معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها
قیمت:
۲۸۵۰۰ 19950 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها

مارک منسون در خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها که یکی از پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز به شمار می‌رود، دیدگاهی تازه و تأمل‌برانگیز در قبال زندگی و چالش‌های آن ارائه داده است. او به شنوندگان اثر خویش یادآوری می‌کند که در زندگی، گاهی باید به جای تلاش بیشتر، دمی آسوده گرفت و دست از تقلای بیهوده برداشت.

درباره خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها:

بر روی سنگ قبر چارلز بوکوفسکی، نویسنده‌ی پرآوازه‌ی آمریکایی، تنها یک جمله‌ به چشم می‌خورد: «تلاش نکن!» سخنی موجز که ساده و چه بسا بی‌معنا به نظر می‌رسد. مارک منسون (Mark Manson) اما باور دارد که نه تنها اینگونه نیست، بلکه برعکس، این جمله بیانگر بینشی اصیل در باب زندگی‌ست. بر پایه‌ی همین بینش بوده که او کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها (The Subtle Art of Not Giving a F*ck) را به رشته‌ی تحریر درآورده است. حال ببینیم این «تلاش نکنِ» جناب بوکوفسکی، و این «هنر ظریف رهایی از دغدغه‌های» آقای مارک منسون، دقیقاً چه معنایی دارند.

شاید بتوان آنها را نوعی دهن‌کجی به جنونِ همه‌گیری دانست که بر عصر و زمانه‌ی ما حاکم گشته است؛ جنونی که خود را تحت لوای ایده‌ی «پیشرفت و ترقی» موجه نشان می‌دهد؛ جنونی که از در و دیوارهایِ سیاه‌شده توسط پوسترهای تبلیغاتی بیرون می‌زند؛ جنونی که خود را در قالب کلماتی تهی‌شده از معنا، در سطور طویل کتاب‌های انگیزشی هویدا می‌سازد؛ جنونی که باعث می‌شود یک دقیقه تأخیر در محل کار، معادل عملی جنایت‌بار تلقی شود؛ جنونی که انسان را چیزی چون ماشین می‌خواهد.

در یک کلام، جنونی حاکم بر همه چیز و همه کس که از آدمی می‌خواهد همواره در حال تلاش و تقلا باشد، تا بلکه روزی به موقعیت اجتماعی یا اقتصادی‌ای دست یابد که ممکن است آرزویش را داشته باشد. با این همه اگر خود این آرزو را نیز همین جنون بر ما تحمیل کرده باشد چه؟ اگر زندگی‌ای که با دست و پا زدن‌های هر روزه در پی رسیدن به آن‌ایم، دقیقاً در همان لحظه‌هایی نهفته باشد که با این دست و پا زدن‌ها تباهش می‌کنیم چه...؟ این است پرسش اساسی‌ای که در تلاش نکنِ حک شده بر سنگ قبر بوکوفسکی، و در سرتاسر کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها نهفته است.

مارک منسون در این کتاب، به بسیاری از باورهای رایج پشت پا می‌زند؛ از جمله کلیشه‌ای که می‌گوید سعادت همان شادی‌ست. به اعتقاد او رنج نیز می‌تواند منشأ خوشبختی باشد، به شرط آنکه به جای فرار از آن، رندانه در آغوش بگیریمش. منسون با استناد به فلاسفه‌ای چون ویلیام جیمز و نویسندگانی مشهور چون چارلز بوکوفسکی که نامش را آوردیم، از راه و رسمی دیگرگونه و نامتعارف برای زیستن سخن می‌گوید. او همچون فیلسوفانِ رواقیِ سده‌ها قبل، شما را به آرامش، به فرار از قیل و قال‌ها، به پذیرفتن رنج و نگون‌بختی و در یک کلام به عشق ورزیدن به سرنوشت دعوت می‌کند.

افتخارات خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها:

- شماره یک پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز
- حضور در فهرست «کتاب‌هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد»

نکوداشت‌های خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها:

- اثری ارزشمند که باید چندین و چند بار مطالعه‌اش کرد. (Kirkus Reviews)
- دعوتی برای مشارکت در ساخت جهانی بهتر. (Ryan Holiday)
- سرشار از شوخی‌هایی گزنده و بی‌رحمانه. (goodreads)

خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها مناسب چه کسانی است؟

اثر حاضر را به افرادی پیشنهاد می‌کنیم که از مطالب تکراری کتاب‌های انگیزشی و کلیشه‌های بی‌فایده‌ی روانشناسی مثبت‌اندیش سرخورده شده‌اند و حال به دنبال آشنایی با رویکردی متفاوت در مسیر خودشناسی و خودسازی‌اند.

با مارک منسون بیشتر آشنا شویم:

وی در سال 1984 به دنیا آمده است. او این روزها علاوه بر نویسنده‌ای موفق و پرفروش، به عنوان کارآفرینی پرشور نیز شناخته می‌شود. تحسین‌‌شده‌ترین کار منسون همین کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌هاست که در ایران با عناوینی چون «هنر ظریف بی‌خیالی» و «هنر ظریف اهمیت ندادن» نیز ترجمه و منتشر شده است. از میان سایر آثار مارک منسون (Mark Manson) می‌توان به کتاب‌هایی مانند «اوضاع خیلی خراب است» و «عشق کافی نیست» اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها می‌شنویم:

بر اساس فلسفه‌ی ارنست بکر، نویسنده‌ی کتاب انکار مرگ که برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر شد، انکار مرگ اساساً دو موضوع را بیان می‌کند. انسان‌ها منحصربه‌فرد هستند. ما از این توانایی برخوردار هستیم که خودمان را در وضعیت‌های فرضی تصور کنیم. هم به گذشته و هم به آینده بیندیشیم. واقعیت‌ها یا وضعیت‌های دیگری را تصور کنیم که با واقعیت یا وضعیت فعلی فرق کنند.

