معرفی و دانلود کتاب انقلاب کشاورزی

عکس جلد کتاب انقلاب کشاورزی
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انقلاب کشاورزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انقلاب کشاورزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انقلاب کشاورزی

کشاورزی کشور انگلستان در قرن هجدهم با دیگر کشورهای جهان فرقی اساسی داشت. تفاوت‌هایی که کاترین ج. لانگ در کتاب انقلاب کشاورزی تشریح می‌کند. بعضی عقیده دارند که انقلاب کشاورزی زودتر از سال 1700 و در سده‌ی شانزدهم میلادی اتفاق افتاده است؛ اما برخی با توجه به مدارک و اسناد باقی‌مانده، زمان این اتفاق را بین سال‌های 1700 تا 1850 می‌دانند.

درباره‌ی کتاب انقلاب کشاورزی

آغاز کشاورزی در حدود یازده یا دوازده‌هزار سال پیش، زندگی انسان‌ها را برای همیشه تغییر داد. مردمانی که به سبک زندگی شکارمحور و گروهی عادت کرده بودند، در کنار رودخانه‌ها ساکن شدند و سکونت‌گاه‌هایی دائمی برای خود ایجاد کردند. جای تعجب ندارد که همه‌ی تمدن‌های بزرگ قدیم در کنار رودخانه‌ها پدید آمدند: زیرا کشاورزی و یکجانشینی به‌طرز شگفت‌آوری باعث افزایش جمعیت مردم شد و فرهنگ آنان را به یک‌باره دگرگون کرد. اما این دوره، انقلاب کشاورزی به حساب نمی‌آید. انقلاب واژه‌ای است که اغلب معنایی سیاسی را به ذهن متبادر می‌کند؛ ولی معنای این واژه دگرگونی بنیادی و رها کردن نظام کهن است. انقلاب کشاورزی دوره‌ای میان سال‌های 1700 تا 1850 است که از کشور انگلستان و هلند شروع شد. کاترین ج. لانگ (Cathryn J Long) در کتاب انقلاب کشاورزی (The Agricultural Revolution)، این دوران را با تمام جزئیاتش بررسی می‌کند.

انقلاب کشاورزی به سه دلیل رخ داد: اصلاح دام‌ها، سیستم جدید کشت و تغییر شکل زمین‌داری. در عصر فئودالیسم نظام طبقاتی بر اروپا حکمفرما بود و شوالیه‌ها و ارباب‌ها مالکیت زمین را در اختیار داشتند. نظریات آدام اسمیت در تغییر این نظام و جدی گرفتن مالکیت خصوصی، تأثیری به‌سزا داشت. همچنین از بین رفتن نظام برده‌داری به بهبود زندگی کارگران کمک زیادی کرد. در ابتدا بسیاری از مردم محافظه‌کارانه به سنت‌های پیشین خود پایبند بودند و نمی‌خواستند از فناوری‌های جدید در کشاورزی بهره ببرند. اما با افزایش جمعیت، اندک‌اندک مردم به این نتیجه رسیدند که باید با استفاده‌ از روش‌های جدید، محصولات کشاورزی بیشتری تولید کنند.

معرفی و دانلود کتاب انقلاب کشاورزی

کاترین ج. لانگ در فصل‌های مختلف کتاب انقلاب کشاورزی، به‌سراغ موضوعات مختلف می‌رود. او در ابتدا کشاورزی سنتی و روش‌هایش را در اروپا برررسی می‌کند، سپس به روش‌های جدید و فناوری‌های بدیع مؤثر در انقلاب کشاورزی می‌پردازد و در نهایت تأثیرات این انقلاب بر مسائل اجتماعی و سیاسی را برمی‌شمارد. نویسنده در این کتاب بیشتر بر کشاورزی در اروپا و ایالات متحده‌ی آمریکا تمرکز داشته است.

انتشارات ققنوس کتاب انقلاب کشاورزی را با ترجمه‌ی مهدی حقیقت‌خواه روانه‌ی بازار کرده است.

