معرفی و دانلود کتاب آرامش در ژرفا 5: راهنمای مقابله با بیماری‌های ناشی از استرس

عکس جلد کتاب آرامش در ژرفا 5: راهنمای مقابله با بیماری‌های ناشی از استرس
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آرامش در ژرفا 5: راهنمای مقابله با بیماری‌های ناشی از استرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آرامش در ژرفا 5: راهنمای مقابله با بیماری‌های ناشی از استرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آرامش در ژرفا 5: راهنمای مقابله با بیماری‌های ناشی از استرس

کتاب آرامش در ژرفا 5: راهنمای مقابله با بیماری‌های ناشی از استرس، حاصل همکاری مهرانگیز پورناصح و کاوه بهادران است. این کتاب، با پیروی از اصول رشته‌ی پزشکی‌ رفتاری (Behavioral medicine) و تأکید بر اهمیت ذهن‌آگاهی، به معرفی ترفندهایی جهت کاهش استرس و غلبه بر بیماری‌های ناشی از آن می‌پردازد. نویسندگان کتاب بر این باورند که افکار و احساسات، تأثیر به‌سزایی بر سلامت جسمانی می‌گذارد و از آن‌جا که این تأثیرات، جنبه‌های منفی را هم شامل می‌شوند، بهتر است با کنترل‌شان به کسب آرامش بیشتر و بهبود وضعیت سلامتی کمک کرد.

درباره‌ی کتاب آرامش در ژرفا 5: راهنمای مقابله با بیماری‌های ناشی از استرس

مهرانگیز پورناصح و کاوه بهادران، کتاب آرامش در ژرفا 5: راهنمای مقابله با بیماری‌های ناشی از استرس را به موضوع استرس و بیماری‌های ناشی از آن اختصاص داده‌اند. رویکرد آن‌ها در نگارش این کتاب، پیروی از اصول رشته‌ی پزشکی‌ رفتاری است که به عنوان شاخه‌ای نوین از علم پزشکی، عوامل ذهنی را با بیماری‌های جسمی مرتبط می‌داند و بر این باور است که شرایط عاطفی، تفکر و رفتارهای آدمی، بر سلامت جسمانی و ظرفیت او برای غلبه بر بیماری تأثیر دارد.

به همین خاطر، کتاب پیش رو ذهن‌آگاهی را به عنوان یکی از روش‌های کارآمد برای کاهش استرس و عواقب ناشی از آن معرفی می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه کنترل افکار، احساسات و فعل‌ و انفعالات درونی، می‌تواند در این مسیر مفید واقع شود.

مهرانگیز پورناصح و کاوه بهادران در کتاب راهنمای مقابله با بیماری‌های ناشی از استرس، به معرفی تکنیک‌های مختلف مدیتیشن پرداخته‌اند که می‌تواند خوانندگان کتاب را به سمت ذهن‌آگاهی و غلبه بر استرس‌ها و بیماری‌ها سوق دهد. این کتاب، متشکل از شش فصل است و با شرح ارتباط بیماری‌ها با استرس آغاز می‌شود. سپس ارتباط تیپ‌های شخصیتی با انواع بیماری‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و در فصل سوم، تأثیر افکار، باورها، نگرش‌ها و هیجانات را بر بیماری‌ها آشکار می‌کند. ارتباط سبک زندگی با بیماری و تأثیر عوامل محیطی، اجتماعی و خانوادگی، از دیگر مباحث مطرح‌شده در کتاب پیش رو هستند. گفتنی‌ست این کتاب را انتشارات مهر کاویان منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب آرامش در ژرفا

مجموعه‌ی آرامش در ژرفا متشکل از پنج جلد کتاب است که توسط کاوه بهادران، مهرانگیز پورناصح و رؤیا پیرزاده نوشته شده‌اند. نویسندگان در هر یک از کتاب‌های این مجموعه به‌سراغ یکی از معضلات رایج در عرصه‌ی روان‌شناسی رفته‌اند و ضمن ارائه‌ی راهکارهایی کاربردی به افراد یاری می‌رسانند تا زندگی بهتری را تجربه کنند.

دستیابی به آرامش عمیق، کنترل خشم، مقابله با نگرانی‌ها، راه‌های پیشگیری از بازگشت به اعتیاد و مقابله با بیماری‌های ناشی از استرس، مباحثی‌اند که در مجموعه‌ کتاب‌های آرامش در ژرفا بررسی می‌شوند. انتشارات مهر کاویان این مجموعه را به چاپ رسانده است.

کتاب آرامش در ژرفا 5: راهنمای مقابله با بیماری‌های ناشی از استرس برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمام کسانی که با استرس و بیماری‌های ناشی از آن دست به گریبان‌اند، توصیه می‌شود.

با مهرانگیز پورناصح بیشتر آشنا شویم

مهرانگیز پورناصح سال‌هاست به‌عنوان مشاور و روان‌شناس فعالیت دارد. او مقالات تخصصی بسیاری در این حوزه نگاشته است. کتاب‌های «مهارت کار تیمی برای مدیر پروژه» و «درباره‌ی موسیقی‌ درمانی» برخی از کتاب‌های این نویسنده‌ هستند.

