معرفی و دانلود کتاب آمریکای باستان

عکس جلد کتاب آمریکای باستان
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آمریکای باستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آمریکای باستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آمریکای باستان

کاترین ج. لانگ در کتاب آمریکای باستان، راوی داستان‌های ازیادرفته و گمشده‌ی قاره‌ی آمریکاست. بومیانی که در قاره‌ی آمریکا زندگی می‌کرده‌اند، درواقع 15هزار سال پیش و در عصر یخبندان از قاره‌ی آسیا به آن‌جا نقل مکان کرده بودند. این کتاب درباره‌ی تمدن‌هایی است که هنوز هم بقایای آن‌ها در کشورهای آمریکای شمالی، مرکزی و جنوبی دیده می‌شود. اینکاها، مایاها و آزتک‌ها از جمله‌‌ی این تمدن‌ها هستند.

درباره‌ی کتاب آمریکای باستان

بعضی از مردم فکر می‌کنند که کریستف کلمب اولین نفری بود که از دیگر قاره‌ها به قاره‌ی آمریکا پا گذاشت و بومیانی که در این قاره زندگی می‌کردند، نسل اندر نسل در آن‌جا ساکن بوده‌اند. اما شواهد تاریخی و باستان‌شناختی نشان می‌دهند که هزاران سال قبل از تولد کریستف کلمب، آسیایی‌ها به این قاره پا گذاشته‌اند و تمدن‌های مختلفی را در آن شکل داده‌اند. در کتاب آمریکای باستان (Ancient America)، بیشتر با تاریخ گمشده‌ی این سرزمین پهناور آشنا می‌شوید.

اروپاییان قاره‌های آمریکای شمالی و جنوبی را در اواخر قرن پانزدهم میلادی «کشف» کردند؛ اما این ساکنان قاره‌ی آسیا بودند که 15 هزار سال پیش قدم بر خاک این قاره‌ی ناشناخته نهادند. زمانی که اروپایی‌ها به آمریکا آمدند، تاریخ بومیان این قاره را انکار کردند و آن‌ها را بدویانی پنداشتند که از فرهنگ و تمدن به دور بودند. سال‌ها طول کشید تا مورخان به اهمیت تاریخ بومیان پی بردند. بومیان تاریخ خود را سینه به سینه منتقل می‌کردند؛ اما در هنگام جنگ و بیماری بخشی از این داستان‌ها از میان می‌رفتند. مورخان آمریکای باستان سعی دارند که خاطرات بومی‌ها را با شواهد تاریخی ترکیب کنند و این بخش‌های ازبین‌رفته را بازسازی نمایند. کاترین ج. لانگ (Cathryn J Long) برای نوشتن کتاب آمریکای باستان از تحقیقات این مورخین بهره برده است.

معرفی و دانلود کتاب آمریکای باستان

کاترین لانگ در فصل اول کتاب به اولین ساکنان قاره‌ی آمریکا می‌پردازد. پژوهشگران معتقدند نخستین مردمانی که در آمریکا سکنی گزیدند، از اهالی قاره‌ی آسیا بودند. در عصر یخبندان، دریایی کم‌عمق میان شمال آسیا و آمریکا قرار داشت و مردم می‌توانستند با قایق یا حتی بدون قایق، خود را به آن‌سوی کره‌ی زمین برسانند. بعد از پایان عصر یخبندان، آب دریاها بالا آمد و دیگر امکان رفت‌وآمد فراهم نبود؛ بااین‌همه افرادی بودند که خطر مهاجرت به سرزمینی دیگر را به جان بخرند. این مردم آسیایی شجاع، اجداد بومیان آمریکا به حساب می‌آیند. کاترین ج. لانگ در فصل اول کتاب آمریکای باستان، آداب و رسوم، اعتقادات و شیوه‌ی زندگی این مهاجران را بررسی می‌کند.

