معرفی و دانلود کتاب صوتی آیا انسان پیروز خواهد شد؟: ح‍ق‍ی‍ق‍ت‌ و اف‍س‍ان‍ه‌ در س‍ی‍اس‍ت‌ ج‍ه‍ان‍ی‌

عکس جلد کتاب صوتی آیا انسان پیروز خواهد شد؟: ح‍ق‍ی‍ق‍ت‌ و اف‍س‍ان‍ه‌ در س‍ی‍اس‍ت‌ ج‍ه‍ان‍ی‌
قیمت:
۱۰۱,۴۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آیا انسان پیروز خواهد شد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آیا انسان پیروز خواهد شد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آیا انسان پیروز خواهد شد؟: ح‍ق‍ی‍ق‍ت‌ و اف‍س‍ان‍ه‌ در س‍ی‍اس‍ت‌ ج‍ه‍ان‍ی‌

آیا صلح جهانی هنوز ممکن است؟ اریک فروم در کتاب صوتی آیا انسان پیروز خواهد شد؟ با تحلیل روان‌شناختی ذهن سیاستمداران مهم قرن بیستم، به شما تصویر روشنی از ایدئولوژی جنگ سرد نشان داده و در ادامه پیشنهادهایی برای صلح جهانی ارائه کرده است.

درباره کتاب صوتی آیا انسان پیروز خواهد شد:

آغاز دهه 1960 را دوران آشفتگی و اضطراب در سرتاسر جهان می‌دانند. عواملی مثل تهدیدهای مداوم بمب هسته‌ای موجب ایجاد جنگ سرد در کشورها شده بود. اریک فروم، روانشناس اجتماعی، در آن شرایط سعی کرد تا روابط پیچیده سیاسی و البته قابل پیش‌بینی اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده را تجزیه و تحلیل کند و نتیجهٔ تحلیل‌هایش را در کتاب آیا انسان پیروز خواهد شد؟ (May Man Prevail) با مخاطبانش به اشتراک بگذارد.

او با اشاره به اضطراب‌های رایج در کشورهای اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده، نشان داد که تفکر پارانوئید چقدر در عرصهٔ سیاست می‌تواند خطر آفرین باشد. فروم نام کتابش را از خطابهٔ معرف «ویلیام فاکنر» نویسنده‌ی بزرگ آمریکایی، برگرفته است. فاکنر در مراسم دریافت جایزهٔ نوبل ادبیات جملهٔ «اعتقاد من بر این است که انسان نه تنها پایدار خواهد ماند، بلکه پیروز خواهد شد.» را با صدای بلند اعلام کرد.

اما فروم انگار که در مفهوم اصلی این جمله شک داشته باشد، آن را با نوعی استفهام بیان کرده و هنوز نسبت به صحت آن یقین پیدا نکرده است. او از وضعیت کنونی جهان نگران است و درمورد مسائلی مثل ماهیت نظام شوروی و معنا و کارکرد ایدئولوژی کمونیست صحبت می‌کند و در ادامه نیز پیشنهادهایی برای صلح داده است.

در ستایش کتاب صوتی آیا انسان پیروز خواهد شد آمده است:

- اریک فروم هم روانشناس بانفوذ و هم نویسنده توانایی است. (شیکاگو تریبون - از روزنامه‌های پرتیراژ شیکاگو)

کتاب صوتی آیا انسان پیروز خواهد شد مناسب چه کسانی است؟

اگر به موضوعات سیاسی و مسائل مربوط به قدرت‌های جهانی علاقه دارید، شنیدن این کتاب برایتان لذت‌بخش خواهد بود.

اریک فروم را بیشتر بشناسیم:

این روانکاو و متفکر و جامعه‌شناس آلمانی در سال 1900 در فرانکفورت به دنیا آمد. او تحصیلاتش را در دانشگاه‌های مشهور آلمان آغاز کرد و در زمان روی کار آمدن هیتلر به آمریکا مهاجرت کرد و تحصیلاتش را در دانشگاه کلمبیا ادامه داد. اریک فروم (Erich Fromm) پس از پایان تحصیلات به عنوان فیلسوفی انسان‌گرا شناخته شد که با استفاده از اصول روانکاوی به حل مسائل انسان می‌پردازد.

