معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی جلوگیری از به تاخیر انداختن کارها

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی جلوگیری از به تاخیر انداختن کارها
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی جلوگیری از به تاخیر انداختن کارها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی جلوگیری از به تاخیر انداختن کارها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی جلوگیری از به تاخیر انداختن کارها

برندا بیلی هیوز در خلاصه کتاب صوتی جلوگیری از به تاخیر انداختن کارها به ما کمک می‌کند تا دلایل و مشخصات به تعویق انداختن کارهای خود را بیابیم. او با اشاره به تأثیر اعتمادبه‌نفس و تمرکز در اهمال‌کاری نشان می‌دهد که با تمرین و آموزش می‌توان به استراتژی‌هایی برای جلوگیری از به تاخیر انداختن کارها دست‌یافت.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی جلوگیری از به تاخیر انداختن کارها

کسانی که کارهای خود را عقب می‌اندازند معمولاً به دلیل تاخیر ایجاد شده استرس و اضطراب زیادی را تحمل می‌کنند. برندا بیلی هیوز (Brenda Bailey Hughes) در خلاصه کتاب صوتی جلوگیری از به تاخیر انداختن کارها (Overcoming Procrastination) به ما کمک می‌کند تا غلبه بر به تعویق انداختن کارها را یاد بگیریم. او استراتژی‌هایی برای جلوگیری از به تاخیر انداختن وظایف خسته‌کننده و راهکارهایی برای درمان کمبود اعتمادبه‌نفس در انجام کارهای مهم ارائه می‌دهد. برندا بیلی هیوز نشان می‌دهد که حدود 20 درصد از جمعیت فارغ از فرهنگ، جنسیت، شغل، تحصیلات، سن یا وضعیت تأهل کار خود را به تعویق می‌اندازند و از چنین وضعیتی رنج می‌برند.

گام اول برای کنار گذاشتن اهمال‌کاری درک این تمایز است که آیا ما واقعاً کارهای خود را به تاخیر می‌اندازیم یا فرصت کافی برای انجام کارها پیدا نکرده‌ایم. بعضی رفتارها و شرایط ممکن است با اهمال‌کاری و به تعویق انداختن اشتباه شوند. برندا بیلی هیوز بین اولویت دادن به کارهای مهم‌تر و اهمال در انجام کارها تفاوت مهمی می‌گذارد. از نظر او اگر ما کارهای خود را اولویت‌بندی کنیم و بر این اساس به برخی از کارهای کم‌اهمیت‌تر نرسیم به معنای به تاخیر انداختن کارها نیست و نباید خود را سرزنش کنیم.

در خلاصه کتاب صوتی جلوگیری از به تاخیر انداختن کارها روش ساده‌ای برای تشخیص تفاوت بین اهمال‌کاری و اولویت‌بندی ارائه شده است؛ کافی است فهرستی از کارهای به تعویق افتاده‌ی خود ایجاد کنیم و دلایل منطقی تاخیر در انجام کارها را در مقابل آن‌ها بنویسیم. اگر گزینه‌هایی وجود داشته باشند که بدون هیچ منطقی از انجامشان طفره رفته‌ایم به معنای تاخیر بی‌دلیل و اهمال‌کاری است اما اگر تاخیر تنها به‌دلیل نبود فرصت است یعنی این کارها در اولویت‌بندی ما نبوده‌اند. در مرحله‌ی بعدی باید فهرستی از کارهایی درست کنیم که هرگز به تاخیر نیانداخته‌ایم. مقایسه‌ی این دو فهرست می‌تواند به ما در تشخیص چرایی انجام ندادن به‌موقع کارهایمان کمک کند. با این کار الگویی از کارهایی که معمولا به تاخیر انداخته‌ایم ایجاد می‌شود و کمک می‌کند تا برای انجام این کارهای به‌خصوص راهکارهای مناسبی بیابیم.

