معرفی و دانلود کتاب اسکیت برای اسکی: تمرینات مکمل ویژه اسکی و اسکیت (آلپاین و دانهیل) و رولر اسکی

برای دانلود قانونی کتاب اسکیت برای اسکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اسکیت برای اسکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اسکیت برای اسکی: تمرینات مکمل ویژه اسکی و اسکیت (آلپاین و دانهیل) و رولر اسکی

مجموعه‌ای از تمرینات کاربردی در کتاب اسکیت برای اسکی به آن دسته از اسکی‌بازانی ارائه شده که در فصول گرم سال، باید برای آماده نگه داشتن بدن خود از تمرینات سایر ورزش‌ها استفاده کنند. برنان روبی، داگ لویس و کتی رایان در اثر حاضر انجام تمرینات اسکیت را به این گروه از ورزشکاران، پیشنهاد کرده‌اند. مؤلفان علاوه‌بر آموزش نحوه‌ی اجرای تمرینات اسکیت، نکته‌های سودمندی را در رابطه با زمین اسکیت و چگونگی پرداختن به این ورزش ارائه داده‌اند.

درباره‌ی کتاب اسکیت برای اسکی

اسکی از ورزش‌های پرطرفداری است که افراد بسیاری به منظور تفریح یا برای ورود به عرصه‌ی مسابقات ورزشی، به سراغ آن می‌روند. البته این ورزش‌ به لحاظ زمانی محدودیت‌هایی دارد. اسکی‌بازان تنها با وجود سرما و برف است که می‌توانند به ورزش کردن ادامه دهند و در صورت گرم شدن هوا، باید موقتاً با اسکی خداحافظی کنند. مطالعه‌ی کتاب اسکیت برای اسکی (Skate to Ski) به اسکی‌بازان کمک می‌کند تا با انجام مجموعه‌ای از تمرینات کاربردی ورزش اسکیت اینلاین، آمادگی بدن خود را حفظ کنند و با مهیا شدن شرایط آب‌و‌هوایی، دوباره به سراغ ورزش اصلی خود بروند. برنان روبی (Brennan Rubie)، داگ لویس (Doug Lewis) و کتی رایان (Katie Ryan) نگارش این کتاب ورزشی را به عهده داشته‌اند.

کتاب حاضر در حقیقت برای اسکی‌بازان نوشته شده اما مطالب آن بیشتر بر تمرینات اسکیت اینلاین متمرکز شده‌اند. به‌ عبارت دیگر، نویسندگان کتاب سعی داشته‌اند برخی از تمرینات حرکتی اسکیت اینلاین را به‌عنوان تمرینات جایگزین به اسکی‌بازان بیاموزند تا بتوانند با انجام آن‌ها، آمادگی جسمانی خود را حفظ کنند.

مؤلفان در ابتدای کتاب، بخشی را به معرفی ورزش اسکیت اختصاص داده‌اند و برخی از نکات مقدماتی را در رابطه با ماهیت این ورزش، به مخاطبان ارائه کرده‌اند. همچنین برای خوانندگان توضیح داده‌اند که اصولاً چه نوع زمین و فضایی برای اسکیت‌سواری مناسب است. در ادامه نیز برخی از شرایط و الزامات اسکیت‌سواری را به‌صورت یک چک‌لیست به مخاطبان عرضه کرده‌اند تا هیچ نکته‌ای از قلم نیفتد.

در بخش اول کتاب، مجموعه‌ای از تمرینات ورزشی اسکیت اینلاین در اختیار خوانندگان قرار گرفته است. گردش یو شکل، گردش موازی، اسکیت آزاد و نحوه‌ی ترمز گرفتن در سرازیری‌ها، تمرینات اصلی این بخش محسوب می‌شوند. اهمیت تعادل و چابکی، انجام گردش زاویه‌ای، پرس‌های خطی و شیوه‌ی اسکیت‌سواری در سربالایی‌ها نیز در دومین بخش کتاب شرح داده شده‌اند.

