معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی گتسبی بزرگ

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی گتسبی بزرگ
قیمت:
19900 تومان - 2.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی گتسبی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی گتسبی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی گتسبی بزرگ

شاهکاری کلاسیک و اثری فراموش‌نشدنی! خلاصه کتاب صوتی گتسبی بزرگ چکیده‌ای است از بزرگترین رمان اسکات فیتز جرالد. در این داستان عاشقانه مرد جوانی به نام نیک وارد نیویورک شده و به دلیل همسایگی با جی گتسبی که فردی ثروتمند و مشهور است، حوادثی عجیب را تجربه می‌کند. از این اثر به‌عنوان دستاورد حیات هنری نویسنده یاد می‌شود.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی گتسبی بزرگ

چگونه می‌توان از عشق گریخت؟ خلاصه کتاب صوتی گتسبی بزرگ (The Great Gatsby) یکی از مشهورترین آثار ادبیات کلاسیک را در اختیارتان قرار می‌دهد تا در خلال عشقی ممنوعه با عظمت و زوال دهه‌ی 1920 آمریکا آشنا شوید. راوی این قصه نیکی کراوی است، جوانی که بعد از خدمت در جنگ به نیویورک آمده تا زندگی جدیدی بسازد.

نیکی تصمیم دارد زندگی آرام و بدون ماجرایی در شهری نو داشته باشد، اما آشنایی با جی گتسبی تمام نقشه‌های او را تغییر می‌دهد. این همسایه‌ی جوان، مرفه و جذاب به‌دلیل مهمانی‌های مجللش چهره‌ای شناخته‌شده در ساحل شرقی آمریکاست. دست‌ودلبازی گتسبی تملق‌گویان بسیاری را اطرافش جمع کرده اما او برخلاف ظاهر آراسته‌اش، روحیه‌ای شکننده دارد و مشخصا رازهای فراوانی را با خود حمل می‌کند. نیکی که محبتی برادرانه به او دارد تصمیم می‌گیرد بدون قضاوت او دوستی صادقانه‌ای با گتسبی داشته باشد تا اینکه آشکار شدن یکی از اسرار مرد ثروتمند این کار را برای او دشوار می‌سازد:

جی گتسبی بزرگ از سال‌های دور دلباخته‌ی زنی به نام دیزی است که از قضا، نسبتی فامیلی با نیکی دارد. او از دوستش خواهش می‌کند قرار ملاقاتی با دیزی ترتیب دهد و نیکی هم می‌پذیرد، اما این دیدار همه‌ی آن‌ها را به رنجی تحمل ناپذیر محکوم می‌کند... .

اقتباس‌های سینمایی از گتسبی بزرگ

اولین‌بار در سال 1974 یک فیلم سینمایی براساس این داستان ساخته شد که از بازیگران آن می‌توان به رابرت ردفورد اشاره کرد اما اقتباس سال 2013 مشهورترین اقتباس با محوریت گتسبی است. لئوناردو دیکاپریو، توب مگوایر و کری مولیگان در این فیلم هنرنمایی کردند.

جوایز و افتخارات کتاب گتسبی بزرگ

  • یکی از آثار ماندگار ادبیات کلاسیک
  • دستاورد دوران فعالیت اسکات فیتز جرالد
  • نامزد جایزه گرمی برای بهترین آلبوم گویا در سال 2003 (نسخه‌ی صوتی انگلیسی‌زبان)
  • برنده‌ی جایزه‌ Long Island Reads در سال 2002
  • نامزد قرار گرفتن در لیست یکی از محبوب‌ترین رمان‌های آمریکا توسط PBS’s The Great American Read

نکوداشت‌های کتاب گتسبی بزرگ

  • فیتز جرالد با نوشتن گتسبی بزرگ الماسی واقعی از انبار خاک گرفته تاریخ بیرون کشیده و موفق‌ترین اثر خود را خلق کرده است. (جیمز دیکی، شاعر و نویسنده آمریکایی)
  • پس از هنری جیمز، این مهم‌ترین قدم در رمان آمریکایی‌ست. (تی.اس.الیوت)

خلاصه کتاب صوتی گتسبی بزرگ مناسب چه کسانی است؟

اگر به آثار کلاسیک و عاشقانه علاقه دارید، این کتاب را که یکی از بهترین آثار قرن بیستم به شمار می‌رود به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با اسکات فیتز جرالد بیشتر آشنا شویم

