معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی راز شاد زیستن

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی راز شاد زیستن
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی راز شاد زیستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی راز شاد زیستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی راز شاد زیستن

به نظرتان اگر در لاتاری برنده شوید احساس شادی بیشتری می‌کنید یا اگر در یک حادثه از کمر به پایین فلج شوید؟ دنیل گیلبرت استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد، در خلاصه کتاب صوتی راز شاد زیستن به شما ثابت می‌کند که میزان شادی انسان ارتباط چندانی به حوادث زندگی‌اش ندارد و به توانایی‌های مغز ارتباط دارد. این فایل صوتی از یکی از سخنرانی‌های این روان‌شناس برجسته در «تدتاک» برگرفته شده است.

درباره خلاصه کتاب صوتی راز شاد زیستن:

میلیون‌ها سال قبل مغز انسان به شکل ناگهانی شروع به رشد کرد و بیشترین تغییر در قسمت جلویی مغز، یعنی بالای چشم‌ها ایجاد شد. دانشمندان و روان‌شناسان برای مدت زیادی فکر می‌کردند لوب جلویی مغز قابلیت‌های زیادی ندارد. اما طی تحقیقات بعدی که به عمل آمد، به این نتیجه رسیدند که این بخش به توانایی تجسم آینده و تصمیم‌گیری‌های ما مربوط است. دنیل گیلبرت عقیده دارد تغییرات زیادی که طی این سال‌ها در مغز ایجاد شده، به ما کمک کرده تا بتوانیم زنده بمانیم و با کسب تجربه‌های مختلف در نهایت احساس شادی کنیم.

او در سخنرانی خود به اسم راز شاد زیستن (The surprising science of happiness) توضیح می‌دهد که ایجاد شادی یکی از مهم‌ترین توانایی‌هایی مغز انسان است. اگر از شما بپرسند بین فلج شدن و برنده شدن در لاتاری کدام را انتخاب می‌کنید، قطعا انتخاب شما برنده شدن در لاتاری است. هیچ‌کس دوست ندارد از کمر به پایین فلج شود! اما نکته شگفت‌آور این قضیه در این است که طبق آخرین تحقیقاتی که در این زمینه به عمل آمد، میزان شادی افراد یک سال بعد از فلج شدن و یک سال بعد از برنده شدن در لاتاری تقریبا به یک میزان است!

این روان‌شناس برجسته در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که باورهایی که ما درمورد اینکه چه چیزهایی باعث شادی ما می‌شوند، در بیشتر مواقع اشتباه است؛ بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که مغز انسان آن چیزی را که باعث شادی ما می‌شود، به شکل اشتباه قضاوت می‌کند و همین قضاوت اشتباه موجب می‌شود ما نسبت به آینده خود پیش‌بینی‌های غلطی کنیم.

وقتی شما تصمیم می‌گیرید که کدام انتخاب درست‌تری است، درواقع مرتکب دو نوع خطا می‌شوید؛ خطای اول درمورد تخمین موفقیت در آن انتخاب‌ها است و خطای دوم نیز در تخمین نتیجه و سود حاصل آن موفقیت است. نکاتی که در این سخنرانی به آن‌ها اشاره شد همگی با جزئیات بیشتر در کتاب دنیل گیلبرت به نام «شیرجه در خوشبختی» (Stumbling on Happines) مطرح شده‌اند و این سخنرانی درواقع خلاصه‌ای از این کتاب است.

نویسنده در این کتاب سعی کرده تا خطاهای ما در تصمیم‌گیری را نشان داده و این موضوع را ثابت کند که ذهن انسان در ارزیابی گزینه‌ها دچار خطاهای فراوانی می‌شود. او در نهایت این سوال را مطرح می‌کند که آیا واقعا ما می‌توانیم به درستی تشخیص دهیم کدام انتخاب شادی بیشتری به همراه خواهد داشت یا خیر؟