اکثر افراد به دلیل ترس و کمبود اعتمادبه‌نفس است که در انجام کارها تعلل می‌کنند. برندا بیلی هیوز 3 استراتژی برای کنار گذاشتن چنین ترس‌هایی و به دست آوردن اعتمادبه‌نفس برای انجام به‌موقع کارها معرفی می‌کند. عدم اعتمادبه‌نفس باعث ترس ما از انجام یک کار یا رویارویی با یک موقعیت می‌شود، وضعیت‌هایی که باعث ایجاد چنین ترس‌هایی می‌شوند در خلاصه کتاب صوتی جلوگیری از به تاخیر انداختن کارها با مثال شرح داده شده‌اند. مثال‌های مختلف از انواع به تاخیر انداختن کارها و توجیه‌هایی که افراد برای خود می‌تراشند کمک می‌کند تا ما متوجه چرایی اهمال‌کاری خودمان و دیگران شویم.

حواس‌پرتی یکی دیگر از دلایل به تاخیر انداختن کارها است که باید برای رفع آن تلاش کرد. برندا بیلی هیوز در خلاصه کتاب صوتی جلوگیری از به تاخیر انداختن کارها بر اهمیت تمرکز تأکید می‌کند. او راهکار عملی جالبی برای تبدیل دلایل حواس‌پرتی به دلایلی برای به‌موقع انجام دادن کارها ارائه می‌دهد. از نظر برندا بیلی هیوز یکی دیگر از دلایل اهمال‌کاری احساس فشار بیش‌ازاندازه است. او نشان می‌دهد که حتی اگر تمرکز کافی برای انجام یک کار داشته باشیم، نیاز است که آن کار را به مجموعه‌ای از کارهای کوچک‌تر تقسیم کنیم تا فشار اولیه‌ی کار باعث سستی ما در انجام آن نشود. تعیین ضرب‌الاجل‌های موقت یکی دیگر از راه‌های مفید برای جلوگیری از به تاخیر انداختن کارها است.

برندا بیلی هیوز احساس کاهش خلاقیت را یکی از دلایل مهم به تعویق انداختن کارها می‌داند. او در خلاصه کتاب صوتی جلوگیری از به تاخیر انداختن کارها راهکارهایی عملی برای جلوگیری از این حس معرفی می‌کند. از نظر او ارتباط بین خلاقیت و اهمال‌کاری ناشی از وجود ویژگی شخصیتی ایدئال‌گرایی در افراد است. افراد ایدئال‌گرا فکر می‌کنند که حتماً باید کارها را به بهترین، خلاقانه‌ترین و مفیدترین حالت ممکن انجام دهند؛ درحالی‌که حفظ یک کیفیت حداقلی به‌مراتب بهتر از رها کردن کامل یک کار است. نکته‌ی جالبی که برندا بیلی هیوز به آن اشاره می‌کند این واقعیت است که ترک عادت به تاخیر انداختن کارها یکی از کارهایی است که افراد به تعویق می‌اندازند. اولین کاری که یک فرد اهمال‌کار باید انجام دهد، کنار گذاشتن توجیه‌های بازدارنده است. او باید همین حالا برای جلوگیری از به تاخیر انداختن کارها اقدام کند.

خلاصه کتاب صوتی جلوگیری از به تاخیر انداختن کارها مجموعه‌ی آموزشی برندا بیلی هیوز است که توسط گروه مترجمان به فارسی ترجمه و انتشارات شادن پژواک آن را با صدای فرزانه فائزی تهیه و تولید کرده است.

خلاصه کتاب صوتی جلوگیری از به تاخیر انداختن کارها برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که همیشه از جمع شدن کارهای عقب‌مانده‌ی خود رنج می‌برند و زیر فشار همیشگی وظایف عقب‌افتاده زندگی می‌کنند می‌توانند از توصیه‌های کاربردی این خلاصه کتاب صوتی استفاده کنند. اگر به دنبال راهی برای جلوگیری از به تاخیر انداختن کارهای خود هستید از شنیدن این خلاصه کتاب صوتی سود خواهید برد.

