معرفی و دانلود خلاصه کتاب گتسبی بزرگ

عکس جلد خلاصه کتاب گتسبی بزرگ
قیمت:
13900 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب گتسبی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب گتسبی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب گتسبی بزرگ

رمانی عاشقانه که گرمای عشق را زیر پوستتان جاری می‌کند... خلاصه کتاب گتسبی بزرگ به قلم اسکات فیتز جرالد یکی از ماندگارترین آثار ادبیات کلاسیک به‌شمار می‌رود که شهرتی جهانی دارد. داستان با ورود مردی جوان، به نام نیکی، به نیویورک آغاز می‌شود که همسایه‌ی مرد مرموزی به نام جی گتسبی، از ثروتمندان مشهور شهر است و به سبب این همسایگی با اتفاقات عجیب و غیرمنتظره روبه‌رو می‌شود. این اثر در سال 2002 جایزه‌ Long Island Reads را از آن خود کرد.

درباره‌ی خلاصه کتاب گتسبی بزرگ

آیا عشق را راه گریزی هست؟ چگونه می‌توان از کشش قلبی میان دو شخص عبور کرد بی‌آنکه رنگ جدید بر صفحه‌ی زندگی‌شان پاشیده شود؟! خلاصه کتاب گتسبی بزرگ (The Great Gatsby) یکی از شاهکارهای جذاب و خواندنی نویسنده‌ی بزرگ اسکات فیتز جرالد (F. Scott Fitzgerald) است. این داستان که از زبان شخصی به نام نیکی کراوی روایت می‌شود، عشقی ممنوعه را با همه‌ی فراز و فرودهایش در دهه‌ی 1920 آمریکا به‌تصویر می‌کشد.

نیکی که به‌تازگی از خدمت در جنگ به نیویورک بازگشته، تصمیم دارد تا در این شهر یک زندگی آرام را آغاز کند. اما همسایگی اتفاقی او با جی گتسبی، مرد جوان، مشهور، ثروتمند و مورد توجه شهر، همه‌چیز را دگرگون می‌کند.

گتسبی، شخصیتی سخاوتمند، مورد احترام و البته شکننده دارد و رازهای زیادی را با خود حمل می‌کند. حالا نیکی، که حسی برادرانه نسبت به او دارد، به فکر برقراری یک رابطه‌ی دوستانه‌ی صادقانه با گتسبی می‌افتد. اما برملا شدن راز بزرگ این جوان ثروتمند، نیکی را با احساسات متفاوتی روبه‌رو می‌کند. کتاب گتسبی بزرگ ترکیبی از عشق، دوستی، برادری و حسرت است که با قلم جادویی اسکات فیتز جرالد، جاودان شده است. اگر دوست دارید یک شاهکار جهانی را بخوانید و از آن لذت ببرید، این خلاصه کتاب را از دست ندهید.

درباره‌ی مجموعه‌ی چکیده پنجاه رمان کلاسیک

مجموعه‌ی چکیده پنجاه رمان کلاسیک تلاشی در مسیر ارائه‌ی بهترین رمان‌های کلاسیک جهان به صورت خلاصه و با حفظ کامل جریان داستان است. این مجموعه با دربرگیری 50 خلاصه رمان، تاکنون توانسته جای خود را در قفسه‌ی کتابخانه‌ها باز کند و به‌عنوان مجموعه‌ای محبوب و پرطرفدار معرفی شود. شما می‌توانید چکیده‌ی رمان‌های کلاسیک و مشهور جهان را در این مجموعه بخوانید و لذت ببرید.

جوایز و افتخارات خلاصه کتاب گتسبی بزرگ

  • یکی از آثار ماندگار ادبیات کلاسیک
  • دستاورد دوران فعالیت اسکات فیتز جرالد
  • نامزد جایزه گرمی برای بهترین آلبوم گویا در سال 2003 (نسخه‌ی صوتی انگلیسی‌زبان)
  • برنده‌ی جایزه‌ Long Island Reads در سال 2002
  • نامزد قرار گرفتن در لیست یکی از محبوب‌ترین رمان‌های آمریکا توسط PBS’s The Great American Read

