معرفی و دانلود کتاب صوتی اخبار: راهنمای کاربر

عکس جلد کتاب صوتی اخبار: راهنمای کاربر
قیمت:
62400 تومان - 6.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اخبار: راهنمای کاربر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اخبار: راهنمای کاربر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اخبار: راهنمای کاربر

اخبار همه جا حضور دارد و با ظهور اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اعتیاد به چک کردن اتفاقات مختلف بیشتر شده است. آلن دوباتن در کتاب صوتی اخبار: راهنمای کاربر، به شما نشان می‌دهد که رسانه‌ها چه کاری با ذهن‌تان می‌کنند و چه تاثیر عمیق و پایداری بر روی زندگی‌تان می‌گذارند.

درباره کتاب صوتی اخبار راهنمای کاربر:

چک کردن اخبار بیشتر شبیه به یک عادت است؛ شرایط و مکان خاصى نمى‌شناسد؛ خانه، محل کار، در حال رانندگى، در ایستگاه قطار و مترو، هنگام پرواز در هواپیما و حتى موقع غذا خوردن هم شریک و همراه همیشگى انسان‌هاست. حتی همه مردم پس از تأمل و مجالى کوتاه دوباره به سراغ آن مى‌روند تا از چیزی عقب نمانند. آلن دوباتن در کتاب صوتی اخبار: راهنمای کاربر (The News: A User's Manual) به دنبال‌کنندگان خبرهای گوناگون پیشنهاد می‌کند که به این عادت مرموز و روزمره‌ی خود نگاهی عمیق‌تر داشته باشند.

شما در این کتاب اخبار: راهنمای کاربر یاد می‌گیرید که هیچ کس به شما نمی‌گوید که چه محتوایی را در طول روز دنبال کنید و یا چگونه آن‌ها را مدیریت کنید اما باید بدانید این عادت روزانه موضوعی مهم به شمار می‌رود چرا که اخبار تاثیر فراوانی بر درک و نگاه شما می‌گذارد و به صورت ناخودآگاه جهان بینی و تصمیم‌گیری‌های شما را تغییر می‌دهد. بنابراین باید برای چگونگی مصرف آن برنامه‌ای دقیق داشته باشید.

به همین خاطر دوباتن در کتاب اخبار: راهنمای کاربر، بیست و پنج خبر رسانه‌های معتبر بین المللی را بررسی می‌کند؛ از سقوط هواپیما و قتل گرفته تا مصاحبه با افراد مشهور و رسوایی‌های سیاسی. او پس از تجزیه و تحلیل آن‌ها سوالاتی را در ذهن شما ایجاد می‌کند که خوب است کمی به آن‌ها فکر کنید. پرسش‌هایی نظیر: چه عاملی باعث جذابیت زندگی عاشقانه افراد مشهور می‌شود؟ چرا اخبار حوادث فاجعه آمیز اغلب سرگرم کننده و سرحال کننده هستند؟ چرا از تماشای سرنگونی سیاست مداران لذت می‌برید؟ چرا آشفتگی و هرج و مرج در کشورهای دور و کمتر شناخته شده کسل کننده به نظر می‌رسد؟

کتاب اخبار: راهنمای کاربر به عنوان راهنمایی کوچک و مفید تلاش مى‌کند تا عادتى را از سر ما بیندازد که در حال حاضر کمى بیش از حد نرمال، عادى و بى‌ضرر در نظر گرفته مى‌شود، درصورتیکه خبرها مسائل و مشکلاتى را براى ما به وجود مى‌آورند که کنترل آن‌ها از توان ما خارج است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی اخبار راهنمای کاربر:

- آلن دوباتن در این کتاب بررسی می‌کند که اخبار چگونه بر ما تاثیر می‌گذارد و انواع مختلف آن را تحلیل می‌کند. (وبسایت The Millions)

- دوباتن گزیده‌ای از اخبار دنیای معاصر را بررسی می‌کند و با نگاهی فلسفی و روانشناسی درمورد تاثیر اخبار بر روی جهان‌بینی ما سخن می‌گوید و اینکه چرا ما انقدر به اخبار اعتماد می‌کنیم. (Huffington Post)

کتاب صوتی اخبار راهنمای کاربر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر موضوعات رسانه‌ای و ارتباط انسان با انواع مختلف این پدیده برایتان جذاب است و می‌خواهید با نگاهی عمیق‌تر با آن آشنا شوید، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا بشویم:

کمتر فیلسوفی را می‌شناسیم که بتوان فلسفه را به زندگی روزمره مردم پیوند بدهد و با زبانی ساده و باکیفیت، مفاهیم مهم انسانی همچون عشق، کار، هنر، سفر، دوستی و... را بیان کند. آلن دوباتن (Alain de Botton) نویسنده، تهیه کننده تلویزیون و فیلسوفی سوئیسی است که با 50 سال سن در لندن زندگی می‌کند.

او تجربه نوشتن کتاب‌های داستانی و غیرداستانی زیادی دارد، اما شهرتش به خاطر جستارنویسی‌ها و مقاله‌هایی است که ترکیبی از ایده‌های هنرمندان، فیلسوفان و دانشمندان با زندگی عادی مردم است. درواقع هدف این فیلسوف، بازگرداندن تفکر در مرکز زندگی است؛ یعنی جایی که به آن تعلق دارد.

