معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی سرگیجه: اپیزود نهم سینما داستان

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی سرگیجه: اپیزود نهم سینما داستان
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی سرگیجه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی سرگیجه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی سرگیجه: اپیزود نهم سینما داستان

خلاصه کتاب صوتی سرگیجه روایتی رعب‌آور از عشق و مرگ است. در این قسمت از مجموعه سینما داستان، ماجرای قاتلی را می‌شنوید که مامور مرگ زنی خیانتکار شده و روشی خلاقانه برای این کار پیدا می‌کند. ماکسیم جاکیوبوسکی ایده‌ی قصه را از فیلم سرگیجه الهام گرفته که یکی از بهترین آثار سینمایی دنیا و ساخته‌ی آلفرد هیچکاک است.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی سرگیجه

اپیزود نهم سینما داستان درباره‌ی قاتلی حرفه‌ای است که با دستمزد بالای این کار به هوس‌های گران‌قیمتش پاسخ می‌دهد. شخصیت اصلی خلاصه کتاب صوتی سرگیجه (Vertigo) از درگیری عاطفی یا صمیمی شدن با قربانیانش خودداری می‌کند تا اینکه پرونده‌ی زنی به اسم «مادلاین» را می‌پذیرد. همسرِ زن به دلیل خیانت‌های متعدد مادلاین خواهان مرگ اوست و همین موضوع، تخیل قاتل که خود را یک هنرمند می‌داند برمی‌انگیزد... .

ماکسیم جاکیوبوسکی نام و شخصیت‌های داستان را از فیلم هالیوودی سرگیجه (Vertigo) ساخته‌ی آلفرد هیچکاک الهام گرفته. این اثر سینمایی امتیاز کامل را از منتقدان دریافت کرده و به‌عنوان یکی از برترین فیلم‌های تاریخ شناخته می‌شود. جالب است بدانید شباهت‌های بین فیلم و کتاب سرگیجه چنان هنرمندانه طراحی شده‌اند که تحسین هر شنونده‌ی علاقه‌مند به سینما را برمی‌انگیزد.

در پایان لازم به ذکر است که حسین مسعودی آشتیانی ترجمه‌ی خلاصه کتاب صوتی سرگیجه را برعهده داشته و نشر صوتی نوین کتاب گویا تهیه نسخه‌ی شنیداری آن را با صدای محمد امرایی برعهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی سینما داستان

این مجموعه پیوندی هنرمندانه میان فیلم و قصه است که شنیدن آن برای هر فرد شیفته‌ی سینما لذت‌بخش خواهد بود. نویسندگان مجموعه‌ی سینما داستان با استفاده از نام فیلمی مشهور، ابتدا فضایی خاص را در ذهنتان خلق و سپس روایت خود را بر پایه‌ی این تصور بنا می‌کنند.

ده کتاب عضو مجموعه همگی در ژانرهای روانشناسی، ترسناک و جنایی تألیف شده‌اند. این سبک از ادبیات تنها قسمتی از سرگذشت شخصیت‌ها یا وقایع را به ما نشان می‌دهد و درست به همین دلیل باید شیوه‌ی هوشمندانه نامگذاری آن را ستود. با یادآوری هر فیلم سینمایی، خاطرات آن جسته‌وگریخته به حافظه‌تان مراجعه می‌کنند و ناگهان متوجه می‌شوید که با این قطعات پراکنده، در حال ساخت داستانی منجسم هستید.

خلاصه کتاب صوتی سرگیجه مناسب چه کسانی است؟

اگر به داستان‌های جنایی و معمایی علاقه‌مندید، این اثر کوتاه و شنیدنی را از دست ندهید.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی سرگیجه می‌شنویم

عادت زن این بود که به هتل‌های اطراف فرودگاه بره و مردهای غریبه‌ای که در بار وقت می‌گذروندند رو تور بکنه. قصدش پول درآوردن نبود چون احتیاجی به اون نداشت، فاحشه هم نبود. اون فقط به‌خاطر میل جنسیش دنبال این کار می‌رفت. یه قانون داشت: هر مرد فقط یه‌بار. برای کشتن اون برنامه‌ریزی خاصی نیاز نبود. ماشینی کرایه کردم و از لحظه‌ی بیرون رفتن اون از عمارت محل زندگیشون در حومه‌ی شهر تعقیبش کردم. شوهرش برای ماموریت کاری به سنت‌لوئیس مینه‌سوتا رفته بود. چند روزی می‌شد که تعقیبش می‌کردم و هتل‌هایی که معمولا به اونجا می‌رفت بررسی کرده بودم. اون مدام میون سه هتل چهار ستاره در رفت‌وآمد بود. از قبل در تمامی اون هتل‌ها با کارت شناسایی جعلی و کارت‌های اعتباری مختلفی که دارم اتاق رزرو کرده بودم. وقتی ماشین هیبرید پریوس خودش رو به سمت پارکینگ رویال‌اندگلف روند، بی‌درنگ به هتل‌های دیگه زنگ زدم و به بهونه تاخیر در پرواز همه‌ی رزروهام رو لغو کردم ... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
سرگیجه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی سرگیجه: اپیزود نهم سینما داستان
نویسنده
مترجمحسین مسعودی آشتیانی
راویمحمد امرایی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی سرگیجه

سیمین شمس
۱۴۰۱/۱۲/۴
داستان خیلی جذابی بود ولی چرا اینقدر کوتاه؟ بعد از مطالعه توضیحات کتاب و مقایسه وجه تشابه آن با فیلم سرگیجه هیچکاک، انتظار یک داستان طولانی را داشتم! از همه جالبتر ذوق ادبی و هنری قاتل داستان بود! و اینکه هر زمان پول برای خرید کتاب کسر دارد سفارش قتل میگیرد! صدا و اجرای راوی هم دلنشین بود
رویا +
۱۴۰۱/۱۲/۶
اصلا جالب نبود. یک خلاصه 19 دقیقه‌ای است. تا آدم میاد جذب داستان بشه تمام میشه. ارزش هزینه‌ای که براش پرداخت کردم را نداشت.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی سرگیجه

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی سرگیجه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.