معرفی و دانلود کتاب ذهن حواس جمع: چگونه افسار زندگی‌تان را به دست بگیرید

عکس جلد کتاب ذهن حواس جمع: چگونه افسار زندگی‌تان را به دست بگیرید
قیمت:
۹۹۰۰۰ 49500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ذهن حواس جمع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ذهن حواس جمع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ذهن حواس جمع: چگونه افسار زندگی‌تان را به دست بگیرید

با تقویت تمرکز حواس خود، یکه‌تاز عرصه‌های گوناگون زندگی باشید. نیر ایال و جولی لی در کتاب ذهن حواس جمع مهارت‌هایی را به شما می‌آموزند که به کمک آن‌ها می‌توانید در این دنیای رقابتی و پرسرعت، در کمترین زمان، به بالاترین بازده ذهنی برسید. یادگیری استفاده‌ی مطلوب از تکنولوژی و ابزارهای دیجیتالی، مدیریت زمان و جلوگیری از پراکندگی فکری، برخی از دستاوردهای خواندن کتاب حاضر هستند، اثری که در سال 2020، موفق به کسب جایزه‌ی Indie شد.

درباره‌ی کتاب ذهن حواس جمع

از همان لحظه‌ای که از خواب بیدار می‌شویم با انبوهی از اطلاعات مواجه خواهیم شد. اطلاعاتی که از طریق شبکه‌های مجازی یا بیلبوردهای غول‌آسای تبلیغاتی، صدای رادیوی ماشین و یا اخبار تلویزیون به سمت مغزمان هجوم می‌آورند. چه بخواهیم و چه نخواهیم، چه بپذیریم و چه نپذیریم، هرروزه و هر زمان در حال بمب‌باران شدن با بسته‌های اطلاعاتی هستیم. این را هم به اوضاع نابه‌سامان فعلی اضافه کنید که با وجود پراکندگی‌های اطلاعاتی، تنها با تمرکز بر یک یا چند موضوع به‌خصوص است که می‌توانیم در عرصه‌های مورد نظرمان موفق شویم؛ خب، چاره چیست؟ چطور در این دنیای پرسروصدا و شلوغ، متمرکز بمانیم؟ برای رسیدن به جواب این سوال بهتر است با نیر ایال (Nir Eyal) و جولی لی (Julie Li-Eyal) همراه شویم و راز کامیابی را از زبان خودشان در کتاب ذهن حواس جمع (Indistractable: How to Control Your Attention and Choose Your Life) بشنویم. نویسندگان روش‌هایی را به شما می‌آموزند که با استفاده آن‌ها می‌توانید برای همیشه افسار ذهن و زندگی‌تان را به دست بگیرید.

شاید وقتی به مطب روانشناسان یا مشاوران مراجعه کنیم و برای رفع حواس‌پرتی از آن‌ها یک فرمول عملی بخواهیم، تنها با یک جمله از ما استقبال کنند: وسایل الکترونیکی، از جمله گوشی موبایل خود را به دورترین نقطه‌ای که می‌توانید پرتاب کنید!

آیا چنین کاری امکان‌پذیر است؟ می‌دانیم که یکی از مهم‌ترین عوامل حواس‌پرتی ما تلفن همراه، لپ‌تاپ و ابزاری هستند که ما را به شبکه‌ی گسترده‌ای از اطلاعات و ارتباطات متصل می‌کنند اما آیا رهایی کامل از آن‌ها، تنها نسخه‌ی رسیدن به ذهن حواس‌جمع است؟ اصلاً این کار شدنی هست؟

حواس‌پرتی به‌خودی‌خود عامل اصلی خیلی از مشکلات رفتاری ماست، حالا تصور کنید در محیط کاری ما هم وارد شود و ثمرات ناخوشایندش را آن‌جا هم به نمایش بگذارد. مطمئن باشید پیامدهای مثبتی بر روابط کاری، نتیجه‌ی تلاش‌ها و ترفیع رتبه‌ی شما نخواهد داشت.

