معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی اوژنی گرانده

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی اوژنی گرانده
قیمت:
۲۸,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی اوژنی گرانده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی اوژنی گرانده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی اوژنی گرانده

خلاصه کتاب صوتی اوژنی گرانده امکانی فراهم می‌آورد تا در فرصتی کم و به‌طور فشرده، جانِ کلامِ انوره دو بالزاک ‌را در یکی از شاهکارهایش بشنوید. این اثر از مجموعه‌ی صد خلاصه‌ی برتر، روایتگرِ زندگی دختری زیبا و خوش‌قلب به نام اوژنی است که در خانواده‌ای ثروتمند اما به‌شدت خسیس زندگی می‌کند. بالزاک تجربیات عشق، ناکامی، فلاکت و استقلالِ این دختر را از جوانی تا میانه‌های زندگی به تصویر می‌کشد.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی اوژنی گرانده

اوژنی گرانده‌ (Eugénie Grandet) فرزند پدری متمول اما خسیس است که مجبور به گذران زندگیِ فلاکت‌بار و محدودی در یک چهاردیواری تاریک در شهر سومور است. پسرانِ خانواده‌های سرشناس شهر که از ثروت پنهان باباگرانده، پدر اوژنی، خبر دارند خواهانِ ازدواج با دختر زیبا و مهربان او هستند. در شبِ تولد اوژنی که جشن مختصری در خانه‌ی گرانده‌ها برپاست، قرار بر این است که پسران بیایند و شانس خود را برای وصال با اوژنی بیازمایند. در همین شب شارل گرانده، پسرعموی اوژنی از راه می‌رسد. پدرِ شارل به‌علتِ ورشکستگی خودکشی کرده و وصیت‌نامه‌ای به جا گذاشته و از برادرش درخواست کرده تا شارل را با سرمایه‌ای اندک راهیِ هند کند تا بختش را بیازماید. در مدت زمان کمی که شارل مهمانِ خانه‌ی باباگرانده است، عشقِ اوژنی را به خود احساس می‌کند و خود نیز قبل از ترکِ فرانسه و رفتن به هند، سوگند وفاداری به اوژنی یاد می‌کند.

انوره دو بالزاک (Honoré de Balzac) نویسنده‌ای فرانسوی است که به پرکار بودن، بیان جزئیات طویل در داستان‌هایش و بازنویسیِ زیاد آثارش شهرت دارد. رمان‌های او واقع‌گرایانه هستند و وقایع‌نگاری دقیقی از جامعه‌ی آن زمانِ فرانسه ارائه می‌دهند. بالزاک جاه‌طلبی‌های شخصی و رتبه‌بندی‌های اجتماعی را به‌عنوان عوامل تأثیرگذار بر جامعه، مورد توجه قرار می‌دهد. این نویسنده در خلاصه کتاب صوتی اوژنی گرانده چنان عشق اوژنی به شارل را با دقت و ظرافت به تصویر می‌کشد که تلخی سرگذشتی که در ادامه به وقوع می‌پیوندد دوچندان می‌شود.

باباگرانده پس از آنکه از ارتباط اوژنی با شارل باخبر می‌شود، او را در اتاق زندانی می‌کند و تا زمانی که همسرش را در آستانه‌ی مرگ نمی‌بیند، اوژنی را نمی‌بخشد. در این مدت خبری از شارل نمی‌شود اما اوژنی همچنان عشق او را در دل خود بزرگ و بزرگ‌تر می‌کند. تعارض میانِ اوژنی و پدرش به‌واسطه‌ی احساساتِ مهارنشدنی اوژنی و میلِ سیری‌ناپذیرِ پدر به پول، هر روز بیشتر می‌شود. پدر اوژنی گرانده زمانی که سنش از هشتاد گذشته به‌ناچار ارثیه‌ی خود را برای اوژنی می‌گذارد و سپس می‌میرد. عاقبت زمانِ بازگشتِ شارل می‌رسد، اما از آن عشقی که پیش‌تر نسبت به اوژنی داشت، خبری نیست. اینْ خود آغازی است برای ماجراهای جدیدی که زندگی پیشِ روی این زن و مرد جوان می‌گذارد.

اوژنی گرانده‌ و باباگرانده از پخته‌ترین و ماندگارترین شخصیت‌های داستانیِ انوره دو بالزاک و دنیای ادبیات هستند. این اثر خلاصه‌ی یکی از بهترین آثار نویسنده است و دست و پا زدن انسان‌ها را برای ثروت‌اندوزی و رسیدن به قدرت نشان می‌دهد. نشر صوتی جیحون این خلاصه کتاب را با صدای گرم نسترن نجاران در اختیار مخاطبان قرار داده است.

خلاصه کتاب صوتی اوژنی گرانده برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران رمان‌های فرانسوی و داستان‌های اجتماعی، از خلاصه‌ی این اثر کلاسیک نهایت لذت را خواهند برد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی اوژنی گرانده می‌شنویم

نجابت اوژنی، سخاوت دیدگاه او و احساس بی‌نهایتش توسط ایمان دیکته و توسط عشق آموخته می‌شود. درحالی‌که واژگان استفاده‌شده برای توصیف موسیو گرانده، ریزه‌کاری را منتقل می‌کنند، تصاویری که برای توصیف اوژنی استفاده می‌شوند، عظمت اخلاقی او را نشان می‌دهند؛ بی‌نهایت، اقیانوس، آسمان که با محیط باریکی که در آن محصور است، در تضاد است. پیری پدرش و بخل و سختی‌ای که با افزایش سنش رشد می‌کند، با تولد عشق در قلب دختر در تضاد است؛ حرکتی وسیع که باعث رشد او می‌شود و او را بالاتر از شرایطش می‌برد. غرایز سخاوتمندانه‌ی او که مدت‌ها توسط پدرش سرکوب شده است، بیدار می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
4 دقیقه
اونوره دو بالزاک
14 دقیقه
خلاصه
12 دقیقه
بررسی: اوژنی گرانده - تصویری از زندگی روستایی
9 دقیقه
اوژنی گرانده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی اوژنی گرانده
نویسنده
مترجمنازنین صابری
راوینسترن نجاران
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی اوژنی گرانده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی اوژنی گرانده

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی اوژنی گرانده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.