معرفی و دانلود خلاصه کتاب تو پیشرفت می‌کنی: نحوه‌ی دستیابی به موفقیت در دانشگاه و در زندگی

عکس جلد خلاصه کتاب تو پیشرفت می‌کنی: نحوه‌ی دستیابی به موفقیت در دانشگاه و در زندگی
قیمت:
6000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب تو پیشرفت می‌کنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب تو پیشرفت می‌کنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب تو پیشرفت می‌کنی: نحوه‌ی دستیابی به موفقیت در دانشگاه و در زندگی

خلاصه کتاب تو پیشرفت می‌کنی نوشته‌ی دانیل لرنر و آلن اشلتر، نکاتی موثر در مورد نحوه‌ی دستیابی به موفقیت در دانشگاه و در زندگی به شما ارائه می‌دهد تا به بهترین شکل با چالش‌ها و فرصت‌هایی که در قبل و بعد از ورود به دانشگاه با آن‌ها مواجه می‌شوید، برخورد کنید. این کتاب ذیل مجموعه‌ کتاب‌های میکرو منتشر شده است.

درباره خلاصه کتاب تو پیشرفت می‌کنی

ورود به دانشگاه می‌تواند با چالش‌ها و استرس‌های فراوانی همراه باشد؛ از اضطراب ورود به محیطی ناآشنا گرفته تا تلاش برای موفق شدن در درس‌ها و فشاری که این موضوع بر شانه‌های انسان قرار می‌دهد. این موقعیت تنش‌زا ممکن است باعث شود آدم در لاک خودش فرو برود و به‌دنبال راحتی و آرامش، گوشه‌گیری اختیار کند و شک نکنید که تعداد روبه‌افزایشی از دانشجویان دانشگاه دقیقاً همین کار را می‌کنند.

در نظرسنجی سال 2014 از حدود پانزده هزار دانشجوی سال اولی معلوم شد که دانشجویان این دوره به‌نسبت نسل‌های سه دهه‌ی قبلی اوقات کمتری را صرف معاشرت و کارهای اجتماعی می‌کنند. نتایج نشان داد که در طول هفته سی‌ونه درصد از جمعیتِ تازه‌وارد به دانشگاه کمتر از پنج ساعت با دوستانشان وقت می‌گذرانند درحالی‌که در سال 1987، فقط هجده درصد از آن‌ها این مدت زمان را تنها می‌گذراندند.

اکثر این دانشجویان به نسبت دیگر دانشجویان سال اولی استرس بیشتری را تجربه می‌کنند و ممکن است در همان سال اول دانشگاه به ترک تحصیل روی آورند. زندگی داشنگاهی آنقدر اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی دارد که ممکن است شما بهترین چهار سال زندگی‌تان را با احساسات بد بگذرانید.

دانیل لرنر (Dan Lerner) و آلن اشلتر (Alan Schlechter) از بهترین و محبوب‌ترین اساتید دانشگاه نیویورک هستند که در خلاصه کتاب تو پیشرفت می‌کنی (U Thrive: How to Succeed in College (and Life)) راهنمایی‌هایی جامع برای شکوفایی در دانشگاه و همینطور زندگی ارائه می‌دهند. آن‌ها در مورد موفقیت تحصیلی، کاهش استرس، شکوفایی استعدادها و... در دوران دانشگاه صحبت می‌کنند؛ گفتنی‌ست نکات این اثر برای ایجاد عادات مثبت برای تمام طول عمر موثر هستند.

نکوداشت‌های خلاصه کتاب تو پیشرفت می‌کنی

- این کتاب مملو از بینش‌ها و نکات عملی است که آرزو می‌کردم در مقطع کارشناسی آن‌ها را می‌دانستم. کتاب تو پیشرفت می‌کنی یک راهنما برای ذهن و بدن است که برای جوانی که در آستانه تسلط بر هر دو هستند، نوشته شده است. (آنجلا داکورث، نویسنده کتاب Grit)

- کتاب تو پیشرفت می‌کنی سرشار از اطلاعاتی است که دانشجویان کالج به آن نیاز دارند؛ نه فقط برای دستیابی به موفقیت و برتری، بلکه برای کاهش استرس، به دست آوردن شادی و یافتن معنی زندگی. (آدام گرانت، نویسنده کتاب دوباره فکر کن)

خلاصه کتاب تو پیشرفت می‌کنی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به داوطلبان ورود به دانشگاه و دانشجویان پیشنهاد می‌کنیم.