کتابی که هم‌اکنون مقابل شماست، در هفت بخش به همراه مقدمه‌ای جامع تنظیم شده. با مطالعه‌ی بخش مقدمه، چیستی قدرت تمرکز و اهمیت آن را در کوچک‌ترین رفتارهای روزمره‌تان خواهید شناخت. در بخش اول به سراغ محرک‌هایی می‌روید که درونی هستند و از طریق افکار و ذهنیات شما بر عملکرد بیرونی‌تان تأثیر می‌گذارند. این بخش دیدگاه شما را درمورد قوا و محرک‌های درونی، همچنین وظایف و مسئولیت‌هایی که دارید، متحول خواهد کرد. بخش دوم به شما می‌آموزد با داشتن برنامه‌ای دقیق، زمان خود را مدیریت کنید. قرار دادن محدودیت زمانی برای کارهایی که مد نظر دارید، یکی از راه‌های کاربردی برای تمرکز و جلوگیری از پراکندگی فکری است.

بخش سوم محرک‌های بیرونی را به شما یادآوری می‌کند. به کمک نکته‌های این بخش یاد می‌گیرید که اجازه ندهید ایمیل‌ها، صفحه‌ی لپ‌تاپ، نرم‌افزارهای گفت‌و‌گوی گروهی و حتی مقالات آنلاین، ذهن شما را بی‌مورد به خود مشغول کنند. «توافق»‌ها در بخش چهارم به یاری شما می‌آیند تا جلوی حواس‌پرتی خود را بگیرید و صرفاً درمورد اموری که نسبت به آن‌ها متعهد هستید، تمرکز داشته باشید. در بخش پنجم سری به محل کارتان می‌زنید تا فضای کاری‌تان را به گونه‌ای سازمان‌دهی کنید که مانع پرت شدن حواستان شود. در نهایت، در بخش‌های ششم و هفتم راهکارهایی را می‌آموزید که با کمک آن‌ها می‌توانید تمرکز و حواس‌جمعی را به اطرافیان خود نیز هدیه دهید.

نیر ایال و جولی لی که سال‌ها به‌عنوان متخصص مدیریت زمان، به تألیف و آموزش مشغول بوده‌اند، در کتاب ذهن حواس جمع شما را با حقایق تازه‌ای درمورد رفتارهای انسانی و پشت‌پرده‌ی بسیاری از انتخاب‌ها و عملکردهایتان آشنا می‌کنند. نویسندگان مطابق با آخرین تحقیقات علمی، راه‌حل‌هایی را در اختیارتان قرار می‌دهند که با کاربرد آن‌ها می‌توانید ذهن خود را مدیریت کرده و در نتیجه بر زمان خود نیز تسلط داشته باشید. به این شکل افسار زندگی خود را به دست بگیرید و در جهت اهداف شخصی و شغلی خود بتازید!

فرمول‌های ویژه‌ی اثر حاضر به‌ویژه برای صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ، همچنین پدیدآورندگان مشاغل استارتاپی بسیار سودمند خواهد بود.

فاطمه علی‌پور تنگسیری کتاب ذهن حواس جمع را به فارسی برگردانده و نشر آموخته آن را به مشتاقان آثار روانشناختی و موفقیت عرضه کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب ذهن حواس جمع

  • پرفروش‌ترین کتاب ملی

  • برنده‌ی جایزه‌ی آثار برجسته‌ی ادبیات (Outstanding Works of Literature) در سال 2019. (جایزه‌ای که هر ساله به کتاب‌هایی تعلق می‌گیرد که بر مباحثی مانند اقتصاد و آموزش در جامعه تاثیر می‌گذارند.)

  • حضور در بین پنج کتاب برتر سال در حوزه‌ی رشد فردی سایت اودیبل

  • حضور در بین بیست کتاب برتر سال در حوزه‌ی کسب و کار و رهبری سایت آمازون

  • فینالیست بهترین کتاب‌های علم و تکنولوژی سایت گودریدز در سال 2019

  • برگزیده به‌عنوان نامزد بهترین کتاب علمی از سوی گودریدز در سال 2019

  • دریافت جایزه‌ی کتاب Indie در سال 2020

نکوداشت‌های کتاب ذهن حواس جمع

  • نویسندگان کتاب راهکارهایی را درمورد رفتار و مدیریت زمان در اختیار مخاطب قرار داده و به ما این امکان را می‌دهند تا در روند یک زندگی حقیقی قرار بگیریم. نیر ایال برای رفع سردرگمی‌های حاصل از دنیای دیجیتالی، از روش‌‌های ماری کوندو استفاده می‌کند. (وال‌استریت ژورنال)

  • کتابی که بسیار خوب نوشته شده است. (بررسی کتاب Midwest)

  • در دنیایی که پر از بهانه برای حواس‌پرتی است، این کتاب چارچوبی را که برای رسیدن به نتایج دلخواهتان نیاز دارید به شما ارائه می‌کند. (جیمز کلیر، نویسنده‌ی کتاب پرفروش عادت‌های اتمی)

  • اگر به زمان خود اهمیت می‌دهید یا برای تمرکز و روابط خود ارزش قائلید، خواندن این کتاب ضروری است. (جاناتان هایت، نویسنده کتاب ذهن صالح)

کتاب ذهن حواس جمع برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال کتابی روانشناختی-مدیریتی هستید که به شما در تمرکز حواس و کنترل ذهنتان کمک کند، اثر پیش‌رو همان کتابی‌ست که به دنبال آن می‌گردید.

