معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی اهمیت نهادها در اقتصاد رفتاری

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی اهمیت نهادها در اقتصاد رفتاری
قیمت:
۲۰,۲۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی اهمیت نهادها در اقتصاد رفتاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی اهمیت نهادها در اقتصاد رفتاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی اهمیت نهادها در اقتصاد رفتاری

موریس آلتمن در خلاصه کتاب صوتی اهمیت نهادها در اقتصاد رفتاری به نهادها و چرایی اهمیت آن‌ها در خلق ثروت پرداخته و اقتصاد نهادگرای جدید را به مخاطبان خود معرفی کرده است. با گوش سپردن به این کتاب به اثر نهادها بر سود و زیان و هزینه‌های افراد در کسب‌وکارهای متنوع پی خواهید برد.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی اهمیت نهادها در اقتصاد رفتاری

ممکن است در ذهنتان تعریف‌هایی از واژه‌ی نهاد داشته باشید، اما حقیقت آن است که اغلب اقتصاددانان این اصطلاح را به معنایی متفاوت از آنچه غیراقتصاددانان تصور می‌کنند، به کار می‌گیرند. از نظر این متخصصان، نهاد یک اصطلاح اقتصادی است که مجموعه‌ای از محدودیت‌ها را شامل می‌شود و در نهایت به شکل‌گیری رفتار اقتصادی منجر می‌گردد. در خلاصه کتاب صوتی اهمیت نهادها در اقتصاد رفتاری، نوشته‌ی موریس آلتمن (Morris Altman) معنای عمیق نهاد و کاربرد آن در عرصه‌ی اقتصاد را بهتر درک می‌کنید.

طبق این تعریف نهاد می‌تواند شامل حوزه‌هایی چون دین و آیین، فرهنگ، هنجارهای اجتماعی و حتی مقرراتی شود که دولت‌ها آن را ایجاد می‌کنند. البته در خصوص نهاد دیدگاه اقتصاددانان گذشته و معاصر کاملاً متفاوت است. طبق نظر اقتصاددانان سنتی نهادها اهمیت چندانی ندارند و فضایی برای پیشرفت بیشتر اقتصادی ایجاد نمی‌کنند. آن‌ها معتقدند نهادهای سالم به طور ناخودآگاه در جایگاهی که باید قرار گرفته‌اند و در عملکرد اقتصادی نقش خاصی ندارند.

البته اقتصاددانان رفتاری نیز به دنبال تأثیر نهادها در تعیین پیامدهای اقتصادی نیستند؛ بلکه بیشتر بر مجموعه‌ای از عوامل روان‌شناختی که در اقتصاد سنتی همواره نادیده گرفته شده‌اند، تأکید می‌ورزند و سعی دارند فرضیه‌های تازه‌ای به علم اقتصاد اضافه کنند. این موضوع سبب شده دانش اقتصاد رفتاری بتواند عملکردی میان رشته‌ای و همه‌جانبه نسبت به مسائل داشته باشد.

در این خلاصه کتاب صوتی به کمک مثال‌هایی پیرامون دولت و فرهنگ خواهید دید نهادها چگونه در ایجاد ثروت موثر هستند و با نظر به دیدگاه هربرت سایمون، به‌عنوان یکی از پیش‌گامان نظریه‌ی اقتصاد رفتاری، تأثیر شکست نهادها را در مسائل اقتصادی مشاهده می‌کنید.

به‌علاوه، در این اثر اقتصاد رفتاری معاصر را خواهید شناخت و اثر نهادها بر سود و هزینه‌ی کسب‌وکارهای متفاوت را درک خواهید کرد. البته موریس آلتمن معتقد است که تنها برخی از نهادها برای جامعه دارای منفعت هستند.

خلاصه کتاب صوتی اهمیت نهادها در اقتصاد رفتاری ترجمه‌ی محسن رنانی است و انتشارات آوند دانش آن را منتشر کرده. همچنین نشر صوتی نوار این کتاب را با صدای حامد خدادادی در دسترس علاقمندان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های دامیز

مجموعه کتاب‌های دامیز (For Dummies) آثاری خوش‌خوان، ساده و روان در حیطه‌های گوناگون هستند. این مجموعه آثار نخستین بار در اواخر دهه‌ی بیستم به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با مباحث مربوط به کامپیوتر روانه‌ی بازار نشر شدند؛ اما امروزه مجموعه کتاب‌های دامیز طیف گسترده‌ای از موضوعات را در بر می‌گیرند: از خودسازی و موفقیت فردی گرفته، تا ایجاد کسب‌وکار تازه، مذهب و بهبود تغذیه.

تاکنون بیش از دو هزار عنوان از این مجموعه در سرتاسر دنیا ترجمه شده و به انتشار رسیده است. در ایران نیز نشرهای گوناگونی به ترجمه‌ی سری کتاب‌های دامیز اقدام کرده‌اند. از انتشارات نسل نواندیش گرفته تا انتشارات آوند دانش. گفتنی است نسخه‌ی صوتی و متنی بسیاری از این عناوین در سایت کتابراه موجود است.

خلاصه کتاب صوتی اهمیت نهادها در اقتصاد رفتاری مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌ی اقتصاد از این خلاصه کتاب صوتی به‌عنوان راهنمایی ارزشمند بهره خواهند برد.

با موریس آلتمن بیشتر آشنا شویم

موریس آلتمن در دانشگاه ویکتوریای نیوزیلند در رشته‌ی اقتصاد رفتاری تدریس می‌کند. او رئیس سابق انجمن پیشرفت اقتصاد رفتاری بوده و در حال حاضر به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره‌ی این انجمن مشغول به کار است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی اهمیت نهادها در اقتصاد رفتاری می‌شنویم

برخلاف بسیاری از نهادگرایان قدیمی، اقتصاد نهادگرای جدید گرایش‌های نظری بیشتری دارد. برای مثال نورث و اولسون نشان دادند که چطور در اقتصاد متعارف نهادها به حاشیه رانده شده‌اند. به همین دلیل اقتصاد متعارف قادر نیست مشکلات اساسی اقتصاد از قبیل تفاوت‌های پایدار در توسعه‌ی اقتصادی را توضیح دهد. برای اقتصاددانان نهادگرای جدید یکی از ایرادهای اساسی اقتصاد متعارف این است که نظریه‌ای ساده دارد و اختصاص منابع محدود را از طریق منطقی تلقی کردن افراد در دنیایی بدون اصطکاک بررسی می‌کند.

برخلاف بسیاری از اقتصادهای رفتاری معاصر، اقتصاد نهادگرای جدید با بحث افراد منطقی هیچ مخالفتی ندارد. در مباحث اقتصاد نهادگرای جدید افراد می‌توانند باهوش باشند و با هدف افزایش منافع خود وارد عمل شوند و خطاها و جهت‌گیری‌هایی که منجر به تصمیمات ناکارا و مسئله‌ساز شود، وجود نخواهد داشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
49 دقیقه
اهمیت نهادها در اقتصاد رفتاری
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی اهمیت نهادها در اقتصاد رفتاری
نویسنده
مترجممحسن رنانی
راویحامد خدادادی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی اهمیت نهادها در اقتصاد رفتاری

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی اهمیت نهادها در اقتصاد رفتاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.