آلن دوباتن با نوشتن کتاب جستارهایی در باب عشق و تسلی‌بخش‌های فلسفه در ایران و جهان مشهور شد. او در اولین کتاب خود یعنی جستارهایی در باب عشق، سبکی غیرمعمول را به کار گرفت و عناصر داستانی یک رمان را همراه با تاملات و تحلیل‌های غیر داستانی ترکیب کرد و باعث شد خوانندگان زیادی جذب آن بشوند.

آثار مهم و ترجمه شده این نویسنده سوئیسی شامل این موارد است: «دین برای خداناباوران، جستارهایی در باب عشق، تسلی‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیر و سفر، پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، هنر چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، خوشی‌ها و مصایب کار، سِیر عشق، در باب مشاهده و ادراک، یک هفته در فرودگاه، اضطراب منزلت (موقعیت) و مصیبت‌های شاغل بودن»

در بخشی از کتاب صوتی اخبار راهنمای کاربر می‌شنویم:

هافینگتن پست حادثه‌ای را اینگونه گزارش کرده: پدری که دخترش را در داربیشر به مدرسه می‌برد، بعد از سر خوردن و سقوط ماشینش در رودی یخ زده کشته شد. دقایقی بعد که ماشین همسرش با پسرشان که در راه مدرسه بود نیز روی یخ‌ها لغزید و به درون رود افتاد. دو فرزند و مادرشان موفق شدند بدون جراحتی جدی از ماشین‌ها بیرون بیایند ولی علی رغم تلاش‌های سکنه محلی، پدر جان سالم به در نبرد و در بیمارستان درگذشت. او در راهی باریک در شمال بزرگراه داربیشر رانندگی می‌کرد که ماشین تویوتای او از مسیر خارج شد و در رود واین غرق شد.

بی‌شک این داستانی هولناک است؛ مردی که جان خود را از دست داد، فقط چهل و دو سال داشت. به گفته دوستانش او پدر، همسر، برادر و پسری مهربان و دلسوز بود. نکته‌ی دیگری که مخاطب را در این خبر شوکه می‌کند، جزئیات تلاش‌های دیوانه‌وار خانواده در روی رود یخ زده برای نجات است. در این جزئیات به تلاش‌های بی‌حاصل افراد محلی برای بیرون آوردن راننده از درون ماشین واژگون شده و همچنین به تصمیم لحظه آخر و سرنوشت ساز والدین در خصوص انتخاب این مسیر خطرناک به جای مسیر امن‌تر و عریض‌تر همیشگی‌شان اشاره شده است.

زمینی یخ زده جان یک انسان را گرفت؛ گزارش این تصادف ساعت‌ها عناوین اصلی بریتانیا را در یکی از روزهای ژانویه به خود اختصاص داده بود تا اینکه هواپیمایی در نپال در هنگام بلند شدن از زمین منفجر شد و آتش گرفت.

چنین فجایعی به مقوله‌ای دیگر تعلق دارند که به اندازه تراژدی برای مردم جذاب است با این تفاوت که در این گزارش‌ها نمی‌توان شخص خاصی را سرزنش کرد. دلایل این مصیبت‌ها نه دلایل روانشناختی‌ست و آنچه که در ذهن قهرمان داستان می‌گذرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
44 دقیقه
بخش اول: سیاست‌ها - فصل یک: کسالت و سردرگمی
25 دقیقه
فصل دوم: امیدی اندک
16 دقیقه
فصل سوم: ترس و خشم
13 دقیقه
فصل چهارم: بدها و بدی
19 دقیقه
فصل پنجم: عقاید اکتسابی
28 دقیقه
بخش سوم: اخبار جهان - فصل یک: اطلاعات و تخیل
26 دقیقه
فصل دوم: جزئیات
8 دقیقه
فصل سوم: عکاسی
22 دقیقه
بخش چهارم: اقتصاد - فصل یک: نقدینگی و آرمان شهر
17 دقیقه
فصل دوم: اخبار سرمایه گذاری
16 دقیقه
بخش پنجم: شخصیت‌های سرشناس - فصل یک: تحسین
13 دقیقه
فصل دوم: حسد
11 دقیقه
فصل سوم: اراده معطوف به شهرت
10 دقیقه
فصل چهارم: صدمات شهرت
22 دقیقه
بخش ششم: فاجعه - فصل یک: تراژدی
12 دقیقه
فصل دوم: تصادف
12 دقیقه
فصل سوم: طبیعت
6 دقیقه
فصل چهارم: اخبار سلامتی
14 دقیقه
بخش هفتم: مصرف - فصل یک: غذا خوردن، سفر، فناوری
12 دقیقه
فصل دوم: فرهنگ
13 دقیقه
بخش هشتم: نتیجه گیری - فصل یک: شخصی سازی
14 دقیقه
فصل دوم: اخبار داخلی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اخبار: راهنمای کاربر
نویسنده
مترجممریم تقدیسی
راویرضا عمرانی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه صوتی
62400 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اخبار: راهنمای کاربر

رضا
۱۴۰۲/۲/۶
سلام این کتاب به صورت فلسفی اخبار رو تجزیه تحلیل میکنه و میگه چه تاثیراتی بر زندگی ما داره، و قاعدتا مخالف اخبار هست، و میگه باید چیز‌هایی که تحت کنترل ما نیستن رو رها کنیم تا بتونیم روی چیز‌هایی که تحت کنترل ما هستند تمرکز کنیم. عالیه پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید❤🌹
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اخبار: راهنمای کاربر

برای دریافت کتاب صوتی اخبار: راهنمای کاربر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.