معرفی و دانلود کتاب آزادی را فریاد کن

عکس جلد کتاب آزادی را فریاد کن
قیمت:
22500 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آزادی را فریاد کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آزادی را فریاد کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آزادی را فریاد کن

انسان‌ها ظالم‌تر از آن چیزی هستند که تصور می‌کنیم! کتاب آزادی را فریاد کن به قلم جان بریلی، داستانی تکان دهنده و واقعی از مبارزه با رژیم وحشیانه‌ی آپارتاید آفریقای جنوبی را به تصویر می‌کشد. استیو بیکو قهرمان داستان به دنبال برابری حقوق سیاه‌پوستان و سفیدپوستان است تا اینکه رخ دادن اتفاقاتی روند ماجرا را به شکلی دیگر پیش می‌برند.

درباره‌ی کتاب آزادی را فریاد کن:

کتاب حاضر داستان واقعی استیو بیکو فعال سیاه پوست و دوستی او با وودز، سردبیر یک روزنامه در دوران رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی را روایت می‌کند. بیکو چشم‌های وودز را به واقعیت زندگی سیاه‌پوستان در آن زمان باز می‌کند. استیو بیکو یک قهرمان واقعی است و علی‌رغم برخورد بی‌رحمانه‌ی که با او می‌شود، او طرفدار عدم خشونت و برابری حقوق سیاه‌پوستان و سفیدپوستان است.

وودز در ابتدا به بیکو و انگیزه‌هایش مشکوک بود اما بیکو جنایات واقعی پلیس در شهرها را به او نشان داد و وودز پس از مشاهده‌ی آن فجایع تصمیم گرفت تا با بیکو برای مبارزه با حکومت متحد شود. با رخ دادن اتفاقی غیرمنتظره در زندگی بیکو، دوستی و پیوند قدرتمندی که بین آن دو ایجاد شده بود، قوی‌تر می‌شود و وودز را به مرحله‌ای از شجاعت می‌رساند تا همه چیزش را به خطر بیندازد تا حقایق کثیف این رژیم قاتل را فاش کند.

کتاب آزادی را فریاد کن (Cry Freedom) روایتی تاریخی و حقیقی از فجایع رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی است که تحسین‌های فراوانی را در دنیا برانگیخت تا آنجا که فیلمی سینمایی از این داستان ساخته شد. جان بریلی (John Briley) در این رمان مفهوم آزادی، شجاعت و مبارزه برای برابری حقوق سیاه پوستان و سفید پوستان را به تصویر کشیده است. بریلی با شفافیت زندگی تلخ سیاه پوستان در آن دوران را شرح می‌دهد و با وجود حوادث تلخ داستان، این کتاب رمانی هیجان‌انگیز نیز محسوب می‌شود.

اقتباس سینمایی کتاب آزادی را فریاد کن:

در سال 1987 فیلمی از این کتاب به کارگردانی ریچارد اتنبرا و با بازی بازیگرانی چون دنزل واشینگتن، کوین کلاین و... در کشور انگلستان ساخته شد.

کتاب آزادی را فریاد کن مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های تاریخی و واقعی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

در بخشی از کتاب آزادی را فریاد کن می‌خوانیم:

وودز می‌خواست ایده‌های بیکو رو به گوش همه برسونه. نگاه غیر خصمانه و غیر خشونت‌آمیزی رو که از بیکو درباره ارتباط گروه‌های مختلف اجتماعی درک کرده بود واقعاً ارزش همه‌چیز رو داشت و به‌یک‌باره متوجه شد که به‌تدریج کتابی درباره بیکو نوشته، نه یک کتاب کامل اما نوشته‌هاش شبیه یک کتاب شده بود. واقعاً در تعجب بود که چطور بیکو می‌تونست به این ایدئولوژی اعتقاد داشته باشه که در بین انسان‌ها خوبی از بدی بیشتره. بیکو بر این عقیده بود که تنش در آفریقای جنوبی به مدت بیست سال به طول خواهد انجامید و مردم به مدت بیست سال با بی‌عدالتی دست‌وپنجه نرم خواهند کرد و در این مدت برای آزادی تلاش می‌کنند اما به نتیجه شک داشت که آیا بعدازاین مدت همه‌چیز به مسیر درست بر می‌گرده یا اینکه از مسیر منحرف میشه و به بیراهه کشیده میشه. بعضی وقتا فکر می‌کرد بیکو اگر بود اسم کتابی که داشت می‌نوشت رو «اقدام غیر خشونت‌آمیز» می‌ذاشت و خنده‌اش می‌گرفت.

سه ماه بعد، وقتی‌که نوشتنش تموم شد، پدر کانی رو دعوت کرد به خونه و نسخه اولیه رو نشونش داد. در صفحه اول دو عکس از بیکو رو جای داده بود که در یکی از اون‌ها در حال لبخندزدن بود و در دیگری چهره‌ای بسیار جدی داشت. پدر کانی نسخه اولیه رو مخفیانه با خودش برد تا بخونه و سه روز بعد برگشت. همون‌طور که داشتند در کنار حاشیه باغچه قدم میزدند رو به وودز کرد و آهسته گفت:

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آزادی را فریاد کن
نویسنده
مترجمارسطو خوش حساب
ناشر چاپیانتشارات نسل روشن
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات142
زبانفارسی
شابک978-622-6676-16-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
22500 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آزادی را فریاد کن

رضا ایزدپناه
۱۴۰۰/۴/۲۲
ترجمه بسیار روان کامل و حرفه‌ای و داستان بسیار جذاب و گیرا بود مطالعه این کتاب رو واقعا به همه دوست داران کتاب پیشنهاد میدم موضوع خیلی خیلی جذاب هست و معنای واقعی تفکرات آزادی رو بیان کرده خیلی خوب بود ممنون واقعا
علیرضا
۱۴۰۲/۸/۳۰
این کتاب خیلی حرفه‌ای و با دقت طراحی شده و داستان اصلی را با مفهوم کامل میرساند و کتاب در مورد سیاست‌های آفریقا جنوبی هستش و خیلی عالی است حتما توصیه میشه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب آزادی را فریاد کن

برای دریافت کتاب آزادی را فریاد کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.