معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی واژه فروش

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی واژه فروش
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی واژه فروش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی واژه فروش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی واژه فروش

خلاصه کتاب صوتی واژه فروش اثری از ایزابل آلنده، نویسنده‌ی تحسین‌شده و پرآوازه‌ی شیلیایی است. آلنده در این خلاصه کتاب راوی داستان زنی بادیه‌نشین است که از طریق فروختن واژه‌ها، قصه‌ها و اخبار شهرها و کشورهای دیگر زندگی می‌کند. او زندگیِ به‌نسبت آرامی را می‌گذراند تا آنکه روزی کلنلی به شهر وارد می‌شود و از او تقاضای متفاوتی دارد.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی واژه فروش

ایزابل آلنده (Isabel Allende) در داستانِ کوتاهِ رئالیسم جادوییِ واژه فروش (Dos Parabras)، راوی زندگی بلیسا کرپوس کولاریو، زنی فقیر است که دوران کودکی را در فقر و تنگدستی گذرانده و اکنون نیز با دشواریِ تمام زندگی می‌کند. او هیچ‌چیز برای عرضه کردن ندارد چرا که چیزی نیاموخته است و تنها مهارتی که از کودکیِ پر از مصیبت و نافرجامِ خود فراگرفته، مهارت تحمل رفتارهای غیرانسانی و زنده ماندن در سخت‌ترین شرایط ممکن است! او که خشک‌سالی و باران‌های سیل‌آسا، چهار خواهر و برادرش را به کام مرگ کشیده‌اند، توشه‌ی اندکی دارد که کفاف زندگی‌اش را نمی‌دهد و از این رو، ناگزیر است دست به انتخاب بزند و درآمدی هرچند اندک برای خود دست‌وپا کند؛ در همین حال و هواست که با واژه و جادوی آن آشنا می‌شود. بلیسا همان توشه‌ی ناچیز را صرف یادگیری خواندن و نوشتن می‌کند و تحولی در خود پدید می‌آورد تا با علاقه‌ای که به کلمه و سحرآمیزی و شگفتیِ آن دارد، زندگی را بگذراند.

دگرگونی و تحولی که پس از یادگیری کلمه در بلیسا رخ می‌دهد، قدرتِ انسان را در بازتعریف خود و توانایی‌هایش نشان می‌دهد؛ اما با این وجود، کتاب صوتی واژه فروش را نمی‌توان اثری اخلاق‌مدارانه حاوی پندواندرزهایی کلیشه‌ای و آزاردهنده دانست. کلمات در عین حالی که می‌توانند انسان‌ها را در سراسر جهان به هم پیوند دهند، هم‌زمان آن‌قدر مهیب هستند که به جنگ و ظلم‌های ناباورانه بینجامند. به باور ایزابل آلنده، انسان بودن به‌معنای داشتن رابطه‌ای پیچیده و صمیمانه با زبان است، رابطه‌ای که برای هر فردی منحصربه‌فرد است. با اینکه یادگیری سواد، همانند آب، غذا، سرپناه، تعاملات اجتماعی و امنیت، نیازی حیاتی و بحرانی برای بشر نیست اما فقدان آن هم مشکلات فراوانی برای وی پدید می‌آورد و مشارکت در جامعه را تقریباً غیرممکن می‌کند.

بلیسا، قهرمانِ خلاصه کتاب صوتی واژه فروش اما، چندان اهمیتی به مشارکت اجتماعی نمی‌دهد. آنچه از نظر او جذاب است، جادویی است که در پسِ واژگان نهفته است. او روشنفکری نیست که در پی اثرگذاری بر جامعه و اطرافیانش باشد بلکه به‌سادگی، به واژه و داستان‌سرایی علاقه‌مند است. برای بلیسا، گزینه‌های دیگری برای گذرانِ زندگی مرفه‌تر و بهتر وجود دارد: او می‌تواند فاحشه یا آشپز شود اما انتخاب می‌کند که راه دشوارتری را که به آن علاقه دارد، برگزیند؛ راهی که شاید ساده‌ترین و پردرآمدترین نباشد و به صبر و پشتکار بیشتری نیاز داشته باشد. قهرمان قوی و فمینیست ما، به خودش و دنیای پیرامون اجازه نمی‌دهد که به ابزاری در خدمتِ قدرت تبدیل شود و مورد سوءاستفاده‌ی خشونت‌آمیز دیگران قرار گیرد. از همان کلماتی که زندگی او را ساخته‌اند، یاری می‌گیرد تا سپری محافظ برای خود بسازد اما آیا جادوی جاری در واژگان قادر است او را از هر خطری در زندگی برهاند؟

