معرفی و دانلود کتاب آرامش در ژرفا 1: برای رسیدن به آرامش عمیق

عکس جلد کتاب آرامش در ژرفا 1: برای رسیدن به آرامش عمیق
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آرامش در ژرفا 1: برای رسیدن به آرامش عمیق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آرامش در ژرفا 1: برای رسیدن به آرامش عمیق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آرامش در ژرفا 1: برای رسیدن به آرامش عمیق

کاوه بهادران و مهرانگیز پورناصح در کتاب آرامش در ژرفا 1: برای رسیدن به آرامش عمیق، راه‌هایی را بررسی کرده‌اند که دستیابی به آرامش عمیق را رقم می‌زنند. بی‌تردید تجربه‌ی آرامش و دور بودن از نگرانی‌های روزمره، چیزی است که همه‌ی انسان‌ها خواهان آن هستند. با این حال، بیشتر افراد نمی‌دانند که چگونه باید آن را به‌ دست بیاورند. این کتاب با معرفی شیوه‌های کارآمد مدیتیشن به خوانندگان کمک می‌کند تا تجربه‌ای متفاوت از زندگی را کسب کنند.

درباره‌ی کتاب آرامش در ژرفا 1: برای رسیدن به آرامش عمیق

ذهن‌آگاهی یکی از کارآمدترین روش‌ها برای مقابله با استرس است. این شیوه به‌ لحاظ علمی توسط پزشکان تأیید شده و اثرات قابل‌توجه آن در کاهش اضطراب‌ و درمان فشار خون بارها مورد مشاهده قرار گرفته. کتاب آرامش در ژرفا 1: برای رسیدن به آرامش عمیق، نوشته‌ی کاوه بهادران و مهرانگیز پورناصح، به مخاطبان کمک می‌کند تا با مبحث ذهن‌آگاهی بیشتر آشنا شده و با استفاده از آن، آرامشی عمیق را تجربه کنند.

امروزه بخش زیادی از بیماری‌های رایج، حاصل اضطراب‌اند. به همین خاطر است که اگر افراد توانایی مقابله با آن را داشته باشند، می‌توانند تا حدی سلامت خود را تضمین کنند. برای مثال شماری از پزشکان سرشناس دنیا اثبات کرده‌اند که این روش، احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. فارغ از پیشگیری، آرامش درونی می‌تواند جنبه‌ی درمانی هم داشته باشد. در مجموع، تقویت آرامش به افراد کمک می‌کند تا استرس‌ها را شکست دهند، اعتمادبه‌نفس خود را تقویت کنند و عملکرد بهتری داشته باشند.

البته شایان ذکر است که دستیابی به این سطح از آرامش، مستلزم تمرین مداوم است و یک‌شبه به نتیجه نمی‌رسد اما بی‌تردید تغییرات مثبت آن به‌ مرور زمان نمایان خواهد شد. کتاب آرامش در ژرفا 1: برای رسیدن به آرامش عمیق، به علاقه‌مندان کمک می‌کند تا در موقعیت‌های پرتنش زندگی، آرامش خود را حفظ کنند و زندگی بهتر و سالم‌تری داشته باشند.

استرس و نمودهای جسمانی و ذهنی آن، ذهن‌آگاهی با نگاهی به فلسفه‌ی شرق، چگونگی آرام‌سازی عضلات مختلف بدن، تکنیک‌های کاربردی آرام‌سازی و حفظ آرامش طی انجام فعالیت‌های روزمره، شماری از مباحث این کتاب‌اند که توسط انتشارات مهر کاویان منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های آرامش در ژرفا

مجموعه‌ی آرامش در ژرفا متشکل از 5 جلد کتاب است که توسط کاوه بهادران، مهرانگیز پورناصح و رویا پیرزاده نوشته شده‌اند. نویسندگان در هر یک از کتاب‌های این مجموعه سراغ یکی از معضلات رایج در عرصه‌ی روان‌شناسی رفته‌اند و ضمن ارائه‌ی راهکارهایی کاربردی به افراد یاری می‌رسانند تا زندگی بهتری را تجربه کنند.

دستیابی به آرامش عمیق، کنترل خشم، مقابله با نگرانی‌ها، راه‌های پیشگیری از بازگشت به اعتیاد و مقابله با بیماری‌های ناشی از استرس، مباحثی‌اند که در مجموعه‌ کتاب‌های آرامش در ژرفا بررسی می‌شوند. انتشارات مهر کاویان، این مجموعه را به چاپ رسانده است.

کتاب آرامش در ژرفا 1: برای رسیدن به آرامش عمیق برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب حاضر به تمام کسانی که قصد دارند آرامش عمیق در زندگی را تجربه کرده و از این طریق سلامت جسمانی و ذهنی خود را تضمین کنند، توصیه می‌شود.

با مهرانگیز پورناصح بیشتر آشنا شویم

مهرانگیز پورناصح، مشاور و روان‌شناس است. او مقالات تخصصی متعددی در این حوزه نوشته. کتاب‌های «مهارت کار تیمی برای مدیر پروژه» و «درباره‌ی موسیقی‌ درمانی»، شماری از بهترین کتاب‌های این نویسنده‌ هستند.

