معرفی و دانلود کتاب آزادی آزاد بودن و چند مقاله دیگر

عکس جلد کتاب آزادی آزاد بودن و چند مقاله دیگر
قیمت:
۴۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آزادی آزاد بودن و چند مقاله دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آزادی آزاد بودن و چند مقاله دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آزادی آزاد بودن و چند مقاله دیگر

هانا آرنت از جمله مهم‌ترین فیلسوفان سیاسی سده‌ی بیستم بود. در کتاب آزادی آزاد بودن و چند مقاله دیگر، مخاطب یکی از درخشان‌ترین مقالات او خواهیم بود. در مقاله‌ی مذکور آرنت به توضیح معنای آزادی سیاسی و تشریح برداشت‌های متفاوت از مفهوم آزادی پرداخته است.

درباره کتاب آزادی آزاد بودن و چند مقاله دیگر

کتاب آزادی آزاد بودن و چند مقاله دیگر (The Freedom to Be Free) حاوی مقاله‌ای خواندنی از هانا آرنت (Hannah Arendt)، فیلسوف سیاسی برجسته‌ی یهودی-آلمانی‌ست که در سال 1963 و نه به زبان آلمانی، بلکه به زبان انگلیسی نوشته شده است. آرنت این مقاله‌ی کوتاه را زمانی نوشت که مدت‌ها از مهاجرتش از آلمان به ایالات متحده‌ی آمریکا می‌گذشت. او در اوایل دهه‌ی شصت، بدل به چهره‌ای سرشناس در محافل علمی و فضای آکادمیک شده بود و حتی مخالفانش نیز چاره‌ای جز تصدیق اهمیت و گستره‌ی وسیع تأثیرگذاری آرای او نداشتند.

هانا آرنت، چنان‌که می‌دانیم، با دو کتاب نزد عموم شناخته می‌شود: یکی کتاب «عناصر و خاستگاه‌های توتالیتاریسم» و دیگری کتاب جنجالی «آیشمن در اورشلیم». سایر آثار آرنت، از جمله مقالات و جستارهای کوتاه او، کمابیش مغفول مانده‌اند. حال آن‌که برای شناخت دقیق اندیشه‌ی هانا آرنت، خصوصاً در حوزه‌ی سیاست، یادداشت‌ها و مقالات او و برخی دیگر از کتاب‌هایشُ چه بسا روشنگرتر از دو کتاب نامبرده باشند.

معرفی و دانلود کتاب آزادی آزاد بودن و چند مقاله دیگر

موضوع اصلی مقاله‌ی کوتاه آزادی آزاد بودن، مفهوم «انقلاب» است. قرن بیستم که آرنت در بطن آن زیست و اندیشید، قرن انقلاب‌ها و تحولات عمیق سیاسی و اجتماعی بود. اگرچه نخستین و چه بسا مهم‌ترین انقلاب سیاسی تاریخ مدرن، در سده‌ی هجدهم و در فرانسه رخ داد، در قرن بیستم بود که ایده‌ی انقلاب، به مثابه‌ی ایده‌ای که رهایی و خلاصی غایی را نوید می‌دهد، میان تمام ملل و در تمام جوامع، فراگیر و محبوب شد. آرنت طی بررسی تاریخ تطور ایده‌ی انقلاب در جوامع غربی و غیرغربی، برخی از درخشان‌ترین بصیرت‌های سیاسی خود را به طور فشرده با مخاطبین در میان می‌گذارد.

هانا آرنت، در بخشی خواندنی از مقاله‌ی آزادی آزاد بودن، توضیح می‌دهد که اگرچه انقلاب‌های سیاسی قرن بیستم، در کشورهای جهان سوم عموماً خصلتی ضداستعماری و در نتیجه، غرب‌ستیزانه داشتند، در تحلیل نهایی، پدیده‌هایی اساساً غربی بودند و فهمشان بی‌مراجعه به تاریخ اندیشه و تاریخ سیاست غرب، غیرممکن است. این نکته، برای خوانندگان غیراروپایی هانا آرنت، حائز اهمیتی فوق‌العاده است.

کتاب آزادی آزاد بودن و چند مقاله دیگر، جز مقاله‌ای که راجع به آن سخن گفتیم، بخش‌های دیگری نیز دارد. از جمله یادداشتی از توماس مه‌یر که مؤخره‌ای است بر ترجمه‌ی آلمانی مقاله‌ی آزادی آزاد بودن؛ مقاله‌ای با عنوان «حقیقت و سیاست»؛ و شاید خواندنی‌تر از همه، متن مکتوب مصاحبه‌ی هانا آرنت با گونتر گاوس.