از مهم‌ترین و مشهورترین آثار وی می‌توان به کتاب «هنر عشق ورزیدن» اشاره کرد که در آن نظریات فلسفی خود در باب عشق را مطرح کرده است. فروم آثار زیاد دیگری نوشته که برخی از آن‌ها عبارتند از: «گریز از آزادی»، «انسان برای خویشتن»، «پژوهشی در روانشناسی اخلاق»، «روانکاوی و دین»، «زبان از یاد رفته؛ درک و تعبیر رویا»، «آیا انسان پیروز خواهد شد؟» و «حقیقت و افسانه در سیاست جهانی».

در بخشی از کتاب صوتی آیا انسان پیروز خواهد شد می‌شنویم:

اتحاد شوروی ممکن است قدرتی انقلابی نباشد. ولی آیا قدرتی امپریالیستی هم نیست؟ و به عنوان چنین قدرتی آیا هدفش سلطه‌ای جهانی نیست؟ تسخیر کشورهای اقماری از طرف اتحاد شوروی معمولا نخستین گام به سوی این هدف تلقی می‌شود. البته روشن است که استیلا بر اقمار نمی‌تواند موفقیتی انقلابی به شمار رود.

این کشورها در اثر اشغال نظامی روسیه کمونسیم شدند. نه با انقلاب‌های کارگری و به ویژه در آغاز کار، صرفا می‌بایست متصرفاتی محسوب گردند که مجبور به پیروی از نظام اجتماعی و سیاسی فاتحان بودند. در کنفرانس یالتا، استالین با اعلامیهٔ مشترک سران دوَل موافقت کرد. در این اعلامیه قید شده بود که برای ایجاد وضعی که مردم آزاد شده بتوانند از حقوق مذکور استفاده کنند، سه دولت مشترکا به مردم هر کشور اروپایی آزاد شده یا هر کشور اقماری سابق محور در اروپا، عزل مساعدت خواهند کرد.

هرجا تشخیص دهند که اوضاع و احوال نیازمند انجام امور زیر است: الف؛ استقرار آرامش داخلی. ب؛ دست زدن به اقدامات اضطراری برای یاری رساندن به مردم پریشان و گرفتار تنگنا.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
42 دقیقه
پیشگفتار / فصل یکم: برخی مقدمات کلی
31 دقیقه
فصل یکم / بخش دو: تفکر سیاسی سالم و بیمارانه
31 دقیقه
فصل دوم: ماهیت نظام شوروی
30 دقیقه
فصل دوم / بخش دو: ساختار اجتماعی - اقتصادی
41 دقیقه
فصل سوم: آیا هدف اتحاد شوروی سلطهٔ جهانی است؟
41 دقیقه
فصل سوم / بخش دو: آیا اتحاد شوروی نظامی انقلابی - امپریالیستی است؟
32 دقیقه
فصل سوم / بخش سه: اتحاد شوروی به عنوان قدرتی امپریالیستی
41 دقیقه
فصل چهارم: معنا و کارکرد ایدئولوژی کمونیست
44 دقیقه
فصل پنجم: مسئلهٔ چین
16 دقیقه
فصل ششم: مسئلهٔ آلمان
37 دقیقه
فصل هفتم: پیشنهادهایی برای صلح
34 دقیقه
فصل هفتم / بخش دو
50 دقیقه
فصل هفتم / بخش سه
39 دقیقه
فصل هفتم / بخش چهارم
19 دقیقه
پی نوشت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آیا انسان پیروز خواهد شد؟: ح‍ق‍ی‍ق‍ت‌ و اف‍س‍ان‍ه‌ در س‍ی‍اس‍ت‌ ج‍ه‍ان‍ی‌
نویسنده
مترجمعزت الله فولادوند
راویگشتاسب امجدی
ناشر چاپیانتشارات مروارید
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آیا انسان پیروز خواهد شد؟

برای دریافت کتاب صوتی آیا انسان پیروز خواهد شد؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.