معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی مسیر مایکروسافت: داستان شرکت یک تریلیون دلاری

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی مسیر مایکروسافت: داستان شرکت یک تریلیون دلاری
قیمت:
9800 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی مسیر مایکروسافت: داستان شرکت یک تریلیون دلاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی مسیر مایکروسافت: داستان شرکت یک تریلیون دلاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی مسیر مایکروسافت: داستان شرکت یک تریلیون دلاری

کتاب صوتی مسیر مایکروسافت: داستان شرکت یک تریلیون دلاری (میکرو کتاب)، اثر راندال استراس، با نثری ساده و روان چگونگی شکل‌گیری شرکت مایکروسافت و پیشرفت‌هایش را بیان می‌کند.

راندال استراس (Randall E Stross) در کتاب صوتی مسیر مایکروسافت (Microsoft Way) به ما می‌گوید که چگونه مایکروسافت به جایگاه امروزش رسید و چگونه زمانی که کسی به نرم‌افزار باور نداشت، بیل‌ گیتس در سطح گسترده‌ای در آن سرمایه‌گذاری کرد. در کنار محاسن، از معایب و اشتباهات مایکروسافت هم سخن می‌گوید. مایکروسافت یکی از شرکت‌های بزرگ و موفق در صنعت آی‌تی است. اما مانند هر شرکت بزرگی به ناگهانی یا با استفاده از شرایط خاص به این‌جا نرسیده است.

مهم‌ترین چیزی که می‌توان از مایکروسافت یاد گرفت، مسیری‌ست که شرکت تا به امروز طی کرده و همین‌طور روش‌هایی که برای بهترین بهره‌برداری از امکانات اطرافش استفاده کرده است.

اکثر مردم اعتقاد دارند که موفقیت شرکت مایکروسافت به خاطر بازاریابی قدرتمند اوست. اما در واقع، موفقیت مایکروسافت نتیجه مستقیم سه عامل است: استفاده از ایده‌های مناسب برای پیشرفت در حوزه محصولات نرم‌افزاری، توانایی استخدام و حفظ کارمندان هوشمند و استفاده هوشمندانه از بازخورد بازار در راستای بهبود محصولات. تمام این عوامل، مفید و سودمند هستند اما آن‌چه واقعا همه چیز را در مایکروسافت ویژه می‌کند، انعطاف‌پذیری در برابر شرایط بازار است.

بازار تکنولوژی دائما در حال تغییر است و شرکت مایکروسافت نیز چندین بار عملکرد خود را تغییر داده است، تأکید روی ایجاد آگاهی در خصوص محصولات در سال‌های اخیر، نمونه بارز سازگاری مایکروسافت با بازار به عنوان یک سازمان بوده است. این سازگاری همواره با بهره‌گیری از هوش و استدلال همراه بوده ‌است. این توانایی، مایکروسافت را در موقعیتی قرار می‌دهد که با علامت تجاری معتبر و اعتماد به نفس به سوی آینده‌ای نامعلوم پیش برود. در حقیقت اگر کسب و کارهای نوین به جای تلاش برای یافتن راه‌های مقابله با نیروی پرقدرت مایکروسافت، توجه خود را روی توسعه روش‌های جدید و بهتر برای استفاده از مایکروسافت متمرکز کنند، به مراتب موفق‌تر خواهند بود.

راندال استراس، یکی از نویسندگان دائمی مجله فورچون و استاد دانشگاه دولتی سن‌خوزه است. او تاکنون 6 کتاب نوشته که همه آن‌ها در مورد افراد موفقی چون جابز و شرکت‌های بزرگی که تبدیل به غول‌های تکنولوژی شدند چون اپل و مایکروسافت است. او در سال 2011 یک استارتاپ ایجاد کرد که توانست بلافاصله در وای‌کامبینیتور حضور پیدا کند و برای استارتاپش سرمایه بگیرد. رندال یکی از نویسندگان مطرح در نوشتن سرگذشت افراد و شرکت‌هاست.

این کتاب صوتی در قالب میکروکتاب به شما عرضه شده تا با صرف هزینه و زمان کمتر از تمام بخش‌های اصلی و مهم، به دور از حاشیه و اضافه گویی کتاب اصلی از محتوای آن بهره‌مند شوید. میکروکتاب‌ها تحت قواعد و استانداردهای خلاصه نویسی برای شما چکیده شده‌اند. شما با شنیدن آن‌ها‌‌‌ همان اطلاعات مفیدی را دریافت می‌کنید که کتاب اصلی در اختیارتان می‌گذارد.