با نیر ایال و جولی لی بیشتر آشنا شویم

نیر ایال نویسنده‌ی پرفروش آمریکایی‌ست که از مدرسان و سرمایه‌گذاران موفق نیز به شمار می‌رود. او که تحصیلات خود را در رشته‌ی مدیریت بازرگانی در دانشگاه استنفورد به پایان رسانده، سال‌ها در زمینه‌ی تبلیغات فعالیت داشته است.

نیر ایال در سال‌های دانشجویی با همراهی دوستانش شرکتی را بنا نهاد که تبلیغاتی را به‌صورت آنلاین در فیسبوک منتشر می‌کرد. از همین دوران بود که به مطالعات مربوط به روانشناسی کاربران و مصرف‌کنندگان علاقه‌مند شد. این نویسنده مدت‌هاست که در حوزه‌ی مهندسی رفتار مشغول به کار است و دوره‌ها و کارگاه‌های فراوانی را با این موضوع برگزار می‌کند.

جولی لی نیز نویسنده‌ای موفق است که در زمینه‌ی روانشناسی مشتری، مدیریت زمان و طراحی رفتاری آثار ارزنده‌ای را نگاشته. این نویسنده در تأسیس وب‌سایت NirAndFar.com همکاری داشته و تاکنون در بنیان‌گذاری دو استارتاپ نیز همکاری کرده است. او تلاش می‌کند تازه‌ترین اطلاعات مدیریتی را به‌طور مدام در اختیار مخاطبان سایت یا خوانندگان آثارش قرار بدهد.

جملات برگزیده کتاب ذهن حواس جمع

  • تنهایی از چاقی خطرناک‌تر است.
  • اگر می‌خواهیم حواس‌پرتی را مهار کنیم، باید یاد بگیریم با ناراحتی کنار بیاییم.
  • فقط با شناخت رنج‌مان می‌توانیم کنترلش کنیم و راه‌های بهتری برای کنار آمدن با امیال ناسالم بیابیم.
  • مدیریت زمان مدیریت رنج است. حواس‌پرتی‌ها زمان‌مان را هدر می‌دهند و مانند همه‌ی کارها، با تمایل به فرار از ناراحتی برانگیخته می‌شوند.

در بخشی از کتاب ذهن حواس‌جمع می‌خوانیم

بازی بیلیارد را در نظر بگیرید. چه‌چیزی توپ‌های رنگی را درون حفره‌ها می‌اندازد؟ توپ سفید، چوب یا ضربه‌ی بازیکن؟ می‌دانیم که وجود توپ سفید و چوب لازم است، ولی دلیل اصلی بازیکن است. توپ سفید و چوب دلایل اصلی نیستند؛ دلایل فرعی یک رویداد نهایی‌اند.

در بازی زندگی اغلب دیدن دلیل اصلی هر چیزی سخت است. وقتی ترفیع نمی‌گیریم، ممکن است به‌جای اینکه به بی‌صلاحیتی و نداشتن ابتکارعمل خودمان فکر کنیم، همکار حقه‌بازمان را به‌خاطر تصاحب شغلی که برای ما بود مقصر بدانیم. وقتی با همسرمان دعوا می‌کنیم، ممکن است به‌جای اذعان به وجود مسائلی که سال‌ها حل‌نشده باقی مانده‌اند، درگیری بر سر اتفاق کوچکی مانند باز بودن در توالت‌فرنگی را دلیل آن بدانیم. و وقتی رقبای سیاسی و ایدئولوژیکی‌مان را سپر بلای مشکلات جهان می‌کنیم، یعنی قصد نداریم به‌دنبال درک دلایل نظام‌مند عمیق‌تر پشت مشکلات باشیم.