در بخشی از کتاب آرامش در ژرفا 5: راهنمای مقابله با بیماری‌های ناشی از استرس می‌خوانیم

شواهد علمی زیادی نشان می‌دهد که بین مغز و سیستم ایمنی بدن یک ارتباط وجود دارد. در واقع، این یافته‌ها حاکی از آن است که سیستم ایمنی مسئول دفاع بدن در سطح مولکولی و سلولی است. این سیستم به طور مستقل عمل نمی‌کند، بلکه تحت تاثیر سیگنال‌ها و پیام‌های اعصاب مرکزی و مغز است. در واقع افکار و احساس‌های ما می‌تواند بر چگونگی عملکرد سیستم ایمنی تاثیر بگذارد. مطالعات فراوانی نشان می‌دهد که تجارب تنش‌زای زندگی سیستم ایمنی بدن را دگرگون می‌سازد. دکتر گلاس از دانشگاه ایالتی اوهایوی آمریکا نشان داد که فعالیت ایمنی بدن دانشجویان در طول امتحانات، کاهش می‌یابد ولی پس از انجام امتحانات به حالت اول بازمی‌گردد. این مسئله می‌تواند بیماری‌های عفونی در خلال دوره‌های امتحانی دانشجویان و دانش‌آموزان را افزایش دهد. بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهند که تجربه‌های استرس‌های کنترل‌ناپذیر در حیوانات می‌تواند اختلال‌هایی را در عملکرد سیستم ایمنی به وجود آورد؛ در واقع، مقاومت طبیعی بدن را در مقابل انواع سرطان‌ها و رشد توموری کاهش می‌دهد.

هم‌چنین مطالعات اخیر نشان می‌دهد که یک ارتباط ویژه بین استرس، احساس‌های درماندگی و بی‌کسی، اختلال در سیستم ایمنی و بیماری‌هایی نظیر سرطان وجود دارد. سرانجام آن که برای انجام تحقیقات آینده باید به این نکته توجه داشت که ذهن ممکن است بر شفای برخی بیماری‌های ویژه موثر واقع شود و این تأثیر صرفاً به خاطر تأثیر غیرمستقیم سبک زندگی نیست، بلکه به تغییرات واضح در عملکرد سیستم ایمنی باز می‌گردد. امید است تحقیقات آینده، گره‌گشای معماهای بسیاری در این زمینه باشد. برخی مطالعات نشان می‌دهد که وقتی بیماران بخش جراحی تمرین‌های مدیتیشن و آرام‌سازی بدن و ذهن انجام می‌دهند، زخم‌های جراحی آن‌ها زودتر و بهتر از دیگر بیماران که چنین تمرین‌های را در برنامه خود ندارند، بهبود می‌یابد.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
ارتباط استرس و بیماری‌ها
ارتباط تیپ‌های شخصیتی با بیماری‌ها
تیپ شخصیتی A
تیپ شخصیتی B
تیپ شخصیتی C
آمادگی افراد دارای تیپ شخصیتی A برای ابتلاء به بیماری‌های عروق کرونر قلب
آمادگی افراد دارای تیپ شخصیتی C برای ابتلاء به سرطان
ارزیابی تیپ‌های شخصیتی A و C
ارتباط نگرش، باور، فکر و هیجان با بیماری‌ها
شفا
ارتباط سبک زندگی با بیماری
عناصر مختلف سبک زندگی
ارتباط عوامل محیطی، اجتماعی و خانوادگی با بیماری‌ها
1. بحران‌های اجتماعی
2. جامعه بی‌برنامه
3. جنگ
4. کشمکش‌های قومی
5. تغییرات سریع اجتماعی
6. بلایای طبیعی
7. مهاجرت
کاربرد تکنیک‌های ذهن‌آگاهی برای مقابله با استرس و اضطراب
قدرت تنفس
تنفس ذهن‌آگاه (یا ذهن‌آگاهی تنفس)
تمرین 1
تمرین 2
مدیتیشن نشستن
مدیتیشن نشستن – تنفس
مدیتیشن نشستن – تنفس: بدن به عنوان یک کل
مدیتیشن نشستن صدا
مدیتیشن نشستن فکرها و احساس‌ها
مدیتیشن نشستن – آگاهی‌ها
تکنیک مرور بدن
یوگا: درهم‌آمیزی توانایی، تعادل و انعطاف‌پذیری
چگونه تمرین یوگا را آغاز کنیم؟
مدیتیشن راه رفتن
چگونه شروع کنیم و ادامه دهیم؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آرامش در ژرفا 5: راهنمای مقابله با بیماری‌های ناشی از استرس
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات مهر کاویان
سال انتشار۱۳۸۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات132
زبانفارسی
شابک978-964-2765-09-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آرامش در ژرفا 5: راهنمای مقابله با بیماری‌های ناشی از استرس

برای دریافت کتاب آرامش در ژرفا 5: راهنمای مقابله با بیماری‌های ناشی از استرس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.