معرفی و دانلود کتاب یانگون: سفری به برمه

عکس جلد کتاب یانگون: سفری به برمه
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یانگون: سفری به برمه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یانگون: سفری به برمه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یانگون: سفری به برمه

گی دولیل، نویسنده و کارتونیست برجسته‌ی اهل کانادا، در کتاب یانگون: سفری به برمه مشاهدات گوناگون خویش در طول اقامت یک ساله‌اش در کشور میانمار را روایت نموده است. متن درخشان و طنزگونه‌ی این کتاب، در کنار تصویرپردازی‌های هنرمندانه‌ی آن، زوایای پنهانِ زندگی در یکی از مرموزترین کشورهای آسیا را پیش چشم شما آشکار می‌سازد.

درباره کتاب یانگون: سفری به برمه

برمه (یا میانمار) کشوری واقع در جنوب شرقی قاره‌ی آسیاست. این کشور از غرب با بنگلادش، از شمال با هندوستان و چین، از شرق با لائوس و از جنوب با تایلند همسایه و هم‌مرز است. جمعیت برمه ترکیبی از اتباع مسلمان، مسیحی و بودایی است. اختلاف ادیان در این سرزمین همواره عاملی برای نزاع و جنگ و خون‌ریزی بوده است. نام برمه در سالیان اخیر، بیش از همه به واسطه‌ی فجایع انسانی رخ‌داده در این کشور، از جمله قتل و آزار و پیگرد مسلمانان، بر سر زبان‌ها افتاده است. همچنین، تحولات سیاسی گوناگونِ جریان‌یافته در این کشور، از جمله شورش‌های مردمی، کودتاهای نظامی و سرکوب‌های بی‌رحمانه‌ی جنبش‌های عدیده‌ی مدنی، از جمله دلایل توجه رسانه‌های بزرگ به سرزمین برمه به شمار می‌روند. در کتاب یانگون: سفری به برمه (Burma Chronicles)، با مشاهدات گی دولیل از وضعیت زندگی اجتماعی در شهر یانگون، پایتخت برمه، همراه خواهید شد.

نطفه‌ی کتاب یانگون: سفری به برمه، پس از سفر خانوادگی گی دولیل، کارتونیست مطرح کانادایی، به کشور برمه بسته شد. همسر گی دولیل در طول اقامت یک ساله‌ی خانواده در برمه، اغلب شوهر و فرزند خردسال خویش را برای انجام امورات کاریِ خود در سازمان پزشکان بدون مرز تنها می‌گذاشت. همین نیز بهانه‌ای به گی دولیل می‌داد تا با فراغ بال، در حالی که هدایت کالسکه‌ی فرزندش را به دست داشت، در خیابان‌های پایتختِ برمه قدم بزند و در این حین، مشاهدات گوناگون خویش را از طریق کلام و تصویر به ثبت برساند. حاصل این مشاهدات جملگی در کتاب پیش رو گرد آمده‌اند.

با مطالعه‌ی کتاب یانگون: سفری به برمه با زندگی نسل‌هایی از مردمی رنج‌کشیده آشنا می‌شویم که اغلب ایام عمر خویش را زیر سایه‌ی وحشت و آشوب و ناآرامی به سر برده‌اند. گی دولیل به خوبی با قلم طناز و پرجنب‌وجوش خود، مظاهر حیات جمعی در کشور برمه را به تصویر کشیده، و در این بین، نظری نیز به سیاست‌های حاکم بر این سرزمین انداخته است؛ سیاست‌هایی که پس از اعلام استقلال سرزمین برمه از بریتانیا در دهه‌ی چهل میلادی به جریان افتادند و در طول چند دهه، تأثیراتی اغلب ویرانگر را بر زندگی مردمان عادی میانمار به جای نهادند.

کتاب یانگون: سفری به برمه در سال 2007 میلادی به انتشار رسید. این اثر از سوی اغلب منتقدان با نظرات مثبت مواجه گشته است. زبان صمیمی و کمینه‌گرا، در کنار دقت نظر نویسنده در ثبت جزئیات، از جمله عواملی‌اند که تحسین خوانندگان عام و خاص را در قبال کتاب حاضر برانگیخته‌اند. ترجمه‌ی فارسی کتاب یانگون: سفری به برمه به همت عاطفه احمدی فراهم آمده است. گفتنی است که این اثر به مجموعه‌ی «سفرنامه‌های مصورِ» نشر اطراف تعلق دارد.

نکوداشت‌های کتاب یانگون: سفری به برمه

  • گی دولیل در این کتاب که تصاویر آن با سادگی‌ای فریبا ترسیم گشته، مؤلفه‌های ژانر سنتی سفرنامه را با درخشش‌های خلاقانه‌ی قلم خویش ترکیب کرده است. (The New Yorker)
  • گی دولیل در کتاب یانگون: سفری به برمه، نگاهی روشنگر به کشوری انداخته که در آن عوامل رفتاری‌ای چون انزوا و پنهان‌کاری، به عنوان ابزارهایی برای کنترل اجتماعی به کار گرفته می‌شوند. کاریکاتورهای مینیمال و طنزگونه‌ی دولیل بر جذابیت مطالب کتاب پیش رو افزوده است. (Amazon)

کتاب یانگون: سفری به برمه مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار ژانر سفرنامه، بی‌گمان از مطالعه‌ی کتاب یانگون: سفری به برمه، نوشته‌ی گی دولیل، محظوظ خواهند شد.

با گی دولیل بیشتر آشنا شویم

گی دولیل (Guy Delisle) فیلمساز و کارتونیست مشهور اهل کاناداست که این روزها به همراه خانواده‌ی خویش، در شهر مون‌پلیه‌ی فرانسه اقامت دارد. وی به سال 1966 به دنیا آمده و در دانشگاه شریدان (واقع در اوک‌ویل)، در رشته‌ی انیمیشن تحصیل کرده است. عمده‌ی شهرت گی دولیل مرهون سفرنامه‌های مصورِ جذابِ اوست. این آثار که از میان آن‌ها می‌توان به عناوینی چون «یانگون: سفری به برمه»، «شنژن: سفری به چین»، «پیونگ یانگ: سفری به کره‌ی شمالی» و «سرزمین مقدس: سفری به فلسطین» اشاره نمود، تاکنون مورد توجه طیف وسیعی از مخاطبین عام و خاص قرار گرفته، و افتخاراتی چند را نیز برای خالق خود به ارمغان آورده‌اند.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفا قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یانگون: سفری به برمه
نویسنده
مترجمعاطفه احمدی
ناشر چاپینشر اطراف
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-622-6194-10-5
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور، کتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یانگون: سفری به برمه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب یانگون: سفری به برمه

برای دریافت کتاب یانگون: سفری به برمه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.