این دلایل فرعی در یک چیز مشترک‌اند؛ کمک می‌کنند مسئولیت را به گردن چیزی یا کسی دیگر بیندازیم. توپ سفید و چوب، همکارمان یا در توالت‌فرنگی به یک اندازه در کنار دلایل دیگر مقصر شناخته می‌شوند، ولی به‌طور قطع مسئولیت کامل اتفاق به گردن آن‌ها نیست. اگر دلایل اصلی را پیدا و با آن‌ها برخورد نکنیم، مانند قربانی درمانده‌ای درون فاجعه‌ای که خودمان مسببش بودیم گرفتار می‌شویم.

حواس‌پرتی‌های زندگی‌مان نتیجه‌ی همین تفکرات است. دلایل فرعی را مقصر می‌دانیم در حالی که دلایل اصلی ناشناخته‌اند. دل‌مان می‌خواهد تلویزیون، فست‌فود، شبکه‌های اجتماعی، سیگار و بازی‌های رایانه‌ای را مقصر بدانیم، ولی همه‌ی این‌ها دلایل فرعی حواس‌پرتی ما هستند. «اینکه فقط تلفنی هوشمند را دلیل و مقصر حواس‌پرتی بدانیم، همان اندازه اشتباه است که قدم‌شمار را در بالا و پایین رفتن بیش از حد یک نفر از پله مقصر بدانیم».

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: از «قلاب» تا «ذهن حواس‌جمع»
فصل 1: نیروی خارق‌العاده‌تان چیست؟
فصل 2: حواس‌جمع بودن
بخش نخست: محرک‌های درونی را مهار کنید
فصل 3: به راستی چه چیزی به ما انگیزه می‌دهد؟
فصل 4: مدیریت زمان مدیریت رنج است
فصل 5: از درون با حواس‌پرتی کنار بیایید
فصل 6: نگاهی متفاوت به محرک‌های درونی
فصل 7: نگاهی متفاوت به وظیفه
فصل 8: نگاهی متفاوت به خلق‌وخو
بخش دوم: برای حواس‌جمعی زمان بگذارید
فصل 9: ارزش‌هایتان را به زمان تبدیل کنید
فصل 10: ورودی‌ها را کنترل کنید، نه خروجی‌ها
فصل 11: برای روابط مهم برنامه‌ی زمانی داشته باشید
فصل 12: با شرکای کاری‌تان هماهنگ باشید
بخش سوم: افسار محرک‌های بیرونی را به دست بگیرید
فصل 13: آن پرسش حیاتی را مطرح کنید
فصل 14: افسار مزاحمت‌های شغلی را به دست بگیرید
فصل 15: افسار ایمیل را به دست بگیرید
فصل 16: افسار برنامه‌های گفت‌وگوی گروهی را به دست بگیرید
فصل 17: افسار جلسات را به دست بگیرید
فصل 18: افسار تلفن هوشمندتان را به دست بگیرید
فصل 19: افسار صفحه‌ی اصلی رایانه‌تان را به دست بگیرید
فصل 20: افسار مقاله‌های آنلاین را به دست بگیرید
فصل 21: افسار فیدهای خبری را به دست بگیرید
بخش چهارم: با توافق‌ها جلوی حواس‌پرتی را بگیرید
فصل 22: نیروی پیش‌تعهد
فصل 23: با توافق‌های مستلزم تلاش جلوی حواس‌پرتی را بگیرید
فصل 24: با ایجاد توافق‌هایی که تاوان مالی دارند جلوی حواس‌پرتی را بگیرید
فصل 25: با توافق‌های هویتی جلوی حواس‌پرتی را بگیرید
بخش پنجم: چگونه محل کارتان را حواس‌جمع کنید
فصل 26: حواس‌پرتی یکی از نشانه‌های ناکارآمدی است
فصل 27: رفع حواس‌پرتی محکی برای فرهنگ سازمانی است
فصل 28: محل کار حواس‌جمع
بخش ششم: چگونه بچه‌های حواس‌جمع تربیت کنیم
فصل 29: از بهانه‌های دم‌دستی دوری کنید
فصل 30: محرک‌های درونی بچه‌ها را درک کنید
فصل 31: در کنار یکدیگر برای حواس‌جمعی زمان بگذارید
فصل 32: برای مقابله با محرک‌های بیرونی به کمک بچه‌ها بروید
فصل 33: به آن‌ها یاد بدهید توافق‌های خودشان را ایجاد کنند
بخش هفتم: چگونه روابط حواس‌جمع داشته باشیم؟
فصل 34: پادزهر اجتماعی را بین دوستانتان پخش کنید
فصل 35: معشوقی حواس‌جمع باشید
نکته‌های مهم هر فصل
راهنمای بحث در باشگاه هواداران کتاب «ذهن حواس‌جمع»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ذهن حواس جمع: چگونه افسار زندگی‌تان را به دست بگیرید
نویسنده،
مترجمفاطمه علی پور تنگسیری
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات280
زبانفارسی
شابک978-622-6650-53-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۹۹۰۰۰ 49500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ذهن حواس جمع

