معرفی و دانلود کتاب آشنایی با ویتامین‌ها

عکس جلد کتاب آشنایی با ویتامین‌ها
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آشنایی با ویتامین‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آشنایی با ویتامین‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آشنایی با ویتامین‌ها

خشایار فخریان در کتاب آشنایی با ویتامین‌ها، شما را با اصلی‌ترین ویتامین‌های مورد نیاز بدن آشنا می‌کند و اطلاعاتی جامع و علمی درباره‌ی هر یک از آن‌ها ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب آشنایی با ویتامین‌ها:

ویتامین‌ها از جمله مواد ضروری برای سلامتی انسان‌ها هستند که کمبود آن‌ها باعث مشکلاتی در رشد و نمو اعضای بدن می‌شود. داشتن اطلاعات کافی در مورد ویتامین‌ها باعث می‌شود که با دانش لازم، به سلامت جسمتان توجه و سعی کنید تا از خوراکی‌هایی استفاده کنید که مواد معدنی و مغذی مورد نیاز را به بدن برسانند.

بسیاری از افراد برای کاهش وزن و رسیدن به اندام دلخواهشان، رژیم‌های غذایی مختلف را امتحان می‌کنند اما گاهی اوقات عدم اطلاعات کافی در مورد نحوه استفاده از خوراکی‌های گوناگون، سبب می‌شود که بدن با کمبود ویتامین مواجه و به مرور به بیماری‌های مختلف دچار شود. به همین خاطر کتاب آشنایی با ویتامین‌ها (Acquaintance with vitamins) می‌تواند اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهد و کمک کننده‌ی شما در جهت عملکرد منظم سیستم ایمنی بدنتان باشد.

ویتامین‌ها مزایای زیادی برای بدن دارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به: کمک به سوخت و ساز بدن، ترمیم سلول‌ها و... اشاره کرد. به طور خلاصه ویتامین‌ها موادی هستند که برای رشد، تکثیر و اعمال بدن لازم هستند. بدن قادر به ساختن آن‌ها نیست و باید از طریق غذا وارد بدن شوند یا بدن آن‌ها را از پیش بسازد.

کتاب آشنایی با ویتامین‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید که از گزند بیماری‌های مختلف دور بمانید، خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب آشنایی با ویتامین‌ها می‌خوانیم:

کمبود یا مسمومیت ناشی از ویتامین K شایع نیست. کمبود ویتامین K به سبب محرومیت‌های غذایی در انسان مشاهده نمی‌شود زیرا این ویتامین به مقدار کافی در مواد مختلف غذایی وجود دارد و تعداد زیادی از باکتری‌های روده این ویتامین را سنتز می‌کنند (چرا و چه طور، مشخص نیست و همچنان از رازهای بی‌پاسخ خلقت خداوند است). اما چند گروه در خطر کمبود قرار دارند. نوزادان تازه به دنیا آمده، رودۀ استریل دارند در نتیجه نمی‌توانند تا یک هفته یا بیشتر ویتامین K را سنتز کنند.

شیر مادر نیز منبع فقیری از این ویتامین است. بنابراین امکان خونریزی در چند روز اول زندگی نوزاد وجود دارد. برای پیشگیری باید یک دوز ویتامین K1 (فیلوکینون) بلافاصله بعد از تولد تزریق شود. علی‌رغم دریافت غذایی کافی ممکن است چند بیماری کبدی، سنتز عوامل انعقاد خون را مهار کنند. اختلالات دستگاه گوارش که مانع جذب چربی‌ها و ویتامین K می‌شوند، کمبود صفرا در اثر یرقان انسدادی و مصرف طولانی‌مدت آنتی‌بیوتیک‌ها که موجب مرگ باکتری‌های مفید روده می‌شوند، نیز می‌توانند موجب کمبود آن شوند.

داروهای مختلف و داروهایی که بدون نسخۀ پزشک قابل فروش هستند، عوارض جانبی بر ویتامین K دارند، مانند آسپیرین و داروهای رقیق‌کنندۀ خون که برای پیشگیری از لخته شدن خون در عروق تجویز می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

آشنایی با ویتامین‌ها
ویتامین A
ویتامین D
ویتامین E
ویتامین K
ویتامین C
تیامین (ویتامین B1)
ریبوفلاوین (ویتامین B2)
نیاسین (ویتامین B3)
اسید پانتوتنیک (ویتامین B5)
پیریدوکسین (ویتامین B6)
بیوتین (ویتامین B8)
سیانوکوبالامین (ویتامین B12)
اسید فولیک (ویتامین B9)
چند نکته در مورد ویتامین‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آشنایی با ویتامین‌ها
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اندیشه عالم
سال انتشار۱۳۸۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات62
زبانفارسی
شابک978-964-7281-91-9
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آشنایی با ویتامین‌ها

Behdad Ebrahimi aski
۱۴۰۰/۱۰/۲
سلام خسته نباشید خیلی وقت بود می‌خواستم اطلاعات از ویتامین‌ها داشته باشم که این امکان را برایم فراهم کردید ممنونم
Mohsen Tamaskaini
۱۴۰۱/۲/۲۹
من خوندم بد نبود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب آشنایی با ویتامین‌ها

برای دریافت کتاب آشنایی با ویتامین‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.