معرفی و دانلود کتاب قوانین و مقررات اینلاین فری استایل

عکس جلد کتاب قوانین و مقررات اینلاین فری استایل
قیمت:
۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قوانین و مقررات اینلاین فری استایل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قوانین و مقررات اینلاین فری استایل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قوانین و مقررات اینلاین فری استایل

کتاب قوانین و مقررات اینلاین فری استایل، دربردارنده‌ی قوانین فدراسیون جهانی اسکیت برای رشته‌ی فری استایل و مقررات انجمن ایفسا است و آخرین تغییرات و اصلاحات آن را در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهد. در این کتاب، انواع قوانین رقابت، داوری، امتیازدهی، دوپینگ و نحوه‌ی برگزاری مسابقات فری استایل به‌تفصیل توضیح داده شده است.

درباره‌ی کتاب قوانین و مقررات اینلاین فری استایل

برخلاف آنچه ممکن است تصور شود، اسکیت تاریخچه‌ای به نسبت طولانی دارد. گفته‌شده اولین بار در قرن هجدهم بوده که برخی سعی کردند کفش‌هایی شبیه اسکیت طراحی کنند. اما نمونه‌ی اولیه‌ی اسکیت در اوایل قرن نوزدهم ابداع شده. این وسیله که با الهام از کفش‌های پاتیناژ ساخته شده بود، چرخ‌هایی داشت که به فرد امکان حرکت می‌دادند. گرچه دارای نقص‌هایی بودند و امکان مانور زیادی نداشتند. در نیمه قرن بیستم بود که اسکیت‌هایی با چهار چرخ متوالی ساخته شد که توان و انعطاف زیادی داشتند و می‌شد از آن در هر محیطی استفاده کرد. به این اسکیت‌ها اصطلاحاً اینلاین گفته می‌شود؛ در این مدل چهار یا پنج چرخ در یک ردیف و پشت‌هم قرار دارند. در دهه‌های بعدی این وسیله به‌شدت موردتوجه عموم قرار گرفت و خیلی‌ها به آن علاقه‌مند شدند. این ورزش به‌مرور شاخه‌های متنوعی پیدا کرد که هرکدام ویژگی، جذابیت و البته قوانین خود را داشتند. یکی از شاخه‌های این ورزش پرطرفدار، فری استایل است. برای این رشته در سطح قاره‌ای و جهانی مسابقات مهمی برگزار می‌شود که از اعتبار زیادی برخوردارند. کتاب قوانین و مقررات اینلاین فری استایل (Inline Freestyle Regulation)، متشکل از قوانین فدراسیون جهانی اسکیت برای رشته‌ی فری استایل و مقررات انجمن اسکیت فری استایل (ایفسا) است. ورزشکاران فری استایل با مطالعه‌ی این کتاب می‌توانند با انواع مقررات رشته آشنا شده و شانس کسب مقامشان را در مسابقات افزایش دهند.

اسکیت اساساً شامل شش رشته می‌شود: سرعت، استقامت، نمایشی، اسکیت‌های هاکی، اگرسیو و فری استایل. در این میان فری استایل از جدیدترین رشته‌ها به‌شمار می‌رود که با حضور موانعی مثل موانع مخروطی یا میله و رمپ برگزار ‌می‌شود. خود فری استایل هم به پنج شاخه‌ی متفاوت اسلالوم، اسپید اسلالوم، اسلاید، فری جامپ و های جامپ تقسیم می‌شود. هرکدام از این شاخه قوانین خاص خود را دارند:

در استایل اسلالوم، بیش از 50 مانع مخروطی وجود دارد و ورزشکار باید با رقص و حرکات تکنیکی از میان آن‌ها بگذرد. در اسپید اسلالوم، 20 مخروط گذاشته می‌شود و اسکیت‌باز باید در کمترین زمان و به شکل مارپیچ از میان آن‌ها عبور کند. در شاخه‌ی اسلاید، طول اسلاید یا ترمز کشیدن و زیبایی آن مدنظر است. در فری جامپ، اسکیت‌باز باید در فضای بسته از روی یک میله بپرد و در های جامپ باید در فضای باز و با کمک رمپ از روی میله‌ای پرش کند.

به‌طورکلی دو نهاد برای رشته‌ی فری استایل قوانین را تعیین کرده‌اند: فدراسیون جهانی اسکیت و ایفسا. در کتاب قوانین و مقررات اینلاین فری استایل، هر دوی این قوانین به‌تفصیل و با جزئیات توضیح داده شده است. خواننده با کمک این مرجع می‌تواند با مقررات داوری رشته‌ی فری استایل، شیوه‌ی برگزاری مسابقات، نحوه‌ی انجام مسابقه یا قوانین دوپینگ آشنا شود.

کتاب قوانین و مقررات اینلاین را بهروز افضلی بروجنی و هدی سالمی برای نشر حتمی ترجمه کرده‌اند.

کتاب قوانین و مقررات اینلاین فری استایل برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به اسکیت‌بازان حرفه‌ای، مخصوصاً کسانی که در سبک فری استایل کار می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

با بهروز افضلی بروجنی بیشتر آشنا شویم

بهروز افضلی بروجنی (متولد 1366)، نویسنده، مترجم، مربی و مدرس اسکیت است. او مدرک مربی‌گری سطح دوی بین‌المللی فدراسیون جهانی اسکیت را دارد و از مدرسان فدراسیون اسکیت کشور به‌شمار می‌رود. افضلی تاکنون کتاب‌هایی همچون «اینلاین فری استایل»، «آموزش اسکیت سرعت اینلاین» و «اسکیت برای اسکی» را منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب قوانین و مقررات اینلاین فری استایل می‌خوانیم

8-2. ترکیب گروه‌ها

8-2-1. گروه‌ها بر اساس آخرین رنکینگ جهانی بین‌المللی ساخته می‌شود. هر اسکیت‌سوار در فهرست بر اساس رنکینگ جهانی بین‌المللی خودش رده‌بندی می‌شود. اسکیت‌سوارهای فاقد رنکینگ به طور تصادفی در پایان فهرست افزوده می‌شوند.

8-2-2. هر گروه دست‌کم 3 اسکیت‌سوار و حداکثر 4 اسکیت‌سوار دارد. در صورتی که تعداد اسکیت‌سوارهای ثبت نام شده اجازه داشتن گروه‌های 3 یا 4 نفری اسکیت‌سوارها را ندهد یا به منظور اینکه زمان مسابقه را کاهش بدهیم، بنابراین گروه‌های از پیش انتخاب شده را می‌توان بر طبق تصمیم سرداور سازمان‌دهی کرد. تنها در مورد گروه‌های از پیش انتخاب شده سرداور می‌تواند انحصاراً تصمیم به گروه‌بندی 5 اسکیت‌سوار با یکدیگر بگیرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: قوانین و مقررات اینلاین فری استایل (فدراسیون جهانی)
فصل 2: قوانین و آیین ‌نامه ‌های رشته‌ی اسکیت فری استایل (ایفسا)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قوانین و مقررات اینلاین فری استایل
نویسنده
مترجمبهروز افضلی بروجنی، هدا سالمی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات85
زبانفارسی
شابک978-600-355-470-2
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب قوانین و مقررات اینلاین فری استایل

برای دریافت کتاب قوانین و مقررات اینلاین فری استایل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.