فصل دوم کتاب به شروع کشاورزی در آمریکای شمالی و جنوبی اختصاص دارد. در فصل سوم به زمانی پرداخته می‌شود که تمدن در آمریکای مرکزی آغاز می‌شود. تمدن‌های آمریکای باستان برخی از پیشرفته‌ترین جوامع باستانی بودند. آزتک‌ها، اینکاها و مایاها سه تمدن معروفی هستند که در کتاب آمریکای باستان به آن‌ها پرداخته می‌شود. بقایای تمدن آزتک در مکزیک امروزی پیدا شد، اینکاها در آمریکای جنوبی امروزی اقامت داشتند و مایاها در آمریکای مرکزی زندگی می‌کردند. کاترین ج. لانگ فصل چهارم کتاب را به اینکاها اختصاص داده، تمدن مایاها موضوع اصلی فصل پنجم کتاب آمریکای باستان است و در فصل ششم، به آزتک‌ها و شیوه‌ی فرمانروایی آن‌ها پرداخته می‌شود. همانطور که می‌توان حدس زد، فصل آخر کتاب به رویارویی اروپاییان با بومیان قاره‌ی آمریکا اشاره می‌کند.

انتشارات ققنوس کتاب آمریکای باستان را با ترجمه‌ی فرید جواهرکلام، به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه تاریخ جهان

مجموعه‌ی تاریخ جهان نام مجموعه‌ای 87 جلدی از انتشارات ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌‌ی World History به حساب می‌آید. دان ناردو، مایکل وی. آزکان، جیمز آ. کوریک و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزه‌ی تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعه‌ی تاریخ جهان یک دوره‌ی مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «امپراتوری مغول» و... . مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهره‌ی بسیار ببرند.

کتاب آمریکای باستان برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به تمدن‌های باستان و تاریخ قاره‌ی آمریکا، کتاب آمریکای باستان را مفید خواهند یافت.

در بخشی از کتاب آمریکای باستان می‌خوانیم

قربانى کردن، تنها یکى از چند مراسمى بود که آزتک‌ها براى سازگارى خود با دنیایشان انجام مى‌دادند. اکثر قربانى‌ها، اگر نه همگى، به خورشید تقدیم مى‌شدند. هویتزیلوپوچتلى، خداى کهن آزتک‌ها، همان گونه که تسخیر سرزمین‌ها را تشویق مى‌کرد، قربانى کردن براى خورشید را هم تشویق مى‌نمود. دو خداى عمده‌ی دیگر آزتک‌ها عبارت بودند از تلالوک که از خدایان کهن باران در آمریکاى مرکزى به شمار مى‌رفت و دیگرى یک مار پردار بود به نام کوتزالکوآتل که طوفان و تندباد ایجاد مى‌کرد. آزتک‌ها سایر خدایان را نیز با اجراى مراسم، جشنواره‌ها، رژه، و آواز خواندن محترم مى‌شمردند.

دورنماى طبیعى تنوچتیتلان، محل مناسبى براى اجراى چنان مراسمى بود. شهر تنوچتیتلان در نظر آزتک‌ها مقدس بود، نه فقط به این خاطر که خدایان دستور داده بودند در آن محل زندگى کنند، بلکه در عین حال به این علت که جزیره آن‌ها به وسیله آب محاصره شده بود که این خود نمادى از زمین بود. کوه تلالوک، نزدیک شهر تنوچتیتلان، به نظر مى‌رسید که ابرها را به خود جذب مى‌کند، و این ابرهاى بارانى، آب‌هاى حیات‌بخش را به محصولات کشاورزى ارزانى مى‌دارند. بر روى آن کوه پرستشگاهى برپا ساختند که شاه آزتک مرتبا به زیارتش مى‌رفت. سایر مکان‌ها نیز به زیارتگاه‌هایى اختصاص داده شده بود مانند «جایگاه درخت خار» که آتشفشانى خاموش بود.

چشم‌انداز شهر که به دست انسان ساخته شده بود، به ویژه مرکز مقدس آن، محیط زیستى به دقت طراحى شده را پیش چشم مى‌گشود. زیارتگاه‌هاى آزتک به‌سان پرستشگاه‌هاى اولیه آمریکاى مرکزى، هرمى‌شکل بودند که نمادى از کوه بود...

فهرست مطالب کتاب

رویدادهاى مهم در تاریخ آمریکاى باستان
پیشگفتار: ماهیت تاریخ آمریکاى باستان
1: شکارچیان و خوشه‌چینان
2: کشاورزى و تأثیر آن
3: تمدن در آمریکاى مرکزى و نواحى آند آغاز مى‌شود
4: اینکا
5: مایاها
6: آزتک‌ها
7: تماس و پیروزى
یادداشت‌ها
براى مطالعه بیش‌تر
منابع مورد استفاده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آمریکای باستان
نویسنده
مترجمفرید جواهرکلام
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-964-311-489-3
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آمریکای باستان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آمریکای باستان

برای دریافت کتاب آمریکای باستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.