معرفی و دانلود خلاصه کتاب کار عمیق و درست حسابی

عکس جلد خلاصه کتاب کار عمیق و درست حسابی
قیمت:
۴۸۰۰ 2400 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب کار عمیق و درست حسابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب کار عمیق و درست حسابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب کار عمیق و درست حسابی

میکروکتاب کار عمیق و درست حسابی به قلم کال نیوپورت که از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز و سایت آمازون است، نتایج نامطلوب تاثیر ظهور تکنولوژی، بر توانایی تمرکز عمیق در انجام وظایف را مورد بررسی قرار می‌دهد.

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا بدون کار عمیق و داشتن تمرکز، دستیابی به نتایج مطلوب کار آسانی نیست؟ کال نیوپورت (Cal Newport) در میکروکتاب کار عمیق و درست حسابی (Deep work: rules for focused success in a distracted world) نشان می‌دهد که تمرکز در دنیای پرآشوب امروز، حلقه‌ی مفقودۀ موفقیت است و در ادامه شما را برای رسیدن به آن یاری می‌دهد.

این میکروکتاب استراتژی‌های مختلفی را ارائه می‌دهد که به کمک آن می‌توانید سبب بهبود خروجی کارتان شوید و از زمان آزادی که در اختیار دارید بیشترین بهره را ببرید. فارغ از اینکه برنامه‌نویس کامپیوتر باشید یا بازاریاب، نویسنده، مشاور یا هر شغل و سِمت دیگری که داشته باشید برای رسیدن به موفقیت، ناچارید بهترین چیزهایی را که می‌توانید تولید کنید، امر مهمی که نیاز به عمیق بودن دارد.

دو دلیل مهم وجود دارد که میزان ارزشمندی کار عمیق را نشان می‌دهد‌. مورد اول، مربوط به یادگیری است. شما در دوران اقتصاد اطلاعاتی زندگی می‌کنید که وابستگی بسیاری به سیستم‌های پیچیده‌ دارد و با سرعت زیادی نیز در حال تغییر و دگرگونی هستند. برای مثال برخی از زبان‌های برنامه‌نویسی که آموخته‌اید، ده سال قبل وجود نداشتند و احتمالاً تا ده سال دیگر هم منسوخ خواهند شد.

دلیل دوم نیز آن است که انقلاب شبکه‌های دیجیتال، دارای اثرات مثبت و منفی هستند. به عبارتی اگر بتوانید چیز مفیدی خلق کنید، دسترسی به مخاطب آن بدون محدودیت خواهد بود و طبیعتاً پاداش مادی و معنوی شما نیز افزایش خواهد یافت.

میکروکتاب‌های سبکتو در حقیقت چکیده‌ای مهم از کتاب‌ها هستند که شما بتوانید آن‌ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان‌های پرت زیادی داریم که می‌توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم.

میکروکتاب‌ها شامل بخش‌های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می‌کنید. بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

در بخشی از میکروکتاب کار عمیق و درست حسابی می‌خوانیم:

شرکت‌های بزرگ در دنیا مثل فیسبوک، فضایی وسیعی را برای فعالیت در نظر گرفته‌اند. آن‌ها معتقد وقتی کارکنان شرکت بتوانند به خوبی در کنار هم فعالیت کنند، ایده‌ها و خلاقیت‌های آ‌ن‌ها گسترش پیدا می‌کند.

برخی از شرکت‌ها هم تصمیم گرفتند از تکنولوژی به صورتی متفاوت‌تری استفاده کنند. مثلا استفاده از پیام‌رسان «هال» که به عنوان موفق‌ترین پیام‌رسان در زمینه اقتصاد شناخته می‌شود، باعث شده تا کارمندانی که از آن برای فعالیت استفاده می‌کنند، احساس خوبی داشته باشند. این پیام‌رسان سرعت بالایی داشته و کارمندان بعد از اینکه پیام مورد نظر خود را پاسخ می‌دادند، سریع به کار مشغول می‌شدند.

