معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی پیام‌های مغشوش

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی پیام‌های مغشوش
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی پیام‌های مغشوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی پیام‌های مغشوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی پیام‌های مغشوش

خلاصه کتاب صوتی پیام‌های مغشوش نسخه‌ی شنیداری یکی از سخنرانی‌های تد (TED) از سارا اسکولز است که در آن، به پرسش فلسفی - کیهان‌شناختی عجیبی پرداخته شده است...

درباره خلاصه کتاب صوتی پیام‌های مغشوش:

تصور کنید شما را مسئول این کرده‌اند که پیامی را در قالب جمله‌ای کوتاه، از زمین به تمام کائنات مخابره کنید. این پیام، قاعدتاً باید بیانگر تمام هستی شما باشد، نه نشان‌دهنده‌ی وجهی خاص از هویت شما. به عبارتی، شما نباید در این پیام از زبان یک ایرانی یا آمریکایی، یک زن یا یک مرد، یک عرب یا یک اسپانیایی، یک مسلمان یا یک بودایی و غیره سخن بگویید، بلکه باید فارغ از ملیت، دین، نژاد، و باورهای خود، در مقام سخنگوی انسان و انسانیت ظاهر شوید.

اما چه بسا که این نیز کافی نباشد. چرا که پیامی که از آن سخن می‌گوییم، پیغامی از زمین به آسمان است، نه از انسان به آسمان. پس، این قید را نیز در نظر بگیرید: در پیامتان باید از جانب تمام موجودات صاحب حیاتی که بر سیاره‌ی زمین نفس می‌کشنند سخن بگویید. با این شرایط، چه پیامی را به دوستان فضایی‌مان (که هنوز در بود و نبودشان شک داریم!) مخابره خواهید کرد؟ این سوالی است که سارا اسکولز (Sarah Scoles) در تدتاک پیام‌های مغشوش مطرح نموده است.

ایده‌ی پیامِ «یک زمین» البته قدیمی، و برخاسته از پروژه‌ای متعلق به ناسا است. با این حال، خودِ موضوع بسیار همگانی و جالب توجه است. در این سوال که ما دوست داریم چه تصویری از خود به بیگانگانی در نقاطی بسیار بسیار دور از خودمان ارائه کنیم، چالشی فلسفی - اخلاقی نهفته است؛ در واقع، مسئله فراتر از زیست‌شناسی و نجوم است.

پیام یک زمین در پی ارائه‌ی تعریفی علمی از گونه‌ی انسانی، یا سایر گونه‌های ذی‌حیات نیست. بلکه به دنبال یافتن یک نقطه‌ی مشترک است که ما زمینیان، همه به وسیله‌ی آن خویشتن را تعریف می‌کنیم. این پیام، این نقطه‌ی مشترک، هر چه که باشد، برای ما بسیار مهم‌تر است تا برای فرازمینی‌ها!

خلاصه کتاب صوتی پیام‌های مغشوش مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به پژوهش‌های کیهان‌شناختی از گوش سپردن به اثر حاضر عمیقاً لذت خواهند برد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی پیام‌های مغشوش می‌شنویم:

با توجه به ابتذالی که دامن عمومی‌سازیِ هر اقدامی رو می‌گیره، آیا باید به عوام‌الناس اجازه‌ی نزدیک شدن به دم و دستگاه مخابره رو داد؟ سلف پرتره‌ی افتضاح این ملت چه شکلی خواهد بود؟ پیام «یک زمین» شاید پر از بامزه بازی، فیلم‌های کیتی پری و جفنگیات توییتری باشه. حالا موجودی رو تصور کنید که روی سطح ستاره‌بارانِ یک سیاره‌ی دوردست بزرگ شده. اگه چنین موجودی روبه‌روتون بایسته، آیا ازش می‌پرسید که اگه عکس‌های سلبریتی‌هامو بهت نشون بدم، عکس‌های سلبریتی‌هاتو بهم نشون می‌دی؟! پیام یک زمین به ما کمک می‌کنه که تصور کنیم چنین موجودی واقعاً در برابرمون ایستاده. این پیام هم مثل صفحه‌ی طلایی ویجر و بر خلاف سایر پیام‌های قرن بیستمی، یه سازه‌ی فیزیکیه. تقریباً به یقین فرازمینی‌ها اون رو پیدا نمی‌کنن...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
قسمت اول
7 دقیقه
قسمت دوم
7 دقیقه
قسمت سوم
7 دقیقه
قسمت چهارم
5 دقیقه
قسمت پنجم
6 دقیقه
قسمت ششم
7 دقیقه
قسمت هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی پیام‌های مغشوش
نویسنده
راویرضا خاکی زمانی
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی علمی و آموزشی، خلاصه کتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی پیام‌های مغشوش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی پیام‌های مغشوش

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی پیام‌های مغشوش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.