Nafise
۱۴۰۲/۳/۱۳
با اینکه هنوز به انتها نرسیدم اما میتونم بگم این کتاب واقعا عالیه، کم پیش میاد کتابی باشه توی این سبک که مفید باشه و حقایق رو تا این حد زیبا و قابل فهم بیان کنه، خوندنش رو توی دوره امروز که اکثرا غرق توی تکنولوژی شدیم توصیه میکنم؛ خصوصا اگه مثل من تایم زیادی به کار کردن اختصاص میدین اما نتیجه مطلوب نمیگیرین یا خیلی بیشتر از میزانی که کار می‌کنین خسته میشین.
amb bbz
۱۴۰۳/۱/۲
کتاب بسیار عالی و باعث ایجاد اولویت بندی در زندگی میشه و بشکل جامعی (رولنشناسی -برنامه ریزی وووو) زندگی و اهدافتو ازین نظر برات تشریح میکنه و موانع دلایل و روش‌های‌ای نکترو بهت آموزش میده تنها نقدی که دارم اینکه این کتاب محتویاتش با یکتاب دیگه که اسمشو یادم نیست دقیقا کلمه بکلمه یکی بود در حالیکه عنوان فقط فرق داشت دقت کنید
shim shim
۱۴۰۲/۶/۵
به نظرم هر انسانی توی قرن حاضر باید این کتاب و بخونه. تا بتونه خیلی راحت محرک‌های اطرافش رو کنترل کنه. گوشی همراه خوبه اما اگه صحیح استفاده بشه. همین الان داریم با گوشی‌های همراهمون کتاب می‌خوانیم پس نمیشه حذفش کرد فقط باید درست ازش استفاده کرد. این کتاب و بخونید حتما پشیمون نمیشید
زهرا رومی
۱۴۰۳/۱/۳
بعضی از فصل هاش ترجمش خوب بود و ذهن کسی رو که میخواد حواس جمع کنه بنظرم اصلا پرت میشد بیشتر راجع به گوشی حرف میزنم مثلاً یک فصل ایمیل یک فصل اینستاگرام یک فصل پیامک در کل میگه کوشی باعث حواس پرتی میشه نسبت به بقیه چیزا. ترجمش می‌تونست بهتر باشه
sa za
۱۴۰۲/۴/۱
عالی بود کلی ازمون و امتحانو با ایده هاش تونستم پشت سر بزارم دسترالعملهای جدید داره
کتابی نیست که خوابت ببره کلا ذهنتو اگاه نگه میداره و فعالی موقع خوندن کتاب هر کتابی این توانایی رو نداره مفید و موثر بود من خیییلی خوشم اومد
نرمین
۱۴۰۲/۴/۳
بزرگترین خدمتی که نیر ایال می‌توانست به انسان‌های عصر جدید بکند.
خواندن این کتاب را برای همه‌ی افراد در همه‌ی رده‌های سنی توصیه می‌کنم.
Hamed Gheydar
۱۴۰۲/۷/۲
خوب بود. ولی من نتونستم با کتاب ارتباط بگیرم در این مورد موضوع کتاب بی حد و مرز و پیشنهاد میکنم
امیر مهدی نقدی
۱۴۰۲/۶/۲۶
کتابی عالی. نکات کاربردی خوبی داشت که واقعا کمک کننده بودند.
سهراب محمدی
۱۴۰۲/۳/۱۵
خیلی درست و کاربردی
بهترین روش‌ها اینجاست
تا بهترین را بدست آوریم
مهدی جیده
۱۴۰۲/۶/۲۱
یک بیماری شایع در جامعه امروز با امید مطالعه و حواس جمع
راحله فرامرزی
۱۴۰۲/۴/۱۰
من مشکل تمرکز دارم این کتاب خوب بود
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب ذهن حواس جمع

برای دریافت کتاب ذهن حواس جمع و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.