معرفی و دانلود خلاصه کتاب ذهن حواس جمع

عکس جلد خلاصه کتاب ذهن حواس جمع
قیمت:
۴۸۰۰ 2400 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب ذهن حواس جمع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب ذهن حواس جمع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب ذهن حواس جمع

کتاب ذهن حواس جمع اثر نیر ایال، راهنمایی کاربردی برای آن دسته از افرادی است که به دنبال موفقیت و پیشرفت در تحصیل و کارشان هستند. زیر بمباران خبرهای جدید و دنیای شبکه‌های اجتماعی، حواس‌پرتی، یک اختلال بسیار شایع در دنیای مدرن محسوب می‌شود. این کتاب به ما می‌آموزد که چطور عوامل حواس‌پرتی را مدیریت کرده و توجه و تمرکز خود را صرف کارهای مهم‌تر کنیم. گفتنی‌ست اثر حاضر جوایز متعددی را از آن نگارنده‌اش کرده است.

درباره‌ی خلاصه کتاب ذهن حواس جمع

نیر ایال (Nir Eyal)، روانشناس و محقق برجسته از دانشگاه استنفورد، در کتاب ذهن حواس جمع (Indistractable: How to Control Your Attention and Choose Your Life) به واکاوی منشا حواس‌پرتی می‌پردازد. به عقیده‌ی وی، کشش داشتن به سمت محرک‌های درونی و بیرونی از عوامل اصلی حواس‌پرتی هستند. محرک‌های درونی مانند احساسات و افکاری که در ذهنمان داریم و محرک‌های بیرونی مانند صدای اعلان تلفن همراه یا برنامه‌های تلویزیونی.

چالش اصلی در این کتاب غلبه بر انواع مختلفی از کشش‌ها و محرک‌های مخل تمرکز است که درنهایت هم باعث می‌شود که به صورت اصولی از فناوری و دنیای مجازی استفاده کنیم و هم مدیریت زمان و روابط خود را در دست بگیریم.

نویسنده همچنین در فصل‌های پایانی این میکروکتاب درباره‌ی کنترل حواس‌پرتی در محیط خانواده صحبت کرده و با تکنیک‌ها و راه‌حل‌هایی موثر به مدیریت تمرکز در فرزندان کمک می‌کند.

جوایز و افتخارات خلاصه کتاب ذهن حواس جمع

  • پرفروش‌ترین کتاب ملی
  • برنده‌ی جایزه‌ی آثار برجسته‌ی ادبیات (Outstanding Works of Literature) در سال 2019. جایزه‌ای که هر ساله به کتاب‌هایی تعلق می‌گیرد که بر مباحثی مانند اقتصاد و آموزش در جامعه تاثیر می‌گذارند.
  • در بین پنج کتاب برتر سال در حوزه‌ی رشد فردی سایت اودیبل
  • در بین بیست کتاب برتر سال در حوزه‌ی کسب و کار و رهبری سایت آمازون
  • فینالیست بهترین کتاب‌های علم و تکنولوژی سایت گودریدز در سال 2019

نکوداشت‌های خلاصه کتاب ذهن حواس جمع

  • بسیار عالی نوشته شده است. (Midwest Book Review)
  • ذهن حواس جمع کاربردی‌ترین و واقع‌بینانه‌ترین رویکرد برای ایجاد تعادل بین فناوری و رفاه است. هر کسی که گوشی هوشمند دارد باید این کتاب را بخواند. (مارک منسون، نویسنده‌‌ی کتاب مشهور هنر ظریف بی‌خیالی)
  • در جهانی مملو از عوامل حواس‌پرتی، این کتاب چارچوبی ارائه می‌کند که شما برای رسیدن به نتیجه‌ی مدنظرتان به آن نیاز دارید. (جیمز کلیر، نویسنده‌ی کتاب پرفروش عادت‌های اتمی)

خلاصه کتاب ذهن حواس جمع مناسب چه کسانی است؟

این خلاصه کتاب مناسب همه‌ی افرادی است که دغدغه‌ی پیشرفت در مسیر کاری و تحصیلی را دارند. همچنین راهنمای تمام کسانی است که به دنبال مدیریت استفاده از شبکه‌های اجتماعی هستند. میکرو کتاب‌های سبکتو نکات مهم و کلیدی کتاب ذهن حواس جمع را برای صرفه‌جویی در وقت شما به صورت خلاصه جمع‌آوری کرده‌اند.

با نیر ایال بیش‌تر آشنا شویم

نیر ایال نویسنده، مدرس و سرمایه‌گذار برجسته‌ی آمریکایی است که به خاطر کتاب پرفروش خود به نام «قلاب: چگونه محصولی بسازیم که مخاطب را شبانه‌روز درگیر کند» به شهرت رسید. وی عمدتاً درباره‌ی تلاقی بین حوزه‌های روانشناسی، فناوری و تجارت تحقیق می‌کند. او در وبسایت شخصی در به آدرس www.nirandfar در توضیح مسیر حرفه‌ای خود نوشته است: «من عمدتاً در صنایع بازی‌های ویدئویی و تبلیغات کار کرده‌ام. در آن‌جا بود که تکنیک‌هایی را برای ایجاد انگیزه در کاربران یاد گرفتم. هدف من از نوشتن این است که به شرکت‌ها کمک کنم کارکردهایی داشته باشند که به نفع کاربران و مشتری‌هایشان باشد؛ در عین حال به مردم هم کمک می‌کنم که عادت‌های سالمی در زندگی خود ایجاد کنند.»

