معرفی و دانلود کتاب آموزش اسکیت سرعت اینلاین

عکس جلد کتاب آموزش اسکیت سرعت اینلاین
قیمت:
۱۴۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش اسکیت سرعت اینلاین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش اسکیت سرعت اینلاین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش اسکیت سرعت اینلاین

کتاب آموزش اسکیت سرعت اینلاین اثر بهروز افضلی بروجنی یک راهنمای کامل و گام‌به‌گام برای یادگیری رشته‌ی ورزشی اسکیت اینلاین است که با زبانی ساده و استفاده از تصاویر، مفاهیم کاربردی این رشته را به مخاطب معرفی کرده و تمرین‌های لازم را برای یادگیری هر تکنیک، به‌صورت کامل در اختیار او قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب آموزش اسکیت سرعت اینلاین

اسکیت سرعتی درون خطی یا در اصطلاح فنی، اسکیت سرعت اینلاین، که طراحی و شیوه‌ی حرکت آن از اسکیت‌ غلتکی و اسکیت سرعتی روی یخ الهام گرفته است، در هر اسکیت دارای پنج چرخ در یک خط واحد است. این نوع اسکیت‌ها در مقایسه با اسکیت‌های غلتکی، سرعت و قدرت مانوری بیشتر به ورزشکار می‌دهند و چرخش و انجام حرکات با آن‌ها راحت‌تر و زیباتر است. این ورزش که در سال‌های اخیر میان عده‌ی زیادی به محبوبیت رسیده است، همزمان به سرعت، چابکی و استقامت نیاز دارد؛ بنابراین افرادی که در این رشته فعالیت می‌کنند،‌ می‌بایست سرعت عمل و آمادگی جسمانی بسیار بالایی داشته باشند.

بهروز افضلی بروجنی، در کتاب آموزش اسکیت سرعت اینلاین، به شما نشان می‌دهد که آموزش اسکیت سرعتی درون‌خطی، یک فرایند پویا و پرمشقت است که به ترکیبی از آمادگی جسمانی، توسعه مهارت‌های فنی و البته مهارت و چابکی ذهنی نیاز دارد. به‌همین‌دلیل آمادگی جسمانی پایه و اساس آموزش اسکیت سرعت درون‌خطی را تشکیل می‌دهد. استقامت، قدرت، چابکی و انعطاف‌پذیری و ... اجزای حیاتی هستند که به عملکرد خوب و حرفه‌ای یک اسکیت‌باز کمک می‌کنند.

نویسنده در کتاب آموزش اسکیت سرعت اینلاین اطلاعات بسیار خوبی را درباره‌ی تکنیک‌های پایه، تکنیک‌های حرفه‌ای، تکنیک‌های مکمل، معرفی این رشته و تاریخچه‌ی آن ارائه کرده است. برای مثال تکنیک‌های پایه شامل وضعیت مناسب بدن، طول گام و حرکت بازو است. ورزشکاران اسکیت سرعتی اینلاین باید مرکز ثقل پایینی داشته باشند و هنگام انجام حرکات زانوهای خود را خم نگه دارند تا ثبات و تعادلشان را در طول مسابقه بهبود بخشند. حرکت بازوها در این ورزش ضروری است، زیرا به حفظ تعادل و بهبود سرعت ورزشکار کمک می‌کند. همچنین تکنیک‌های پیشرفته عبارت‌اند از: پیچیدن، دوی سرعت و... که ورزشکار بعد از دو یا سه سال آموزش اصولی می‌تواند به آن‌ها مسلط شود. نویسنده در کتاب آموزش اسکیت سرعت اینلاین به اسکیت‌بازان گوشزد می‌کند که تمرین مداوم میزان استقامت، سرعت و چابکی آنان را بهبود می‌بخشد و به این صورت عملکردشان نیز در پیست بهتر و حرفه‌ای‌تر خواهد شد. استفاده از بیان ساده و روشن به همراه تصاویر رنگی که حکم یک راهنمای تصویری عالی را برای ورزشکاران دارند، یکی از نقاط قوت کتاب است که باعث می‌شود خواننده فهم درستی از مفاهیم و شکل و شیوه‌ی حرکات به دست آورد.

