معرفی و دانلود کتاب آتش دزد 2: پرواز آتش دزد

عکس جلد کتاب آتش دزد 2: پرواز آتش دزد
قیمت:
۸۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آتش دزد 2: پرواز آتش دزد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آتش دزد 2: پرواز آتش دزد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آتش دزد 2: پرواز آتش دزد

نویسنده‌ی چیره‌دست، تری دیری در کتاب آتش دزد 2: پرواز آتش دزد، ادامه ماجراهای خنده‌دار و خارق‌العاده‌ی پرومتئوس، ایزد یونانی را روایت می‌کند. تئوس که آتش را از خدایان دزدیده و آن را به نسل بشر هدیه کرده، برای فرار از انتقام خدایان، به شهر عدن سفر می‌کند و در سال 1795 به آنجا می‌رسد و همان‌جاست که با فردی شجاع و مدبر دوست می‌شود.

درباره‌ی کتاب آتش دزد 2: پرواز آتش دزد

تری دیری (Terry Deary) نویسنده‌ی بسیار پرکار و برنده‌ی جایزه‌ی بهترین نویسنده‌ی آثار غیرداستانی قرن در بریتانیا، در مجلد دوم از سه‌گانه‌ی آتش‌دزد یعنی کتاب آتش دزد 2: پرواز آتش دزد (Flight of the Fire Thief) ادامه‌ی ماجراهای پرومتئوس، ایزد یونانی را با زبان طنز و به‌شیوه‌ای جذاب روایت می‌کند. تئوس آتش را از خدایان یونانی دزدیده و آن را در اختیار انسان‌ها قرار داده است. او به سال 1795 بازمی‌گردد تا قهرمانی را بیاید که در مجلد اول این مجموعه از شخصیتش صحبت شده و در یک معبد پرستش می‌شود. اما تئوس متوجه می‌شود که به اندازه‌ی کافی عقب نرفته و تصمیم می‌گیرد که به شهر عدن بازگردد. در بازگشت به عدن، آن را در محاصره‌ی مردم وحشی می‌یابد؛ درست مانند تروا.

معرفی و دانلود کتاب آتش دزد 2: پرواز آتش دزد

کتاب آتش دزد 2: پرواز آتش دزد در واقع با توصیف صحنه‌ای در یونان 4000 سال قبل آغاز می‌شود. جایی‌که زئوس روی ابری نشسته و همسرش هرا نیز در کنارش اخم کرده و در حال غر زدن است. آن‌ها شاهد جنگی روی زمین هستند و لاشه‌ی انسان‌ها تمام ساحل را پر کرده. هرا اعتراض می‌کند که قرار بوده به تعطیلات بروند و در عوض حالا اینجا در حال تماشای جنگ و خونریزی هستند اما زئوس که همه چیز را راحت می‌گیرد، ادعا می‌کند که این، خود یک نوع تعطیلات است! هرا از زئوس می‌خواهد که رعد و برقی درست کند تا انسان‌ها با خاک یکسان شوند. آتشی بفرستد و همه‌چیز را پاک و تمیز کند؛ اما لحظه‌ای بعد زئوس به او یادآوری می‌کند که آدم‌ها خودشان آتش دارند. هرا از به خاطر آوردن کاری که تئوس، عموزاده‌ی زئوس انجام داده، خشمگین می‌شود. او می‌داند که زئوس بعد از دزدیده شدن آتش توسط تئوس، او را به سنگی بسته بوده و ایزد خشم هر روز بر او نازل می‌شده و جگرش را می‌خورده، اما این مجازات در نظرش ناکافی‌ست. بحث بین زئوس و همسرش ادامه پیدا می‌کند و ماجراهایی رخ می‌دهد که با خواندن کتاب آتش‌دزد 2: پرواز آتش‌دزد به آن‌ها پی خواهید برد.

تری دیری در کتاب آتش‌دزد 2: پرواز آتش‌دزد، روایت می‌کند که پرومتئوس به دکتر دی و دختر دوازده‌ساله‌اش، نل، کمک می‌کند تا به محاصره پایان دهند و به مردم وحشی کمک کنند تا شاهزاده خانم خود را بازگردانند. دکتر دی یک شومن (Show Man) است. او و دخترش غذاهای ارزان می‌فروشند و شیرین‌کاری می‌کنند تا مردم را فریب دهند و از این راه پولی به دست بیاورند. انتقام‌جویان هنوز هم بابت دزدیدن آتش از تئوس کینه به دل دارند و به دنبالش هستند: تیمی از آشیل و پاریس از تروا و یک هیولای پنجاه‌سر از جهان اموات. در این میان، هرا، همسر زئوس، یکی دیگر از خدایان یونانی که عموزاده‌ی تئوس نیز هست، از تماشای محاصره‌ی شهر خسته می‌شود و اظهار کلافگی می‌کند. او به زئوس دستور می‌دهد تا به‌سرعت به آن قائله پایان دهد و برای عبور از دیوارهای شهر به تقلید از روش اسب تروا روی می‌آورد، اما نقشه‌هایش خنثی شده و شکست می‌خورد. در عوض نل، دخترک دوازده‌ساله مخفیانه از دیواره عبور کرده و وارد شهر می‌شود و این اتفاق عواقبی را به دنبال دارد که بهتر است شرح آن را در کتاب آتش دزد 2: پرواز آتش دزد بخوانید.