درباره‌ی مجموعه تاریخ جهان

مجموعه‌ی تاریخ جهان نام مجموعه‌ای 87 جلدی از انتشارات ققنوس است که هر مجلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌‌ی World History به حساب می‌آید. دان ناردو، مایکل وی. آزکان، جیمز آ. کوریک و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزه‌ی تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعه‌ی تاریخ جهان یک دوره‌ی مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «امپراتوری مغول» و... . مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهره‌ی بسیار ببرند.

کتاب انقلاب کشاورزی برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به تاریخ کشاورزی در اروپا و علم کشاورزی علاقه دارند، کتاب انقلاب کشاورزی را بخوانند.

در بخشی از کتاب انقلاب کشاورزی می‌خوانیم

براى مردم امروزى، که به آخرین دستاوردها در حوزه‌ی تلفن سیّار یا نرم‌افزار کامپیوترى خو گرفته‌اند، درکش دشوار است که چرا آهنگ تغییر فن‌آورانه در کشتزارهاى اروپایى و آمریکایى این قدر کُند و آهسته بود. دلایل زیادى وجود داشت؛ از یک سو، کشاورزان به سنتى و محافظه‌کار بودن گرایش داشتند. آن‌ها به این نگرش قرون وسطایى چسبیده بودند که در آب و هوا و کیفیت خاک، سلامت حیوانات، و عادت‌هاى آفات زیان‌آور به اندازه کافى مخاطره وجود دارد. چرا خطر اختراعى را پذیرا مى‌شدند که امتحانش را پس نداده بود؟ از آن گذشته، تا اواخر قرن براى بسیارى از کشاورزان سنتى کسب اطلاع درباره‌ی ماشین‌آلات جدید دشوار بود، چون اطلاعات اندکى در دسترس بود و بسیارى از کشاورزان بى‌سواد بودند. و اکثر کشاورزان پول براى هزینه‌هاى اضافى نداشتند.

کشاورزان همچنین در زمین‌هاى گوناگون به روش‌هاى گوناگونى کشت مى‌کردند و آنچه در یک جا جواب مى‌داد لزوماً در جاى دیگرى جواب نمى‌داد. مثلاً خیش سبکى که در سده هجدهم در بریتانیا به کار مى‌رفت، در مهاجرنشین‌هاى آمریکا به ندرت مورد استفاده قرار مى‌گرفت چون در کشتزارهاى جدید که ناهموار و پُر از تخته سنگ و بُن درخت بود جواب نمى‌داد. در شمال بریتانیا، جو و جو دوسر را با یک داس معمولى درو مى‌کردند، در حالى که در جنوب بریتانیا این کار با داس دسته‌بلند انجام مى‌گرفت. چرا روش‌ها متفاوت بودند؟ شاید کشاورزان جنوب آگاه‌تر بودند (داس دسته‌بلند کارآمدتر است). یا شاید نیروى کار موجود در شمال از داس دسته‌کوتاه بهتر مى‌توانست استفاده کند؛ زنان به طور سنتى از داس دسته‌کوتاه استفاده مى‌کردند نه داس دسته‌بلند.

فهرست مطالب کتاب

رویدادهاى مهم در تاریخ انقلاب کشاورزى
پیشگفتار: «بذرافشانى مدرنیت»
1: کشاورزى سنتى در اروپا
2: محصولات تازه و روش‌هاى جدید
3: فن‌آورى به انقلاب شتاب مى‌بخشد
4: تغییر شکل زمیندارى و بازاریابى
5: تأثیرات اجتماعى انقلاب کشاورزى
پى‌گفتار: پیامدهاى گسترده انقلاب کشاورزى
یادداشت‌ها
براى مطالعه بیش‌تر
آثار مرجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انقلاب کشاورزی
نویسنده
مترجممهدی حقیقت خواه
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-964-311-631-6
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انقلاب کشاورزی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب انقلاب کشاورزی

برای دریافت کتاب انقلاب کشاورزی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.