نویسنده‌ی بزرگ آمریکایی، اسکات فیتز جرالد، در سال 1896 به دنیا آمد و به سال 1940 از دنیا رفت. کارنامه‌ی او علی‌رغم عمر کوتاهش، پربار و درخشان است. وی را صاحب صدایی متفاوت در میان رمان‌نویسان هم‌نسل خود می‌دانند. داستان‌های او بیشتر و دقیق‌تر از آثار هر نویسنده‌ی دیگری، مناسبات اجتماعی و اقتصادی حاکم بر جامعه‌ی آمریکای قرن بیستم را پیش چشم خواننده ترسیم می‌کند. اسکات فیتز جرالد (F. Scott Fitzgerald) در رمان‌هایش زبانی فاخر، و در داستان‌های کوتاهش نثری موجز و دلنشین دارد. از مهم‌ترین آثار او می‌توان عناوین پیش‌رو را برشمرد: «زیبا و ملعون»، «این‌سوی بهشت» و «لطیف است شب».

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی گتسبی بزرگ می‌شنویم

تابستان که به میانه رسید شور و هیجان در خانه‌ی همسایه‌ام اوج گرفت. هر شب چنان مهمانی‌های مجللی در آن عمارت باشکوه برگزار می‌شد که زبانم از توصیفش قاصر است. اولین شبی که به خانه گتسبی رفتم در آن خیل عظیم جمعیت تنها من و مشتی دیگر به‌صورت رسمی دعوت شده بودیم. باقی یا به‌صورت تصادفی جلوی عمارت سردرمی‌آوردند یا میان جمعیت دوست و آشنایی می‌جستند و خود را به‌عنوان همراه یکی از مهمانان جا می‌زدند.

ازدحام جمعیت به‌حدی زیاد بود که به‌ناگاه از احساس تنهایی لبریز شدم. و از آنجایی که جست‌وجویم برای یافتن گتسبی بی‌نتیجه مانده بود، آماده بودم برای معاشرت به هرکس و ناکسی پناه ببرم. اما ناگهان از سر خوش‌اقبالی چشمم به جردن بیکر افتاد. با میس بیکر و جمعی از آشنایانش پشت یک میز نشستیم و همانطور که بی‌محابا نوشیدنی‌هایمان را سر می‌کشیدیم، صحبت به شخص میزبان یعنی جی گتسبی رسید. هرکس چیزی به او نسبت می‌داد و شایعه‌ای را بازگو می‌کرد اما به‌نظر می رسید همه روی یک موضوع توافق داشته باشند:‌ گتسبی دست‌کم یک‌بار در زندگی‌اش آدم کشته بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
گتسبی بزرگ - فصل اول
6 دقیقه
گتسبی بزرگ - فصل دوم
7 دقیقه
گتسبی بزرگ - فصل سوم
6 دقیقه
گتسبی بزرگ - فصل چهارم
5 دقیقه
گتسبی بزرگ - فصل پنجم
4 دقیقه
گتسبی بزرگ - فصل ششم
9 دقیقه
گتسبی بزرگ - فصل هفتم
4 دقیقه
گتسبی بزرگ - فصل هشتم
5 دقیقه
گتسبی بزرگ - فصل نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی گتسبی بزرگ
نویسنده
مترجمنیلوفر شیرازیان
راویایمان اصفهانی
ناشر چاپیانتشارات شکیب
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
19900 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی گتسبی بزرگ

Soma
۱۴۰۲/۱/۱۹
خود کتاب و محتوای متن اصلی که عالی است ولی متاسفانه چیزی که اینجا و از این نسخه صوتی شنیدیم خیلی خلاصه و ده درصد کار هم نبود، متاسفانه کاش در عنوان این کار و سایر موارد حتما قید کنین که خلاصه کار هست نه متن کامل…
negar soltani
۱۴۰۲/۱/۸
واقعا افتضاح بود، بسیار بسیار خلاصه شده بود و روند داستان خیلی نامفهوم بود. واقعا از خرید این کتاب احساس پشیمونی میکنم چون کتاب معلوم بود که محتوای جذابی داره اما با این خلاصه واقعا تو ذوق میزد
فائزه طالقانی
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
صدای خواننده خیلی عالی بود
کتاب جالبی بود فقط ب نظرم خیلی خلاصه بود چون کتاب جالبی بود و من از شنیدنش لذت می‌بردم و اصلا دلم نمی‌خواست ب این زودی تموم ب شه
دینا انصاری
۱۴۰۲/۵/۶
بسیار خوب، ظرف یک ساعت تمام مطلب رو متوجه میشید
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی گتسبی بزرگ

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی گتسبی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.