با برندا بیلی هیوز بیشتر آشنا شویم

برندا بیلی هیوز نویسنده، مربی و مدرس آمریکایی است که در زمینه‌ی ارتباطات، رهبری، هوش عاطفی و روش‌های همدلی فعالیت می‌کند. او یکی از اعضای هیئت‌علمی دانشکده کسب‌وکار دانشگاه ایندیانا است و دروس مربوط به MBA را تدریس می‌کند. سخنرانی‌های برندا بیلی هیوز در زمینه‌ی رهبری و موفقیت توجه بسیاری را در بین علاقه‌مندان به موفقیت شخصی و حرفه‌ای جلب کرده است. «معاون اداری (The Administrative Assistant)» یکی از کتاب‌های برندا بیلی هیوز است که در کنار درس‌گفتارهایی مانند «مثبت بودن در محل کار»، «ایجاد اعتماد»، «ارتباط با هوش هیجانی» و «برقراری ارتباط در زمان تغییر» مورد توجه قرار گرفته است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی جلوگیری از به تاخیر انداختن کارها می‌شنویم

وقتی مردم فهرست کارهایی که عقب می‌اندازند را با کارهایی که عقب نمی‌اندازند مقایسه می‌کنند نکات جالبی پیدا می‌شود. کم‌کم متوجه می‌شوند کاری را انجام نمی‌دهند چون برایش اعتمادبه‌نفس یا توانایی لازم را در این زمینه ندارند. ممکن است شما هم برای همین دلایل مثل کمبود اعتمادبه‌نفس بعضی از کارهای تو فهرست‌تان را عقب بیندازید. سم را که یادتان هست؟ همانی که هر کار نوشتنی را عقب می‌انداخت. متوجه شده بود که هر بار که قلم برمی‌دارد که بنویسد یک نجوای آرامی در گوشش می‌پیچید که می‌گفت تو نوشتن بلد نیستی اگر هم این را بنویسی و برای کسی بفرستی همه می‌فهمند چه نویسنده‌ی داغونی هستی. وقتی فهمید به خاطر عدم اعتمادبه‌نفس و مهارت کارش را عقب می‌اندازد در کلاس‌های نویسندگی شرکت کرد که هم مهارت و هم اعتمادبه‌نفس بیشتری کسب کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
بخش اول
2 دقیقه
بخش دوم
2 دقیقه
بخش سوم
2 دقیقه
بخش چهارم
2 دقیقه
بخش پنجم
3 دقیقه
بخش ششم
2 دقیقه
بخش هفتم
3 دقیقه
بخش هشتم
2 دقیقه
بخش نهم
4 دقیقه
بخش دهم
1 دقیقه
بخش یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی جلوگیری از به تاخیر انداختن کارها
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
راویفرزانه فائزی
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی جلوگیری از به تاخیر انداختن کارها

نگار ابراهیمی
۱۴۰۳/۱/۷
خیلی مواقع حوصله انجام کاری رو نداریم پیش خودمون میگیم ولش کن الان حسش نیست بعدا انجامش میدم این خودش هم یک نوع افسردگی به وجود میاره هم تنبلی در کارها با این برنامه کوتاه و پر از نکته کاربردی دقیق است که به ما کمک می‌کنه
Hoori
۱۴۰۲/۴/۱۳
نسبت به تایم کوتاه و قیمت کمی که داره خوبه و ‌اطلاعات خوبی میده. اگر وقت نداری کتاب گوش کنی و یا نمیخوای زیاد هزینه کنی، این کتاب پیشنهاد میشه
امیررضا امجدی
۱۴۰۲/۵/۷
ساده و کوتاه ولی کاربردی، به چشم یک درمان بهش نباید نگاه کرد بهتره با دید حل مسئله بهش نگاه کنیم که خب این کار رو به خوبی انجام میده
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی جلوگیری از به تاخیر انداختن کارها

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی جلوگیری از به تاخیر انداختن کارها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.