معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی چرا می‌خوابیم؟

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی چرا می‌خوابیم؟
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چرا می‌خوابیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چرا می‌خوابیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی چرا می‌خوابیم؟

مروری بر مبانی خواب در 42 دقیقه! خلاصه کتاب صوتی چرا می‌خوابیم؟ نسخه‌ی شنیداری یکی از سخنرانی‌های تد (TED) از راسل فاستر است که در آن موضوع خواب از منظری علمی مورد واکاوی قرار رفته است. این اثر علی‌رغم مدت زمان اندکی که دارد، آکنده از اطلاعات سودمند و کاربردی‌ست.

درباره خلاصه کتاب صوتی چرا می‌خوابیم:

وقتی می‌خوابیم دقیقاً چه اتفاقی در مغزمان رخ می‌دهد؟ نیاز به خواب از کجا ناشی می‌شود؟ چرا برخی کمتر و بعضی بیشتر می‌خوابند؟ آیا مقدار مشخصی از خواب در طول یک شبانه روز برای هر فرد ضروری‌ست، یا این مقدار بسته به ویژگی‌های جسمانی هر کس متفاوت است؟ علوم جدیدی چون عصب‌شناسی اساساً چه دارند که درباره‌ی خواب به ما بگویند؟ آیا این علوم سازوکار رویا را نیز تبیین می‌کنند؟ اگر آری، آنگاه در باب تبیین‌های متافیزیکی در این باره چه باید گفت؟

پاسخ به این سوالات بخش عمده‌ی خلاصه کتاب صوتی چرا می‌خوابیم؟ (Why do we sleep?) از راسل فاستر را به خود اختصاص داده است. در این اثر خواب، چیستی آن، سازوکارِ جسمانی‌اش و دلایل اهمیتی در سلامتی انسان دارد، با زبانی صاف و ساده و خطاب به مخاطبین غیرمتخصص توضیح داده شده است. علاوه بر آن، توصیه‌هایی بسیار خوب و سودمند در راستای «درست خوابیدن» نیز بیان شده، که قطعاً به کار بسیاری از ما خواهد آمد.

خلاصه کتاب صوتی چرا می‌خوابیم مناسب چه کسانی است؟

این کتاب را به افرادی توصیه می‌کنیم که مایل‌اند با سازوکار خواب در انسان آشنا شوند.

با راسل فاستر بیشتر آشنا شویم:

او استاد دانشگاه و محقق برجسته‌ی مغز و اعصاب است. عمده‌ی شهرت پروفسور راسل فاستر (Russell Foster) ناشی از تحقیقات پردامنه‌اش در باب عصب‌شناسیِ خواب است؛ تحقیقاتی که خروجی‌های آن عمدتاً از طریق کمک‌هزینه‌ی چند میلیون پوندی موسسه‌ی ولکام تراست تأمین شده است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی چرا می‌خوابیم می‌شنویم:

توی این قسمت از بحثمون وقت خیلی خوبیه که به این فکر کنیم آیا به طور کلی به اندازه‌ی کافی می‌خوابیم؟ شما تا حالا به این فکر کردید که در شبانه روز چقدر می‌خوابید؟ و یا بهتره چقدر بخوابید؟ خب باید بهتون بگم که اگه برای بیدار شدن به ساعت احتیاج دارین، اگه خیلی طول می‌کشه تا از خواب بیدار بشین، اگه برای بیدار شدن به کلی محرک نیاز دارین یا بداخلاق و آزاردهنده شدین، اگه سر کار همکاراتون بهتون می‌گن که خسته به نظر میایین، به احتمال خیلی زیاد از کم‌خوابی رنج می‌برید.

به حرف اطرافیانتون گوش کنید. ندای درونتون رو بشنوید. ممکنه یه کم بهتون بربخوره، ولی باید بگم که بهتره کتاب خواب برای احمق‌ها رو مطالعه کنید تا بفهمید چطور باید بخوابید. اتاق خوابتون رو به پناهگاهی برای خواب تبدیل کنید. مهم‌ترین نکته درباره‌ی اتاق خواب هم اینه که تا می‌تونین تاریکش کنین و کمی هم دماش رو پایین نگه دارید تا خنک باشه...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
قسمت اول
4 دقیقه
قسمت دوم
5 دقیقه
قسمت سوم
6 دقیقه
قسمت چهارم
5 دقیقه
قسمت پنجم
7 دقیقه
قسمت ششم
5 دقیقه
قسمت هفتم
6 دقیقه
قسمت هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی چرا می‌خوابیم؟
نویسنده
راویرضا خاکی زمانی
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی علمی و آموزشی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی چرا می‌خوابیم؟

abbas masjedian
۱۴۰۱/۶/۲۰
کتاب ضعیفیه... یا به عبارتی خیلی خیلی خلاصه است.. اگر دنبال درک خواب و علم خوابیدن و همه چیز درباره خواب هستید کتاب چرا میخوابیم را حتما حتما مطالعه کنید من صدای گوینده را نپسندیدم... در مورد خواب خیلی مطلب هست ولی در این کتاب انگار خلاصه گویی شده بود و فیط در خد اطلاعات عمومی خوبه نه دانش تخصصی
رادمان ثابت راسخ
۱۴۰۲/۱۰/۵
تقریبا هیچ مطلب قابل تامل و جدیدی در این کتاب وجود نداشت کلا چیزی که از این کتاب دستگیرتون میشه اینه که مغز برای تجدید نیروها و ذخیره انرژی شما را وارد خواب میکنه برای همین ارزش وقت گذاشتن نداره
Kiki
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
برام مفید بود باعث شد نسبت به ساعت و روتین قبل خوابم تجدید نظر کنم.
دکتر مجید فرهمند
۱۴۰۲/۹/۲۶
صدا خشنه، فاصله‌ی زیاد بی مورد بین واژه هایش اعصاب خووورد کنه.
حسین ابوالفتحی
۱۴۰۱/۴/۲۹
خیلی مطالب مفیدی نداشت
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی چرا می‌خوابیم؟

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی چرا می‌خوابیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.