معرفی و دانلود خلاصه کتاب آیوانهو

عکس جلد خلاصه کتاب آیوانهو
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب آیوانهو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب آیوانهو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب آیوانهو

با خلاصه کتاب آیوانهو، شاهکار نویسنده‌ی نام‌دار اسکاتلندی یعنی والتر اسکات، راهی یک سفر سریع‌وسیر به جهان شگفت‌آور ادبیات تاریخی شوید و با شوالیه‌های دلاور عصر جنگ‌های صلیبی ملاقات کنید! «ویلفرد آیوانهو» قهرمان اصلی این رمان و شوالیه‌ای در تبعید است که با وجود خصومت‌های پدر و غم جدایی از معشوق خود، دست از دلاوری و تلاش برنمی‌دارد و به امید دیدار دوباره‌ی معشوق و برای دفاع از عقاید خود تن به نبرد‌های قهرمانی می‌دهد.

درباره‌‌ی خلاصه کتاب آیوانهو

دوست‌داران جهان داستان و رمان‌ها، همواره به دنبال فرصتی برای سر زدن به شاهکارهای ادبی کلاسیک جهان و گشت‌وگذار میان پرآوازه‌ترین آثار داستانی هر کشور هستند. از طرف دیگر، سیاحت در دریای بی‌کران ادبیات کاری زمان‌بر است و علاوه‌ بر اشتیاق، ممارست و وقت مناسب خود را می‌طلبد. مجموعه‌ کتاب‌های«چکیده‌ی پنجاه رمان کلاسیک»، ضمن آن که فهرستی ویژه و کامل از برترین رمان‌های جهان را در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار می‌دهد، با ارائه‌ی نسخه‌ی کوتاه و موجز هر اثر، مسیر آشنایی با جهان ادبیات را برای طیف گسترده‌ای از خوانندگان هموار‌تر می‌کند. خلاصه کتاب آیوانهو (Ivanhoe) نوشته‌ی داستان‌نویس و شاعر قرن هجدهم میلادی والتر اسکات (Sir Walter Scott)، یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های این مجموعه‌ی جذاب است.

آیوانهو را از رمان‌های تاریخی شناخته‌شده‌ی جهان می‌دانند؛ رمانی که در شالوده‌ی ماجرایی آن، رنگ‌وبویی از حوادث و اتفاقات سیاسی و اجتماعی روزگاران گذشته و حقایق تاریخی دیده می‌شود، هرچند که ممکن است تمام حوادث و شخصیت‌های آن واقعی نبوده و حاصل قلم قدرتمند نویسنده باشند. داستان آیوانهو، ماجرای یکی از شوالیه‌های جوان‌ عصر پادشاهی ساکسون‌ها و دوران جنگ‌های صلیبی است؛ شوالیه و نجیب‌زاده‌ای به نام «ویلفرد ایوانهو» که بابت عشق به دختری از خاندانی رقیب و همچنین به دلیل طرفداری از پادشاهی ریچارد اول، مورد غضب پدرش قرار گرفته و از ارث محروم شده است. ایوانهو که همچنان در آتش معشوق جوانش یعنی «روونا» می‌سوزد، مجبور به ترک وطن گشته و راهی سفری اجباری می‌شود. از طرف دیگر، پدر او، قصد دارد تا به‌زودی مقدمات ازدواج روونا با اشراف‌زاده‌ای دیگر را فراهم کند تا به این واسطه جایگاه و قدرت سیاسی بیشتری برای خود پیدا کند. در سوی دیگر داستان، ایوانهو که تنها راه رسیدن دوباره به معشوق را از دست ندادن امید و مقابله با دشمنان می‌داند، به‌زودی راهی نبردی سخت و جان‌فرسا خواهد شد.

رمان آیوان، علاوه‌ بر ارزش روایی بالا در توصیف حوادث تاریخی، به عنوان یکی از خواندنی‌ترین داستان‌های عاشقانه‌ی ادبیات بریتانیا و از نمونه‌های موفق مکتب رمانتیسم قرن هجدهم شناخته می‌شود. قلم ماجراجویانه‌ی والتر اسکات در توصیف صحنه‌های نبرد و القای مفاهیم ارزنده‌ی انسانی در خلال روایت داستانی، همچنان خواننده‌های بسیاری را از سراسر جهان پای این شاهکار ادبی می‌نشاند.

نسخه‌ی اصلی این رمان اولین‌بار در سال 1918 منتشر شد و نسخه‌ی ترجمه‌ وخلاصه‌‌شده‌ی آن با تلاش نشر نوژین و برگردان مریم قنبری دست علاقه‌مندان رسید.