گیلبرت همچنین در سخنرانی راز شاد زیستن به این نکته مهم اشاره می‌کند که زمانی که ما درحال اندیشیدن به آینده هستیم، جزئیاتی که ذهنمان ترسیم می‌کند تصویر شفافی نیست. همچنین تصور ما از خوشبختی مدام در حال تغییر است و وابسته به احساسی است که ما در لحظهٔ حال داریم. اما واقعا از کجا می‌توانیم متوجه شویم ده سال دیگر چه چیزی واقعا ما را شاد می‌کند؟

مجله نقد و بررسی کتاب نیویورک تایمز در ستایش این سخنرانی گفته است: «طنز علمی - اجتماعی گیلبرت در این سخنرانی واقعا جالب است. اما در پس این شوخی‌ها او بحثی جدی را مطرح می‌کند که چرا انسان‌ها همیشه به اشتباه پیش‌بینی می‌کنند چه چیزی آن‌ها را خوشحال می‌کند.»

خلاصه کتاب صوتی راز شاد زیستن مناسب چه کسانی است؟

اگر به سخنرانی‌های علمی علاقه دارید و همچنین دوست دارید راز شاد زیستن را بدانید، شنیدن این فایل صوتی برایتان مفید و لذت‌بخش خواهد بود.

دنیل گیلبرت را بیشتر بشناسیم:

این روان‌شناس و نویسنده آمریکایی در سال 1957 به دنیا آمد. او استاد روان‌شناسی در دانشگاه هاروارد است و شهرت اصلی‌اش را به واسطه تحقیقاتی که به همراه «تیموتی ویلسون» در زمینهٔ پیش‌بینی عاطفی انجام داد، به دست آورده است. دنیل گیلبرت (Daniel Gilbert) کتاب پرفروش «شیرجه در خوشبختی» را نوشت که به بیش از 30 زبان ترجمه شد و در سال 2007 جوایز انجمن سلطنتی سال را در حوزه کتاب‌های علمی به دست آورد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی راز شاد زیستن می‌شنویم:

شاید شما موریس بکام رو نمی‌شناسید. موریس بکام روزی که از زندان آزاد شد، هفتاد و هشت ساله بود و سی و هفت سال از عمرش رو در زندان ایالت لوییزیانا به خاطر جرمی که مرتکب نشده بود گذروند. نهایتا توی سن هفتاد و هشت سالگی با به دست اومدن شواهدی از دی ان ای، اون تبرئه و آزاد شد. بعد از این ماجرا درمورد این واقعه چی میگه؟

- «من یک لحظه هم پشیمون و متاسف نیستم. برای من این تجربه‌ای بی‌نظیر بود.» جالبه! اون نگفته که خب می‌دونید توی زندان آدمای خوبی هم بودند. ما اونجا با همدیگه ورزش می‌کردیم. اون داره میگه بی نظیر بود. بی‌نظیر و ما معمولا برای یه تجربهٔ معنوی به کار می‌بریم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
بخش یک
6 دقیقه
بخش دو
5 دقیقه
بخش سه
7 دقیقه
بخش چهار
6 دقیقه
بخش پنج
8 دقیقه
بخش شش
5 دقیقه
بخش هفت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی راز شاد زیستن
نویسنده
راویرضا خاکی زمانی
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، خلاصه کتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی راز شاد زیستن

maryam arab
۱۴۰۰/۱۱/۲۰
در عین سادگی و کوتاه بودن بسیار نکات جالب و جدید داشت، گوش کنید.
محمد قنبریها
۱۴۰۰/۸/۱۶
فوق العادست، حتما گوش کنید، شمارو با یک دنیا جدید اشنا میکنه
Jaber Hatefi
۱۴۰۰/۸/۲۱
جالب بود. نکات و تجربیات خوبی در مورد شاد زیستن بیان میکنه
محبوبه
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
کتابی متوسط بود کوتاه بود
شاهین محمودی
۱۴۰۱/۱۰/۴
کتاب خوبی بود، خلاصه و مفید
Yadollah nakhaei
۱۴۰۱/۶/۱۴
مطالب کاربردی خوبی دارد
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی راز شاد زیستن

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی راز شاد زیستن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.