معرفی و دانلود کتاب 18 پند مولانا

عکس جلد کتاب 18 پند مولانا
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 18 پند مولانا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 18 پند مولانا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 18 پند مولانا

هاکان منگوچ نگاهِ عارفانه‌اش را که نشئت‌گرفته از عرفان مولاناست، با داستان‌ها و مثال‌های ملموسِ امروزی همراه می‌کند تا دری جدید به سوی خوش‌بختی و سعادت به روی انسانِ عصر مدرن بگشاید. او در کتاب 18 پند مولانا تمرکز خود را بر نی‌نامه که هجده بیتِ آغاینِ مثنوی را شامل می‌شود، معطوف کرده است.

درباره‌ی کتاب 18 پند مولانا

هاکان منگوچ (Hakan Mengüç) در کتاب 18 پند مولانا (Mevlana istedigin birsey olursa bir hayir olmazsa bin hayir ara)، با نگاه به نی‌نامه -هجده بیتِ اول مثنوی معنوی- راهنمایی برای زندگی بهتر در اختیار خوانندگان قرار داده است. این نویسنده که در نی‌نوازی و عرفان دستی به آتش دارد، تجربیات خود را با پندهای مولانا همراه کرده تا برای مشکلات زندگیِ امروزِ انسان، راه‌حل‌های مفیدی ارائه دهد.

کتاب 18 پند مولانا بر ارزش سکوت، صبر و خوب گوش سپردن تأکید می‌ورزد. ممکن است بارها نی‌نامه را خوانده باشیم، اما هاکان منگوچ باب جدیدی به روی فلسفه و انسان‌شناسی از خلال این ابیاتِ هجده‌گانه می‌گشاید و به سوال‌های بسیاری پاسخ می‌دهد. او نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم درد و رنج‌هایمان را مجرایی برای وارد کردنِ نور به زندگی قرار دهیم و هر زخم را عبرتی برای تجربیات بعدی در نظر گیریم.

معرفی و دانلود کتاب 18 پند مولانا

کتاب 18 پند مولانا بر این مطلب صحه می‌گذارد که حکمت‌های مولوی هم‌سو با نظریات روان‌شناختی، فلسفی، دینی و عرفانی است و هر انسانی برای بهبود بخشیدن به کیفیت زندگی‌اش، نیاز دارد یک بار هم که شده، زندگی را از دیدگاه مولانا ببیند.

هاکان منگوچ با مثال‌ها و داستان‌هایی که ارائه می‌دهد، شکاف زمانیِ میان عصر ما و عصر مولانا را از میان برمی‌دارد و به درک بهتر اشعار او کمک می‌کند. کتاب 18 پند مولانا تنها مباحث عرفانی را در بر نمی‌گیرد، بلکه بر مبنای این عرفانْ راهکارهای عملی به‌زیستی را نشانمان می‌دهد. بنابراین چه به اشعار کهن علاقه‌مند باشیم، چه نباشیم؛ جهان‌بینیِ ارائه‌شده در این کتاب راهنمای ما در طول مسیر خواهد بود؛ گرچه واضح است علاقه‌مندان به اشعار مولانا از این اثر لذت دوچندان خواهند برد.

کتاب 18 پند مولانا تلاشی است برای پیشنهاد دادنِ مسیری جدید به سوی خوش‌بختی، بر مبنای ابیاتی که چند صد سال قبل سروده شده‌اند. نشر گویا این اثر را با ترجمه‌ی شهرزاد صدر منتشر کرده است.

کتاب 18 پند مولانا برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به مولانا، کتب عرفانی و آثار حوزه‌ی خودیاری از مخاطبین اصلی اثر حاضر هستند.

در بخشی از کتاب 18 پند مولانا می‌خوانیم

چاه با شنیدن این رازها شروع به غریدن‌ می‌کند انگار که درونش به جوش آمده باشد، انگار که به عشق آمده باشد. آب‌های درون آن شروع به بیرون ریختن کرد؛ آب‌ها بالا و بالاتر آمده و کمی بعد چاه خشک پر از آب‌ می‌شود. آنقدر حجم آب زیاد می‌شود که به نیزارهای اطراف نیز می‌رسد و‌ آن‌ها را سیراب‌ می‌کند.

و بدین گونه است که اسراری که چاه‌ آن‌ها را شنیده، به گوش نی‌ها هم‌ می‌رسد، چاه آرام‌ می‌شود اما اکنون نوبت نی است که این راز را در سینه نگه دارد.

روزی از روزهای زیبای بهاری، مرد چوپانی که دام‌هایش را برای نوشیدن آب به کنار چاه برده بود، صدای بسیار زیبایی از حرکت باد بر جان نی‌ها‌ می‌شنود؛ بلافاصله یکی از نی‌های نیزار را بریده و منتظر‌ می‌ماند تا خشک شود و بعد مدتی روی نی سوراخ‌هایی ایجاد‌ می‌کند و شروع به دمیدن در نی‌ می‌کند.

و بعد مدتی روزی وقتی که شیخ با شاگردش مشغول قدم زدن بودند صدای نی زدن چوپان را‌ می‌شنود. شیخ لحظه‌ای‌ می‌ایستد و گوش‌ می‌کند و به شاگرد‌ می‌گوید: رازهایی که من به تو گفتم را به کسی گفته‌ای؟

شاگرد متوجه‌ می‌شود و شرایط را برایش شرح‌ می‌دهد و‌ می‌گوید که در یک چاه خالی صحبت کرده است.

به خاطر همین است که اهل تصوف نی را حامل راز خطاب‌ می‌کنند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 18 پند مولانا
نویسنده
مترجمشهرزاد صدر
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-622-312-064-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های عرفان و تصوف
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب 18 پند مولانا

حمید سلطانی
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
این کتاب واقعیت زندگی را میگوید. خوش به حال کسی که عمل میکند. کتاب عالی هست.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب 18 پند مولانا

برای دریافت کتاب 18 پند مولانا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.