معرفی و دانلود کتاب آرامش در ژرفا 3: راهنمای مقابله با نگرانی‌ها

عکس جلد کتاب آرامش در ژرفا 3: راهنمای مقابله با نگرانی‌ها
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آرامش در ژرفا 3: راهنمای مقابله با نگرانی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آرامش در ژرفا 3: راهنمای مقابله با نگرانی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آرامش در ژرفا 3: راهنمای مقابله با نگرانی‌ها

رویا پیرزاده و مهرانگیز پورناصح در کتاب آرامش در ژرفا 3: راهنمای مقابله با نگرانی‌ها، وارد مبحث نگرانی شده‌اند. آن‌ها ضمن توضیح و تشریح مفهوم نگرانی، به افراد کمک می‌کنند تا مهارت‌ حل مسئله را بیاموزند. این کتاب که حاصل تحقیقات تخصصی حوزه‌ی روان‌شناسی است، با تمرکز بر شیوه‌های درمان شناختی-رفتاری نوشته شده و خوانندگان را تشویق می‌کند تا با تمرین و ممارست، از نگرانی‌ها دوری کنند.

درباره‌ی کتاب آرامش در ژرفا 3: راهنمای مقابله با نگرانی‌ها

در جوامع مدرن، اضطراب، استرس و تنش، مقوله‌های آشنایی هستند. همه‌ی افراد طی انجام فعالیت‌های روزمره و به‌ خصوص در موقعیت‌های دشوار، نمونه‌هایی از نگرانی را تجربه می‌کنند. در نتیجه، بهتر است که از فرایند این فعالیت ذهنی آگاه باشند تا بتوانند به مقابله با آن بپردازند. کتاب آرامش در ژرفا 3: راهنمای مقابله با نگرانی‌ها، به‌ قلم رویا پیرزاده و مهرانگیز پورناصح، راهنمایی است برای انسان‌های معاصر که نگرانی در جنبه‌های مختلف زندگی‌شان ریشه کرده.

مطابق تحقیقات انجام‌شده در حوزه‌ی روان‌شناسی، نگرانی یک زنجیره‌ی فکری است که برای حل مشکل ایجاد می‌شود اما در نهایت، شکست‌های زندگی را به‌ یاد می‌آورد و به‌ مرور زمان از دل‌مشغولی برای حل مسئله، به خود مسئله تبدیل می‌شود. برخلاف تصور عموم مردم این زنجیره، ارتباطی با احساسات ندارد و از افکار نشأت می‌گیرد. همچنین لازم به ذکر است که نگرانی هم در افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی و هم در افراد عادی به‌ وجود می‌آید.

زمانی که نگرانی به حد آسیب‌زای خود برسد، عملکرد فرد دچار اختلال می‌شود و به‌ دلیل عدم برخورداری از مهارت حل مسئله، تمام جوانب زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در چنین شرایطی فرد باید با استفاده از ترفندهایی عملی، به مبارزه با نگرانی بپردازد. در این میان، تکنیک‌های درمان شناختی-رفتاری، یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با نگرانی است. کتاب آرامش در ژرفا 3: راهنمای مقابله با نگرانی‌ها، با استفاده از این ترفندهای درمانی به افراد کمک می‌کند تا نگرانی‌های خود را کاهش دهند.

رویا پیرزاده و مهرانگیز پورناصح تلاش کرده‌اند تا با ذکر مثال‌هایی ملموس و قابل‌فهم، مبحث نگرانی را برای خوانندگان باز کنند و با ارائه‌ی راهکارهایی کارآمد، درمانی مؤثر پیش‌ روی آن‌ها بگذارند. کتاب حاضر که یکی از بهترین ابزارهای درمان نگران‌اندیشی است، توسط انتشارات مهر کاویان منتشر شده.

درباره‌ی مجموعه‌ی آرامش در ژرفا

مجموعه‌ی آرامش در ژرفا متشکل از 5 جلد کتاب است که توسط کاوه بهادران، مهرانگیز پورناصح و رویا پیرزاده نوشته شده. نویسندگان در هر یک از کتاب‌های این مجموعه سراغ یکی از معضلات رایج در عرصه‌ی روان‌شناسی رفته‌اند و ضمن ارائه‌ی راهکارهایی کاربردی به افراد یاری می‌رسانند تا زندگی بهتری را تجربه کنند.

دستیابی به آرامش عمیق، کنترل خشم، مقابله با نگرانی‌ها، راه‌های پیشگیری از بازگشت به اعتیاد و مقابله با بیماری‌های ناشی از استرس، مباحثی‌اند که در مجموعه‌ کتاب‌های آرامش در ژرفا بررسی می‌شوند. انتشارات مهر کاویان، این مجموعه را به چاپ رسانده است.

کتاب آرامش در ژرفا 3: راهنمای مقابله با نگرانی‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر به تمام افرادی که از نگرانی مزمن رنج می‌برند و مایل‌اند در مسیر درمان این مشکل قدم بردارند، پیشنهاد می‌شود.