نکوداشت‌های کتاب گتسبی بزرگ

  • فیتز جرالد با نوشتن گتسبی بزرگ الماسی واقعی از انبار خاک گرفته تاریخ بیرون کشیده و موفق‌ترین اثر خود را خلق کرده است. (جیمز دیکی، شاعر و نویسنده آمریکایی)
  • پس از هنری جیمز، این مهم‌ترین قدم در رمان آمریکایی‌ست. (تی.اس.الیوت)

اقتباس سینمایی از خلاصه کتاب گتسبی بزرگ

از این شاهکار کلاسیک تاکنون دو اقتباس سینمایی صورت گرفته که توجه علاقه‌مندان به فیلم و سریال را به خودش جذب کرده است. اولین نسخه از این رمان در سال 1926 به کارگردانی هربرت برنون ساخته شد و روی صحنه رفت. زیبایی و ساخت خوب این فیلم آنقدر زیاد بود که آن را به‌عنوان وفادارترین اقتباس از این رمان جذاب معرفی کرده‌اند.

همچنین در سال 1949 و 1974 نمونه‌های سینمایی دیگری از کتاب گتسبی بزرگ ساخته شدند که کارگردانی آن‌ها به‌ترتیب برعهده‌ی الیوت نیوجنت و جک کلیتن بود. در سال 2013 نیز اقتباس دیگری از این کتاب صورت گرفت که کارگردانی آن را باز لورمن برعهده داشت و لئوناردو دی‌کاپریو به‌عنوان نقش اول در آن هنرنمایی کرده است.

خلاصه کتاب گتسبی بزرگ برای چه کسانی مناسب است؟

همه‌ی علاقه‌مندان به خواندن داستان‌ها و رمان‌های کلاسیک و معروف جهان، از این خلاصه کتاب جذاب لذت خواهند برد. اگر دوست دارید خلاصه‌ای از یک رمان عاشقانه و بی‌نظیر را بخوانید، این اثر را از دست ندهد

با اسکات فیتز جرالد بیشتر آشنا شویم

اسکات فیتز جرالد از مشهورترین نویسندگان آمریکایی در سال 1896 به دنیا آمد. او اگرچه عمری کوتاه داشت، اما توانست کارنامه‌ی درخشانی را از خودش برجای بگذارد که همچنان پس از 82 سال از درگذشت او، مورد توجه و شگفتی است. درونمایه‌ی داستان‌های فیتز جرالد، به‌خوبی مناسبات و شرایط اجتماعی و اقتصادی آمریکا را در قرن بیستم به‌تصویر می‌کشد. از مهم‌ترین آثار این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «زیبا و ملعون»، «این‌سوی بهشت» و «لطیف است شب» اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب گتسبی بزرگ می‌خوانیم

تابستان که به میانه رسید، شور و هیجان در خانه‌ی همسایه‌ام اوج گرفت. هر شب چنان مهمانی‌های مجللی در آن عمارت باشکوه برگزار می‌شد که زبانم از توصیفش قاصر است. اولین شبی که به خانه‌ی گتسبی رفتم، در آن خیل عظیم جمعیت تنها من و مشتی دیگر از مهمانان به صورت رسمی دعوت شده ‌بودیم.

باقی یا به صورت تصادفی جلوی عمارت سر درمی‌آوردند یا میان جمعیت دوست‌وآشنایی می‌جستند و خود را به عنوان همراه یکی از مهمانان جا می‌زدند. ازدحام جمعیت به حدی زیاد بود که به‌ناگاه از احساس تنهایی لبریز شدم و از آن‌جایی که جست‌وجویم برای یافتن گتسبی بی‌نتیجه مانده بود، آماده بودم برای معاشرت به هر کس و ناکسی پناه ببرم، اما ناگهان از سر خوش‌اقبالی چشمم به جردن بیکر افتاد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب گتسبی بزرگ
نویسنده
مترجمنیلوفر شیرازیان
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات20
زبانفارسی
شابک978-622-94650-5-9
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
13900 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب گتسبی بزرگ

Tayebe Ahmadi
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
کاش فیلمش رو دیده بودم به نظرم‌ این‌ داستان خلاصه آمد با تشکر از کتابراه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب گتسبی بزرگ

برای دریافت خلاصه کتاب گتسبی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.