درباره‌ی مجموعه‌ی نوولا

مجموعه‌ی«نوولا» یا «چکیده پنجاه رمان کلاسیک» (Fifty classic novel summaries) یک مجموعه‌‌ی خلاصه ادبیات داستانی است که با همت نشر نوژین، گزیده‌ای از شاهکار‌های ادبی جهان را در قالب چکیده رمان و کتابچه به دست مخاطب فارسی‌زبان می‌رساند. این مجموعه‌ی منحصر‌به‌فرد، که توسط کلاید نرنز (Clyde Nehrenz) به تلخیص درآمده، راه آشنایی با جهان شیرین ادبیات داستانی دنیا را به‌آسانی و درکم‌ترین زمان بر هر مخاطبی باز خواهد کرد و گنجینه‌ای از ادبیات کلاسیک و معاصر را به روی آنان خواهد گشود. مجموعه‌ کتاب‌های نوولا همچنین فرصت مناسبی‌ست تا اوقات فراغت یا زمان‌های بدون استفاده‌ی روز خود را به اوقاتی خوش و مفید برای کتاب‌خوانی تبدیل کنیم. نکته‌ی طلایی در مجموعه کتاب‌های نوولا، آن است که در کنار حجم کم، زبان اصلی نویسنده و ارزش داستانی و ادبی اثر به‌خوبی حفظ شده و در نهایت، عصاره‌ای گوارا از فضای داستان به دست مخاطب داده خواهد شد. «آلیس در سرزمین عجایب»، «طوفان»، «فنشاو» و «بلندی‌های بادگیر» نمونه‌ای از کتاب‌های این مجموعه‌ هستند.

اقتباس‌‌های سینمایی از کتاب آیوانهو

  • از سال 1911 تا به حال، چندین نسخه‌ی سینمایی مختلف با الهام از داستان آیوانهو، توسط هنرمندان سراسر دنیا ساخته شده که مهم‌ترین آن را می‌توان مربوط به اثر سینمایی «آیوانهو» با کارگردانی شده ریچارد تورپ» و بازی رابرت تیلور و الیزابت تیلور دانست. این فیلم همچنین در زمان خود موفق به نامزدی در سه‌ رشته‌ی مختلف در جوایز سینمایی اسکار شد.

خلاصه کتاب آیوانهو برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مند به خواندن عاشقانه‌های تاریخی هستید، این داستان خلاصه و خواندنی، پیشنهاد ویژه‌ی ما به شماست.

در بخشی از خلاصه کتاب آیوانهو می‌خوانیم

داستان حدود سال 1115 اتفاق می‌افتد، پنجاه سال بعد از اینکه در سال 1066 ویلیام اول دوک نرماندی در نبرد هَستینگز بر ساکسون‌ها غلبه کرد.

گورثِ خوک‌چران و وامبا دلقکِ سدریک ساکسونی در دشت به دنبال خوک‌ها بودند که سِر پریور نرمان و فرمانده شوالیه‌ها، سِر برایان دوبوا گیلبرت با همراهانشان به آن‌ها نزدیک شدند، آن‌ها به دنبال روثِروود (قلعه سدریک) می‌گشتند تا شب را در آنجا بگذرانند. آن‌ها قصد داشتند به اَشبی بروند و در مبارزه‌ای به میزبانی شاهزاده جان شرکت کنند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب آیوانهو
نویسنده،
مترجممریم قنبری
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات21
زبانفارسی
شابک978-622-746742-0
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب آیوانهو

مژگان پاک
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
این داستان خیلی زیبا بود ولی اگر میدونستم خلاصه شده‌ی رمان بوده نمیگرفتم من دلم میخواست کل رمان رو با جزییات بخونم چون کتابهای والتر اسکات عالین و واقعا نمیتونم ازشون دست بکشم... لطفا کتاب و رمان‌های تاریخی دیگری از والتر اسکات و نویسندگان مطرح قرون ۱۷ تا ۲۰ بگذارین. بخصوص رمان‌های تاریخی تو کمه. و کتابراه ینی من ۹۵ درصدشونو خوندم ادبیات اون دوره رو خیلی دوست دارم... لطفا از کتابهای نویسنده احمد احرار هم در کتاب راه بزارین مثل جنگهای صلیبی و ملکه خون آشام و.... آثار دیگر این نویسنده، خیلی مشتاق خوندن کل کتابهای احمد احرار هستم.. ممنون از کتابراه🪻🌷
ملیکا
۱۴۰۲/۸/۲۸
به عنوان یک خلاصه خوب بود و میتونه کمک خوبی برای تصمیم گیری در مورد انتخاب یک رمان برای مطالعه کامل باشه. هرچند با توجه به اینکه خلاصه شده احساسات و هیجانات سیر داستان نیز حذف شده و البته با توجه به دانستن نکات اصلی داستان از قبل هیجان خواندن رمان کامل نیز از بین میرود
omidj
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
خیلی جذاب بود حتما بخونید سرگرم کننده است
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب آیوانهو

برای دریافت خلاصه کتاب آیوانهو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.