معرفی و دانلود کتاب شنژن: سفری به چین

عکس جلد کتاب شنژن: سفری به چین
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شنژن: سفری به چین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شنژن: سفری به چین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شنژن: سفری به چین

سفر به لانه‌ی اژدها... در کتاب شنژن: سفری به چین، مخاطب شرح مشاهدات گی دولیل، کارتونیست مشهور کانادایی، از یکی از شهرهای جنوب شرقی چین، خواهید بود. این سفرنامه‌ی مصور در سال 2001 نامزد دریافت جایزه‌ی جشنواره‌ی Angouleme شده است.

درباره کتاب شنژن: سفری به چین

چین یکی از پهناورترین کشورهای واقع در آسیای شرقی است. این سرزمین با حدود یک میلیارد و پانصد میلیون نفر سکنه، پرجمعیت‌ترین کشور جهان به شمار می‌رود. چین را با محصولات تجاری گوناگون، غذاهای دریایی دلپذیر، فرهنگ خاص و قدیمی، بناهای بزرگِ باستانی، زبان پیچیده و الفبای دشوار، و البته اخیراً، با ویروسی به نام کووید 19 می‌شناسیم! کشور چین از سال 1921 تحت حکومت حزب کمونیست اداره می‌شود. مردمان این کشور، در طول یک سده‌ای که از حاکمیت حزب کمونیست بر سرزمینشان می‌گذرد، فرازوفرودهای تاریخی بسیاری را به چشم دیده‌اند. چین برای بدل شدن به یکی از قطب‌های اقتصادی دنیا، مسیر پرپیچ‌وخمی را پیموده است. مسیری دشوار که از دوران استبداد بزرگ مائو، قرین با قحطی و فقر دهشتناک آغاز گشته و به سروری و یکه‌تازی امروز چینی‌ها در عرصه‌های گوناگون نظامی، تکنولوژیک و اقتصادی منتهی گشته است. در کتاب شنژن: سفری به چین (Shenzhen: A Travelogue from China) بیشتر در باب این سرزمینِ موسوم به خانه‌ی اژدهایان سرخ خواهید خواند.

کتاب مذکور که سفرنامه‌ای مصور و طنزآمیز است، در طول اقامت چندماهه‌ی گی دولیل، کارتونیست و هنرمند مشهور کانادایی در شهر شنژن، به نگارش درآمده است. گی دولیل در دسامبر 1997 برای مأموریتی کاری عازم چین شد و برای سه ماه متوالی، در هتلی واقع در شهر شنژن اقامت نمود. شنژن، واقع در استان گوانگ دونگ، شهری در جنوب شرقی کشور چین و در همسایگی هنگ کنگ است. اغلب مردمان این شهر تازه‌تأسیس و نه چندان وسیع به زبان انگلیسی تسلط ندارند. بنابراین می‌توان بخشی از دشواری‌ها و مرارت‌های گی دولیل را در طول اقامتش در این شهر در ذهن تجسم نمود!

گی دولیل در کتاب شنژن: سفری به چین در باب مسائل گوناگونی سخن گفته است؛ از فرهنگ و تاریخ سرزمین چین گرفته تا وضعیت سیاسی و اجتماعی امروزِ حاکم بر این کشور. این وضعیت، چنان‌که می‌دانیم، چندان به‌سامان و تعریف‌کردنی نیست. حزب کمونیست با یکه‌سالاری خود در عرصه‌ی سیاست چین، علی‌رغم شکوفا ساختن اقتصاد این کشور، استبدادی سخت و نفوذناپذیر را بر آن حاکم ساخته است. استبداد مدل چینی که با نام توتالیتاریسم چینی نیز شناخته می‌شود، بر سازوکاری دقیق، برساخته از کنترل و سانسور مبتنی است. به طور کلی باید گفت که آزادی‌های سیاسی و اجتماعی، امروزه حلقه‌ی مفقوده‌ی جامعه‌ی چینی به شمار می‌روند. باری، مطالعه‌ی کتابی که پیش رو دارید، برای علاقه‌مندان به آشنایی با تمدن‌های واقع در آسیای شرقی بسیار جالب و آموزنده خواهد بود. خصوصاً که لحن طنزگونه‌ی گی دولیل در شرح مشاهدات خود، به کتاب او رنگ‌وبویی به غایت جذاب و دلکش بخشیده است. رنگ‌وبویی که نظیرش را معمولاً در آثار متعلق به ژانر سفرنامه، نمی‌یابیم.

کتاب شنژن: سفری به چین، با ترجمه‌ی عاطفه احمدی، ذیل مجموعه‌ی «سفرنامه‌ی مصور» نشر اطراف به انتشار رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب شنژن: سفری به چین

  • نگاهی جذاب و پرپیچ‌وخم به یکی از شهرهای نوین سرزمین چین. (Boing Boing)
  • گی دولیل در کتاب شنژن: سفری به چین، با طنز خاص و همیشگی خود، به روایت مشاهداتش از سرزمین چین نشسته و ضمن این کار، تفاوت‌های دو فرهنگ غرب و شرق را بازگو نموده است. (Amazon)

کتاب شنژن: سفری به چین مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار ژانر سفرنامه، بی‌گمان از مطالعه‌ی کتاب شنژن: سفری به چین، نوشته‌ی گی دولیل، محظوظ خواهند شد.

با گی دولیل بیشتر آشنا شویم

گی دولیل (Guy Delisle) فیلمساز و کارتونیست مشهور اهل کاناداست که این روزها به همراه خانواده‌ی خویش، در شهر مون‌پلیه‌ی فرانسه اقامت دارد. وی به سال 1966 به دنیا آمده و در دانشگاه شریدان (واقع در اوک‌ویل)، در رشته‌ی انیمیشن تحصیل کرده است. عمده‌ی شهرت گی دولیل مرهون سفرنامه‌های مصورِ جذابِ اوست. این آثار که از میان آن‌ها می‌توان به عناوینی چون «یانگون: سفری به برمه»، «شنژن: سفری به چین»، «پیونگ یانگ: سفری به کره‌ی شمالی» و «سرزمین مقدس: سفری به فلسطین» اشاره نمود، تاکنون مورد توجه طیف وسیعی از مخاطبین عام و خاص قرار گرفته، و افتخاراتی چند را نیز برای خالق خود به ارمغان آورده‌اند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شنژن: سفری به چین
نویسنده
مترجمعاطفه احمدی
ناشر چاپینشر اطراف
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات153
زبانفارسی
شابک978-622-6194-19-8
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور، کتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شنژن: سفری به چین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شنژن: سفری به چین

برای دریافت کتاب شنژن: سفری به چین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.