درمانی مفید است؟
شناخت عقلانی در برابر شناخت عاطفی
دِین ما به کسانی که در کودکی دوستمان داشتند
سخنی پیرامون تسلّی دادن
آن سوی اطاعت
سوگنامه‌ی دوران کودکی
بزرگ شدن
گذشته‌ی تلخ و شیرین
درباره‌ی مدرسه‌ی زندگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیری در کودکی: کندوکاوی در آسیب‌های دوران کودکی و نمود آن‌ها در بزرگسالی
نویسنده
مترجمحسین فراهانی
ناشر چاپیانتشارات رخداد کویر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-622-740330-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیری در کودکی

ژاسمن شاهنظری
۱۴۰۲/۳/۱۵
کتاب خوبی بود از نظر روانشناسی و شناخت و تاثیر رفتار والدین در تربیت کودک و نیز بطور کل رفتار انسانها و دلایل ان مطلب را به وضوح شرح میداد. با خواندن ان فکر میکردم بهتر بود زودتر این کتاب را مطالعه میکردم، چون احساس کردم در تربیت فرزندم اشتباهاتی داشتم که در ان زمان فکر میکردم عمل درست را انجام به میدهم. هر حال مطالعه چنین کتابهایی که رفتار انسانها رو بررسی میکنه و دلایل ان رو مشخص میکنه دوست دارم. ممنون از کتابراه.
مجید دبیری
۱۴۰۰/۱۰/۲۸
برای رهایی از عقده‌ها و کمبودهایی ک از دوران کودکی یدک میکشیم و شناخت اونها و درمانشون نیاز ب ابزار هست و این کتاب ب ما ابزار این کار رو در اختیارمون میزاره تا از بعضی از این مسائل عبور کنیم و ب رشد عواطفی برسیم
سپیده آزموده
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
این کتاب به من خیلی کمک کرد تا بفهمم ریشه خیلی از مشکلاتم از دوست نداشتن خودم هست و بتونم روی اون کار کنم
نرجس ر
۱۴۰۰/۱۲/۲۷
نشون میده ریشه خیلی از مشکلاتی که تو بزرگسالی باهاشون دست و پنجه نرم میکنیم، خیلی از تصمیمات اشتباهمون در کودکیمون هست.
نرگس میرزایی
۱۴۰۲/۸/۲۵
یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که خوندم امیدوارم تو فرزندپروری هم کمکم کنه
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب سیری در کودکی

برای دریافت کتاب سیری در کودکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.