مصاحبه‌ی مذکور که فیلم آن نیز در فضای اینترنت موجود است، گفت‌وگویی است گرم و بی‌تکلف که در طول آن، هانا آرنت بسیاری از ابهاماتی را که در باب زندگی شخصی‌اش وجود دارد پاسخ می‌گوید و همچنین، به برخی از جدی‌ترین انتقاداتی که به اندیشه‌اش وارد شده نیز جواب می‌دهد. یکی از بخش‌های جذاب این مصاحبه، جایی است که آرنت با صداقت و صراحتی تمام‌عیار از آنچه در کتاب جنجالی آیشمن در اورشلیم نوشته دفاع می‌کند، و آن‌هایی را که او را به خیانت به قوم یهود متهم می‌کنند، بی‌دقت و دچار خطای فکری می‌خواند. اگرچه آرنت می‌پذیرد که لحنی که در سراسر کتاب او موج می‌زند، لحنی است که چه بسا مورد پسند یهودیان داغ‌دیده از فاجعه‌ی هولوکاست نباشد، اما با این گفته که این لحن، لحن اوست و کاری درباره‌اش از دستش برنمی‌آید، از کنار مسئله می‌گذرد.

معرفی و دانلود کتاب آزادی آزاد بودن و چند مقاله دیگر

در این مصاحبه، بخش جالب توجه دیگری هم وجود دارد، و آن جایی است که آرنت، در پاسخ به گاوس که او را فیلسوفی بزرگ می‌خواند، می‌گوید که هرگز خود را فیلسوف ندانسته و نمی‌داند. بلکه از خود به عنوان نظریه‌پرداز سیاسی یاد می‌کند و توضیح می‌دهد که میان سیاست‌ورزی و فلسفه‌ورزی تفاوت‌هایی عمده می‌بیند.

کتاب آزادی آزاد بودن و چند مقاله دیگر توسط انتشارات خوب به دست علاقه‌مندان فارسی‌زبان رسیده است.

کتاب آزادی آزاد بودن و چند مقاله دیگر مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مباحث حوزه‌ی فلسفه‌ی سیاسی، مخاطبین اصلی این کتابند.

در بخشی از کتاب آزادی آزاد بودن و چند مقاله دیگر می‌خوانیم

چنان‌که می‌دانیم این پدیده محدود به جهان به‌اصطلاح آزاد نیست؛ در آلمان هیتلر و روسیهٔ استالین اظهارنظر دربارۀ اردوگاه‌های کار اجباری یا اتاق‌های مرگ که اموری سری نبودند بسیار خطرناک‌تر از بیان دیدگاه‌های «ملحدانه» دربارۀ ایدئولوژی‌هایی چون ضدیهودیت، نژادپرستی و کمونیسم بود. از سویی هرگاه در جهان آزاد واقعیات ناخوشایند مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرند، اظهارنظرها صرفاً به‌اقتضای حق آزادی بیان تحمل می‌شوند و در نتیجه آگاهانه یا غیرآگاهانه حقیقت واقعی به عقیده تبدیل می‌شود. با رخدادهای ناخوشایند تاریخی همچون حمایت اکثریت جامعهٔ آلمان از حکومت هیتلر، شکست فرانسه از آلمان در سال 1940 و یا سیاست حمایتگرانهٔ فاشیستی واتیکان در جنگ جهانی دوم به‌گونه‌ای رفتار می‌شود که گویا این‌ها نه واقعیات بلکه اموری هستند که می‌توان دربارۀ آن‌ها این یا آن «عقیده» را داشت.

باتوجه‌به اینکه چنین موضوعاتی اهمیت سیاسی بلافصل دارند، مسئله چیزی بیش از تنشی اجتناب‌ناپذیر میان دو شیوۀ زندگی متضاد [شیوۀ زندگی سیاست‌مداران و فلاسفه] در قلمروی واقعیت‌های همسان و تجربیات مشترک است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ مجموعه
مقدمۀ مترجم
آزادیِ آزاد بودن
هانا آرنت یا انقلابِ اندیشه
حقیقت و سیاست
گفت‌وگوی گونتر گاوس با هانا آرنت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آزادی آزاد بودن و چند مقاله دیگر
نویسنده
مترجمهاجر خرقانی
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-622-6513-53-1
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آزادی آزاد بودن و چند مقاله دیگر

برای دریافت کتاب آزادی آزاد بودن و چند مقاله دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.