معرفی و دانلود خلاصه کتاب غرور و تعصب

عکس جلد خلاصه کتاب غرور و تعصب
قیمت:
۱۵,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب غرور و تعصب

جین آستن در خلاصه کتاب غرور و تعصب داستان دلدادگی مردی ثروتمند به دوشیزه‌ای دلربا و مغرور را روایت می‌کند. کتاب حاضر در زمره‌ی برترین آثار ادبی جای می‌گیرد و از پرفروش‌ترین رمان‌های کلاسیک جهان به‌شمار می‌آید. این شما و این داستانی جذاب با درون‌مایه‌ی سودایی، همدلی و پیچیدگی‌های روابط انسانی...

درباره‌ی خلاصه کتاب غرور و تعصب

جین آستن (Jane Austen)، نویسنده‌ی برجسته و نام‌آشنای انگلیسی، کتاب غرور و تعصب (Pride and Prejudice) را اولین بار به سال 1813 منتشر کرد. این اثر از زمان نخستین انتشار تا به امروز نُقل محافل ادبی بوده و به گواه صاحب‌نظران به نماد عصر خویش و نشان دوره‌ی تاریخی خود بدل گشته است. غرور و تعصب در فهرست برترین رمان‌های تاریخ ادبیات بریتانیا قرار داشته و نام جین آستن در کنار دیگر نویسندگان بزرگ انگلستان همچون چارلز دیکنز همواره خوش درخشیده است.

داستان از این قرار است: خانواده‌ی «بنت» که پنج فرزند دختر دارند، در تلاش‌اند تا هر چه زودتر برای دخترانشان همسرانی شایسته پیدا کنند و از این طریق خیالشان از بابت آینده‌ی درخشان دخترانشان آسوده شود. نیازی به یادآوری نیست که در این رمان همسر شایسته مترادف با همسر پولدار قرار می‌گیرد! ماجرای اصلی رمان غرور و تعصب از زمانی آغاز می‌شود که آقای دارسیِ نجیب و ثروتمند پا در خانه‌ی بنت‌ها می‌گذارد. از این لحظه است که دیگر هیچ‌چیز به حالت سابق باز نمی‌گردد و سرنوشت آقای دارسی و اطرافیانش دگرگون می‌گردد.

بدیهی‌ست که سخن گفتن از چنین رمان بی‌همتایی در این فرصت اندک نمی‌گنجد. همه‌ی تلاشمان این بود که مختصری شما را با رمان درخشان جین آستن آشنا سازیم؛‌ رمانی که در میان آثار نویسنده‌اش از جایگاه ویژه و مهمی برخوردار است. علاوه بر این، کتاب غرور و تعصب به‌نوعی به انعکاس جامعه‌ی بریتانیا در عصر ویکتوریا می‌پردازد و از این جهت نیز حائز اهمیت است.

این اثر که هم‌اکنون مقابل شماست، خلاصه‌ای از کتاب غرور و تعصب است که ترجمه و خلاصه‌سازی آن را مریم قنبری بر عهده داشته و انتشارات نوژین آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی کامل این رمان نیز (به‌صورت صوتی و متنی) در سایت کتابراه موجود است که در صورت تمایل می‌توانید از آن بهره ببرید. گفتنی است نسخه‌ی حاضر بیش از هر چیزی معرفی مختصر این شاهکار ادبی است و با ارائه‌ی توضیحی کوتاه از داستان شما را با کتاب غرور و تعصب آشنا می‌سازد.

اقتباس‌های سینمایی از خلاصه کتاب غرور و تعصب

از این کتاب تاکنون اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی متعددی با همین نام صورت گرفته است. از جمله فیلم غرور و تعصب به کارگردانی زی. لنرد به سال 1940 و فیلمی دیگر به کارگردانی جو رایت که در سال 2015 ساخته و اکران شد.

جوایز و افتخارات خلاصه کتاب غرور و تعصب

  • از پرفروش‌ترین رمان‌های کلاسیک تاریخ
  • در فهرست برترین رمان‌های بی‌بی‌سی
  • یکی از برترین آثار تاریخ ادبیات به انتخاب انجمن کتاب نروژ

نکوداشت‌های خلاصه کتاب غرور و تعصب

  • از محبوب‌ترین رمان‌های تمام دوران‌ها. (Goodreads)
  • در زبان انگلیسی هیچ رمانی همتای غرور و تعصب نمی‌شود. (Penguin)
  • اصلی‌ترین عامل شهرت جین آستن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رمان‌نویسان تاریخ. (Barnes & Noble)

خلاصه کتاب غرور و تعصب مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان رمان‌های کلاسیکِ عاشقانه مخاطبان اصلی کتاب حاضر هستند. همچنین اگر زمان کافی برای مطالعه‌ی نسخه‌ی کامل رمان را ندارید، می‌توانید از این خلاصه کتاب بهره ببرید.

با جین آستن بیشتر آشنا شویم

جین آستن، نویسنده‌ی شهیر انگلیسی در شانزدهم دسامبر سال 1775 متولد شد و به سال 1817 رخت از جهان بربست. از همان سال‌های آغازین نوجوانی نویسندگی را آغاز کرد و با نگارش رمان‌هایی همچون «غرور و تعصب»، «منسفیلد پارک»، «اِما» و «ترغیب» نام خود را به‌عنوان نویسنده‌ای صاحب سبک و هنرمند در اذهان ماندگار ساخت. آثار جین آستن را می‌توان گوهری دانست بس گران‌بها در عرصه‌ی فرهنگ و ادب که بعدها سرمشق نویسندگان برجسته‌ی دیگر قرار گرفت. طنز منحصربه‌فرد،‌ نگاه تیزبینانه نسبت به عواطف انسانی و شخصیت‌پردازی ماهرانه از جمله ویژگی‌های مشهور اوست.

در بخشی از خلاصه کتاب غرور و تعصب می خوانیم

آقای بینگلی، جوانی مجرد و ثروتمند، برای اجاره ندرفیلد پارک[ملک اجاره‌ای خود] به شهر آمده. خانواده بنت پنج دختر دارند و خانم بنت همیشه آرزویش این بود که آن‌ها ازدواج خوبی داشته باشند و از قرار معلوم آقای بینگلی هدف بعدی او بود.

سرانجام دو هفته بعد از ورود آقای بینگلی، خانم بنت و دخترانش در مهمانی، وی را ملاقات کردند. آقای بینگلی، خواهرانش کارولین و لوئیزا و دوستش آقای دارسی را نیز همراه خود آورده بود. افراد محلی نظرات مختلفی نسبت به آن‌ها داشتند. رفتار آقای بینگلی آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده بود، خواهرش‌کارولین خیلی پرافاده و آقای دارسی نیز آدم عنقی بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب غرور و تعصب
نویسنده
مترجممریم قنبری
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات50
زبانفارسی
شابک978-622-740565-1
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب غرور و تعصب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب غرور و تعصب

برای دریافت خلاصه کتاب غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.