معرفی و دانلود کتاب پروژه‌ی پدری

عکس جلد کتاب پروژه‌ی پدری
قیمت:
46900 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پروژه‌ی پدری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پروژه‌ی پدری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پروژه‌ی پدری

آیا تا به حال، به دنیای ناشناخته‌ی پدرها فکر کرده‌اید؟ کتاب پروژه‌ی پدری جستارهایی از زبان پدرانی جوان است که هر کدام تجربه‌ی خود را از ورود به دنیای پدر بودن روایت می‌کنند. جستارهای این کتاب، مانند داستان‌هایی هستند که با خواندنشان، ناگهان خود را در جهانی اسرارآمیز می‌بینیم که تا پیش از آن، درکی از آن نداشتیم.

درباره‌ی کتاب پروژه‌ی پدری

تولد فرزند، همواره تجربه‌ای جدید است. این تجربه، زندگی افراد را که به عنوان همسر در کنار هم زندگی می‌کردند دگرگون می‌کند و به آن‌ها نقش‌های جدیدی با عنوان پدر و مادر می‌دهد. با این اتفاق، ناگهان مسئولیت‌های تازه‌ای از راه می‌رسند؛ مسئولیت‌هایی که معمولا پدرها و مادرها به یک اندازه آن‌ها را به دوش می‌گیرند و تمام تلاش خود را به کار می‌بندند تا در انجامشان موفق عمل کنند.

کتاب پروژه‌ی پدری، شرحی از این تجربه‌های جدید است؛ آن هم از زبان خود پدرها. آن‌ها در این مجموعه، به روایت زندگی خود از دیدگاه ورود به دنیایی جدید و ناآشنا می‌پردازند تا نشان دهند که این دنیای بی‌سروصدا، تا چه اندازه می‌تواند حامل ویژگی‌ها و وقایع گوناگون باشد. این اثر به روایت 15 پدر از زندگی خود می‌پردازد؛ کسانی که هرکدام دارای تجربه‌ای خاص از وارد شدن به این جهان جدید هستند.

یکی از ویژگی‌های خاص این کتاب آن است که مرزبندی‌های جنسیتی را به هم می‌زند و نشان می‌دهد چگونه پدرها نیز چون مادرها، نگرانی، اضطراب و ترس را تجربه می‌کنند، سوگواری می‌کنند و احساساتی را تجربه می‌کنند که به شدت آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در کتاب پروژه‌ی پدری، صمیمیت و سادگی از ویژگی‌هایی هستند که در هر کدام از جستارها، نظر را به خود جلب می‌کنید.

گفتنی‌ست نویسندگان این جستارها بدین ترتیب‌اند: قاسم فتحی، حسام اسلامی، حسین جمشیدی گوهری، امیرعلی صفا، سید احسان عمادی، سلمان نظافت یزدی، سعید حسامیان، مجید فضائلی، عقیل بهرا، مهدی حمیدی پارسا، حسام آبنوسی، میثم قاسمی، حسام‌الدین ایپکچی، علی‌اکبر دهبان، یحیی شامخی.

کتاب پروژه‌ی پدری مناسب چه کسانی است؟

این مجموعه جستار مناسب تمام کسانی است که علاقه دارند درمورد دنیای پدرها بیشتر بدانند.

در بخشی از کتاب پروژه‌ی پدری می‌خوانیم

از روزی که سونوگرافی معلوم کرد بچه‌‌مان دختر است، توی هر سوژه و هر کاری یاد دختری می‌افتادم که قرار است پدرش باشم. دورترین سوژه‌ها به نزدیک‌ترین اتفاق‌های محتمل تبدیل شده بودند. یک‌خطی همه‌ی سوژه‌ها زود می‌آمد توی مغزم. زود بازسازی‌اش می‌کردم. توی خیالم پدری می‌شدم که برای دیر آمدن دخترش لابد موهای دم‌اسبی‌اش را می‌گرفت و پرتش می‌کرد توی کمد، موهایی که خانمم جلوجلو رفته بود برایش گل‌سر و کش مو خریده بود. سرمایی که از این سوژه‌ها به سمتم می‌آمد استخوان‌سوز بود، تنم را می‌لرزاند. نمی‌دانم فکر کردن به این صحنه‌ها چقدر با منطق آینده‌نگری پدرانه همخوانی داشت اما من مدام فکر می‌کردم پدر شدن با این حجم نگرانی‌ای که از خودش ساطع می‌کند پس دلخوشی‌اش کجاست؟ فقط این‌ نیست که بچه‌ای به ‌دنیا بیاید و بعد من خوشحال شوم و دست‌ و پایم را توی بیمارستان گم کنم و پرستار بیاید سراغم و بگوید «آقا مبارکه. موبایلت رو بده از دخترت عکس بگیرم.»

من اما دست‌ و پایم را گم نکردم، مرگ‌آورترین لحظه‌ی عمرم را تجربه ‌کردم. قبلش فکر می‌کردم اگر دخترم را بغل کنم حتماً سکته می‌کنم. همین‌ که پرستار دست‌هایش را از زیر قنداق‌ بردارد و بچه را سر بدهد توی دست‌هایم، بدون شک سکته می‌کنم. فکری به جداره‌ی مغزم می‌خورد که یعنی قرار است چیزی از من و بعد از من و خیلی خیلی بعدتر از من هم ادامه داشته باشد؟ این تکثیر، این تولیدمثل، مصداقش دختری بود که باید توی بغلم می‌گرفتم؟ من بیشتر از هر چیز از این می‌ترسیدم که قرار بود آینده را بغل کنم.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
روشن‌ شدنِ ماشین توطئه‌چینی: قاسم فتحی
مصائب سکوت: حسام اسلامی
دور اما نزدیک: حسین جمشیدی گوهری
من مدیر برنامه‌ی رزا نیستم: امیرعلی صفا
ما یک بچه داشتیم: سید احسان عمادی
پیچ چهارم گردنه‌ی بدرانلو: سلمان نظافت یزدی
اتاق نمایش: سعید حسامیان
حبیب و حبیب: مجید فضائلی
از راه‌آهن تا ترمینال جنوب: عقیل بهرا
بچه‌ی آدم: مهدی حمیدی پارسا
پی افکندم از قصه کاخی بلند: حسام آبنوسی
نام پدر: میثم قاسمی
آبستنیِ مردانه: حسام‌الدین ایپکچی
برجام: علی‌اکبر دهبان
ما با عماد دنیا را پیاده گز می‌کردیم: یحیی شامخی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پروژه‌ی پدری
نویسنده
ناشر چاپینشر اطراف
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-622-6194-44-0
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات پارسی
قیمت نسخه الکترونیک
46900 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پروژه‌ی پدری

برای دریافت کتاب پروژه‌ی پدری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.