خلاصه کتاب گویای واژه فروش را به همت نشر صوتی نوین کتاب گویا، با ترجمه‌ی زهره ملایی نظام آبادی و خوانش مرجان عابدینی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه آواهای سوپرانو

نشر صوتی نوین کتاب گویا مجموعه‌ای را با نام روایت آواهای سوپرانو، گردآوری کرده و ذیل آن، داستان‌های کوتاهی از مشاهیر ادبیات ایران و جهان از جمله صادق هدایت، آنتون چخوف، ابراهیم گلستان، ارنست همینگوی و ویرجینیا وولف را به انتشار رسانده است. فصل مشترک تمامی این آثار، مضامینِ آن‌هاست که به زنان، زندگی و مسائل آن‌ها می‌پردازد. دبیری این مجموعه بر عهده‌ی حسین مسعودی آشتیانی است و از جمله برجسته‌ترین و پرآوازه‌ترین آثار منتشر شده‌ی آن می‌توان به داستان‌های «شکارچی» اثر آنتون چخوف، «چنگال» اثر صادق هدایت و «ماده گرگ» اثر جووانی ورگا اشاره کرد.

خلاصه کتاب صوتی واژه فروش برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی واژه فروش را به تمامی علاقه‌مندانِ داستان کوتاه به‌ویژه ادبیات آمریکای لاتین و همین‌طور طرفدارانِ آثار ایزابل آلنده پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی واژه فروش می‌شنویم

از همان روز بلیسا کرپوس کولاریو دریافت که کلمات بی‌آنکه اربابی داشته باشند، راه خود را در دنیا پیدا می‌کنند و آدم اگر عقلش را یک جو به کار بیندازد، می‌تواند بهترین استفاده را از آن‌ها ببرد و کار و کاسبی خودش را داشته باشد. بعد خیلی سریع، موقعیتش را ارزیابی کرد. یا باید فاحشه می‌شد، یا یک عمر در آشپزخانه‌ی آدم‌پولدارها کلفتی می‌کرد چون غیر از این، کارهای دیگری بلد نبود. به‌نظرش آمد که فروش کلمات گزینه‌ی آبرومندانه‌ای است. از آن لحظه به بعد، روی این حرفه کار کرد و هیچ‌وقت وسوسه نشد دست به کار دیگری بزند. اوایل نمی‌دانست که واژه‌ها را می‌شود روی چیز دیگری جز روزنامه هم نوشت. وقتی عاقبت فهمید با خودش فکر کرد چه کارها که نمی‌شود با آن انجام داد. بیست پزو پس‌اندازش را به یک کشیش داد تا در عوض به او خواندن و نوشتن بیاموزد. و با سه سکه‌ی باقی‌مانده یک واژه‌نامه خرید. آن را از الف تا ی خواند و سپس کتاب را به دریا انداخت چون نمی‌خواست سر مشتری‌هایش را با واژه‌های دسته‌بندی‌شده کلاه بگذارد.

چند سال بعد روزی از روزهای ماه آگوست، میان هیاهوی همیشگیِ بازار وسط میدان، درون چادرش نشسته بود. داشت متن عریضه‌ای را به پیرمردی می‌فروخت که شانزده سال بود برای گرفتن حقوق مستمری‌اش تلاش می‌کرد. ناگهان صدای شیهه و گرومپ‌گرومپِ سُم اسب‌هایی را شنید. سرش را از روی نوشته بلند کرد. ابتدا ابری از غبار و سپس گروهی سوار دید که چهارنعل به‌سوی میدان شهر می‌تاختند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
29 دقیقه
واژه فروش

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی واژه فروش
نویسنده
مترجمزهره ملایی نظام آبادی
راویمرجان عابدینی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی واژه فروش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی واژه فروش

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی واژه فروش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.