تولید کنندگان محتوا هم از جمله کسانی هستند که به صورت دائم در اینترنت فعالیت می‌کنند. این افراد شامل نویسندگان، عکاسان و ویراستارهای حرفه‌ای هستند که توانستند از بسترهای اجتماعی مثل توئیتر و فیسبوک برای انجام فعالیت‌های خود استفاده کنند.

من در این میکروکتاب قصد دارم کار عمیق را توضیح دهیم اما وقتی وارد دنیای تکنولوژی می‌شویم می‌فهمیم که همیشه نمی‌توان با کار عمیق موفق شد. مثال‌هایی که در بالا زدم به همین موضوع اشاره دارد. اگر شرکت‌ها به همراه کارمندانشان به کار عمیق بپردازند، نمی‌توانند در دنیای اقتصاد امروز دوام بیاورند.

در واقع تعامل و همکاری باعث شده تا برخی از مشاغل بدون توجه به کار عمیق، فعالیت کنند. اما تحقیقات نشان می‌دهد کار کردن در محیط‌های باز و بزرگی مثل فیسبوک باعث می‌شود عوامل زیادی در حواس‌پرتی کارکنان نقش داشته باشند. اگر یک لحظه تلفن شما زنگ بخورد، بدون شک حواستان پرت خواهد شد، حتی اگر خودتان متوجه این موضوع نشوید.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول: کار عمیق، ارزشمند است
چطور در اقتصاد جدید، موفق باشم؟
با کار عمیق می‌توانید تولیدی در سطح ممتاز و عالی داشته باشید
چگونه موفقیت جک دورسی توجیه می‌شود
فصل دوم: کار عمیق، کمیاب است
معیارهای سخت پایش
قانون کمترین مقاومت
همه گیر بودن اینترنت
فصل سوم: کار عمیق، معنادار است
عمق انسان خردمند
فصل چهارم: قاعده 1: عمیق کار کنید
فلسفه رهبانی در ایجاد کار عمیق
فلسفه ریتمیک در ایجاد کار عمیق
فلسفه ژورنالیستی در ایجاد کار عمیق
تنبل باشید
فصل پنجم: قاعده 2: از حوصله سر رفتن و خسته شدن استقبال کنید
تعمق مولد داشته باشید
فصل ششم: قاعده 3: شبکه‌های اجتماعی را ترک کنید
از اینترنت برای سرگرمی استفاده نکنید
فصل هفتم: قاعده 4: امور سطحی را از بین ببرید
رأس ساعت، کارتان را تمام کنید
نتیجه‌گیری
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب کار عمیق و درست حسابی
نویسنده
مترجمفاطمه فراهانی
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات151
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب کار عمیق و درست حسابی

سعید حسین قلی زاده
۱۳۹۹/۲/۸
کتاب خوبیه ولی به نظرم کتاب رو خلاصه نخونید یه حسی بدی به ادم دست میده وقتی کسه دیگع‌ای خلاصه کرده که نکنه چیزه مهمی باشی از نظر من و نباشه ولی موضوع کتاب و... عالی بود وقت کنم کتاب کاملش رو هم میخونم
نیلوفر
۱۴۰۰/۱/۱۳
کتاب خوب خلاصه شده و نکته مهمی نسبت به کتاب اصلی را از دست نمی‌دهید.
مهمترین نکته کتاب به حداقل رساندن عوامل حواس پرتی است.
Soma
۱۴۰۲/۲/۱۳
تنها کتابی که بعد از اتمام آن نشستم و خلاصه نکاتشو یادداشت کردم، بسیار مفید و کاربردی.
زهرا پروین
۱۳۹۹/۲/۲۴
بنظر من کتاب فوق العاده خوبیه. برای کسایی ک قصد دارن منحصر به فرد باشن
گیتی گرجی
۱۴۰۰/۲/۱۳
کتاب بسیار خوبیه برای نشان دادن راه‌های متمرکز کار کردن
Mansour Olyaei
۱۴۰۱/۱۱/۵
جالب و خواندنی لذت ببرید
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب کار عمیق و درست حسابی

برای دریافت خلاصه کتاب کار عمیق و درست حسابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.