در بخشی از خلاصه کتاب ذهن حواس جمع می‌خوانیم

کشش، شما را به سمت کارهایی که قصد انجام آن‌ها را دارید هدایت می‌کند. کشش در مقابل حواس‌پرتی قرار می‌گیرد. حواس‌پرتی، شما را از انجام کارها دور می‌کند و کشش، بیشتر با نحوه گذراندن وقت‌ آغاز می‌شود. یوهان ولفگانگ فون‌گوته (Johann Wolfgang von Goethe) معتقد بود که می‌تواند براساس واقعیتی ساده آینده یک نفر را پیش‌بینی کند. او می‌گوید: «اگر بدانم که چطور وقت خود را می‌گذرانید، آن وقت ممکن است بدانم که چه اتفاقی برایتان می‌افتد.»

طبق بررسی‌های انجام شده فقط یک سوم از آمریکایی‌ها برای خودشان برنامه روزانه دارند. اکثر آمریکایی‌ها بدون هیچ برنامه‌ای روز خود را آغاز می‌کنند و وقت ارزشمند خود را هدر می‌دهند. زمان، ثروت بسیار مهمی است که هیچ محافظی ندارد و در انتظار دزدیده شدن است. باید بپذیرید که اگر برای روزهای حیاتی زندگی خود برنامه‌ریزی نکنید، شخص دیگری آن کار را انجام می‌دهد. لازم است برنامه‌ریزی را سرلوحه زندگی خود قرار دهید. اما باید بدانید روال عادی برنامه‌ریزی که در آن همه کارهایی که باید انجام دهید را می‌نویسید و امید دارید که در طول روز وقت کافی برای انجام آن‌ها پیدا کنید، بی‌فایده است. معمولا بیشتر کارهایی که لیست کرده‌اید به صورت انجام نشده باقی می‌مانند. به جای اینکه لیستی از کارهایی که باید انجام دهید داشته باشید، باید به این بپردازید که اصلا چرا می‌خواهید کار مورد نظر را شروع کنید. برای شروع باید ارزش‌های خود را در نظر بگیرید. ارزش‌ها، ویژگی‌های فردی است که می‌خواهید مانند آن باشید. البته شما هرگز نمی‌توانید به ارزش‌هایتان برسید، ارزش‌ها مانند ستاره راهنمایی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای راهیابی انتخاب‌های زندگی خود استفاده کنید.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
از قلاب تا ذهن حواس جمع
فصل اول. ذهن حواس جمع
فصل دوم. تسلط روی محرک‌های درونی
واقعا چه چیزی به ما انگیزه می‌دهد؟
مدیریت زمان، مدیریت صحیح درد است
حواس‌پرتی را از درون مدیریت کنید
محرک‌های درونی را از نو تصور کنید
کاری که قصد انجام آن را دارید، از نو تصور کنید
خلق و خوی خود را دوباره تصور کنیم
فصل سوم. برای کشش وقت بگذارید
به جای نتایج، ورودی‌ها را کنترل کنید
برای روابط مهم خود برنامه‌ریزی کنید
در محل کار با کارفرمایان خود هماهنگ باشید
فصل چهارم. محرک‌های خارجی را ضربه فنی کنید
عوامل مزاحم در کارتان را ضربه فنی کنید
ایمیل‌ها را ضربه فنی کنید
چت گروهی را ضربه فنی کنید
جلسه‌ها را ضربه فنی کنید
گوشی هوشمند خود را ضربه فنی کنید
صفحه نمایش کامپیوتر خود را ضربه فنی کنید
مقاله‌های آنلاین را ضربه فنی کنید
اخبار و مطالب شبکه‌های اجتماعی را ضربه فنی کنید
فصل پنجم. با قول و قرار از عوامل حواس‌پرتی جلوگیری کنید
با قول و قرارهای محکم از عوامل حواس‌پرتی جلوگیری کنید
با قول و قرار پولی از حواس‌پرتی جلوگیری کنید
با قول و قرارهای هویتی از حواس‌پرتی جلوگیری کنید
فصل ششم. چگونه محل کارتان را انحراف‌ناپذیر کنید
سازماندهی حواس‌پرتی، فرهنگ شرکت را نشان می‌دهد
محیط کار انحراف‌ناپذیر
فصل هفتم. چگونه فرزندان متمرکز تربیت کنیم و چرا همه ما به خوراک روح احتیاج داریم
محرک‌های درونی فرزندان را درک کنید
با هم زمانی برای کشش ایجاد کنید
در زمینه محرک‌های خارجی به بچه‌ها کمک کنید
به بچه‌ها یاد دهید که قول و قرارهای خودشان را بگذارند
فصل هشتم. چطور روابط انحراف‌ناپذیر داشته باشیم
معشوقی متمرکز
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب ذهن حواس جمع
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات191
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب ذهن حواس جمع

شهرزاد
۱۴۰۲/۷/۲۶
ذهن و حواس ما هم می‌تونه به ما کمک کنه هم می‌تونه مانعی سر راه ما باشه این بستگی به ما داره تا چقد می‌تونیم ازش استفاده کنیمبرای همین از الان برای یادگیری و استفاده از ذهن و حواس با خواندن این کتاب شروع کنید
بهار اسکندری
۱۴۰۲/۱۱/۷
انتظار بیشتری داشتم اما چون میکرو کتاب بود و یک جورهایی اصل مطلب بود در کل خوب بود نکته‌ های اصلیش و خوبش کم بود نسبتا، اما همان ها هم نکته‌های خوبی بود
فرامرزناصریان
۱۴۰۲/۸/۲۴
سلام چرا صوتی نیست نمیتونم صوتی گوش بدم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب ذهن حواس جمع

برای دریافت خلاصه کتاب ذهن حواس جمع و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.