معرفی و دانلود کتاب قوانین و مقررات جهانی اسکیت سرعت

عکس جلد کتاب قوانین و مقررات جهانی اسکیت سرعت
قیمت:
۹۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قوانین و مقررات جهانی اسکیت سرعت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قوانین و مقررات جهانی اسکیت سرعت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قوانین و مقررات جهانی اسکیت سرعت

کتاب قوانین و مقررات جهانی اسکیت سرعت با ترجمه‌ی بهروز افضلی بروجنی، شرح مفصلی از تمام قوانین اسکیت سرعت است که توسط STC (کمیته‌ی فنی اسکیت) و World Skate (فدراسیون جهانی اسکیت) وضع شده‌اند. این کتاب که از مجموعه کتاب‌های «رشته‌های ورزشی» انتشارات حتمی است، با ترجمه‌ای دقیق و به‌روز از قوانین اسکیت سرعت، اطلاعات مفیدی را در اختیار اسکیت‌بازان قرار داده است.

درباره‌ی کتاب قوانین و مقررات جهانی اسکیت سرعت

رشته‌ی اسکیت سرعت از جمله رشته‌های ورزشی هیجانی و پرطرفدار است که در مسابقات متعددی مثل المپیک و رقابت‌های جهانی و آسیایی، توجه ویژه‌ای به آن می‌شود. این رشته‌ی ورزشی با ایجاد توازن و تعادل در بدن ورزشکار، به او این امکان را می‌دهد که با سرعت زیاد اسکیت‌سواری کند و رکوردهای زمانی جدیدی را به ثبت برساند.

برگزاری مسابقات قهرمانی کشور اسکیت سرعت این‌دُر (Indoor) در ایران، گواهی بر محبوبیت این رشته‌ی ورزشی در کشورمان است. به همین خاطر نیاز به آموزش دقیق و تخصصی اسکیت سرعت برای اسکیت‌بازان، از کودک گرفته تا بزرگسال، وجود دارد. در کنار کلاس‌های عملی آموزش اسکیت سرعت که در دسترس علاقه‌مندان است، وجود منابع تئوری و آکادمیک نیز می‌تواند زوایای بیشتری از این ورزش حرفه‌ای را روشن کند. برای ورزش اسکیت سرعت، قوانین رسمی‌ای از سوی فدراسیون جهانی اسکیت و کمیته‌ی فنی اسکیت سرعت وضع شده‌اند که دانستن آن‌ها برای اسکیت‌بازان حرفه‌ای لازم و ضروری است. کتاب قوانین و مقررات جهانی اسکیت سرعت (Indoor Inline Speed Skating Rules And Regulations) که توسط بهروز افضلی بروجنی به فارسی ترجمه شده است، توضیح دقیقی از تمام قوانین رشته‌ی اسکیت سرعت است. بهروز افضلی بروجنی که خود مدرس فدراسیون اسکیت است، این کتاب را برای بالا بردن دانش اسکیت‌بازان از قوانین موجود و همچنین داوری عادلانه‌ی مسابقات این رشته ترجمه کرده است.

معرفی و دانلود کتاب قوانین و مقررات جهانی اسکیت سرعت

کتاب قوانین و مقررات جهانی اسکیت سرعت به‌طور مفصل تمامی قوانین و ماده‌های اسکیت سرعت را شرح داده است. کتاب در ابتدا به معرفی و توضیح وظایف کمیته‌ی فنی سرعت، مقامات رسمی و داوران می‌پردازد. سپس در ادامه، رقابت‌های بین‌المللی STC و قوانین مربوط به آن‌ها را شرح می‌دهد. معرفی دیگر بازی‌های جهانی و کاپ جهانی (WIC) در ادامه‌ی توضیحات کتاب آورده شده است. قواعد مربوط به ثبت رکوردهای جهانی به‌طور کامل نشان داده شده‌اند و بعد از آن، قوانین فنی STC که شامل تجهیزات و میدان مسابقه، اسکیت‌سوار، تِرَک، رُد و... است، به‌طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است. کتاب در انتها، قوانین خاص برای رقابت‌های قهرمانی جهان اسکیت سرعت را نیز برشمرده است.

کتاب قوانین و مقررات جهانی اسکیت سرعت توسط انتشارات حتمی به چاپ و نشر رسیده است.

کتاب قوانین و مقررات جهانی اسکیت سرعت برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب قوانین و مقررات جهانی اسکیت سرعت ترجمه‌ی بهروز افضلی بروجنی، به مربیان و علاقه‌مندان رشته‌ی اسکیت سرعت پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب قوانین و مقررات جهانی اسکیت سرعت می‌خوانیم

رقابت (Competition): به مجموعه‌ی مسابقات گفته می‌شود. رقابت‌های قهرمانی جهان یک رقابت است.

مسابقه (Race): 10 هزار متر حذفی، یک مسابقه است.

گروه یا پَک (Pack/Peloton): مهم‌ترین گروه اسکیت‌سوارها است.

مسابقات تعیین صلاحیت (Qualification Heats): در یک رقابت، مسابقه‌ای است که یک اسکیت‌سوار باید برای راهیابی به فینال انجام دهد.

مسابقه یا رقابت مقدماتی (Preliminary Heat, Race or Competition): مسابقات زمانی مقدماتی هستند که یک اسکیت‌سوار باید یک نتیجه در این مسابقه قبل از راهیابی به رقابت به دست آورد. می‌توانیم در نظر بگیریم که رقابت‌های قهرمانی جهان، رقابت مقدماتی برای بازی‌های جهانی است.

دورها (Rounds): در یک تورنُمنت اسپرینت، مسابقات پیاپی (بیش از یک دور) برای راهیابی به فینال وجود دارد.

حذف (Eliminated): این فرآیند تنها در مسابقات حذفی و امتیازی-حذفی است.

فهرست مطالب کتاب

قسمت 1) سازمان عمومی کمیته‌ی فنی سرعت
فصل یک: کمیته‌ی فنی سرعت (اِس‌تی‌سی)
فصل دو: مقامات رسمی
فصل سه: داوران
قسمت 2) رقابت‌های بین‌المللی اِس‌تی‌سی
فصل یک: سازمان‌دهی رقابت‌های بین‌المللی
فصل دو: رقابت‌های قهرمانی جهان
بخش یک - قوانین عمومی برای رقابت‌های قهرمانی جهانی
بخش دو - قوانین خاص برای رقابت‌های قهرمانی جهان اسکیت سرعت
فصل سه: بازی‌های جهانی
فصل چهار: کاپ جهانی (ماراتن WIC)
فصل پنج: رکوردهای جهانی
قسمت 3) قوانین فنی اِس‌تی‌سی
فصل یک: قوانین عمومی رقابت
بخش یک - تجهیزات و میدان مسابقه
بخش دو - اسکیت‌سوار
بخش سه - ترک (پیست 200 متر شیبدار)
بخش چهار - رُد
بخش پنج - مسافت و انواع مسابقه
بخش شش - مسابقه
بخش هفت - مقررات انضباطی
فصل دو: قوانین خاص برای رقابت‌های قهرمانی جهان اسکیت سرعت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قوانین و مقررات جهانی اسکیت سرعت
نویسنده
مترجمبهروز افضلی بروجنی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات141
زبانفارسی
شابک978-600-355-394-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب قوانین و مقررات جهانی اسکیت سرعت

برای دریافت کتاب قوانین و مقررات جهانی اسکیت سرعت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.