انتشارات افق کتاب آتش‌دزد 2: پرواز آتش‌دزد را با ترجمه‌ی حسین ابراهیم (الوند) منتشر کرده و در اختیار خوانندگان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی آتش دزد

آتش دزد (The Fire Thief) نام مجموعه‌ای داستانی به قلم تری دیری، در دسته‌ی ادبیات فانتزی نوجوانان است. ماجرای این مجموعه با یکی از افسانه‌های پرتکرار و خواندنی اساطیر یونان یعنی ماجرای دزدیدن آتش از زئوس توسط پرومتئوس آغاز می‌شود و در پیوندی جذاب، نویسنده ماجرای این افسانه را به روایتی امروزی و قهرمانی جوان گره می‌زند. پرومتئوس در نقطه‌ای از داستان از دست زئوس فراری شده و برای همیشه سرزمین خود را ترک می‌کند. او به شهری می‌رود که جیم، نوجوان یتیم داستان ما در آن زندگی می‌کند و البته روزگار را نیز چندان به خوشی و راحتی نیز نمی‌گذراند. در حقیقت جیم با پرومتئوس شباهت‌های زیادی دارد و او نیز تجربیات زیادی در دزدی کردن دارد! هرچند اگر از او بپرسید می‌گوید که می‌خواهد ثروتمندان را در سبک شدن بارشان یاری دهد! در هر صورت، پرومتئوس و جیم در رویارویی بامزه‌ی خود حرف‌های زیادی برای گفتن به‌ یک‌دیگر دارند.

کتاب آتش دزد 2: پرواز آتش دزد برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب اصلی این کتاب نوجوانان علاقه‌مند به اسطوره‌های یونانی، رمان‌های تخیلی و طنز هستند.

در بخشی از کتاب آتش دزد 2: پرواز آتش دزد می‌خوانیم

حالا مى‌بینى چه‌طور بخش‌هاى مختلف داستان دارند به هم مى‌پیوندند؟ اگر من داستان‌نویس بودم، درست به همین شیوه پیش مى‌رفتم. اما من داستان‌نویس نیستم، چون این داستان واقعى است. من دارم چیزى را که شصت سال پیش بر سرم آمد براى‌تان تعریف مى‌کنم. اما داستان ایزد خشم، قهرمانان و هکاتون خئرز هنوز با ماجراى من و تئوس پیوند نخورده است. خواننده‌ى عزیز، صبور باش. صبور!

زئوس دوباره به دشت‌هاى بادخیز پایین رفته بود. او خودش را به شکل پیرمرد یونانى خردمندى در آورده بود و به دیدار آکاممنون، رهبر یونانى مى‌رفت. او درباره‌ى نقشه‌اش با هرا حرف زده بود. مى‌خواهم یونانیان را به ساختن یک اسب چوبى تو خالى تشویق کنم که روى چرخ حرکت کند. آن‌ها باید عده‌ى زیادى سرباز را توى شکم خالى اسب، مخفى کنند. ترویى‌ها اسب چوبى را داخل شهر مى‌برند و یونانى‌ها از داخل اسب بیرون مى‌آیند و همه‌شان را قتل عام مى‌کنند.

هرا گفت: «کمى چرند و بى‌پایه به نظر مى‌رسد، نه؟» او که مى‌دید فکر بکرى به ذهن زئوس رسیده است، ناراحت بود. چرا این فکر به ذهن خودش نرسیده بود؟ اگر این فکر عملى مى‌شد، زئوس دیگر سر از پا نمى‌شناخت. آن‌وقت تا ده سال دیگر همه‌اش باید لاف‌زدن‌هایش را تحمل مى‌کرد.

زئوس گفت: «یونانى‌ها توى اسب راحت و آسوده خواهند بود، باور کن.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آتش دزد 2: پرواز آتش دزد
نویسنده
مترجمحسین ابراهیمی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-964-369-508-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آتش دزد 2: پرواز آتش دزد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آتش دزد 2: پرواز آتش دزد

برای دریافت کتاب آتش دزد 2: پرواز آتش دزد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.