جملات برگزیده خلاصه کتاب تو پیشرفت می‌کنی

- بگذار استعدادهایت راهنمای تو در مسیر شغلی‌ات باشند و در طول راه مصمم باقی بمان.
- ذهن سالم در بدن سالم رشد می‌کند، بنابراین تحرک داشته باش و ضربان قلبت را بالا نگه‌دار.
- نمراتِ خوب و موفقیت، شادی و سعادت به‌ارمغان نمی‌آورد ولی شاد بودن عاملی برای کسب موفقیت و نمرات خوب می‌شود.
- در مواقعی که تحت فشار روحی هستی از انزوا و گوشه‌گیری بپرهیز؛ معاشرت و روابط دوستانه عاملی مهم در سلامت ذهن و عقل است.

در بخشی از خلاصه کتاب تو پیشرفت می‌کنی می‌خوانیم

همه دلشان می‌خواهد در کاری که انجام می‌دهند عالی باشند. اما برای دستیابی به این هدف لازم است که با تلاشِ آگاهانه آشنا باشی.

بنا به گفته‌ی دکتر روان‌شناس اندِرز اریکسون، عظمت و برتری عاملی ژنتیکی نیست که آدم با آن متولد شود، بلکه با سختکوشی و ممارست در مهارت به‌دست می‌آید. پزشک باشی یا رقصنده یا موسیقیدان یا تاجر، به‌قول معروف کارِ نیکو کردن از پر کردن است.

ولی همه‌ی تمرین‌ها با هم برابر نیستند و برای اینکه بیشترین نفع را ببری، باید بدانی بیشتر وقتت را صرف چه کاری می‌کنی. اینجاست که تلاشِ آگاهانه وارد عمل می‌شود.

یکی از جنبه‌های مهم تلاش آگاهانه، تعیینِ اهدافی مشخص است که کمکت می‌کند میزان پیشرفتت را روی نمودار ترسیم کنی و باانگیزه بمانی.

مِرِدیت دختری بود که آرزو داشت بهترین کارگزار و مشاور املاک و مستغلات در شهرش باشد و ازآنجاکه می‌دانست با رقبایی سرسخت مواجه است، تصمیم گرفت با وسعت بخشیدن به دامنه‌ی تخصصش و تحقیق در امور مالی و فروش و بازاریابی و موارد مفید دیگر، امتیازش را بالا ببرد.

بنابراین هر ماه به‌طور جدی بر یک موضوع تمرکز کرد وآگاهانه به آن پرداخت. در یک ماهی که در مورد فروش تحقیق می‌کرد، زندگینامه‌ی بهترین فروشندگان را خواند، در همایش‌های مرتبط با موضوع فروش شرکت کرد و برای مشورت و درخواستِ توصیه سراغ همکارانش رفت.

بعد از چند ماه، مردیت تعداد زیادی دفترچه پر از اطلاعاتی داشت که جمع‌آوری کرده بود، و متوجه شد به هدفش در یادگیری و پیشرفت رسیده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب تو پیشرفت می‌کنی: نحوه‌ی دستیابی به موفقیت در دانشگاه و در زندگی
نویسنده،
مترجمحمیده رستمی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات21
زبانفارسی
شابک978-600-340-303-1
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب تو پیشرفت می‌کنی

فاطیما عاشوری
۱۴۰۱/۱۱/۴
انگیزه‌ای که این کتاب به آدم میده عالیه
برای زمانی که انگیزه ندارید خوندن این کتاب کمک کننده هست
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب تو پیشرفت می‌کنی

برای دریافت خلاصه کتاب تو پیشرفت می‌کنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.