بکر معتقد است که به خاطر این توانایی ذهنی منحصربه‌فرد است که هر یک از ما در لحظه‌ای خاص، از ناگزیر بودن مرگ خودمان آگاه می‌شویم. از آنجا که قادر هستیم نسخه‌های گوناگونی از واقعیت را تجسم کنیم، تنها حیواناتی هستیم که قادریم واقعیتی را تصور کنیم که خودمان در آن وجود نداریم. این آگاهی موجب چیزی می‌شود که بکر وحشت مرگ می‌نامد...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
10 دقیقه
فصل اول: سعی نکن
7 دقیقه
فصل دوم: خوشحالی یک مشکل است
7 دقیقه
فصل سوم: شما خاص نیستید
11 دقیقه
فصل چهارم: ارزش رنج بردن
10 دقیقه
فصل پنجم: شما همیشه در حال انتخاب هستید
13 دقیقه
فصل ششم: شما درباره همه چیز اشتباه می‌کنید
6 دقیقه
فصل هفتم: پارادوکس شکست - موفقیت
9 دقیقه
فصل هشتم: اهمیت نه گفتن
6 دقیقه
فصل نهم: و بعد، شما می‌میرید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها
نویسنده
مترجمنازنین صابری
راویهوتن شاطری پور
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی
۲۸۵۰۰ 19950 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها

مائده مختاری
۱۴۰۱/۷/۲۵
این کتاب کمک میکنه که چجوری دغدغه مناسبتری داشته باشی و احساس بهتری نسبت به خودتو عملکردت پیدا کنی و خیلی بهم کمک کرد چون میگه که قرار نیست بهترین یا خاص ترین باشیم… حتما گوش کنید و لذتشو ببرید ممنون بابت کتاب مفیدی که در اختیار ما گذاشتید
Parinaz Jeddi
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
کتاب خوبیه و مطالب خوبی رو مطرح میکنه ولی به قدری خلاصه شده که مطالب کمی سنگین تر از اون چه که باید شده‌اند ولی در کل کتاب آموزنده ایست و میتونه دید ما رو نسبت به دغدغه‌ها و مسائلمون عوض کنه
rohallah Khierandish
۱۴۰۲/۵/۴
کتاب خوبی هست یخورده خلاصه کرده اگر کامل و مفصل میخواهید ناشر‌های دیگر همین عنوان را دارند البته قیمت بالاتر اگر هم مختصر مفید میخواید که همین عالیه گوینده هم خوبه
کیا افتخاری
۱۴۰۱/۶/۱
اینقدی خلاصه بود که هر بخش و چندین بار باید گوش بدین و فکر کنید راجبش تا بتونی میفهمشو بفهمی... بنظرم خیلی خلاصه‌اش کردین. ولی باز نکات مهمی توش بود
جواد کیانی صدر
۱۴۰۱/۵/۷
واقعا کتابی خوبی بود و البته یه سری مطالبش با کتاب هنر ظریف بیخیالی ماندن مارک منسون یکی بود و خلاصه نویسی خوبی براش انجام شده بود ممنون از کتاب راه
نرگس حیدریان
۱۴۰۲/۳/۳۰
این کتاب باعث میشه به امور روزمره از زاویه دیگه‌ای نگاه کنیم، در این خلاصه، نکات مهم کتاب اصلی مطرح میشه
صدف صفی آریان
۱۴۰۱/۲/۱۵
با زبانی روان و سلیس به بیان جزئی ترین‌ها میپردازد که هیچوقت به چشم نیامده بودند ولی مشکلات زیاد بوجود آورده بودند
Amir Jafari
۱۴۰۰/۱۱/۲۸
اصلا معلوم نیس چی میگه این دیگه خلاصه گویی نیس کلا هیچی از کتابو نمیگه
Elham
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
همون کتاب هنز ظریف اهمیت ندادن هستش، اسمش عوض شده
من کاملشو‌ شنیده بودم
عالیه خیلی
عارف ابراهیمی
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
این کتاب بی نظیره
و چقدر برای کسایی که زیادی به حرفای اطرافیان اهمیت میدن تاثیر داره، ❤️
Sareh Shabaniab
۱۴۰۲/۱۰/۹
کتاب خیلی خوبی بود بنظرم چندین بار با گوش داده بشه تا بشه مطالبش رو هضم کرد
کوثر
۱۴۰۱/۷/۱۳
کتاب خوبیه من در کل کتاب‌های این نویسنده رو دوس دارم به دور از روانشناسی زرده
F F
۱۴۰۲/۱۱/۹
کتاب کاملش رو بخونید از نظر من مفیدتر هست و قابل فهم تر
مصطفی
۱۴۰۱/۱۰/۲۶
بسیار کتاب خوبی بود و خیلی به من کمک کرد👌
داود عباباف
۱۴۰۱/۴/۲۴
فوق العاده است باید در موقعیتش قرار گرفت
مشاهده همه نظرات 22

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.