معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی آنچه که از نابینا شدن در فضا آموختم

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی آنچه که از نابینا شدن در فضا آموختم
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی آنچه که از نابینا شدن در فضا آموختم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی آنچه که از نابینا شدن در فضا آموختم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی آنچه که از نابینا شدن در فضا آموختم

تا به حال به ترسناک‌ترین اتفاقی که برایتان افتاده فکر کرده‌اید؟ کریس هدفیلد، فضانورد، مهندس و خلبان جنگندهٔ نیروی هوایی کانادا، در خلاصه کتاب صوتی آنچه که از نابینا شدن در فضا آموختم، درمورد تجربهٔ ترسناک خود از بودن در فضا و نابینایی موقتش در آن جا صحبت می‌کند. این فایل صوتی از یکی از سخنرانی‌های این فضانورد بازنشسته در «تدتاک» برگرفته شده است.

درباره خلاصه کتاب صوتی آنچه که از نابینا شدن در فضا آموختم:

به نظر شما چرا افراد دست به کارهای خطرناک می‌زنند؟ حس ترس چه چیزی برای انسان‌ها به ارمغان می‌آورد که آن‌ها را تشویق به انجام کارهای خطرناک و هیجان‌انگیز می‌کند؟ حسی که حتی با اینکه خطر مرگ را به همراه دارد، باعث می‌شود مدام آن تجربه تکرار شود و خواهانش بود. این دقیقا همان کاری است که کریس هدفیلد در سفری که به فضا داشت انجام داد.

او در سخنرانی خود به اسم آنچه که از نابینا شدن در فضا آموختم (what i learned from going blind in space) به شما درمورد این تجربه‌اش می‌گوید. او دو ماموریت در شاتل فضایی داشته و به‌عنوان فرمانده در ایستگاه فضایی بین‌المللی خدمت کرده است. اولین پرواز او با شاتل در سال 1995 و با پرواز 74 بوده است.

او در این پرواز به طور ناگهانی دچار نابینایی موقت می‌شود و در میان فضا در هنگام راه رفتن در بی‌وزنی دیگر نمی‌تواند چیزی را ببیند. کریس هدفیلد درمورد این تجربه‌اش می‌گوید که ترس و خطر با یکدیگر تفاوت دارند. چیزی که مهم‌ترین نقش را در تصمیمات یک فرد دارد، ترس است؛ با این حال افراد همیشه در خطر نیستند. شنیدن این سخنرانی به شما یاد می‌دهد که بر ترس خود غلبه کنید و با مدیریت آن بتوانید به موفقیت برسید.

خلاصه کتاب صوتی آنچه که از نابینا شدن در فضا آموختم مناسب چه کسانی است؟

اگر به سخنرانی‌های مربوط به موفقیت علاقه دارید، شنیدن این فایل صوتی می‌تواند برای شما لذت‌بخش باشد.

کریس هدفیلد را بیشتر بشناسیم:

این فضانورد و خلبان جنگندهٔ نیروی هوایی در سال 1959 در کانادا به دنیا آمد. او به عنوان اولین شهروند کانادایی به شمار می‌آید که موفق شد در فضا قدم بگذارد. کریس آستین هدفیلد (Chris Hadfield) پیش از فعالیت خود به عنوان فضانورد، 25 سال در نیروهای کانادایی به عنوان خلبان جنگنده فرماندهی هوایی خدمت می‌کرد.

وی در کودکی با تماشای فرود آپولو 11 را در تلویزیون برای آینده‌اش الهام گرفت و همان موقع تصمیم گرفت که در بزرگسالی چه کند. هدفیلد مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته سیستم‌های هوانوردی در موسسه فضایی دانشگاه تنسی دریافت کرد. این فضانورد برجسته سرانجام در سال 1992، در برنامه فضانوردان کانادایی توسط آژانس فضایی کانادا پذیرفته شد.

هدفیلد در ماه مه 2013 و پایان آخرین ماموریت خود به زمین بازگشت و بازنشستگی خود را بلافاصله پس از بازگشت اعلام کرد و دوران 35 ساله خلبانی و فضانوردی نظامی را پشت سر گذاشت.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی آنچه که از نابینا شدن در فضا آموختم می‌شنویم:

حالا تو چنگال چیزی هستی که بی‌نهایت از تو قدرتمندتره. به قدری تکونت میده که نمی‌تونی روی ابزارهای مقابلت تمرکز کنی. انگار زیر آرواره‌های یه سگ قول پیکری. مثل این میمونه که کسی پاشو تو کمرت فشار بده و تورو به سمت فضا هول بده. با شتاب سرسام‌آوری درست روبه‌بالا تورو توی آسمون هل میده. توی مکانی بسیار پیچیده‌تر. همهٔ دریچه‌هارو کنترل میکنی و با لبخندی که دائما روی صورتت بازتر میشه بعد از دو دقیقه موشک‌های سوخته جامد با انفجاری جدا میشن و بعد از اون تنها موتورهای سوخته مایع رو داری.

مثل این میمونه توی ماشین مسابقه هستی و تخت گاز میری و شتاب میگیری. شتابی که تا حالا تجربش نکردی. سبک و سبک‌تر میشی و نیرویی که روت حس میکنی بیشتر میشه. و نهایتا بعد از حدود هشت دقیقه و چهل ثانیه در ارتفاع درستی هستیم. با سرعتی درست در مسیری درست و بعد از اون موتورها خاموش میشن. ما بی‌وزنیم، ما زنده‌ایم.

تجربهٔ شگفت‌آوریه. ولی چرا این خطرو می‌کنیم؟ چرا کاری به این خطرناکی می‌کنیم؟ برای من جواب روشنه. از نوجوونی آرزو داشتم که اینکارو بکنم. من اولین آدمایی که روی ماه راه رفتن و تماشا کردم و برام موضوعی کاملا واضح بود که می‌خوام انجامش بدم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
بخش یک
8 دقیقه
بخش دو
7 دقیقه
بخش سه
5 دقیقه
بخش چهار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی آنچه که از نابینا شدن در فضا آموختم
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
راویرضا خاکی زمانی
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی آنچه که از نابینا شدن در فضا آموختم

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی آنچه که از نابینا شدن در فضا آموختم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.