بهروز افضلی بروجنی در اثر خود بیان می‌کند که آموزش اسکیت سرعت درون‌خطی (اینلاین) یک فرایند چندوجهی است و شامل آمادگی جسمانی، توسعه مهارت‌های فنی، آمادگی ذهنی، تغذیه، ریکاوری، بهینه‌سازی تجهیزات و برنامه‌ریزی مسابقه می‌شود؛ بنابراین اگر فردی تصمیم دارد به یک اسکیت‌باز حرفه‌ای تبدیل شود باید به‌صورت منظم تمرین کند و مهارت‌های خود را افزایش دهد. در نهایت با استفاده از تجهیزات مناسب و رعایت اصول ایمنی در این رشته‌ی ورزشی جذاب و پرطرفدار بخت‌آزمایی کند.

به‌طورکلی، کتاب آموزش اسکیت سرعت اینلاین سعی دارد تکنیک‌های این ورزش را به‌صورت مرحله‌ای و گام‌به‌گام و به زبانی ساده معرفی کرده و آموزش دهد. این کتاب را انتشارات حتمی به چاپ رسانده است.

کتاب آموزش اسکیت سرعت اینلاین برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی اثر حاضر را به همه‌ی کسانی که قصد دارند ورزش اسکیت سرعت اینلاین را شروع کنند و ورزشکارانِ این رشته که به دنبال ارتقای تکنیک و مهارت‌های خود هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب آموزش اسکیت سرعت اینلاین می‌خوانیم

به‌منظور توقف در رشتە‌ی اسکیت سرعت، روش‌های خاصی وجود دارد که هر یک با توجه به شرایط خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما با توجه به اینکه استفاده از لبه‌ها در این رشته بسیار مهم است و نیز به دلیل اینکه هر چه کیفیت و مرغوبیت چرخ‌ها بهتر باشد، اسکیت‌سوار با آسودگی خاطر بیشتری از لبە‌ی چرخ‌های خود استفاده می‌کند، بنابراین حفظ کیفیت و توازن چرخ‌های اسکیت برای یک اسکیت‌سوارِ حرفه‌ای بسیار حائز اهمیت است؛ با توجه به تفاسیر بالا، اسکیت‌سوارهای سرعت، ترجیح می‌دهند که روش‌هایی از ترمز گرفتن را استفاده کنند که کم‌ترین آسیب را به چرخ‌ها وارد می‌کند و نیز اسکیت‌سوار، کم‌ترین انحراف را از مسیر خود به دلیل عبور اسکیت‌سوارهای دیگر داشته باشد.

ترمزها به طورکلی در رشتە‌ی اسکیت سرعت استفاده نمی‌شود بنابراین تکنیک‌های مختلف دیگری به‌منظور کاهش سرعت مانند "حرکت مارپیچی" یا "وی پلوینگ"
(اِسنو پلوینگ) استفاده می‌گردد که پاشنه‌ها به سمت خارج و پنجه‌ها به سمت داخل فشار داده می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی نویسنده
فصل 1: تکنیک‌های پایه
فصل 2: تکنیک‌ها و تاکتیک‌های پیشرفته
فصل 3: تمرینات مکمل خاص اسکیت سرعت
فصل 4: استعدادیابی در رشته‌ی اسکیت سرعت
فصل 5: کلیات رشته اسکیت سرعت
درباره‌ی مؤلف
منابع
نمایه (Index) و واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش اسکیت سرعت اینلاین
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات211
زبانفارسی
شابک978-600-355-549-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش اسکیت سرعت اینلاین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش اسکیت سرعت اینلاین

برای دریافت کتاب آموزش اسکیت سرعت اینلاین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.