در بخشی از میکرو کتاب صوتی مسیر مایکروسافت می‌شنویم:

مهمترین چیزی که می‌توانید از مایکروسافت یاد بگیرید این نیست که چگونه موسس آن ثروتمند شده است بلکه این موضوع مهم است که روش‌های شرکت‌های داخلی مایکروسافت چگونه می‌توانند توسط سایر شرکت‌ها مورد بهره‌برداری قرار گیرند. در بهترین الگوهای «سبک زندگی این فرد ثروتمند و مشهور» توجه زیادی روی مقدار ثروت بیل گیتس که از طریق سهم بنیان‌گذاری خود در سهام مایکروسافت جمع آوری کرده متمرکز شده است. در نتیجه، بسیاری از مصاحبه کنندگان این جسارت را به خود دادند که در خصوص تمام جنبه‌های زندگی شخصی او سوأل کنند چنان که گویی این حق مردم بود که به خاطر اندازه چشمگیر ثروتش از همه مسائل شخصی او آگاهی داشته باشند. اگرچه، بیل گیتس همیشه در طول کل فعالیت تجاری خود گفته است که خودش وقت کمی صرف فکر کردن درباره چنین مسائلی می‌کند. در عوض، توجه او به طور واضح و منحصرا بر چگونگی بهبود بخشیدن شرکتش متمرکز است. در بسیاری از موارد، مایکروسافت در همان موقعیت بسیار مطلوبی است که شرکت فورد در سال 1914 قرار داشت. پس از چند اشتباه، شرکت فورد در سال 1914 با ذخایر نقدی بیش از 28 میلیون دلار مبلغ هنگفتی درآمد کسب کرد. این شرکت در 5 ژانویه 1914 وقتی اعلام کرد که میزان پرداخت کارکنانش تا 5 دلار در روز افزایش می‌یابد تغییر چشمگیری کرد. این برخورد بازتاب‌های بسیاری نه تنها در ایالات متحده بلکه در سراسر جهان به همراه داشت و در نهایت استانداردهای زندگی برای همه کارگران را بالا برد نه فقط کسانی را که شرکت فورد استخدام کرده بود.

مایکروسافت اکنون در موقعیتی قرار دارد که کاری مشابه انجام دهد. این شرکت نتوانست فقط با افزایش حقوق کارکنان به هدف خود دست یابد. آن‌ها در حال حاضر به خوبی از طریق سهام بزرگ و مکانیسم‌های دیگر پاداش گرفته‌اند. اما در عوض، مایکروسافت باید چیزی را توسعه دهد که روی جامعه تأثیر بسزایی خواهد داشت. اگر مایکروسافت بتواند به هدف خود دست یابد، به جای رگبار کنایه و بحث و جدل از سوی رقبا که در حال حاضر بر سر شرکت می‌بارد، این میراث واقعیش خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
میکروکتاب چیست؟
1 دقیقه
درباره کتاب
1 دقیقه
درباره نویسنده
2 دقیقه
مقدمه
7 دقیقه
فصل اول: عناصر موفقیت مایکروسافت
8 دقیقه
فصل دوم: مایکروسافت و بازار داخلی
8 دقیقه
فصل سوم: مایکروسافت و بزرگراه اطلاعاتی
23 دقیقه
فصل چهارم: مایکروسافت با یک محصول انحصاری
7 دقیقه
فصل پنجم: میراث مایکروسافت
1 دقیقه
پیشنهاد میکروکتاب بعدی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی مسیر مایکروسافت: داستان شرکت یک تریلیون دلاری
نویسنده
راویمجتبی نظری
ناشر صوتی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی
9800 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی مسیر مایکروسافت: داستان شرکت یک تریلیون دلاری

Farnoush Otrodi
۱۴۰۲/۷/۳
این کتاب فراز و نشیب‌های کمپانی مایکروسافت را به نمایش میگذارد. شاید بتوان گفت اصل کتاب سو استفاده از جامعه طرفدار و وفادار برند مایکروسافت است که بتواند با ارائه بخشی از تاریخچه کتاب، درآمد زایی جدایی داشته باشد. در کل میتوان گفت که با تهیه میکرو کتاب آن از اتلاف پول و زمان خود جلوگیری میکنید
حامد نیک مهر
۱۳۹۹/۲/۱۹
بیل گیتس رو کلا خیلی قبول دارم آدم بی‌ادعا و موثر که به مشتری‌ها احترام میزاره
Mahdi Boroujerdi
۱۴۰۰/۶/۹
موفقیت از طریق استفاده از هوش دیگران
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی مسیر مایکروسافت: داستان شرکت یک تریلیون دلاری

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی مسیر مایکروسافت: داستان شرکت یک تریلیون دلاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.