اسکی‌بازان با خواندن بخش سوم کتاب می‌آموزند که هنگام اسکیت‌سواری چگونه دست خود را حرکت بدهند، گردش ساعت شنی را اجرا کنند، مسیر خود را تغییر داده و گردش استامپ را انجام بدهند. برنان روبی، داگ لویس و کتی رایان در چهارمین بخش کتاب اسکیت برای اسکی، به تمرینات دیگری از جمله گردش پرشی، گردش‌های تک‌پا و گردش با پای خارجی پرداخته‌اند. همچنین در پایان این بخش، اجزا و قطعات اسکیت‌های اینلاین، روش نگهداری از اسکیت‌ها و قوانین جاده‌ها را برای خوانندگان توضیح داده‌اند.

اگر شما هم مدت‌هاست به ورزش اسکی می‌پردازید، پیشنهاد می‌کنیم در روزهای گرم سال، به سراغ ورزش اسکیت اینلاین بروید. البته قبل از آن حتماً لازم است کتاب اسکیت برای اسکی را تهیه کرده و با حرکات و تمرینات این ورزش کاملاً آشنا شوید. کتاب حاضر نیز مانند بسیاری از آثار علوم ورزشی، مملو از عکس‌هایی است که نحوه‌ی انجام حرکات را به شما نشان می‌دهند و موجب می‌شوند شیوه‌ی انجام تمرینات را بهتر فرا بگیرید.

بهروز افضلی بروجنی و امید صابریان برگردان این اثر را به عهده داشته‌اند و نشر حتمی نیز چاپ و انتشار آن را به انجام رسانده است.

کتاب اسکیت برای اسکی برای چه کسانی مناسب است؟

ورزشکاران اسکی‌باز و علاقه‌مندان ورزش اسکیت‌ اینلاین، نکته‌های جالبی را از کتاب اسکیت برای اسکی می‌آموزند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
مقدمه مؤلف
چیزهایی که قبل از اسکیت‌سواری باید بدانید
انتخاب نوع زمین
چک‌لیست قبل از اسکیت سواری
مرحله‌ی 1:‌ گردش اِی فریم (یو شکل)
ترمز گرفتن در سرازیری
اِسترایدینگ قدرتمند
گردش موازی (پارالل تِرن)
فری اسکیت (اسکیت آزاد)
چک‌لیست مرحله‌ی 1
مرحله‌ی 2: تعادل و چابکی
گردش زاویه‌ای (اَنگیلیشن تِرن)
پرش‌های خطی
ترمز تی
اسکیت‌سواری در سربالایی
چک‌لیست مرحله‌ی 2
مرحله‌ی 3:‌ بالا آوردن دست سمت جهت گردش در پایین آمدن از سرازیری
گردش ساعت شنی (اَوِرگِلاس تِرن)
تغییر مسیر (لِین چِنج)
انتقال (تِراوِرسینگ)
گردش اِستامپ (اِستامپ تِرن)
چک‌لیست مرحله‌ی 3
مرحله‌ی 4:‌ پاور کارو
گرم کردن برای هاپ تِرن (گردش پرشی)
هاپ تِرن (گردش پرشی)
گردش‌های تک‌پا
گردش با پای خارجی
چک‌لیست مرحله‌‌ی 4
مراحل بعدی
اجزای اسکیت‌های اینلاین
حفظ و نگهداری اسکیت
قوانین جاده
مقدمه‌ی رولربلید
درباره‌ی مؤلفین
درباره‌ی مترجم
نمایه و واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اسکیت برای اسکی: تمرینات مکمل ویژه اسکی و اسکیت (آلپاین و دانهیل) و رولر اسکی
نویسنده، ،
مترجمبهروز افضلی بروجنی، امید صابریان
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات71
زبانفارسی
شابک978-600-355-518-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اسکیت برای اسکی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اسکیت برای اسکی

برای دریافت کتاب اسکیت برای اسکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.