با مهرانگیز پورناصح بیشتر آشنا شویم

مهرانگیز پورناصح سال‌هاست به‌عنوان مشاور و روان‌شناس فعالیت دارد. او مقالات تخصصی بسیاری در این حوزه نگاشته. کتاب‌های «مهارت کار تیمی برای مدیر پروژه» و «درباره‌ی موسیقی‌ درمانی»، برخی از کتاب‌های این نویسنده‌ هستند.

در بخشی از کتاب آرامش در ژرفا 3: راهنمای مقابله با نگرانی‌ها می‌خوانیم

برخی افراد ا‌دعا می‌کنند که دلیل خاصی برای نگرانی خود پیدا نمی‌کنند. معمولاً چنین نیست. شاید منظور آن‌ها این است که دلایل نگرانی پیش‌پاافتاده و ناچیز است. می‌توان گفت که وقتی مردم متوجه می‌شوند که اوضاع روبه‌راه نیست یا شرایط خاصی ممکن است به پیامد ناخوشایندی بیانجامد، نگران می‌شوند. اکثر مردم نگرانی را به‌صورت یک‌ رشته افکار آزاردهنده و تصورات پایا و مستمر تجربه می‌کنند. اگر نگرانی مانند یک سیستم هشداردهنده داخلی عمل ‌کند، چیز خوبی است. در این حالت، نگرانی مانند هشداری است که به فرد کمک می‌کند تا برای واکنش سریع در یک موقعیت نامطلوب، آماده باشد. با افزایش قدرت این هشدار، سرپیچی از آن‌ برای شما مشکل می‌شود.

رامین:
رامین با همسرش نرگس برخورد بدی کرده و حالا او به اشتباه خود پی برده است، اما معذرت‌خواهی برایش مشکل است. ابتدا او به‌طور عادی و معمولی رفتار می‌کند. ولی بلافاصله نگران می‌شود و با خود فکر می‌کند: «نمی‌دانم آیا او امشب با من صحبت خواهد کرد... احتمالاً نه. فکر نمی‌کنم بدش آمده باشد. امیدوارم قهر نکند. اگر تصمیم بگیرد به منزل مادرش برود چی؟ شاید آنجا بماند... فقط برای یک شب... شاید هم برای مدت طولانی‌تر بماند. نه او این‌کار را نخواهد کرد... اما ممکن است او خیلی ناراحت شده باشد... ما تازگی‌ها تحمل هم را نداریم. شاید او به این فکر بیافتد که زندگی ما بی‌ارزش است... شاید... می‌بایست معذرت‌خواهی می‌کردم».

در یک مدت زمان کوتاه، نگرانی‌ها باعث می‌شود که رامین به راه‌حل درستی برسد و آن معذرت‌خواهی است. وقتی مردم در یک وضعیت فاجعه‌بار‌ 6 قرار می‌گیرند، افکار و تصوراتی که به سراغ آن‌ها می‌آید بیشتر آ‌زار‌دهنده می‌شوند. به این ترتیب، فرد ممکن است برای جلوگیری از بروز فاجعه، دست به اقدام سازنده‌ای بزند.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
1: واقعاً نگرانی یا نگران‌اندیشی چیست؟
نگرانی چیست؟
آیا نگرانی هدفی دارد؟
چرا مردم نگران می‌شوند و چه مواقعی نگرانی مفید است؟
چرا بعضی از افراد نگران‌تر از بقیه هستند؟
مراحل حل مسئله
چرا افراد نگران برای تصمیم‌گیری به دنبال شواهد بیشتری هستند؟
مردم در مورد چه چیزی نگران می‌شوند؟
چگونه بفهمم که زیاد نگران می‌شوم؟
2: آمادگی برای حل مسئله
تمرین مهارت‌ها
آرامش
رژیم غذایی
روش حل مسئله چیست؟
نگرش خود را نسبت به نگرانی تغییر دهید
به رسمیت شناختن نگرانی
3: چگونگی حل مسئله
تصمیم‌گیری: ارزیابی جنبه‌های مثبت و منفی
چگونه می‌توان سریع‌تر تصمیم‌گیری کرد؟
نکات کلیدی که باید به‌خاطر داشت
واقع‌بین باشیم
اجرای راهبرد‌های مقابله‌ای
ارزیابی
4: حل مسئله در عمل
مراحل حل مسئله
تصمیم من چیست؟
دو مورد حل مسئله
5: مقابله با موانع حل مسئله
افکار و احساس‌ها
تفکر منفی و حل مسئله
تفکر سیاه و سفید
تعمیم بیش از اندازه
سرزنش کردن و مقصر دانستن خود
پیش‌بینی آینده
موفقیت‌ها‌ی فراموش‌شده
6: وقتی نگرانی متوقف نمی‌شود
مشکلاتی که حل نمی‌شود
اختلال اضطرابی فراگیر
حرف آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آرامش در ژرفا 3: راهنمای مقابله با نگرانی‌ها
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات مهر کاویان
سال انتشار۱۳۸۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات150
زبانفارسی
شابک978-964-95084-4-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آرامش در ژرفا 3: راهنمای مقابله با نگرانی‌ها

برای دریافت کتاب آرامش در ژرفا 3: راهنمای مقابله با نگرانی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.