معرفی و دانلود نمایش صوتی صداها و سه نمایشنامه دیگر

عکس جلد نمایش صوتی صداها و سه نمایشنامه دیگر
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی صداها و سه نمایشنامه دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی صداها و سه نمایشنامه دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی صداها و سه نمایشنامه دیگر

نمایش صوتی صداها و سه نمایشنامه دیگر شامل هشت نمایشنامه‌ی کوتاه تک‌پرده‌ای با درون‌مایه‌ی اجتماعی است. هارولد پینتر در این نمایشنامه‌ها به مخالفت با ظلم نظام‌های دیکتاتوری می‌پردازد. برخی از این نمایشنامه‌ها «نظم نوین جهانی»، «خاکستر به خاکستر»، «صداهای خانوادگی» و «ایستگاه ویکتوریا» نام دارند.

درباره‌ی نمایش صوتی صداها و سه نمایشنامه دیگر

نمایش صوتی صداها و سه نمایشنامه‌ی دیگر‌ مجموعه‌ای از نمایشنامه‌های کوتاه هارولد پینتر (Harold Pinter) است که در اعتراض به فضای خفقان و سرکوب نظام‌های دیکتاتوری نوشته شده‌اند؛ نظام‌هایی که ادعای دموکراسی دارند، اما به کشتار و سرکوب مردم می‌پردازند. این کتاب صوتی هشت نمایشنامه‌ی کوتاه را دربرمی‌گیرد. «صداها» شامل پنج تک‌پرده‌ای می‌شود که «باز هم یکی دیگه»، «زبان کوهستان»، «نظم نوین جهانی»، «پارتی» و «خاکستر به خاکستر» نام دارند.

ماجراهای «باز هم یکی دیگه» در یکی از دیکتاتوری‌های نظامی آمریکای لاتین می‌گذرد. در «زبان کوهستان» آدم‌ها حق ندارند به زبان مادری خود حرف بزنند و هرکس که نتواند به زبان رسمی کشور حرف بزند، محکوم است که تا ابد لال بماند. هارولد پینتر در پرداخت به این موضوع، از فضای اختناق در ترکیه‌ی سال 1984 و ممنوعیت زبان کردی در آنجا، الهام گرفته، اما آن را تعمیم داده و به موضوعی بی‌مکان و بی‌زمان تبدیل کرده است. «نظم نوین جهانی» دو شکنجه‌گر را ترسیم می‌کند که بالای سر یک زندانی سیاسی رجزخوانی می‌کنند و با شکنجه‌هایی که بلدند انجام دهند، خودنمایی می‌کنند. دولین و ربکا، زن و شوهرِ نمایشنامه‌ی «خاکستر به خاکستر»، در بعدازظهری تابستانی، به گفت‌وگو می‌نشینند. دولین با پرسیدن سوالاتی که به بازجویی شبیه است، ربکا را به واکاوی ناخودآگاهش وامی‌دارد. در این روند، حال و گذشته در هم می‌آمیزد و تصاویر هولناکی از قهر و خشونت پدیدار می‌شود. نمایش «پارتی» شب‌نشینی و عیش و نوش چند زن و مرد را نشان می‌دهد؛ درحالی‌که بیرون از خانه فضای خفقان و سرکوب حکم‌فرماست. هارولد پینتر در سال 2005 این پنج نمایشنامه‌ی کوتاه را، که هرکدام متنی مستقل هستند، با عنوان کلی «صداها» برای ضبط رادیویی آماده کرده بود.

معرفی و دانلود نمایش صوتی صداها و سه نمایشنامه دیگر

سه نمایشنامه‌ی دیگرِ این کتاب صوتی عبارتند از «دقیقاً»، «صداهای خانوادگی» و «ایستگاه ویکتوریا». «دقیقاً» نمایشنامه‌ای بسیار کوتاه است و در حمایت از جنبش صلح در انگلستان نوشته شده. «صداهای خانوادگی» و «ایستگاه ویکتوریا» در اصل نمایش‌هایی رادیویی هستند که برای اجرای تلویزیونی و صحنه‌ای نیز آماده شده‌اند.

نشر صوتی جیحون نمایش صوتی صداها و سه نمایشنامه‌ی دیگر را برای مخاطبان آماده کرده و جمعی از گویندگان، به خوانش آن پرداخته‌اند. نسخه‌ی متنی این کتاب با ترجمه‌ی علی امینی نجفی از سوی انتشارات چتر فیروزه چاپ شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نمایش صوتی صداها و سه نمایشنامه دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به نمایشنامه‌های انگلیسی لذت فراوانی از این کتاب صوتی خواهند برد.

در بخشی از نمایش صوتی صداها و سه نمایشنامه دیگر می‌شنویم

صدای دوم: عزیزم؟

صدای اول: امروز بعدازظهر که من توی حمام بودم و به این چیزها فکر می‌کردم، در خانه را زده بودند. مردی که موی سیاه دارد پایین می‌رود و در را باز می‌کند و می‌بیند که دو زن دم در هستند. آن‌ها می‌گویند که مادر و خواهر من هستند و سراغ مرا می‌گیرند. این مرد می‌گوید که مرا نمی‌شناسد و وانمود می‌کند هرگز در زندگی اسم مرا نشنیده است. نخیر، اینجا هیچ کسی به این اسم زندگی نمی‌کند. اینجا یک خانواده زندگی می‌کند و غریبه‌ها حق ورود ندارند. ما حوصله‌ی آدم‌های مزاحم را نداریم. به آن‌ها می‌گوید که بروند گورشان را گم کنند و بیش از این مزاحم آدم‌های شریف و آبرومند نشوند و بعد سر آن‌ها داد می‌زند که دو حقه‌باز هستند و او به‌خوبی می‌داند چطور از پس آدم‌های بی‌سروپا بربیاید تا دیگر دماغشان را توی خانه‌های غریبه فرو نکنند و باعث ناراحتی و بدنامی اهل خانه نشوند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
25 دقیقه
پیشگفتار
25 دقیقه
باز هم یکی دیگه
11 دقیقه
زبان کوهستان
6 دقیقه
نظم نوین جهانی
33 دقیقه
خاکستر به خاکستر
29 دقیقه
پارتی
3 دقیقه
دقیقاً
29 دقیقه
صداهای خانوادگی
11 دقیقه
ایستگاه ویکتوریا

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی صداها و سه نمایشنامه دیگر
نویسنده
مترجمعلی امینی نجفی
راویگروه گویندگان
ناشر چاپینشر چتر فیروزه
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه نمایش صوتی صداها و سه نمایشنامه دیگر

برای دریافت نمایش صوتی صداها و سه نمایشنامه دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.