معرفی و دانلود فصلنامه صوتی نگاه آفتاب - شماره اول: داستان نامه‌های مرگ

عکس جلد فصلنامه صوتی نگاه آفتاب - شماره اول: داستان نامه‌های مرگ
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی فصلنامه صوتی نگاه آفتاب - شماره اول: داستان نامه‌های مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی فصلنامه صوتی نگاه آفتاب - شماره اول: داستان نامه‌های مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی فصلنامه صوتی نگاه آفتاب - شماره اول: داستان نامه‌های مرگ

فصلنامه صوتی نگاه آفتاب - شماره اول: داستان نامه‌های مرگ اثر ایرج شهبازی، یکی دیگر از کتاب‌های صوتی مجموعه‌ی «نگاه آفتاب» است که به بررسی دیدگاه‌های مولانا می‌پردازد. نویسنده در این کتاب صوتی، مفهوم مرگ را از دید مولانا بررسی می‌کند.

درباره‌ی فصلنامه‌ی صوتی نگاه آفتاب - شماره‌ی اول: داستان‌نامه‌های مرگ

مولانا جلال‌الدین محمد بلخی، شاعر و عارف سرشناس ایرانی است که آثارش تأثیر گسترده‌ای بر حوزه‌ی ادب و عرفان داشته است. آثار مولانا چنان پراهمیت‌اند که امروزه رشته‌ای آکادمیک با عنوان «مولوی‌شناسی» در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و پژوهش‌های علمی ادبی فروانی نیز حول محور این موضوع انجام می‌گیرد. محبوبیت مولانا و آثارش چنان است که ایرانیان، تاجیک‌ها، ترک‌ها و یونانیان از آن تأثیر فراوانی پذیرفته‌اند. آثار مولانا در دنیای غرب هم از محبوبیت و توجه بالایی برخوردار است و اکنون به زبان‌های مختلفی ترجمه شده.

فصلنامه‌ی صوتی نگاه آفتاب - شماره‌ی اول: داستان‌نامه‌های مرگ نوشته‌ی ایرج شهبازی، به‌طور ویژه بر مفهوم مرگ در آثار مولانا تمرکز دارد. مولانا با آن تفکرات عمیق فلسفی، چنان دید متفاوتی به معنای مرگ و نیستی دارد که او را از هر شاعر و ادیب دیگری متمایز می‌کند. در نظر مولانا، مرگ پلی برای رسیدن است؛ او باور دارد که «راه ما مردن است و نقد خود را به آسمان بردن، تا نمیری نرسی.» این مسئله از مهم‌ترین دغدغه‌های فکری مولانا است؛ فنای در حق و یگانه شدن با او، هدف مولانا و راه دستیابی به این هدف والا برای او، مُردن پیش از مُردن است، مفهومی که در فصلنامه‌ی صوتی نگاه آفتاب - شماره‌ی اول: داستان‌نامه‌های مرگ، به تفصیل به آن پرداخته می‌شود.

مرگ برای انسان، معنایی مترادف با نیستی و فنا دارد. چگونه راه رسیدن به خوشبختی و کمال در نظر مولانا از مرگ و فنا شدن می‌گذرد؟ چطور می‌توان شوق دستیابی به معنایی را داشت که پایان‌بخش زندگی است؟ با شنیدن فصلنامه‌ی صوتی نگاه آفتاب - شماره‌ی اول: داستان‌نامه‌های مرگ، بینش جدیدی از پدیده‌ی مرگ و نیستی پیدا می‌کنید و با اندیشه‌های مولانا در این باب آشنا می‌شوید. بعد از شنیدن این کتاب صوتی دید شما به موضوع مرگ مانند قبل نخواهد بود.

فصلنامه‌ی صوتی نگاه آفتاب - شماره‌ی اول: داستان‌نامه‌های مرگ کتابی از ایرج شهبازی است که به همت نشر صوتی نوین کتاب گویا منتشر شده است. این کتاب صوتی را با صدای منیژه قاسمی‌فرد می‌شنوید.

فصلنامه‌ی صوتی نگاه آفتاب - شماره‌ی اول: داستان‌نامه‌های مرگ برای چه کسانی مناسب است؟

فصلنامه‌ی صوتی نگاه آفتاب - شماره‌ی اول: داستان‌نامه‌های مرگ را به علاقه‌مندان مباحث عرفانی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از فصلنامه صوتی نگاه آفتاب - شماره اول: داستان نامه‌های مرگ می‌شنویم

برخی از افراد اندیشه‌هایی محدود دارند و به آسانی می‌توان بر نظام فکری آنان اشراف و احاطه پیدا کرد و اندیشه‌های محوریشان را بازشناخت. اما کسانی هستند که هم گستره‌ی اندیشه‌های آن‌ها حیرت‌آور است و هم ژرفای اندیشه‌هایشان. اشراف بر اندیشه‌های چنین کسانی و تشخیص مهم‌ترین اصول فکری آن‌ها کاری بس دشوار است. برخی از این بزرگان مانند مولانا، آن مجموعه‌ی گسترده و عمیق اندیشه‌ها را نه با زبان روشن و زودیاب علمی یا فلسفی، بلکه با زبان تأویل‌پذیر و مبهم هنری بیان و تدوین کرده‌اند و این خود دشواری کار را صد چندان می‌کند. بنابراین ملاحظات تشخیص مهم‌ترین موضوع در داستان مثنوی، واقعا کاری بس دشوار است. با وجود این دشواری‌ها می‌توان گفت مهم‌ترین دغدغه‌ی مولانا فنای در حق و یگانه شدن با اوست و او مهم‌ترین راه برای دستیابی به این هدف والا را مرگ پیش از مرگ می‌داند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
داستان‌نامه‌های مرگ

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابفصلنامه صوتی نگاه آفتاب - شماره اول: داستان نامه‌های مرگ
نویسنده
راویمنیژه قاسمی فرد
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی دین و عرفان، کتاب‌های عرفان و تصوف
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه فصلنامه صوتی نگاه آفتاب - شماره اول: داستان نامه‌های مرگ

برای دریافت فصلنامه صوتی نگاه آفتاب - شماره اول: داستان نامه‌های مرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.