در بخشی از کتاب آرامش در ژرفا 1: برای رسیدن به آرامش عمیق می‌خوانیم

چندین هزار سال است که اعتقاد پزشکان این است که روان (افکار، احساسات و...) می‌تواند بر جسم تأثیر بگذارد و متقابلاً تغییرات در جسم و بدن هم می‌تواند حالت‌های روانی و روحی متفاوتی برانگیزد. شاید این نیم‌بیت از مولانا جلال‌الدین، یعنی: «تن ز جان و جان ز تن مستور نیست»، پشتیبان این ادعا باشد که کشف اثرپذیری تن از ذهن و برعکس، محدود به دهه‌های قبل نیست. به هر حال بسیاری از دانشمندان در حال حاضر معتقد هستند که بسیاری از بیماری‌های جسمی مانند زخم معده و بیماری‌های عروقی، آسم و... می‌تواند ناشی از تجربه شرایط استرس‌زا باشد.

اینک روان‌شناسی سلامت تلاش می‌کند تا درک بهتری نسبت به رابطه عوامل روانی با سلامت جسمانی پیدا کند و به این ترتیب، راه را برای به‌کارگیری درمان‌های روانی به جهت بهبود این بیماری‌ها هموار سازد. روان‌شناسان همیشه علاقه‌مند بودند تا ارتباط بین سلامتی جسمی و سلامتی روانی را دریافته و راه‌هایی را پیشنهاد کنند تا فرد بتواند به‌وسیله آن سالم‌تر زندگی کند. در واقع گسترش تحقیقات پیرامون مسائل مشترک روان‌شناسی و پزشکی در اواخر دهه 1970 باعث شد تا شاخه جدیدی شکل بگیرد که به آن روان‌شناسی سلامت گفته می‌شود.

این شاخه جدید گاهی با اسامی دیگری نظیر روان‌شناسی پزشکی و پزشکی رفتاری نیز معروف است. هدف عمده این رشته، کمک به مردم است تا نسبت به تعامل جسم و روان، آگاهی فزون‌تری بیابند و از طریق آموزش، اطلاعات دقیقی برای چگونگی طولانی‌تر ساختن یک زندگی باکیفیت بیابند. بیماری‌هایی مانند مسائل قلبی عروقی، سرطان، مشکلات گوارشی و غیره از مواردی هستند که دانش روان‌شناسی سلامت می‌تواند در تسکین و درمان آن به ما کمک کند.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
فصل اول: استرس
1. استرس حاد
2. استرس مزمن
علائم جسمی
علائم روانی
علائم رفتاری
استرس، عملکرد تحصیلی فرد را کاهش می‌دهد
استرس و بیماری‌ها
تأثیر استرس بر عملکرد جنسی
رابطه استرس و بیماری‌های روان‌تنی
استرس شغلی
فصل دوم: آرامش‌بخشی
پایه‌های فیزیولوژیک تنش و آرامش
ذهن‌آگاهی
نگاه به شرق
فصل سوم: آرام‌سازی عضلانی به شیوه مفصل
آرام‌سازی عضلات دست‌ها
آرام‌سازی عضلات ساعد و بازو
آرام‌سازی عضلات پاها
آرام‌سازی عضلات ساق پا
آرام‌سازی عضلات ران‌ها
عضلات نشیمن‌گاه
آرام‌سازی عضلات شکم
آرام‌سازی ماهیچه‌های سینه
آرام‌سازی عضلات کمر
آرام‌سازی عضلات گردن
آرام‌سازی انقباض عضلات گلو
آرام‌سازی عضلات چانه
آرام‌سازی عضلات لب‌ها
آرام‌سازی انقباض عضلات گونه (لُپ‌ها)
آرام‌سازی انقباض عضلات گونه‌ها
آرام‌سازی انقباض عضلات بینی
آرام‌سازی انقباض عضلات چشم
آرام‌سازی انقباض عضلات پیشانی
آرام‌سازی انقباض عضلات سر
آرام‌سازی عضلات زبان
آرام‌سازی عضلات داخل چشم
فصل چهارم: آرامش‌بخشی کاربردی
مرحله اول: آرامش‌بخشی پیش‌رونده (15 تا 20 دقیقه)
مرحله دوم: آرامش بدون تنیدگی عضلانی (5 تا 7 دقیقه)
مرحله سوم: آرامش از طریق تنفس (2 تا 3 دقیقه)
مرحله چهارم: رسیدن به آرامش به هنگام کار و فعالیت (90 تا 60 ثانیه)
مرحله پنجم: آرامش سریع (10 تا 30 ثانیه)
فصل پنجم: متن نوار/لوح فشرده
نخستین گام
متن گفتار - 1
دومین گام
متن گفتار - 2
گام سوم
متن گفتار - 3
گام چهارم
متن گفتار - 4

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آرامش در ژرفا 1: برای رسیدن به آرامش عمیق
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات مهر کاویان
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات89
زبانفارسی
شابک978-964-96384-0-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آرامش در ژرفا 1: برای رسیدن به آرامش عمیق

برای دریافت کتاب آرامش در ژرفا 1: برای رسیدن به آرامش عمیق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.